Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Licor

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:16

Ik heb eerst met de shet geoefend om naast de fiets te lopen.. en met mijn haflinger geoefend om met 1 hand te rijden.. toen beide lukte heb ik het gecombineerd.. in het begin nog met hulp van iemand op de fiets.. daarna gewoon alleen zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:28

Hahaha. Ik kon altijd prima met de fiets met MiniMe en Lona was met 1 hand te rijden. Maar als ik dan bedacht op Lona te gaan zitten en Mien mee te nemen, wist die kleine sodemieter perfect dat als ze zich lostrok ik eraf moest en niet meer op Lona kwam zonder opstapje... }>

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:32

Jeetje wat gaan jullie hard zeg!
Ik vind ijslanders echt super gaaf! Wilde destijds heel graag een bonte en veel haar, dus is een kleine tinker geworden. Waar ik overigens ook super blij mee ben. In het weekend dat ik bij Mojo ging kijken zou ik 2 dagen later bij een bont ijsje gaan kijken, maar dat is er niet meer van gekomen. Iets met een klik <3

Kleintje gaat ook mee als handpony met een stapritje door het park.

Afbeelding

Als zijn hoefjes weer wat minder gevoelig zijn wil ik het gaan uitbreiden, hopelijk gaat zijn tempo dan ook wat omhoog.
Ik hoorde pas van me paardenbuuf dat zij vroeger haar shet meenam als handpony naar strand en hem daar losklikte. Dan konden ze een galop maken en kwam de shet ze achterna. Super stoer! maar zou ik echt niet durven. Ben nogal van de doem scenario's. ... Ik klaagde dat de pony's de schuilstal met slowfeeder als plashok gebruikte en toen kreeg ik de tip om het gemorste hooi niet weg te gooien maar buiten op mijn aarde stuk te leggen. En ja hoor 2 vliegen in 1 klap ze plassen nu buiten en ze liggen er ook te slapen, dus mocht weer lekker poetsen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:39

ohjajoh6 schreef:
Hahaha. Ik kon altijd prima met de fiets met MiniMe en Lona was met 1 hand te rijden. Maar als ik dan bedacht op Lona te gaan zitten en Mien mee te nemen, wist die kleine sodemieter perfect dat als ze zich lostrok ik eraf moest en niet meer op Lona kwam zonder opstapje... }>

_O-

Dat doet die van mij gelukkig niet..
In het begin wou die van mij helemaal niet lopen naast t paard.. moest ik m gewoon zowat meeslepen.. vandaar eerst iemand mee op de fiets om te helpen met een zweepje zodat hij ook beter leerde wat zijn plek was.. en die persoon kon dan ook overnemen mocht het niet gaan

Overigens moet je ook kijken naar de combinatie van de paarden.. mijn draver is als handpaard bijvoorbeeld niet handig.. die is heel onderdanig dus zodra het andere paard maar met zijn staart zwiept gaat hij op de rem omdat hij denkt dat hij op zn plaats gezet wordt :+ of paarden die elkaar niet dulden is ook niet handig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:51

Lona was juist super! De rust zelve als ik Mien erbij had. Het was echt Mien die er smerig misbruik van maakte.
Ben wel 1 x met ze samen een dijk afgegalopeerd. Was echt supergaaf, Lona heel makkelijk bij mij te houden en MiniMe echt vol gas, ging keurig gelijk op hoor, die kleine kon zo allejezus hard...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:55

Nu krijg ik echt zin het te proberen met die twee van mij. Denk dat Kim wel veel steun van een handpaard zou halen. Diva kan al langs de fiets lopen. Maar Kim is niet zo goed door gereden dus vind het wel eng omdat ik echt een 60 weg moet volgen :o

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:23

Op je rijpaard moeten links / rechts, go en ho het wel goed doen. Ik merk dat ik het heel fijn vind dat mijn ruin goed op één hand te rijden is en goed reageert op beenhulpen. Daar oefen ik af en toe expres op met hekjes open doen te paard.
Voor het handpaard vind ik het handig als die ook de stemcommando's kent; dan komen ze net even wat lekkerder mee. En het helpt idd als je rijpaard wat hoger in rang staat of zich niet opzij laat zetten door het handpaard. Das niet handig :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:29

Hilary schreef:
Op je rijpaard moeten links / rechts, go en ho het wel goed doen. Ik merk dat ik het heel fijn vind dat mijn ruin goed op één hand te rijden is en goed reageert op beenhulpen. Daar oefen ik af en toe expres op met hekjes open doen te paard.
Voor het handpaard vind ik het handig als die ook de stemcommando's kent; dan komen ze net even wat lekkerder mee. En het helpt idd als je rijpaard wat hoger in rang staat of zich niet opzij laat zetten door het handpaard. Das niet handig :+

In de wei zitten alle commandos er wel op maar daarbuiten is de enige gedachte "ik wil naar mijn dochter" en draait ze om. Dus dochter mee zou ideaal moeten zijn maar ze laat zich inderdaad aan de kant zetten. Ik kan dochterlief moeilijk vooruit sturen, hoewel ik nu een visioen krijg van een tandem ritje :')

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:00

Wat een spookje was het het ohjajoh6! Zie het al helemaal voor me.

Met kleintje heb ik het gewoon gedaan. Moet wel zegen dat ik eerst 2x gewandeld ermee had langs de weg, om te kijken of hij verkeersmak was.
Er ligt aan het einde van de laan een 60km weg en daar moet ik toch 400m overheen. Gelukkig wel aan weerszijde een fietspad. Voor de zekerheid wel mijn man meengevraagd, maar mijn 3 jarige zoontje ging daardoor ook mee. Langs de weg zei ik meteen geef die pony maar hier en Let jij maar op ons kindje. Als ik hulp nodig heb geef ik wel een gil.

Kleintje is alleen zo traag dat ik hem daardoor echt soms vooruit moet sleuren. Met draf bijt hij wel steeds op speelse wijze in Mojo zijn achter benen, dus dat durf ik maar een klein stukje. Ook word hij dan wel fanatiek, misschien vind hij stappen gewoon zo saai.....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:02

Ik heb het een paar x geprobeerd met verschillende paarden. Maar t werd niks. Het handpaard ging dan zo langzaam dat ik inderdaad bijna miest slepen. Dat was niet goed voor mijn rug. Dus ik heb t opgegeven. De bpony gaat iook standaard op de rem als ik ervoor ben (fiets, lopend, te paard). Dus moet met de fiets dochterlief mee met een zweep erachter. Anders trekt hij me van mijn fiets. Het gas zit bij hem niet aan de voorkant....er was een tijd dat dat beter ging. Maar iets met tijd te kort enzo. Lang niet meer gedaan.

Ik ben 2 x voor een ijslander wezen kijken en kwam met een fjord terug. Zal wel zo moeten zijn, denk ik dan. Toch hou ik er wel iets mee, ja. Maar wie weer, op mijn oude dag....

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:32

Engel hoe groot heb je het hoopje dan. Je moet niet een hele bodem bedekken, een klein hoopje is meestal voldoende.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:42

2 kleine hoopjes gemaakt van 40cm breed/lang. Ach ze plassen nu in het stuk waar ik op hoopte. Blijkbaar slapen ze er ook want zat allemaal aarde aan hun buik. Vind het wel fijn dat ze toch ergens gaan liggen slapen. In stal doen ze dat niet is betegeld, maar daarboor trekken ze toch naar het stuk waar aarde ligt. Misschien uiteindelijk toch wat opstorten.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:51

Haha, inhand trail is heel wat anders _O-

Er staat een hindernis parcours in de wedstrijdbak en inplaats van dat je dat te paard neemt, neem je je paard aan de hand mee over de hindernissen.
Hindernissen zijn dan een brug, door een hek, stappen of draven over balkjes, draaien in een vierkant enz.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:12

Dat heb ik laatst met mijn Belg gedaan.

Afbeelding

Ik hoop dat er nog meer foto's komen. Er zijn heel wat foto's genomen. Ook bruggetjes, sprongetjes, waterbak, heuvels, op- en afstapjes, smalle doorgangetjes. Heel leuk was t. Doe ik ook mee net ee inhand trail :+

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:30

Nou, dat is heel wat anders.... soort van WE , maar dan er naast.....
Ik zeg meedoen, is heel leuk!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:25

Vandaag voor het eerst een hele echte bosrit gemaakt met haar eigen pony. Met de trailer erheen. Ik had mijn oude ruin mee. Die houdt daar eigenlijk niet zo van. Die gaat t liefst gewoon naar huis. En hoewel we bijna alleen gestapt hadden, was hij toch helemaal nat van het zweet, arme druktemaker :o . Maar het was leuk. Eens kijken of we dat nog een keer kunnen doen. Met school is dat toch heel lastig.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:37

Oh leuk fabster...
Ik had een foto gepost... maar naam en toenaam stond erbij.... dus maar weer weggehaald... ff kijken of het lukt zonder...

Ik heb dat "handin trail " Geoefend.... _O-

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 28-10-16 16:51, in het totaal 7 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:38

Monmaster schreef:
Oh leuk..... kijk wat ik vandaag dan toch maar voor t eerst gedaan heb:
[ [url=m/gAG8hv.png]Afbeelding[/url] ]

Dat gaat beter dan bij mij vanmorgen zo te zien :')
Leuk hoor, gebeurt heel veel bij de ijslanders zover ik weet. :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:58

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:02

Mooi Chasey! Het is ook wel heel vers nog...

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:07

Chasey.... erg mooi, ook herkenbaar...... ik heb genoten van je foto's en omschrijvingen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:12

Dankje :(:) . Ik zit met wateroogjes achter de laptop, dus ik ga maar snel eten koken. :Y)

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:01

pfff kom ik thuis vandaag en mijn ezel sleept met een achterbeen, knie vast waarschijnlijk. kan ik dit aanzien tot morgen voor ik DA laat komen? Heb wel gebeld en als ik percé wou kwam hij wel langs maar mocht ook wachten.... heb er geen ervaring mee dus weet niet wat ik best doe

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:34

Waaslander schreef:
pfff kom ik thuis vandaag en mijn ezel sleept met een achterbeen, knie vast waarschijnlijk. kan ik dit aanzien tot morgen voor ik DA laat komen? Heb wel gebeld en als ik percé wou kwam hij wel langs maar mocht ook wachten.... heb er geen ervaring mee dus weet niet wat ik best doe

Kun je hem niet een paar passen achteruit dwingen?
Vaak schiet het dan vanzelf terug :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:35

Chasey schreef:
Dankje :(:) . Ik zit met wateroogjes achter de laptop, dus ik ga maar snel eten koken. :Y)

Mooi topic!
En eet smakelijk :Y)