Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:56

Haha Wendy. Heerlijk paard!

Bij mij is de paddock de hele herfst en winter een ramp. Pure klei. In de winter kletsnat en in de zomer beenhard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:01

Ha, ha, ha, wat een leuke foto Wendy! Misschien een paar oorwarmer voor haar kopen?

Land is bij ons nu weer erg nat, het heeft afgelopen nacht pittig geregend. Hier en daar zijn er wel een paar plekken die ze helemaal tot "bagger" hebben getrapt, maar voorlopig laat ik ze nog wel staan. Dat herstelt wel weer is mijn ervaring op de pensionstal waar ik voorheen stond. Het lijkt de rest van de week mee te gaan vallen met de neerslag en dan hoop ik dat het wel weer een beetje opdroogt.

Mijn paddock is kurkdroog *\o/* , daar gaan ze ook naartoe zodra het land echt te nat wordt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:07

En je wilt niet weten wat er nog aan komt :oo
Hier ergens in de middag, hopelijk is het meeste er dan al uitgevallen :)
Ik moet nodig iets aan mijn afwatering bij het hek doen, want sinds mijn nieuwe randje tegels loopt het niet meer naar mijn draingeultje toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:09

Zoals het nu lijkt heb ik mazzel vandaag......

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:11

Haha, wat een koddige foto! <3

Hier had ik ook heel veel nattigheid verwacht maar het viel reuze mee. Ik heb zelfs een klein beetje hoop dat nu er een droog weekje aan komt, de voorste wei opdroogt zodat we dat nog kunnen opvoeren... dat zou wel fijn zijn. Ik heb gisteren in de boomgaard een wei gemaakt, die is ook droog en mag weer 'gemaaid' worden. Daar kunnen ze dan vandaag een paar uur op, heb nog genoeg gras maar wil het achterste deel bewaren voor de winter, dat is een hoog stuk.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:13

Ja...oormutsje is wellicht wel wat :D

Wendy...zonde van dat afdak,is echt geweldig.Ik ben er elke dag nog zo enorm blij mee...blijven neuzen naar zoiets.Met beetje mazzel kun je een op de kop tikken.

Ik heb voordat ik ziek werd enorm veel gereisd vanwege mijn werk (lees:de kans dat ik in Nederland was,was niet altijd groot :P )...ik mis dat op zich wel maar gezondheid laat het gewoon niet toe.Vriendlief is niet zo'n reiziger en heeft ook geen behoefte om op stap te gaan...dus blijven we lekker thuis :)

Hier nog droog...zal wel later op de middag baggerweer worden hier.Jongens nog maar even fijn buiten spelen,vannacht paddock-arrest gehad omdat het zou kunnen plensen .

Net nog even stukje heg gedaan...iedere keer een paar meter maar goed...uiteindelijk zal wel klaar zijn voordat de vorst invalt :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:15

Hier zijn we wel blij met de regen die er valt.

Al heb ik toch maar het grootste gedeelte van de wei gemaaid omdat ik er nu nog in kan komen met de trekker. Vorig jaar was dat al niet meer gelukt door de nattigheid.

Nu hopen dat er wat meer gras en wat minder riet en onkruid terugkomt. Opzich is het heel mooi groeizaam weer met een hoop zon, nog genoeg warmte in de grond en af en toe een bui eroverheen.

Heb ook wel gezien dat ik nog een paar dagen werk heb om de jacobskruid weg te halen op het stuk dat we voor hooi willen gaan gebruiken. Dat valt weer een beetje tegen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:20

Oorwarmers voor tammy hihi
Ohjajoh6 dat is ff een smakkerd geweest! Niet Aardig van die mevrouw dat ze je niet ff hielp.

Ik heb net ff droog gereden en het ging goed! Als vanouds drammerig en druk :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:24

hier is het zeik nat na regenbui, gisteren was nog aardig droog
blij in de winter op stal gaan staan vanwege de nattigeheid ook andere redden hoor

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:07

Ik heb de laarzen maar aangedaan toen ik ging uitmesten, want mijn stalen neuzen zijn helaas niet waterdicht meer. Vaak in de nattigheid lopen (en heel veel aan hebben :D ) is toch wel een aanslag op schoenen. Dus op zoek naar een paar nieuwe. Er zijn zat schoenen met stalen neuzen, maar niet zo veel waar je zo kunt instappen. Ik zag laatst een paar op MP, maar ja daar hoor ik niets meer van...

@tinky: ik moet ook nog steeds een 10 meter heg van de buren doen. Tegen de tijd dat ik dat af heb kan ik weer vooraan beginnen waarschijnlijk.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:48

Ik zou willen dat ik nog maar 10 meter zou moeten doen...ik heb er een van een meter of 11,die is al klaar.Nu met "de grote mensenheg" bezig...ding is zo'n 26 meter :+
Heb net aan een zijde 8 meter erop zitten,en grootste deel van de bovenzijde daarvan.Als de voorzijde klaar is en deel van de bovenkant,moet ik de andere kant doen en laatste van de bovenkant.Die doe ik pas als de maïs eraf is,kan ik er beter bij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:04

Maar jij doet het elektrisch neem ik aan ?? (ik met de hand : )

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:20

Ja...met de hand was ik rap klaar,mijn spieren verzuren razendsnel.Ik heb er een op 230V,die is vrij krachtig maar dat ge-etter met die draad :+ Vorig jaar grondig gedaan dus nu echt alleen maar scheren.

Heb er ook een op accu,kan ik ook niet te lang mee werken,als accu leeg is moet ik verplicht stoppen :D anders ben ik nog wel eens zo eigenwijs om "nog een klein stukje"door te gaan.

Nadeel daarvan is dat mijn spieren een dusdanige optater krijgen dat ik daar weken zoet mee ben,eerder stoppen is dus goed plan.Nu ook pijn maar duurt maar een paar dagen...iedere keer een klein stukje dus.
"Van kleine slokjes wordt je ook dronken" ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:27

Wij hebben een heggeschaar op benzine :j Ideaal ding, zeker aangezien we in totaal een paar 100 meter heg hebben staan :')
Hier regent het niet, volgens buienradar wel, maar ik zie niks :+. Heb de paarden vanmorgen nog een regendeken op gedaan, maar dat was dus niet echt nodig geweest.
Nou ja, beter zo dan andersom.

@karev: lekker is dat!
@palousa: altijd maar meer werk he? Soms vind ik het echt bijzonder dat je het nog niet helemaal zat bent...
@wendy: briljant paard :')

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:35

Hebben jullie ook dat je prioriteiten zijn verschoven? Ik heb echt superleuk werk, ben nog nooit met tegenzin heen gegaan en kon me ook altijd wel onder het kopje 'workaholic' scharen, als je dat van jezelf mag zeggen maar sinds we op de boerderij wonen ben ik echt veel liever thuis. Ik wil daar alleen maar zijn en 's ochtends ga ik soms met lichte tegenzin naar mijn werk. Als ik daar dan ben is alles weer leuk hoor maar toch... dat heb ik in de bijna 10 jaar dat ik nu werk waar ik werk nog nooit gehad! :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:43

@kristelhans: klinkt heel bekend. Ik heb dan ook de mogelijkheid om te stoppen met beide handen aangegrepen toen die zich voordeed :)

@tinky: mijn oude buurman zei altijd 'elke dag een draadje' en is daar 94 mee geworden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:45

Heel herkenbaar kristelhans.....

Nu heb ik het ook al een tijd niet naar mijn zin op het werk, ben ook druk op zoek naar iets anders, maar het liefst ben ik in en om het huis aan het werk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:48

As het nu eens mogelijk was dat al die mensen die niet zo nodig hóeven te werken hun plaats afstonden aan iemand die gráág wilde werken en er toch financieel iets voor kregen.. zou toch een win-win situatie zijn :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:49

Het is dat ik moet werken om alles te kunnen betalen maar leuk vind ik het niet. Ik heb het altijd veel te druk en als ik op het werk zit, kan ik echt 100 dingen bedenken die nuttiger zouden zijn om op dat moment te doen.
Ik ben in April ook bewust minder uren gaan werken omdat ik het allemaal niet meer trok. Mijn man heeft dat lang tegengehouden maar die heeft een eigen bedrijf en werken is zijn ding. Hij werkt graag en heeft voor de rest geen hobby's dus die vond dat niet kunnen. Maar de paarden doen, lesgeven, fulltime werken, het huishouden, koken, sociale leven onderhouden en dan ook nog eens vrije tijd voor mezelf overhouden lukte gewoon niet met maar 24 uur in een dag :)

Nu hij het weekend van Horse Event eens echt helemaal zelf de paarden heeft moeten doen, beseft hij het al een stuk beter. Hij snapt niet dat ik mijn leven zo volledig kan inrichten naar de paarden maar anderzijds vindt hij wel dat ik dat er maar voor over moet hebben want een pensionstal is echt no go. We betalen niet om een ander rijk te maken. Nee hoor.. Zucht :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:50

Ik merk het vooral in de weekenden... we zitten nu in een drukke periode met veel (sociale) verplichtingen. Nu was ik daar nooit zo van, maar dat is bepaald niet beter geworden :+
Ik ben ook het liefst gewoon thuis.
Mijn werk vind ik heerlijk, heb er echt plezier in. Ik moest altijd opletten dat ik daarin niet door schoot en mezelf voorbij liep. Dat wordt wel wat makkelijker nu, maar dat heeft niet per se met het huis te maken :n
Maar... mijn man en ik spelen beide met het idee om minder te gaan werken, om meer thuis te kunnen zijn.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:58

Wat leuk dat jullie er ook zo in staan. Mijn vriend werkt vanuit huis en heeft veel vrijheid qua indelen en heeft ook hele periodes dat hij lang niet iedere dag hard aan het werk moet, die tuiniert ook graag en maakt de bak netjes en mest op mijn drukke dagen de stallen ook uit, zo fijn! <3 Ik werk nu 0,8 fte maar speel ook met het idee om na volgende zomer 0,6 te gaan werken (3 dagen dus). Financieel kan het denk ik wel maar nu is het ook wel lekker om niet altijd op de centen te moeten letten, dat heb ik jaren moeten doen dus nu is het ook wel fijn om er even goed van te genieten. We zijn bezig met een kleinschalig B&Btje en dat zou dan mijn 'gemiste dag' op het werk kunnen compenseren, dan hoeven we niet ieder weekend vol te zitten zoals we het nu hebben berekend dus met je privacy valt het dan ook reuze mee. :D Maar das allemaal niet voor nu. Nu moet ik een leerlijn herschrijven voor mijn vak. :')

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:59

Ik gebruik de paarden overigens soms als excuus als ik geen zin in sociale verplichtingen heb. :') :x

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:00

Haha hangt ook wel van mijn bui af. Vind mijn werk geweldig, 80% procent van de tijd. De rest is leuk maar er zijn ook echt wel momenten, pak m beet elke vergadering, dat ik dan maar liever de heg ga snoeien ofzo.
Maar echt stoppen moet ik niet aan denken

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:02

Nee, helemaal stoppen zou ik denk ik ook niet willen, daar vind ik mijn werk veel te leuk voor.. gelukkig. Hoor ook wel eens mensen die echt iedere dag met tegenzin naar hun werk gaan.. hoe dan?? Denk ik dan.. dat hou je toch niet vol? :(

Zou me wel voor kunnen stellen dat ik tijdelijk stop als ik bv een paar kleine kinders zou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:04

kristelhans schreef:
Nee, helemaal stoppen zou ik denk ik ook niet willen, daar vind ik mijn werk veel te leuk voor.. gelukkig. Hoor ook wel eens mensen die echt iedere dag met tegenzin naar hun werk gaan.. hoe dan?? Denk ik dan.. dat hou je toch niet vol? :(

Helemaal stoppen zou ik inderdaad ook niet willen, maar ga nu wel met tegenzin naar mijn werkgever. Hoe? Hypotheek moet betaald worden :D .

Druk op zoek naar een andere baan, maar dat valt eerlijk gezegd nog niet mee.