het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:25

Heerlijk Boemel

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:37

Lekker Boemel. Wel een mager loon voor al het werk wat je verzet :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:09

Heerlijk boemel!

Ik had een verandering van plannen dus dacht ik ga ff rijden. Door de dazen anders opgestapt dan anders. Hera daarna heel wakker en kijkerig, maar braaf. Tot de kat boven het hoge gras uit sprong en daar lag ik. Hera stond naast me met grote ogen te kijken. Vriendlief niet thuis natuurlijk.. heb mezelf maar van de grond geraapt en weer opgestapt. Nu met veel pijn op de bank. Zo maar ff wat paracetamol er in en vroeg naar bed :+

Ik ga kippen houden _O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:13

Ook die geven je kop zorgen Marjan.
Gisteren had een loslopende hond een kip van ons te pakken die onder het hek door was gegaan.
Hond mag daar niet los en kip hoort daar niet te lopen maar die man had niet eens het fatsoen om het te melden. Terwijl ik aan het rijden was dus hij had me gezien.

Hopelijk niet te veel last Marjan.

Wat een mooi plekje boemel.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:37

Hier ook weer gereden. Sinds de regen en het veulentje niet echt meer gelukt. Komst van de kleine beeb maakt haar een stuk drukker en eigenlijk rijdt dat een stuk beter. Moet toch wat meer peper erin krijgen.

Verder veel klusjes nu het weer droog is. Heerlijk maar met de warmte en dazen wel wat vermoeiender.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:17

Karin_deB schreef:
In Rhodos toevallig Manzano?
Mijn schoonouders zijn afgelopen dinsdag terug gekomen en hadden het over die temperaturen.

Hier vandaag het zwembad opgezet voor de kinderen, eindelijk *\o/*
Kinderen wel netjes ingesmeerd, mezelf vergeten en nu best verbrand :=

Moet de ruin nog longeren maar dat wordt later vanavond, veel te warm nu.

Dochter heeft wel even 20min gereden op de fjord van mn buurman. Was net te doen qua warmte haha.

@LN, lekker ritje!

Nee Peloponnesos. Maar groot deel van Griekenland zucht onder hitte.

Oeh gele frambozen zijn zo lekker!!!
Sterkte met de spierpijn Marjan!

Donderdag heb ik de dierenarts voor controle van mn grote vriend. Die had zich aangetikt bij blikseminslag vlakbij en helaas pees licht beschadigd. Die staat dus al weken op rust. De laatste paarden4daagse waarvoor we aan het trainen waren moest ik dus ook afzeggen helaas. Hopelijk donderdag goed nieuws.
Mn andere paard liep voor de vakantie ook opeens onregelmatig, ben benieuwd hoe ik die woensdagavond aantref. Anders moet ik daarvoor ook nog een afspraak maken. Leuk hoor ... Paarden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 23:21

Ai vervelend Marjan. Rustig in beweging blijven. Hopelijk gaat t snel beter.

Wat vervelend die pech met de paarden Manzano.

Hier mag Diekke onder het zadel weer 2x 1 minuut galopperen. T was net een uitgelaten kind, zo blij.
Mir is erg lief momenteel.
Morgen komt iemand de Trust Technique toepassen en mij de basis leren. Ik hoop dit te kunnen gebruiken als Mir teveel spanning heeft om haar emmertje te helpen legen.
Ik ben erg benieuwd. :o

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 23:26

Ik ben benieuwd naar die trust techniek. Dat advies kreeg ik onlangs ook.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 06:59

Hoe gaat het met je spierpijn Marjan?
Hopen dat de trust techniek werkt en ze spanning leert afvloeien. Fijn dat je op kan bouwen
Succes donderdag manzano

Afspraak woensdag van tinker wordt verzet, ga vandaag eens bellen en hoop dat vrijdag mogelijk is.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 07:06

Ik heb t even gemist LN, maar ben wel nieuwsgierig.
Welke afspraak met de Tinker? :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 07:25

boemel schreef:
Ik heb t even gemist LN, maar ben wel nieuwsgierig.
Welke afspraak met de Tinker? :)

Foto en uitverdoven was gedaan maar geen echo terwijl het vermoeden wel is dat het weke delen zijn.
Hij moest 4 weken op rust en dan echo, alleen willen wij beide de echo nu al en gaan daarvoor naar een grotere kliniek. Blijkbaar is een tinker lastig op de echo te krijgen door een dikke huid.

Hij staat nu tijdelijk bij mij gestald, zij had geen mogelijkheid om hem apart te houden op een klein stukje. Afhankelijk of er iets uit de echo kom, en als dat wel zo is, wat eruit komt ga ik wel of niet over tot koop. Waarschijnlijk niet denk ik nu, maar ik heb een stal vrij en zij zat in de knel dus voor nu even zo opgelost/ kan zij bedenken wat ze gaat doen als het niet goed is, want met blessure krijgt zij hem nooit verkocht natuurlijk
Zondag vertrekt reuzin en heb ik weer een stal vrij.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 07:56

autch Marjan hoe gaat het vandaag met de spierpijn? Tja en dan die blik die je dan krijgt van wtf doe jij daar beneden :D

LN ik ben ook bang dat hij uiteindelijk toch weer weg gaat. Beide opties is niks. Vind je iets dan is het niet fijn en is er niks te vinden met echo dan is de vraag wat is er wel....

Trust Techniek nog niet van gehoord dus hoor het graag als je ervaring ermee hebt. Fijn dat Mir nu zo goed gaat en Diekkie weer blij was :D

Manzano hopelijk ook weer snel de paardjes op de rit.

Ohhh arm kippie.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:08

LN ja dat ze bij jou staat had ik inderdaad meegekregen. Een nobele actie.
Wist alleen niet dat nu al de medische onderzoeken waren.
Ik ben benieuwd wat er uitkomt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:21

Ben benieuwd boemel hoe dat werkt misschien ook wat voor Hera :')

Ln hoop dat ze vrijdag kan, beetje duidelijkheid is wel fijn!

Heb niet zo goed geslapen, veel pijn en er ook een beetje misselijk van. Maximaal paracetamol maar t doet niet heel veel. Heb 6 jaar geleden m’n heiligbeen gebroken en voelde gelijk weer dezelfde pijn. Even aankijken wat het de komende dagen gaat doen anders toch maar ff naar laten kijken. Moet morgen naar Friesland voor het werk en donderdagavond pas weer thuis, dus maar ff genoeg pilletjes meenemen en hopen dat t minder wordt ipv erger. Verder een blauwe kont, blauwe voet en een stijve nek. Als je het doet moet je het goed doen toch? _O-

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:32

Leuk die 3 kleuren frambozen.

Balen van de val Marjan, fijn dat je er weer op kon. Wat naar dat je zo’n pijn hebt. Hopelijk is het niet weer je heiligbeen. Sterkte.

Wat een pech Manzano, hopelijk zit er verbetering in.

Ben benieuwd naar de Trust techniek Boemel.

Wat sneu van het kipje.

Toch wel spannend LN…

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 08:34

We gaan een meeting bij Boemel doen kan Boemel ons dat allemaal leren :D ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:39

Heb iemand erbij gehad bij mijn traumageval met Trust Technique maar was er niet enthousiast over. Ben benieuwd of het voor jullie beter werkt Boemel.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:58

Ben wel benieuwd wat die Trust Technique is? Ik heb een random site geopend maar wordt er niet veel wijzer van :o

@Marjan, au!
Misschien even een paar dagen je paracetamol combineren met ibuprofen? Dat haalt mogelijk de scherpe randjes eraf.
Qua misselijkheid wil een paar slokjes cola vaak wel helpen!

@horsii, wat sneu van de kipjes!

@manzano, balen van de paarden ellende, zeker als je op vakantie bent.
Maar nu eindelijk wel eens goed weer op vakantie!
Jij was degene die vaak regen en weer pech had op vakantie toch?

Ik ga gauw de ruin longeren nu de bak nog in de schaduw is!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 09:18

@marjan: sterkte er mee en niet te lang er mee blijven doorlopen !!

@boemel: dat is een mooi schaaltje gezondheid :)

@lyn: heeft een Tinker echt een dikkere huid?? Of bedoel je de sokken ?? Ik zou zeggen scheren die hap, maar ik weet dat dát bij Friezen-eigenaren heel gevoelig ligt, dat zal bij tinker-eigenaren niet anders zijn :D

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 12:07

Ai balen marjan, niks kapot?

Ben benieuwd wat eruit komt ln!

Tt heb ik mooie dingen mee gezien.

Hier vanochtend les gehad en nu druk buiten bezig. Mocht weer na 3 jaar nergens aan toekomen :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 13:29

Nou Marjan, ik denk beter even langs de HA ipv heel veel pilletjes en maar doorgaan. Je hebt maar 1 lijf tenslotte.

Friezen hebben inderdaad een dikkere huid. En sokken afscheren vind de dierenarts erger dan dat ik dat vind.
Ik houd helemaal niet van sokken ha ha.
Maar ben te lui om ze steeds af te scheren.

Dan over de Trust Technique.
De persoon (ik noem hier even geen naam) vond ik niet echt toegankelijk.
Van te voren zei ik dat ik het geen goed idee vond om bij Mir te gaan staan zonder touwtje ertussen.

Helaas was dit wederom een gevalletje wie niet luisteren wil, moet maar voelen. Dus nadat Mir haar tanden gebruikt had, stonden we al snel achter een draadje.
Dan zit er bij mij dus al wat irritatie en dat vind ik dan best wel lastig om los te laten.

Eerst moest ik leren om mijn hoofd leeg te maken. Een soort meditatie.
Gedachten mogen komen en dat is oké, maar je mag er geen aandacht aan geven.
Tijdens het oefenen hiervan, mocht ik geen contact met mijn paard hebben.

Mijn ogen moest ik op iets focussen met in gedachten dat mijn ogen laserstralen zijn en deze op mijn gekozen object houden.
Dit moet iets kleins zijn. Een friemeltje in t zand of op een paal ofzo.

Iedere keer als ik aan iets dacht, moest ik het opschrijven en dan direct weer verder focussen op mijn object.
Pas toen de frequentie van dingen opschrijven waar ik aan dacht vrij laag was, mocht ik met Mir aan de slag.

Hetgeen ik geleerd heb is om een focuspunt te nemen dat in de buurt van het paard is, maar waarbij je het paard niet rechtstreeks aankijkt.

Dus bijvoorbeeld een voegelpoepje op het straatwerk schuin voor het paard. Je mag niet naar je paard kijken, maar je moet je paard wel dusdanig kunnen zien dat je opmerkt dat er onrust is. Bij voorkeur sta je naast je paard.

Als er onrust is bij het paard mag je zelf niet wegzakken in de meditatie. Dan kijk je gewoon een beetje om je heen en laat t paard zijn ding doen.
Zodra er iets van ontspanning is bij het paard (signalen zijn: kauwen, smakken, gapen, proesten, hoofd laag, knipperen met de ogen), dan ga jezelf ook weer de rust opzoeken door middel van het focuspunt, diepe ademhaling, leeg hoofd.
Wordt je paard onrustig, dan stop je.
Je begint pas weer als de kalmerende signalen van het paard er weer zijn.

Diekke vond het heerlijk. Zij stond maar te suffen, te gapen en te knikkebollen.

Mir vond het lastiger. Ze had wel echte ontspanningsmomenten, maar ook veel stress signalen tussendoor. Oren in de nek, tanden over de bak schrapen, met het hek schudden, etc.
Maar goed, zij vindt het al heel lastig dat er een vreemde überhaupt in haar paddock staat.

Ik moet dit dus een week oefenen en dan een belafspraak hoe het gaat.
In ieder geval kan ik zeggen dat ik er zelf heel erg zen van werd en het gevoel had dat ik staand in slaap kon vallen :D .

Hopelijk snappen jullie mijn uitleg :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 16:02

Klinkt bijzonder boemel. Ben benieuwd wat je er na een week van vindt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 16:10

DubbelFun schreef:
@marjan: sterkte er mee en niet te lang er mee blijven doorlopen !!

@boemel: dat is een mooi schaaltje gezondheid :)

@lyn: heeft een Tinker echt een dikkere huid?? Of bedoel je de sokken ?? Ik zou zeggen scheren die hap, maar ik weet dat dát bij Friezen-eigenaren heel gevoelig ligt, dat zal bij tinker-eigenaren niet anders zijn :D

is al geschoren, ik vind sokken lelijk. de huid zelf is blijkbaar ook dikker, nu al van 2 artsen gehoord (andere kliniek) Met uitverdoven gebruikte ze al een dikkere naald dan normaal en zelfs die boog door en uiteindelijk met eennog dikkere gele gedaan ipv bruin wat gebruikelijk is

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 16:54

Weer wat geleerd :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 16:58

Idd weer wat geleerd. Zowel qua sokken en huid als stukje ontspanning via Trust Technique.

Ik was weer in friesland en ben even heel verdrietig. Niks extreems maar mijn auto begint echt op te raken. Ik heb hem nu 8 jaar en had met liefde hem nog 8 jaar gehouden….. Airco is nu stuk en er zit meer aan te komen. Dus na de verbouwing mogen we sparen voor een andere auto.