Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:41

Dunya is vanochtend met Charmy naar de clubles geweest.

Afbeelding

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:50

Wat een leuke combinatie!

Ik ben net weer eens een blokje om geweest met Zanzi. Was alweer te lang geleden. Wat knapt een mens daarvan op. <3

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:55

Wat een leuke spikkel pony zeg :j

Ik ben in de wei bezig.
Zweet me kapot. Zon er vol op en windstil :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:24

Wat een leukerd!

Vanmorgen nog even een lesje op de manege meegepakt. Elevada heeft echt nog geen conditie dus de rustigste les gepakt met volwassenen die net rijden. Uurtje enkel stap draf en kort stukje galop, het resultaat:
Afbeelding

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:53

Ik kom weer even binnen vallen met een praktische vraag: hoe ruimen jullie het hooi op uit de winterwei?

Ze krijgen bij mij hooi op 4 plekken en iedere plek is nu bedekt met een dikke laag oud hooi en drek :p . Ik ben nu alles aan het wegscheppen, maar iemand een idee wat minder tijdrovend en spierpijn veroorzakend is?

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:18

laurae schreef:
Ik kom weer even binnen vallen met een praktische vraag: hoe ruimen jullie het hooi op uit de winterwei?

Ze krijgen bij mij hooi op 4 plekken en iedere plek is nu bedekt met een dikke laag oud hooi en drek :p . Ik ben nu alles aan het wegscheppen, maar iemand een idee wat minder tijdrovend en spierpijn veroorzakend is?

Bij ons krijgen ze alleen hooi in een hooinet dus daar hebben wij geen last van, sorry kan je hier dus niet bij helpen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:32

Ik laat het gewoon liggen. Verteerd vanzelf weg.
Voer nu in een halve ibc tank dus weinig hooi op de grond. Maar de plekken van vorig jaar zijn niet meer te zien.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:36

Bij gebrek aan weiland en gezien er meer gras tussen de tegels staat dan in de paddock zijn mijn paarden gepromoveerd tot onkruiddienst :Y)
Afbeelding
Zit echt heerlijk zomers in een jurkje te lezen {:}

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:37

Ik voer meestal op het stoepje als ik het niet in de netten doe. Dan kan ik dat er zo af scheppen met de mestvork.

Handig azmay

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:38

Lekker hè! Ik heb net een uurtje in korte broek buiten gezeten en ben gewoon wat verkleurd. Gaat snel met zo'n winterhuidje. :')

Even bij de paarden gespiekt en ik zag Fernando languit liggen. Die vindt het zonnetje ook wel lekker geloof ik.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:40

Die van mij staan onder de bomen hooi te eten. Die vinden het volgens mij al weer te warm haha en dan moet het nog zomer worden...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:42

ClaudiaHS schreef:
Die van mij staan onder de bomen hooi te eten. Die vinden het volgens mij al weer te warm haha en dan moet het nog zomer worden...

Ik snap het wel, het is hier 22 graden en ze hebben hun wintervacht nog :(:)

Inmiddels sloopt Diva vakkundig de rozenstruik :')

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:34

Goed geregeld Azmay :Y)

Jay heeft net de wei even omgeploegd _-:(

Ze stonden een uurtje op het kleine afgezette stukje maar daar kan niet gerend worden natuurlijk.

Toen we ze weer in de paddock wilden zetten piepte hij tussen het kleine gaatje tussen mijn merrie en de omheining door en rende heerlijk door het land.... Hij heeft er echt op staan azen dat kan niet anders -:)

Toen hij uitgerend was kwam hij heel triomfantelijk naar me toe... Goed, die heeft in ieder geval lol gehad. Morgen eerst vangen voor er ook maar een draadje open gaat :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:39

Die heeft lol gehad dus.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:33

Haha, die heeft zich prima vermaakt.

Hier zijn ze de wei ook nog niet opgewerkt. Terwijl ik normaal al in februari begin met opbouwen. Maar als het weer zo blijft heb ik goede hoop voor volgende week!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:12

Natalie36 schreef:
Haha, die heeft zich prima vermaakt.

Hier zijn ze de wei ook nog niet opgewerkt. Terwijl ik normaal al in februari begin met opbouwen. Maar als het weer zo blijft heb ik goede hoop voor volgende week!

Hier hoop ik ook vanaf volgend weekend langzaam wat op te kunnen bouwen. Ze zijn er wel echt aan toe!

Vandaag was mijn man op het land bezig om schrikdraad te vervangen en de paarden kunnen hem vanuit de paddock zien, ze gingen als een malle tekeer :j :j :j :j , hebben werkelijk alles omgeploegd, zweet tussen hun billen en helemaal buiten adem.

Heb voor mijn pony een grasmasker gekocht omdat hij afgelopen winter hb is geweest. Hopelijk houdt hij het vol op het gras...... Vind het erg spannend. Maar goed, we zullen het wel zien. Hij is nu in ieder geval weer prima in orde, dus als het masker zijn werkt doet dan kan hij gewoon lekker met de anderen mee het land op.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:21

Bij ons mochten ze vandaag 5 minuutjes. Mijn merrietje stond bij toeval bij de opening van het weitje, de anderen reageerden niet op mijn roepen, maar konden wel heel snel draven toen merrie ineens in het weitje stond. Vervolgens namen ze de verkeerde afslag (paddock paradise, dan krijg je dat) en moesten we ze helpen. De PRE is de hele 5 minuten zo blij aan het huppelen geweest, dat ze waarschijnlijk 1,5 minuut gras heeft gegeten :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:48

Heerlijk die paarden en dat gras. Ben benieuwd hoe die van mij dat doen. Er staat nog maar heel weinig gras hier maar durf ze er nog niet echt vol op te zetten... lastig

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:51

Ik lees trouwe mee, maar zooooo druk!

Bij mij staan ze altijd in het land... Nu weer 9/10 uur per dag.

Veulenspam. Ze heet Billie Jean <3

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:53

Wat een knap ding <3
Hier straks ook altijd in het land maar dat staan ze nu beide niet (als in beide helemaal niet op gras). En net 1 ppider en 1 die al minstens 4 jaar geen gras heeft gehad, vind ik dat toch wat spannend :=

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:30

Super knap veulen!

Heerlijk weer

Wel er een paar die flink stonden te zweten met hun dikke vacht.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:07

Lynn_Nikita schreef:
MizzMontana schreef:
Jij wel spierpijn zo te lezen Lynn_Nikita. Het werk went vast snel maar ik kan me voorstellen dat je nu zo vermoeid bent dat je niet zo’n zin hebt om fanatiek te rijden.
Wat voor een hoofdstel heb je gekocht?

Zelf heb ik vanochtend voor het eerst sinds twee jaar weer met mijn merrie gereden. Ze was heel fanatiek op de terug weg maar heeft geen pas verkeerd gezet. Morgen ochtend weer een rondje, nu al zin in :D

Ik rij bitloos nu, niet omdat ik zo pro ben maar omdat mijn paard met bit heel onrustig loopt. Ik had een micklem maar die schuift heel erg bij zijn neus en nu een anatomisch kaakgekruiste gekocht met een iets bredere neusriem, liep hij erg fijn mee

Wat fijn dat je weer erop gereden hebt, is er een reden dat je zo lang niet ( of alleen op haar?) gereden hebt?

foto van na het rijden, hij had er geen puf meer voor
[ [url=m/oLIXHu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WaNNcq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoofdstel! Ik zou altijd nog wel eens bitloos willen proberen maar op de een of andere manier begin ik er steeds niet aan. Wel met hackamore gereden maar dat is dan meteen vrij scherp.

De reden dat ik zo lang niet met haar heb gereden was mijn zwangerschap, die zomer hebben we haar ook laten dekken. Daarna was ze drachtig en had een veulen aan de voet. Toen we haar op zouden halen na het spenen was ik weer zwanger :')

Tussendoor nog wel gereden met een oude ruin van een vriendinnetje en met mijn zelf gefokte 5 jarige ruin, maar die werd ook al weer 6 en deed imo te weinig. Die is vorig voorjaar verkocht en loopt nu 1* eventing :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:23

Wat voertonnen betreft heb ik een donkergroene en grijze staan met draaideksel, geen idee van welk merk... brokken zitten in een voerkar die de vorige bewoners hebben achter gelaten. Die deksels zijn zo zwaar daar komt geen muis in. En lees iets over ratten, ieuw!!

Wat een leuke spikkel Anke!

Flew heerlijk dat je jezelf weer tijd hebt gegund om te rijden met Zanzi :)

Bezwete paarden en mensen, dat lukt wel met die zon van gisteren.

Hooi voeten wij niet op de wei, het gras begint al mooi te groeien! Inmiddels heb ik al weleen extra stuk afgezet zodat ze niet alles kapot lopen voordat het echt goed omhoog komt.

Handig Azmay zo’n onkruid wieder. Hopelijk heb je snel positief nieuws over de wei.

Clau een blije ontsnappings koning. Soms azen ze er echt op he!?

[***] zou mooi zijn als het goed gaat met geaasmasker.

Wat een plaatje van een veulen <3

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:46

Ik trof vorige week mijn vriendin op de stalling waar ze staat.Ze moeten daar zelf slobber maken.Stapt ze uit de auto met 2 emmers slobber zonder deksel.Heel dapper,1 keer remmen en je auto zit onder := Ik heb nog de tip van de voerton met deksel gegeven.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:02

Oh echt Britta? Gadverdamme haha
Laatst bijgewerkt door Maartje_M op 09-04-18 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt