Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:41

Leuk topic weer Chasey :)
Mooie blonde manen, en de haflinger ook :D

Maartje, als je ratten kunt herkennen aan gaten bij de sloot dan hebben wij ze ook :7

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:22

Afbeelding
Onze poes met haar ratten vangst.

palousa_boy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:30

Ratten hebben we hier vooral bij de kippen, vorig jaar zagen we er af en toe gewoon 5 of 6 lopen in een groepje door de ren heen en begonnen ook de kippen aan te vallen.
Even gif gebruikt maar ivm de kuikens toen een andere val gehaald die ze gewoon levend vangt, dan maak ik ze zelf wel dood.
Wel grappig, soms zitten er hele families in van 5 of 6 ratten zonder dat er er wat voor hoef te doen, ligt geen voer in ofzo.

Maar met alle oude schuren en greppels hier komen ze overal vandaan.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:42

rover_ schreef:
Wat een gaaf veulen Jeannaa.

Kan me voorstellen dat ze blij waren Hilary. Laten ze zich makkelijk vangen na 5 minuten? Daar hoef ik hier niet mee aan te komen vrees ik..

Ze gaan expres in een klein weitje, zodat ik in mijn eentje ze uit de wei krijg. Even erin lopen met de menzweep, keertje "hup" roepen en evt herrie maken met de zweep en klaar.
En we geven ze hun voerbakje zodra ze uit de wei komen, dat helpt ook :9

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:33

Brrr...ratten en muizen vind ik verschrikkelijk.
Dus ben wel heel secuur met bijhouden van gif.
Wil ook geen aangevreten spullen of voerzakken.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:39

Hier staan geen voerzakken. Haal precies zoveel als in de voerkar en tonnen past. Zet ook geen voer klaar en ben best precies dat ik geen brokken rond strooi.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:39

Thx belle_boef Ik denk dat ik hier toch echt een wat kleiner druk nog af moet zetten voor mijn ppid-er. Vind het zo lastig nu ik het zelf moet doen :+

Ik hoop dat mijn kinderen mee gaan werken aan het geen voer knoei beleid

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:06

Haha Maartje, dat is nog wel een dingetje ja. Onze zoon gooit het bakje brokken voor de hond nog wel eens om voordat hij bij de voerbak is. Kan ik weer op de knieën alles van de grond af rapen :')

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:14

Ik lees nog steeds mee maar drukdrukdruk. De maandagen zijn altijd mega druk met werk trompetles, judoles, fitnessles :')

Maartje_M kinderen en niet knoeien, geloof je het zelf :D

Anke, echt heel veel geluk heb je niet met verzorgers hé :(

Ratten hebben we geloof ik niet, maar muizen wel. Voorheen gebruikte ik wel eens vlas daar hadden ze hele gangen in gemaakt (ik had nogal veel ingekocht). Echt een drama de hele garage onder de vlas. Zodra ik iets niet goed opberg qua eten in de garage wordt er aan geknabbeld, dus alles ligt in bakken. Ook mijn cap, het idee dat er muizenplasjes in gedaan worden spreekt me toch niet zo aan.

Hier gaan de paarden een uurtje de wei op per dag. Maar mijn fjord is echt mega dik -O- Daar is echt niet tegenop te rijden. :') Ze krijgt op het moment vrijwel alleen hooi maar tja...volgens mij eet ze af en toe toch mee met mijn andere paard en heeft ze een beetje aanleg om bij te komen geloof ik.

Ik heb trouwens voertonnen van megano, heel fijn tenminste mij bevallen ze goed. Ik heb ook nog grote plastic bakken van Ikea maar die zijn minder fijn. Toch iets te dun en de handvaten zijn echt geen ruk waard.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:22

zoefie schreef:
Maartje_M kinderen en niet knoeien, geloof je het zelf :D

Eeeh nee, niet helemaal :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:24

Kids...hahah...handenbindertje. Hoef je je nooit meer te vervelen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 01:26

Hier wel gif (met Warfarin) voor de ratten, vinden ze erg lekker :D
Honden blijven ook van de dode ratten af dus dat scheelt, net alsof ze het weten.
Kat ligt liever binnen dus daar maak ik me ook niet al te druk over...

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:59

Ben zo blij als ik jullie Posts lees dat er op ons eiland geen rattten zijn. Ook geen mollen ook handig!

Leuk al jullie belevenissen te lezen. Ik post niet vaak maar wat een gezellige groep is dit!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:41

overzee2 schreef:
Ben zo blij als ik jullie Posts lees dat er op ons eiland geen rattten zijn. Ook geen mollen ook handig!

Leuk al jullie belevenissen te lezen. Ik post niet vaak maar wat een gezellige groep is dit!

Welk eiland zit jij dan? Klinkt als een fijn eiland :o

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:00

Morning!

@zoeffie, hier ook zo'n vette fjord. Ze staan maar max 2 uur op het gras en niet eens elke dag. Ik ben best fanatiek weer met rijden etc maar als ie dan 2 dagen niks heeft gedaan zie je die pens weer groeien. :') :x

@Overzee, ik ben ook benieuwd!

Meh, we hebben een zieke kip.. dierenartsvriendinnetje heeft gevoeld of het legnood was maar dat was het niet.. er zit vocht in de darmen dus wellicht een infectie.. ze is sinds gisteren heel erg achteruit gegaan dus ik verwacht/hoop dat ze zelf is overleden als ik straks thuis kom. Anders vriendin bellen voor een spuitje.. vanmorgen dacht ik nog, durfde ik die kip zelf maar uit haar lijden te verlossen maar dat durf ik echt niet.. :(

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:27

Ik zie hier nooit muizen, dat houden mijn katten goed bij.

In de winter zag ik een rat over mijn pompoenen lopen in de stal. Gelukkig wilde de kat ook achter de rat aan. Gelukkig, want ik ben bang voor ratten. En muizen 8-) Verder nooit meer een rat gezien, mijn katten hebben t goed onder controle.

Ai KristelHans, dat is altijd naar. Wij moesten een maand of 2 terug een noodslachting doen, haan was te grazen genomen door een dier en leefde nog, maar t zag er echt te erg uit. Uit zijn lijden verlost dus. Ik probeer dit jaar geen kuikens te krijgen, dan hoef ik dit jaar ook de jonge haantjes niet te slachten.

Ik moet mesten, er komt een nieuwe coachee zometeen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:57

Wij slachten onze kippen/hanen, dus niet zo'n probleem mee :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:19

Dan ben je het gewend.. ik niet dus je snapt de drempel. Ze zit in een hoekje, heb het haar maar gemakkelijk gemaakt met wat water en gewelde havermout.. heeft toch geen zin meer maar dan voelt het wat minder k*t zeg maar.. buurman kan haar wel de nek omdraaien maar die is op vakantie. :(

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:03

Oh knappe mauw Britta. Altijd handig hulp aan huis.

Balen kristelhans. Zo heeft mijn vader vorig jaar een veldmuis voor mij moeten omleggen. Ik kan dat niet hoor.

Hier druk druk druk. Huis nog steeds niet af. Nu overwegen wij een tijdelijke woonunit te plaatsen zodat de paarden al over kunnen. Twijfels..

Krijg net een mailtje van de gemeente. Wij hebben geen kapvergunning nodig voor welke boom dan ook *\o/* *\o/*

Bye bye Esdoorns.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:18

Wat een meevaller zeg met die kapvergunning, of beter gezegd zonder vergunning ;)
Kan me voorstellen dat het tijd scheelt als je de paarden bij huis hebt en zelf ook daar kan slapen. Is voor de paarden wel alles al klaar? Hoe lang verwacht je nog bezig te zijn met klussen aan het huis?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:24

Poezel stond een keer voor de deur.Mijn dochter laat haar binnen en zegt "mama,poeske heeft een hele grote muis"staat de kat heel trots met een reuze rat in haar bekje"kijk eens baasje voor jou"en dat midden in de keuken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:30

MM er is nog helemaal niks klaar. Ook niet voor de paarden. Wij hebben een conflict met de aannemer. Wij betalen, hij niet werken. Ik kan dus ook niet zomaar iemand anders inhuren om het werk af te maken. Super fijn.. Ik heb daarom geen zicht meer op een opleverdatum.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:30

Oh Selka das ook niet fijn zeg.. :(

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:10

Het speelhuis van de kinderen stond in de weg in de tuin.Dus het huisje ging weg.Dit was de creatieve oplossing van mijn man.Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:11

Goed bedacht zo

Fijn geen kapvergunning nodig.