Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:06

Hmm ja ik ben dan misschien 'verwend' dat ik meteen in de leukste baan ooit gerold ben (voor mij dan) en meteen een vast contract kreeg en mezelf kan ontwikkelen en leuke collega's en studenten heb. Heel afwisselend, wel veel werkdruk maar ik kan supergoed relativeren en loslaten dus dat valt dan ook wel weer mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:06

Ik ben nu 9 maanden thuis en nog geen moment spijt gehad. Ik heb ook geen hekel aan mijn werk gehad, maar het was echt een 'must' en gezien de ontwikkelingen die er aan kwamen ben ik blij zoals het gelopen is :)
Ik werkte sinds mijn 15e , dus ik heb mijn steentje al wel bijgedragen :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:10

Dat kan ik ook wel begrijpen, leeftijd kan natuurlijk ook wel meespelen (geen idee hoe oud je bent hoor). Misschien is het ook wel beetje een politiek correct antwoord van mezelf... als ik vakantie heb verveel ik me echt geen moment maar dat is misschien ook omdat het vakantie is en niet 'altijd', als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou misschien dan ook wel helemaal thuis willen zijn maar weet niet voor hoe lang. Haha, lekker wazig he. :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:12

Ik zit ook niet heel de dag met tegenzin op het werk. Al denk ik soms ook wel eens om iets anders te gaan zoeken, maar wat dan? Ik heb nu een vast contract. Kom al sinds mijn laatste schooljaar op het bedrijf omdat ik er mijn stage gedaan heb en zo ben blijven plakken. Ben altijd tussen Kerst en Nieuw thuis, heb altijd het bouwverlof (België) samen met mijn man. Ik babysit op het zoontje van mijn bazen en heb zelfs van de privewoning een sleutel en er kan veel in overleg. Dus ik weeg de voordelen dan toch serieus tegen de nadelen af en bijt op mijn tanden en ga gewoon door :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:17

Mijn werk geeft me op een andere manier voldoening dan het werk hier om huis. Het geeft me een intellectuele uitdaging, maar ook draag ik (indirect) bij aan het welzijn van zwakkeren in de samenleving en degenen die hen daarbij rechtstreeks ondersteunen. Klinkt wat vaag misschien, maar als beleidsmedewerker haal ik er gewoon heel veel voldoening uit dat mijn werk van rechtstreeks belang is voor anderen. Want die factor ontbreekt juist voor veel andere beleidsmedewerkers.
Het overheidsbeleid is zoals het is, natuurlijk. Maar ik kan een verschil maken in hoe dit uitwerkt voor onze clienten en medewerkers en dat geeft zingeving in mijn werk.

Op mijn vorige werk was dat toch anders, op een gegeven moment was daar de uitdaging uit. Daar werd ik letterlijk ziek van (achteraf gezien een bore-out denk ik). Maar hier heb ik dat totaal niet, het werk is zo divers en uitdagend, precies wat ik nodig heb.
Op het werk ben ik veel met mijn hoofd bezig en veel in overleg met anderen. Thuis ben ik lichamelijk bezig en veel alleen (met mijn man). Die combinatie is heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:19

Zo heb ik ook heel lang gedacht hoor Yontheke, maar eerlijk gezegd zie ik mijzelf hier niet nog ruim 20 jaar op deze manier werken. Ik werk gelukkig maar 3 dgn en heb heel lang de voordelen groter gevonden dan de nadelen. Ik werk hier ook al 9 jaar. Dus ja ik ga een redelijk risico nemen door een andere baan te zoeken, waar ik in eerste instantie een tijdelijk contract ga krijgen....

Maar goed, een aantal zaken liggen te gevoelig om op het wereldwijde web te plaatsen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:20

Ik ben 60 (doe daar niet moeilijk over) en had ineens de mogelijkheid om leuk met pensioen te gaan :)
Officieel zou ik tot 66,6 'moeten' , maar nu kan ik nog uit de voeten en over 6 jaar kan ik misschien zo achter de sanseveria's.

@kristelhans: aangezien je ook in het onderwijs zit (kom ik ook uit) ben je ook lange/veel vakanties gewend. Waar collega's na de vakantie altijd riepen 'pff blij dat die tijd om is, ik ging me echt vervelen' riep ik altijd 'doe mij nog maar een maand' :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:31

Ik ben van 36 uur naar 32 uur gegaan maar als het financieel moest kunnen ging ik er nog een heel pak minder doen :).. Ik ben overigens 26 en zat in april al tegen een burn-out aan achteraf gezien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:32

Ik werkte 3 hele dagen, dus 24 uur. Om de dag werken en dan een dag vrij. Expres zo geregeld zodat de paarden nooit te lang stil stonden.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:33

Wendy, de combinatie van lichamelijk thuis lekker bezit in combi met je hoofd op het werk vind ik ook fijn! Gisteren kwam ik thuis na een lange, hectische dag en toen heb ik (omdat we kliekjes aten) lekker even gaan poepscheppen in de paddock, even een paard gelongeerd en de manen geknipt (fjord). Lekker wat later eten en toen zalig met joggingpak op de bank, moe maar anders moe als wanneer je rechtstreeks uit je werk neerploft.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:36

Ik had wel het geluk dat Andor al op de weide stond (toen was ze nog niet van ons) toen ik het aanbod om fulltime te komen werken aannam en dus wel kon overleggen over de uren. Wij hebben toen afgesproken dat ik elke dag om 8u zou beginnen ipv half 9 zodat ik op dinsdag om half 3 vrij was zodat ik in de ergste maanden nog 2,5 uur licht had om iets met de paarden uit te vreten. Vrijdag had ik sowieso om half 1 gedaan dan.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:38

Ik werk ook "maar" 3 dagen maar vind het prima zo. Ik sta de hele dag van 8-18 en na 2 hele dagen achter elkaar verneem ik de beentjes wel. Dan komt er nog stal mesten achteraan. Ben blij dat het zo kan.

Deze week moet ik 4 hele dagen ivm vrij van een collega (klein team). Kan dr nu al tegen op Zien om wo do vr de hele dag te moeten hihi..

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:43

Ik doe maandag, woensdag en donderdag van 8u tot 17u en vrijdag van 8u tot 15u. Lang zat.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:53

Wel herkenbaar wat jullie vertellen :) vooral omdat je soms zo druk bent met klussen en regelen, dat er soms geen tijd over blijft voor de hobby zelf (met de paarden bezig zijn of rijden). Pas op, ik kan ook genieten zoals dit weekend, we hebben het dak van de schuilstal opnieuw gelegd, een paar uur echt stevig doorwerken maar zo fijn als er resultaat is! Maar dan zondag was het een lange buitenrit (20 km) met mijn paard en eigenlijk zou ik wel meer tijd voor zo'n dingen willen ook :)

Ik werk nu 40u maar ga vanaf oktober terug naar 20u omdat één van mijn twee halftijdse jobs afloopt. Ik kon zo aan de slag bij de volgende halftijdse (allemaal binnen dezelfde organisatie, maar werk als bioloog op projectbasis, dus altijd korte contracten), maar heb aangegeven tot maart even met één halftijdse te doen.

En heel erg, maar dat heb ik dus voor de paarden gedaan :') anders was het steeds in het donker voeren en verzorgen, nu hoop ik toch enkele dagen overdag iets leuks met hen te kunnen gaan doen.

Vanaf maart hopelijk wel gewoon terug voltijds aan de slag :) want werken doe ik toch wel heel graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:53

Ik op ma, di en do van 9.00 tot 17.30.

Ik moet waarschijnlijk ook nog tot ongeveer mijn 70e werken, ben 42. En nee, dat blijf ik niet hier doen.

DD lijkt mij heerlijk om lekker op tijd met pensioen te kunnen, gaat er voor mij niet in zitten, ben ik bang.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:59

@[***]: ik was ook zéér verbaasd dat het voor mij zo gunstig uitpakte. Ik werd er door een collega op gewezen dat je bij de ABP tot in details je pensioenbedrag kunt uitrekenen en aanpassen aan wat je wilt.
Omdat de regelingen voor vrouwen zo veranderd zijn heb ik veel meer pensioen opgebouwd (vroeger mochten vrouwen met 60 met pensioen, maar betaalde je dus ook meer premie) + dat ik vroeger een vette fulltime baan had heb ik dus gewoon heel veel rechten opgebouwd. Nu met 24 uur en een lager salaris was het verschil een paar tientjes in de maand (alleen op vakantiegeld+13e maand lever ik in).
Als ik niet met pensioen zou gaan zou ik straks inkl. AOW haast een dubbel maandsalaris hebben... wat heb ik er dan nog aan :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:00

Ik werkofficieel 28 uur, momenteel dagelijks van 8 tot half 3 , zodat ik smiddags tijd heb voor mijn kids als ze uit school komen (13 en 15) en de paarden.

