Helemaal geen hoofdstel nodig hahaDat is fijn DF!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Helemaal geen hoofdstel nodig haha

Als ie over de zeik is misschien niet meer, maar ook dan denk ik zelfs dat ie daar nog wel naar luistert ja!
En dan snel afstappen
Soort vals gevoel van veiligheid, zo'n hoofdstel
Gelukkig heb je er nog 1 liggen dan!!
)

mijn plastic mestvork brak en heb toen een ijzeren gekocht maar die is ook veel zwaarder. Altijd wel last van gehad maar dacht dat mn spieren wel zouden gaan wennen. Nu paar maanden later kan ik niet meer 2 stallen in één keer uitmesten en was t wel tijd voor fysio. Combinatie met thuiswerk helpt helaas ook niet.
er was te weinig wind ofzo. wat doen jullie met snoeiafval van je perceel? Robijntjah schreef:Dat sowieso, als ze gaan dan gaan ze, met of zonder hoofdstel (en met of zonder jou)
Ja precies 
Hij ziet er zo onschuldig uit, maar ondertussen
Wauw hahaha.. succes om dat weer op te lossen
SillyB schreef:die van mij gaat altijd alleen maar achteruit alssie over de zeik is dus dan heb je alleen een hoofdstel nodig om hem van de sloot te sturen. Maar dat doe je eigenlijk ook met je benen
ontopic: ik heb dus volgens de fysio een uitmest-arm mensenmijn plastic mestvork brak en heb toen een ijzeren gekocht maar die is ook veel zwaarder. Altijd wel last van gehad maar dacht dat mn spieren wel zouden gaan wennen. Nu paar maanden later kan ik niet meer 2 stallen in één keer uitmesten en was t wel tijd voor fysio. Combinatie met thuiswerk helpt helaas ook niet.
Iemand nog een tip voor een stevige kunststof mestvork, zo eentje voor de strokorrels he niet een gewone riek die gaat prima. zal verder braaf mn oefeningetjes doen
Verder heb ik de discussie met de wederhelft gewonnen dat we ons snoeiafval dit jaar gaan verhakselen ipv opstoken op een stookhoop. hij kreeg hem niet aangestokener was te weinig wind ofzo. wat doen jullie met snoeiafval van je perceel?
maar balen natuurlijk, beterschap!
) en het is fijn voor de beestjes en vogeltjes.
Langs ons perceel hebben we wildwallen gemaakt waar het snoeiafval op gaat. Die verteren net zo snel al wij er iets opgooien dus hoger dan 1 a 1,5 mtr wordt ie nooit. Vogeltjes, egeltjes etc zijn er blij mee
De meeste zijn aan het gezicht onttrokken doordat er mooiere struiken voor staan.
.
ik heb een standaard gevalletje: https://www.agradi.nl/agradi-onverwoest ... -zwart.htm momenteel met houten steel, maar vond m met een alu steel eigenlijk fijner, en ook nog lichter 
je ziet de stress er dan helemaal uit vloeien en kan daarna ook weer gewoon opstappen en verder rijden. 
het is echt een hele erge binnenvetter die weinig laat merken. als ze buiten niet verder wil hoef ik ook niet te proberen er druk op te zetten, het enige wat ik doe is haar kop in de goede richting houden, en dan legt ze zoveel druk op zichzelf dat ze vanzelf weer verder gaat, want stilstaan is ook geen optie volgens haar
het is dus eigenlijk altijd haar eigen keuze om verder te gaan, en ondanks dat is het soms toch net iets teveel/tever.

) (zijn nog druk met tijdelijke staldeuren plaatsen, dus is wat rommelig aanzicht haha).