Ik heb dat in Aken eens op een beurs gezien, dat was overigens een heel kunstpaard waar je ook nog eens kon kiezen uit een eventing-, spring- of dressuurproef.
Confronterend viel wel mee, het is een feit door al mijn ongelukken dat ik scheef ben, recht ga ik ook niet meer worden. Maar ik heb wel werkbare werktips meegekregen en kreeg als compliment dat ik zeer lichaamsbewust ben en nog veel bewegingsruimte heb gezien alle drama in mijn bekkengebied
Net even snel uitgemest toen het droog leek, dat was niet lang het geval... En morgen worden de rest van de planten bezorgd, ik hoop op iets beter weer
spottedponie
Geplaatst: 09-01-23 14:21
Mooie foto van de kat! En je tuin word gaaf df! Robijntjah fijn dat je weer rust hebt gevonden nu met je paarden alleen
Ik heb het hele weekend wedstrijd gehad, alle proeven om te oefenen dat we elkaar niet in de steek laten in de ring, dat is wel gelukt geloof ik…
Gefeliciteerd spottdedponie, mooi resultaat en knap paard. DF, wordt mooi, knap gedaan. Robijntjuh, interessant en confronterend. Ik ben door veel litteken- en bindweefsel ook beperkt in belastbaarheid lijf en scheef door een coliose. Blijft puzzelen altijd.
Jongens wat gaan jullie hard, kan het niet bijhouden
Mooi SP! Goed gedaan Verder knappe kat! Knappe haflinger! Knappe Japanse tuin! En robijntjah mooi dat je nu weer rust hebt
Hier as usual, druk met werk en verbouwing. Paarden is op dit moment echt noodzakelijke wat ik kan doen en het leuke ligt even stil. Stom weer en donker.
Dais_
Geplaatst: 09-01-23 16:39
Goed gedaan spottedpony! Supertof!
Dubbbelfun, wat wordt het gaaf! Toch knap dat je dat allemaal zo kunt verzinnen en uitvoeren
Robijntjah, fijn dat de rust weer terug is. Het zal wel veel werk schelen ja. En tof van de zitles/analyse!
De aannemer is vanochtend gestart en hij is niet gelijk met gierende banden weggereden. Hij heeft wel wat weggehaald van de muren en gaat deels opnieuw metselen, maar hij zag geen ernstige problemen ofzo. Ben een stuk geruster nu .
Wel balen dat we vanochtend dik 40mm regen hebben gehad. Ze hadden 3,5 afgegeven en dat vond ik al veel zonder dak.
Nouja, stoffig is het nu zeker niet meer zullen we maar zeggen
De paarden staan ook op een laag pitje nu. Ze zwemmen wat rond in hun paddock. 's avonds op stal doe ik 5 minuutjes per paard wat denkwerk met ze en dan zijn ze weer blij. Kunnen ze er de hele nacht over nadenken wat ik nou precies wil van ze Ik probeer ze pootje over te leren. De ene snapt het eigenlijk wel al, met de andere is het meer worstelen, die doet alleen maar de spaanse pas en raakt gefrustreerd waarom ze geen snoepje krijgt
Hier is de paddock ook aardig zompig aan het worden. En de paarden doen op stal ook niet veel meer dan hun beentjes optillen om de hoeven uit te krabben.
Fijn Dais, kan me voorstellen dat je opgelucht bent.
Ik was de hele dag op kantoor. Er is hier ook veel regen gevallen. Mijn vriend heeft de paarden maar een paar uurtjes in de wei gedaan en we gaan zo samen rijden. Hopelijk houden we het droog
Ik kruip weer even onder de meeleessteen vandaan, want wat gaan jullie soms hard zeg! Wel heel leuk om alle verhalen, verbouwingen enz te lezen. Wij hebben toch gekozen om de paardenstal in de oude schuur te maken en vandaag zijn ze begonnen met het verbouwen daarvan! Zo’n raar, maar fijn, idee dat de paarden er over 2,5 week staan!!
Dais_
Geplaatst: 09-01-23 19:20
Ziet er al veelbelovend uit. Mooi met dat spant zo
Ja, het is echt prachtig! Oorspronkelijk dus een oude veeschuur en alle oude spanten zijn nog intact.
@DF, de deur is inderdaad niet heel hoog, maar als ze hun hoofd naar beneden doen past het wel. De schofthoogte van mijn paarden is 1.56 en 1.63, deuropening was rond de 1.90 dacht ik. Het beton wordt (morgen al!) gestort tussen die metalen netten, dus wordt niet veel hoger dan hier op de foto te zien is. Bij de deur komt een soort afloopje naar buiten
De praktijk zal leren hoe voorzichtig je paarden er mee omgaan. Mijn deuren zijn 2 mtr (Boon is 1,55) en die heeft er echt mee moeten leren omgaan.
Vandaag komt de rest van mijn plantjes ergens rond de middag, dus ik hoop dat de regen nog even weg blijft
spottedponie
Geplaatst: 10-01-23 10:05
Ziet er al goed uit Leliesan!
Hier vandaag weer mijn eerste werkdag na 2 weken vakantie... Vriend doet vandaag de paarden omdat ik meteen na mn werk door moet, voor mn studie. Ze blijven vandaag binnen, word halverwege de middag prutweer en hij heeft het na het werk druk zat met de kinderen en zo
Mooie sfeervolle stal wordt dat! Ze leren het vaak snel zat met hoogtes. Stoten paar keer de kop en dan is t goed.
Hier gelukkig nog droog en lijkt niet mega nat te worden vandaag. Heb straks een meeting bij een grote klant die ik net toegewezen heb gekregen en mag gelijk zorgen voor nieuwe contracten krijg elke keer weer zulke klussen in m’n schoenen geschoven.. maar goed houden van een uitdaging.
Verder zit ik niet zo lekker in m’n vel de laatste weken. Voor kerst wat in de familie gebeurd waardoor er het eea (waarvan ik dacht dat ik het een plekje had gegeven en geaccepteerd en vergeven) weer volop naar boven komt. Slaap slecht en wordt regelmatig huilend wakker. Soms zou je willen dat je je familieleden uit kon kiezen. Gelukkig kan ik nu wel precies de vinger leggen op waar het vroeger mis ging maar nu nog bedenken wat ik er mee wil. Heb mezelf maar voorgenomen dat ik morgen even lekker op kaat kruip en mezelf ook voorrang moet geven om te kunnen rijden en wat meer tijd voor mezelf daarin te pakken.