Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:26

Kom ik vanmorgen buiten, hebben ze het hooi gewoon niet gegeten! |( . Arme dieren. Geef ze als ontbijt maar luzerne en dan straks snel hooi halen. En die vieze pakjes terug brengen.

Vanmiddag les. En dan morgen eindelijk de drukke week voorbij. Was een week met alkemaal keuke dingen, maar veel te veel voor mij. Ben helemaal gesloopt. Morgen een hangdag. Ook wel eens lekker.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:39

Balen als ze het niet eten..kan zijn dat ze minder lekker vinden maar aan het einde van de nacht zou het dan toch op moeten zijn.Als ze niet aangeraakt hebben,is het niet goed.Sterkte met hooi halen...

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:29

Oh vervelend als ze het niet eten.

Heerlijk als de dochter/zoon van een paardengek op les gaat. En helemaal als het goed gaat. Super trots gevoel!

Hangdag is ook tussendoor eens lekker!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:42

Gevecht voor nu gewonnen met een hele grote bramenstruik. In korte stukjes geknipt zit de grote kliko vol..... Helaas geen handschoenen kunnen vinden die goed pasten tegen die doornen dus maar 2 paar tuinhandschoenen over elkaar heen aangetrokken en dat ging aardig goed moet ik zeggen.
Nu binnen verder, vanavond onverwachts extra eters dus huis moet wel netjes zijn.

Vanmorgen vroeg goed geslaagd bij de Welkoop met de vroege vogelaktie, dat is leuk shoppen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:56

Auw brameen. Wat en rotdingen zijn dat!
Schattige foto van een eerste rijles gezien

Ik ben zo rijles ben benieuwd hoe het gaat. Net de woonkamervloer verder gevoegd. Kan dat oom weer van mijn to do lijst af ( eigenlijk van mijn man zijn lijst maar pffff als ik daarop moet wachten
)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:46

Haha..en als manlief weet dat jij het dan wel doet. Zal hij daar wellicht goed gebruik van maken.

Veel plezier met de les.

Bramenstruiken zijn ondingen. Kids en vriend eten wel graag de bramen.
Heb een nieuwe wei en daar moeten we nog flink aan de slag. Een lange zijde staat ook vol bramenstruiken. Moet ook nog volledig omheind.
Maar eerst thuis. De paddocks klaar maken. De drainage erin en dan m3c zand erover.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:29

meggiemeg schreef:
Vanmorgen vroeg goed geslaagd bij de Welkoop met de vroege vogelaktie, dat is leuk shoppen.

Wij waren er ook tegen 8 uur wekerom, druk dat het er was niet normaal. nieuwe klompen en 15 zakken tuinaarde gehaald. Er zat dus geen extra korting op de tuinaarde

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:18

Goedemiddag,
Ik was wel een vroege vogel...Maar niet naar de welkoop geweest.
Afbeelding
Het was behoorlijk fris, maar niet minder leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:30

Wilde ook naar de welkoop, maar mijn auto en MiniMe gooiden roet in het eten: auto starte niet en MiniMe smeerde hem vanochtend met uit de wei halen.
Ben mij kapot geschrokken want naar de weg is nogal open , nadat een bomenrij is weggehaald en paasei heeft wel 10 rondjes over het terrein gemaakt, maar godzijdank niet eraf.

Die kolere pony staat er ook de hele dag al bij als Atilla de Hun na een gewonnen veldslag... }> sgebroed is het...

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:33

Gelukkig is het goed afgelopen, tja leuk hè paarden houden?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:21

Lekker Monmaster!
Wij waren ook al om 7.00 naar de welkoop. Was nog lekker rustig... zag geen zwart klein monster rennen claudia. ..

Onze 2 weides zijn nu bemest met drijfmest. Ik wil eigenlijk nog kalk erover doen. Dat hebben we al 3 jaar niet gedaan omdat het volgens het bodemonderzoek toen niet nodig was. Maar weten jullie goed en betaalbaar spul voor 1 ha?

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:37

Gewoon even googelen op handelaren. Ik haal de kalk bij een handelaar ergens achter wijk bij Duurstede. Aanhanger mee en scheppen maar. Betaal je ongeveer een kwart van wat je bij de welkoop betaald. Wel leuk daar trouwens

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:41

Vandaag eerst gewerkt toen een beetje het huis aan kant voor de visite morgen en toen nog lekker kunnen genieten van de paardjes met een oudrijmaatje van mij. Ze is bijna 20 jaar jonger, maar we hebben het altijd gezellig samen. En de paarden vinden het heerlijk als ze komt knuffelen. ;-)

Dynamiek ik zal dat van een scherp mes zeker onthouden. Even een goed mes regelen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:24

Morgen kan ik jullie misschien wat leuke foto's van WE laten zien.
Door poortjes, over bruggetjes..pylonnen, zeiltjes ed. Er wordt en heel parcours uitgezet.
Een activiteit van mijn vereniging voor IJslandse paarden.

