Ik had inderdaad 1-2-3 vmbo Vakanties en redelijk vroeg vrij waren leuk, maar ik kon de hele vakantie opzien tegen de maandag na de vakantie...
Ik ben in de winter erg blij met mijn binnenbak hier Was ook de reden om hier te staan, ik was er klaar mee om maar te blijven schipperen. Tammy loopt erg vlak, dus heeft al snel moeite met zwaar zand. En hier in de buurt zijn de stallen met een goede bak om één hand te tellen....
Dat zou helemaal mooi zijn he Ik huur een kale stal en daar zit een binnenbak aan vast (en nog 7 stallen waarvan er vier bezet zijn) die door de vereniging beheerd wordt. Daarachter ligt braakliggende parkeerplaats waar wij allemaal een eigen paddock hebben. Paddockbeheer etc ligt dus allemaal bij mijzelf en stal is DHZ. Ik heb alleen de mazzel dat we voeren en binnen/buitenzetten in diensten doen. Ik ben er wel elke dag ivm mesten en/of rijden. Maar bij mijn ouders (sinds 4 weken alleen mijn moeder ) staan nog stallen en een stukje land en hebben we aan de andere kant van het dorp nog land waarvan ik kan hooien. Beetje ingewikkelde constructie dus, maar het bevalt me wel
Hoi allemaal, sorry voor het inbreken maar ik heb een vraag waar jullie hopelijk antwoord op weten Wij gaan een bak aanleggen met drainagebuizen erin. Deze komen in de lengte en aan de voorkant worden ze aangesloten op een buis die in de breedte komt te liggen, deze mondt dan uit in de sloot. Wat is nu het beste; de drainage over de volledige lengte van de bak (dus buizen van 40m) of een bepaalde afstand (bijvoorbeeld 1 meter) vanaf de kant te houden?
@wendy, ik ben het nog niet zat, maar soms zijn de "kinderziektes" weleens vervelend. Er is jaren niets gedaan op dat land, daarna is er een keer illegaal graan op gezet omdat het zo lang braak lag, sinds toen ben ik er gaan maaien om het gras terug te krijgen, maar uiteraard heb ik tussen al het onkruid ook wat jacobskruid meegemaakt daar, en daar kan ik nu de vruchten van plukken.
Zelfde voor ander stuk wei, waar de paarden heen gaan binnenkort, daar is ook jaren niets aan gedaan en dat moet gewoon weer een beetje bijtrekken en we moeten er heeeel veel snoeien (want ik denk dat er ongeveer 1ha onbruikbaar is nu).
We hebben vanmiddag weer €400 uitgegeven aan (bijna 2000 meter) schrikdraad en andere bende voor die wei.
Willen we bij die winkel wegrijden, start de auto niet.. Accu overleden dus daar komt ook weer een mooie rekening voor morgen. Leuk zo'n grote auto maar zaken als een accu is alles behalve standaard, en daar betaal je voor.
Dus het is weer een dure week.
Maar met een beetje geluk hebben we volgende week draad hangen en kunnen de paarden over Kunnen die alvast beginnen met het gras te maaien.
Ik ben een trouwe meelezer en leer ontzettend van allerlei dingen wat hier voorbij komt..
Ik zou graag van jullie eens advies willen over hooi aangezien ik een beetje een nieuwkomer ben met paarden aan huis.. ik was aan het kijken naar hooi, en nu had iemand baaltjes liggen die goed geprijsd waren en heel droog waren, helaas zijn deze al verkocht. Nu had hij nog wel de mogelijkheid om de wei voor de 3e x dit jaar te maaien echter vraag ik me af of die nog wel droog genoeg wordt om aan paarden te voeren. Hij durfde dit zelf ook niet te zeggen. De wei is trouwens 1x bemest. De baaltjes zijn zo'n 50kg en gewikkeld, dus die kan ik hier goed thuis laten aangezien ik geen droge opslag heb..
