Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:03

Ze zei dat het altijd zo ging.Zonder deksel in de auto.

Stella_Fara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:29

Grmbl er zijn ratten opgedoken in onze stallen _-:( . Tips om er vanaf te geraken? Ik vermoed dat ze mogelijk op de bakken met slobber afkomen, dus ik ga maar eens op zoek naar emmers met een deksel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:35

Stella_Fara schreef:
Grmbl er zijn ratten opgedoken in onze stallen _-:( . Tips om er vanaf te geraken? Ik vermoed dat ze mogelijk op de bakken met slobber afkomen, dus ik ga maar eens op zoek naar emmers met een deksel.

Ik moet nog steeds even naar duitsland voor gifblokjes, Nederlandse werken gewoon niet.
Wij hebben er heel veel, honden en katten helpen niet en gewoon gif helpt ook amper.
Bakken met slobber eten ze inderdaad graag van mee.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:40

Ik heb die uit België. Fijn spul.

Hier zou vanochtend een stagiaire starten voor 2 weken.
Gelijk 1e dag...ziek gemeld. Hele planning op de kop.
Tuurlijk kan gebeuren. Wel jammer dat ik vaak zoiets heb met verzorgsters/stagiaires.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:41

Heet Storm BB

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:49

Altijd vervelend als je hulp verwacht en die komen niet...

Hoe weet je of je ratten hebt? Zie je die lopen? Ik wil eigenlijk niet preventief gif neerleggen ivm de kindjes en hond die alles op schrokt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:52

MizzMontana schreef:
Altijd vervelend als je hulp verwacht en die komen niet...

Hoe weet je of je ratten hebt? Zie je die lopen? Ik wil eigenlijk niet preventief gif neerleggen ivm de kindjes en hond die alles op schrokt.

Hier zitten ze wel eens rustig op het hek naar binnen te kijken :')
Vind ook wel eens poep of stukken walnootschil.

Preventief neerleggen zou ik ook niet doen :n

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:06

Wij hebben destijds van die afgesloten bakken met gif neer gezet. Werkte heel goed als je ze op de juiste plek neerzet. Daarnaast klemmen geplaatst wat ook goed werkte alleen moet je die wel heel precies neerzetten want die ratten zijn best slim

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:57

Zo, dat gaat lekker snel hier :p. Bedankt voor jullie reacties. Goed om te horen dat de plekken met hooi geen belemmering is voor het gras. Ik ga het grootste deel gewoon weghalen (goede training van de armspieren), maar dan ga ik dat niet tot het laatste sprietje doen

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:15

Wat een gaaf veulen Jeannaa.

Kan me voorstellen dat ze blij waren Hilary. Laten ze zich makkelijk vangen na 5 minuten? Daar hoef ik hier niet mee aan te komen vrees ik..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:35

Ratten hier volgens mij niet echt.
Heb er vorig jaar 1 zien lopen en daarna nooit weer.
Muizen wel maar die vangen mijn katten :)
We hebben hier veel roofvogels en uilen dus ik denk dat die ook wel het een en ander vangen.

laurae schreef:
Zo, dat gaat lekker snel hier :p. Bedankt voor jullie reacties. Goed om te horen dat de plekken met hooi geen belemmering is voor het gras. Ik ga het grootste deel gewoon weghalen (goede training van de armspieren), maar dan ga ik dat niet tot het laatste sprietje doen

Vorig najaar heb ik een halve baal voordroog met schimmel op een stukje braakliggende grond gegooid.
Na 2 weken ben ik er een keer met de zitmaaier overheen gegaan en na een maand was er niks meer van terug te vinden.
Verteerde echt supersnel.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:38

Geen ratten gezien hier. Wel veel muisjes. Maar daarvoor hebben we de katten. Die in het voorjaar en zomer elke dag wel wat vangen.
Vanmorgen wel een mega eekhoorn gespot :') :')

Afbeelding

En een pimpelmeesje die dankbaar gebruik maakt van het haar van Bliksem en Nick en het huisje van David.
Afbeelding

Stella_Fara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:06

Ik zie de ratten gewoon lopen. Nooit last van gehad, twee weken geleden was plots de zak wortels aangevreten. Dom natuurlijk, dus die zitten nu netjes opgeborgen. Maar sindsdien zitten ze er dus. En ik zie ze dagelijkst minstens één keer lopen. En onze hond ook en die heeft niet de intentie erachter te gaan (nochtans wordt hij wild als hij konijnen, eekhoorns of wilde katten ziet).

Gif leggen, is dat niet gevaarlijk voor de eigen honden en katten? Voor de honden kan ik het wel hoog genoeg leggen, maar de katten? En als er dan een dode rat ligt en de honden/katten ervan peuzelen?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:34

Wij hebben veel last van ratten. Maar we leggen geen gif neer. Zolang er nog plekken op het erf zijn waar ze hun holen kunnen maken blijft het gewoon dweilen met de kraan open. Net zoals het feit dat er meerdere walnootbomen in de omgeving staan die de ratten ook lekker vinden.
Wij zijn wel bezig om de gebouwen zo dicht mogelijk te krijgen dat de ratten niet naar binnen kunnen komen, alle gaten dichtmaken.
Er is ook een rattenverdelger geweest en deze adviseerde ook om eerst het erf zo schoon mogelijk te maken zodat de ratten zich daar niet meer kunnen verstoppen. Maar ellendig zijn ze wel. Voer zit hier in dubbel plastic omdat de ratten zich gewoon door de bakjes heen probeerde te eten ;(

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:58

Rattenpopulatie wordt door mijn katten vakkundig binnen de perken gehouden. Een paar huizen verderop zit een nest onder de schuur. Toen ik nog een mesthoop had zag ik ze vaker maar sinds die weg is nauwelijks meer. En komt er wel een iets te vaak is het prijsschieten voor bink. Je moet wel een serieuze rotzakkat hebben (heb ik <3 ) of 1 die lang gezworven heeft.

Slobber maak ik in emmers die afgesloten kunnen worden. Ik heb denk ik al 15 jaar dezelfde. Zijn 10 liter frituurvet emmers van de remia. Flink stevig en sluiten strak af. Je moet alleen wel iemand kennen die in de horeca/keuken werkt. Of zelf heel veel frituren.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:18

Zwaai! Lekker weertjeeee, alles groeit als een malle hier!

Ratten, fascinerende beesten vind ik ze stiekem, heb er wel eens een op het gazon zien lopen in het donker in het schijnsel van de autokoplampen. :j GROOOOT!

Slobber geef ik niet (meer). Iets met te dikke knollen. :')
@Chasey, ik heb je horse en hunk topic gezien, zoooo leuk! Leuke vent heb jij zeg! :x
En mooi veulie heur, blijft ie zo licht?

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:25

Ach, ratten, muizen en ga maar door wij hebben ze allemaal.. een voordeel van een bloemenkwekerij :j :') onze honden zitten er niet meer achterna sinds ze eens gebeten door zijn. gelukkig word er geen mais meer geteeld naast ons, want toen was het echt niet te doen met die ratten. zat je zelf buiten te eten zit er bedat een rat naast te wachten tot hij kan aanvallen.. := _O-
Wij hebben op ons zoldertje rattengif liggen want ze bleven maar van ons vlas eten... we hebben geen katten anders had ik die wel ingezet.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:27

dankje kriselhans :D

Wij hebben hier wel marters. :(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:30

Ik heb hier nog nooit ratten gezien. Wel rattendrollen, volgens mij. Dus ze zullen er echt wel zitten. Nou had ik een bad ass kat, die ook met jonge hazen thuis kwam. Maar die heeft auto immuunziekte nu en hij is niet meer zo enthousiast op jacht. De andere kat ligt liever voor de kachel :roll: . Die had laatst wel zo n grote huisspin te pakken. Dochter zat tegen het plafon := Kat was geinteresseerd en tikt m eens aan. Dóét ie t niet meer! :roll: Kat beteuterd _O- . Dochter was wel blij :D .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:34

Gif in een stuk regenpijp(je)
Is veiliger voor andere dieren enzo

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:19

Gatver ratten en muizen!
Ik heb nu alleen een mega mierennest wat gedeeltelijk op mijn stuk maar het grootste deel van het nest zit bij de buren tussen de denneboen dus ik kan het niet uit elkaar schoppen of zo. Nu al 2 x volgegooid met zo`n poeder maar het zijn er echt heel veel. ook zijn ze veel dikker dan een normale mier. Iemand tips? Kokend water evt?

Anke, vaak zijn het minderjarigen bij jou of niet? Ik denk dat daar ook een deel van het probleem ligt, minder verantwoordelijkheidsgevoel

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:21

Ratten heb ik gelukkig niet meer. Vorig jaar stuk of 7 gevangen achter bij de eendenkooi van de vorige bewoners.

Hier groeit alles ook, Heb de paarden op een klein stukje staan wat ze kaal mogen vreten, dat zal tot een stuk wei/paddock worden. Tevens een deel gazon ingezaaid. Daar woekert het met mammoetblad wat nu omhoog komt. Dus snel gras erin en dan maar maaien en hopen dat we het wat terug kunnen dringen.

Lynn --> een miereneter :j Nee geen flauw idee, afrikaantjes er omheen planten? schijnen ze niet van te houden.

Ik heb ze ook alweer in huis dus de lokdozen staan er alweer. Vieze beesten.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:22

Volgens mij hebben wij ook ratten. Ik heb ze nog niet gezien, maar ik heb wel hele verdachte gaten gespot aan de slootkant... Wordt tijd dat de kat naar buiten kan :')

Hahaha Fabster!

Belle_boef hoe groot is jouw stuk nu en hoeveel paarden heb je er op staan? Ik wil ze dus ook en stuk kapot laten maken, maar ik zit ook met mijn hb-gevoelige ppider en 2 paarden die nog niet met elkaar samen hebben gestaan :=

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:23

Lynn_Nikita schreef:
Gatver ratten en muizen!
Ik heb nu alleen een mega mierennest wat gedeeltelijk op mijn stuk maar het grootste deel van het nest zit bij de buren tussen de denneboen dus ik kan het niet uit elkaar schoppen of zo. Nu al 2 x volgegooid met zo`n poeder maar het zijn er echt heel veel. ook zijn ze veel dikker dan een normale mier. Iemand tips? Kokend water evt?

Anke, vaak zijn het minderjarigen bij jou of niet? Ik denk dat daar ook een deel van het probleem ligt, minder verantwoordelijkheidsgevoel

Hier helpt kokend water heel goed. :P

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:25

Mijn hele perceel is iets meer dan een hectare. De paarden bezitten nu gok ik de helft. Ik heb het nu opgedeeld in 3 weides. Gok dat die elk bijna 2000m2 zijn (in de toekomst gaat de eendenkooi dicht, dat is zo'n 2000m2 die er dan bij komt.

Ze staan nu op een stukje van gok 250m2.
OP het hele perceel moeten nog heel veel bomenstukken gerooit worden voordat alles benut kan worden.
Er staan 2 paarden op. Een tinkertwenter en een tuiger.