Weer, maakt niet uit, tis in een binnenbak.

Rijmaatjes... Tja die van mij was voorheen 15 jaar jonger, nu heb ik er een die 10 jaar ouder is... Gaat om de gezelligheid toch, alleen is ook maar alleen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:13

Vandaagles gehad met mijn draak Sjaak aan de dubbele lange lijnen. Eerst wel in de loswerkbak, anders breekt hij de boel af. Maar hij ging als een zonnetje. Echt even de show gestolen. Dubbele lange lijnen gingen ook lekker. Ik ben er zelf niet zo handig in, maar heb weer iets te oefenen. Ook in de loswerkbak trouwens. Schakelen in stap en draf gaat super. In galop valt hij terug in draf. Maar ik was super trots op hem! <3

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:42

Oh, dat staat ook nog op mijn lijstje... Werken met lange lijnen. Had mij al eens ingeschreven voor zon clinic met piet bakker... Helaas.... Uitgeloot.
Lijkt me best moeilijk.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:48

Piet Bakker heb ik ook een paar x gezien, ja. Mijn juf had daar les. Ik loop zelf altijd te klooien met die lange lijnen. Ik sta er op en bij hand veranderen gaat het ook nog niet heel soepel. Maar verder gaat het wel goed. Ik doe ook regelmatig lange teugelwerk met de Bpony. Lijkt er wel wat op.

Dubbele lange lijnen sla ik wel vaak over, maar vond het nu wel weer leuk im eens te doen. Weer iets om mee te oefenen met Sjaak. Heb ik wat afwisseling. Schakelen galop, hald houden op de cirkel, rijden en dubbele lange lijnen. Klinkt weer als een plan.... :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:11

Dubbele longe en lange lijnen is echt super fijn om ze te gymnastiseren. Snap niet dat er maar weinig interesse in is voor les.
Meesten willen dressuurles.

Oh lekker aan het water. Lijkt me idd fris.

Stoute minime!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:27

Tja Anke, het woord zegt het al; paardríjden! Dan moet je er natuurlijk wel op! :+

Maar eerlijk gezegd sla ik de dubbele lange lijnen ook vaak over. Teveel gedoe. Maar ik zou het bij mijn merrie ook vaker moeten doen. Ook maar eens inplannen, denk ik zo.

Alweer een plan! Tjonge jonge, en dat op een zaterdagavond! :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:49

Dubbele lange lijnen zit bij mij als het even kan minimaal één keer per week op het programma voor beide pony's. Mijn ruin was vandaag aan de beurt, mijn merrie waarschijnlijk morgen.
Ik doe lange lijnen zowel om op te bouwen na bijv. blessure, maar ook om spierpijntjes eruit te lopen en toch een beetje te kunnen rekken en strekken na een stevige training. Ik geef er ook les in, trouwens :D

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 01:22

Ik heb het gisteren voor het eerst gedaan.. vond het toch maar lastig en was even klungelen maar viel me niet tegen.. pony liep echt heerlijk.. De grote lastiger maar die vind ik onder het zadel ook lastig te rijden.. die kropt heel snel op bij teugeldruk.. vind dat onder het zadel ook lastig om eruit te rijden

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:43

Ik heb ook een paar weken terug dubbele lijnen gekocht.... zit nog in de doos.. oeps. Clau of kristel. Hebben jullie daar veel ervaring mee en wil iemand me het een keer laten zien?

Eten jullie paarden ook ineens veel minder hooi? Bij mij scheelt het ineens de helft en ze staan niet op de wei. Is dat raar?

Nog een kalk vraagje..als ik het lees op internet moet er 1000 kg op. Maar linkt me zoveel. Wat doen jullie?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:48

Ik werk vaak met dubbele lijnen, op youtube staan wel veel handige filmpjes. :P En hier eten ze ook wat minder hooi nu, scheelt ook een graad of 10 in temperatuur met een week of 2 geleden. Minder brandstof nodig denk ik?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:49

Dubbele lijnen is leuk! Ik doe t vaak. Maar ik doe ook lange teugelen, nóg leuker. Ik geef er ook les in.

Ze staan nu circa 5 uur op de wei en eten de helft aan hooi momenteel. Erg fijn! Scheelt geld en poep.

Kalken heb ik een jaar of 2-3 geleden gedaan, met zeeschelpenkalk van bioron. Ik moest volgens mij een ton op een hectare doen, er kwam een bigbac.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:50

Dubbele lijnen heb ik voorheen wel vaak gedaan, maar het is niet echt mijn hobby. Ik zit er liever op.

Geen idee wat kalk betreft, dus kan je niet helpen.

Gisteren mijn stal weer eens in de lijnolie gezet..... Man wat knapt dat op!

Ook kreeg ik tijdens het olie smeren ineens bezoek! Er keek gewoon een rat om de hoek van de stal naar mijn vorderingen -O- .

Heb meteen even contact op genomen met iemand die ze bestrijdt en hij komt dinsdag even langs.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-03-16 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt