Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stella_Fara schreef:Grmbl er zijn ratten opgedoken in onze stallen. Tips om er vanaf te geraken? Ik vermoed dat ze mogelijk op de bakken met slobber afkomen, dus ik ga maar eens op zoek naar emmers met een deksel.
MizzMontana schreef:Altijd vervelend als je hulp verwacht en die komen niet...
Hoe weet je of je ratten hebt? Zie je die lopen? Ik wil eigenlijk niet preventief gif neerleggen ivm de kindjes en hond die alles op schrokt.
laurae schreef:Zo, dat gaat lekker snel hier :p. Bedankt voor jullie reacties. Goed om te horen dat de plekken met hooi geen belemmering is voor het gras. Ik ga het grootste deel gewoon weghalen (goede training van de armspieren), maar dan ga ik dat niet tot het laatste sprietje doen
Lynn_Nikita schreef:Gatver ratten en muizen!
Ik heb nu alleen een mega mierennest wat gedeeltelijk op mijn stuk maar het grootste deel van het nest zit bij de buren tussen de denneboen dus ik kan het niet uit elkaar schoppen of zo. Nu al 2 x volgegooid met zo`n poeder maar het zijn er echt heel veel. ook zijn ze veel dikker dan een normale mier. Iemand tips? Kokend water evt?
Anke, vaak zijn het minderjarigen bij jou of niet? Ik denk dat daar ook een deel van het probleem ligt, minder verantwoordelijkheidsgevoel