Mijn boer maakt standaard grote ingepakte bollen van zijn derde snee die ook voor paarden bedoeld zijn. Ik heb er dus alleen maar goede ervaringen mee.
MarleenM
Geplaatst: 22-09-15 17:50
Yontheke schreef:
Mijn boer maakt standaard grote ingepakte bollen van zijn derde snee die ook voor paarden bedoeld zijn. Ik heb er dus alleen maar goede ervaringen mee.
Wordt dit dan meer kuil-hooi of wel echt droog hooi?
Yontheke
Geplaatst: 22-09-15 17:54
Mijn boer heeft er balen tussenzitten waarvan hij vaak ook pakjes had kunnen maken dus het is eigenlijk droog hooi ingepakt.
Maar dat hangt van boer tot boer, van perceel tot perceel en van het weer af of dat lukt of niet.
Tinky12
Geplaatst: 22-09-15 18:05
Alles staat of valt met het weer...mocht er nog een mooie periode aankomen kan het mooi hooi worden.Met het weer van dit jaar zou ik daar niet op rekenen,kans is groot dat het kuilhooi gaat worden. Houd er rekening mee dat je een geopend pak redelijk snel op moet voeren omdat anders de schimmel erin komt.
Ik werk ook 40 uur. Nouja in de zomer 43 per week. Ik doe fysiek behoorlijk zwaar werk dus ik ben af en toe ook echt toe aan weekend. Minder werken? 1 dag minder zou lekker zijn, maar helaas is een dierverzorgersloontje niet genoeg om mij te kunnen onderhouden. Des ondanks mag ik niet klagen. Ik hou van mijn werk!
Een binnenbak. Soms, zoals nu verlang je daar naar..... Ik zou gaan abopen dit jaar, maar oefenen wordt niks met deze nattigheid... Nog maar een jaar uitstellen denk ik.
Ik zit hier in twijfel betreft wat voor paardje erbij komt. De fjord die mag komen zou top zijn, maar eet en schijt natuurlijk veel meer als een kleine pony. Daarnaast kwa vertrappen van het land. Maak ik het misschien mezelf niet makkelijker om een kleine pony aan te schaffen? Kwa kosten.... Ja meer risico... Wat zouden jullie doen?
WendyBZ
Geplaatst: 22-09-15 18:24
Zo ziet dat eruit met beide oren binnenboord:
en waarom dat handig is
Kirrr
Geplaatst: 22-09-15 18:27
Ik ga 3 tot 4 keer naar de binnenpiste trainen. Hoop volgend jaar thuis een beter plekje te hebben zodat ik niet altijd op verplaatsing moet. Maar niet rijden is niet echt een optie voor mij.
Pff wat een weer vandaag. Ben benieuwd hoe alles eruit ziet thuis.
Jemig, wat kunnen jullie allemaal heerlijk switchen met vrije middagen/dagen. Ik werk in de fastfood, al zolang ik mag werken. Vind het superleuk en ga meestal met plezier. Doe nu ook een opleifing in die richting erbij. Werk momenteel ca. 35 uur, met reistijd etc gaat dat dan richting de 50 uur. Daarnaast nog een dag school van 08 - 18. En 4 paarden...
Moet zeggen, ondanks dat ik in alles veel plezier heb, krijg ik vd winter toch een probleem qua tijd. Dus ik heb besloten terug te gaan naar twee paarden. Zware beslissing want ik hou van ze allemaal. Slechts een van de huidige kudde zal blijven en er komt tzt een nieuwe bij. Dus voor de rest ben ik op zoek naar een 5 sterren huisje
Anoniem
Geplaatst: 22-09-15 18:54
Is zeker een merrie Wendybz? Geniale foto inderdaad zeg...
kristelhans
Geplaatst: 22-09-15 18:54
Hahahaa, die foto! Heerlijk!
Hier heeft het vandaag niet geregend, althans, op een sputtertje na was het droog.