Ik wil echt wel minder gaan werken als de kinderen financieel onafhankelijke zijn, mijn man ook. Wij weken niet voor het plezier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:05

Ik moet eerlijk bekennen , dat het mij jaren heeft gekost om te wennen aan het feit dat ik niet meer werken kon. Het ziek zijn en je baan verliezen daardoor, nekt je dubbelop omdat je ook echt in een klap al je sociale contacten kwijt raakt.
Maar ik zou nu niet eens meer terug willen gaan werken voor een baas (hoewel ik natuurlijk dolgraag beter zou willen zijn) en ben net zo druk terwijl ik niet werk voor geld, maar nu kan ik zelf bepalen wanneer het te veel of te zwaar word en toch ben ik de hele dag bezig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:08

Het probleem in mijn geval is dat ik wel MOET werken voor geld :D . Anders was ik allang thuis *\o/* .

Ik kan mij wel voorstellen hoor ohjajoh, dat het heel lastig is als het niet meer kán.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:24

Bekend Ohjajoh...ik ben in 2012 volledig afgekeurd maar al aan het modderen vanaf 2008.

Vanwege mijn ziekte hebben we besloten om te verhuizen,traplopen was een drama en dat is niet handig als je "3 hoog achter" woont in de binnenstad :+ .Ook werd het te zwaar om naar mijn jongens te gaan en ze wegdoen heeft ook door mijn hoofd gespookt.

Uiteindelijk besloten om de knoop door te hakken en hebben we ons huidige gekocht...zo konden de jongens blijven,waren er geen trappen meer en vooral veel rust.
Ik mis mijn werk nog steeds,ik was daar in 1996 begonnen en heb altijd met veel plezier gewerkt.

Voordeel dat ik niet meer hoef te werken is dat ik mijn rust kan pakken als dat nodig is,ene dag meer dan de andere.Even wat doen en dan weer een poos liggen,wel enorm blij dat de jongens er nog steeds zijn en dat "de kudde" ook +1 is :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:31

Daarom was ik ook voorzichtig met zeggen dat ik wel thuis wil zitten. Dat je werk hebt is al niet vanzelfsprekend en je gezondheid is dat ook niet... als je beide hebt, en je hebt lol in je werk vind ik dat ik niet mag klagen. :)

En DD, mooi pensioenverhaal zeg! Ik moet nog langer werken dan dat ik nu besta... :') :')

Ik werk op maandag en dinsdag en vrijdag gewoon van 8:30 tot 17:15 maar op dinsdag kan ik iets eerder weg ivm rijlessen.. ik was al lid van de rijvereniging toen de dinsdag nog geen volledige werkdag was... dus in overleg word ik dan niet tot 17:15 ingeroosterd met een klas. Kan ik iets eerder weg om alles net te halen. Op woensdag heb ik stage-bezoekdag, dan cross ik van Hoogeveen tot Hengelo en alles daartussen om studenten op stage adressen te bezoeken. Dit mag ik zelf inplannen en aangezien plannen mijn specialiteit is ben ik op woensdag vaak vroeg klaar. :') Op donderdag ben ik vrij. Ik heb wel veel nakijkwerk etc maar dat probeer ik zoveel mogelijk op het werk weg te werken. En anders wachten de studenten maar een dagje langer op hun cijfer. :x

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:34

Haha wel herkenbaar hoor Kristel.
Maar ik moet eerst maar weer eens aan het werk gaan.
Ik denk dat het wel even gaat tegenvallen na 8 maanden thuis te hebben gezeten.
Zeker nu de winter er weer aankomt en je dan niet nog even in de vanond lekker kunt rijden..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:36

Absoluut waar KH...als je werkt,wil je graag meer vrije tijd....als je niet meer kunt werken ...wil je graag.
Iets met groener gras :P

DD...goed voor elkaar,lang genoeg voor gewerkt idd :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:39

Ik werk 40 uur en dat gaat me wel tegenstaan hoor. Zou met alle liefde minder willen werken, zodat ik meer op stal kan doen :+ De pest is dat dat me van twee kanten geld kost :D

Onderwijs heb ik ook een aantal jaar gedaan (ook Engels Kristel :D) maar uiteindelijk met een halve burnout eruit gestapt. Nu héé'rlijk op kantoor. :')

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:43

Oh echt Wendy? Wat leuk! Dat wist ik niet! Maar niet zo leuk dus. :') Die burn out snap ik wel. Ik heb er achteraf denk ik ook wel eens tegenaan gehangen toen ik richting the big 3-0 ging haha maar toen speelde er privé ook van alles. Ik werk echt op een onwijs gave school met alleen maar gemotiveerde studenten (toelatingsexamen) en fijne collega's dus dat maakt veel verschil. Heb ook VMBO ervaringen en daar werd ik gillend gek...was ook in Amsterdam maar daar ben ik gewoon 'te boers' voor denk ik. :')