Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:16

Hahaha hier ook een eekhoorn zijn wintervoorraad verplaats .....
Met de vakantie lekker thuis , als ik weg wil heb ik drie vriendinnen die de verzorging van de paarden over zouden kunnen nemen , ware het niet dat ik voor mijn werk veel nachten weg ben , en ik met de vakantie lekker thuis in mijn eigen bed slaap .
Eergisteren in het donker gereden , en veel reeën tegengekomen
Afbeelding

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:39

In het donker rijden lijkt me eigenlijk niet zoveel aan :)
Overigens mag je officieel na zonsondergang ook het bos niet meer in.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:44

hmmmm vannacht ook iets bij ons op bezoek geweest.... En heeft zich te goede gedaan aan een van onze kippen. _-:(

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:46

Hier ook reeën, vossen, uilen, buizerds en inwonende zwaluwen.
Had vorige winter ook ineens een mystery guest in de tuin wonen (gat uitlopend in een gang waarvan het einde niet te zien was ineens in de grond) weet nog steeds niet wie dat was.
Een das wil ik wel graag een keer tegenkomen, eekhoorntjes vind paardlief niet altijd even leuk.
Zie werkelijk niet in wat een al inclusive aan de Turkse Rivièra te bieden heeft

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:52

Buren hier raken regelmatig kippen kwijt aan de vos. Ik ben er al eens een heel stel cavia's aan verloren.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:00

DubbelDun schreef:
In het donker rijden lijkt me eigenlijk niet zoveel aan :)
Overigens mag je officieel na zonsondergang ook het bos niet meer in.

Ja ik ga voor zonsondergang al het bos in hoor ...... Ben altijd laat terug officieus kom ik te laat binnen dat klopt dat het niet mag , heb verlichting en een paard wat zich prima in het donker redt ken de paden goed , en vindt het fijn om wat langere ritten te maken .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:11

Ik heb altijd een beetje de kronkel in mijn hoofd dat als ik er in het donker afval dat niemand me meer kan vinden c.q. dat ik mijn paard niet meer kan vinden :)
Verder schrok ze zich de laatste keer dat het eens iets later was de tandjes van de pijlen op de weg :D
Die schijnen ineens levensgevaarlijk te worden :D (ze lichten iets op nl).

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:41

......dat kan Dubbeldun hahaa je hebt wel een verhaal mijn paard zag pijlen en ging er pijlsnel vandoor .
In het licht is het ook maar de vraag of mensen je vinden , hangt ervanaf waar je ligt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:51

Naah, die van mij schrok zich zondag ochtend de tandjes van een of andere troela die haar auto doodleuk op het bospad parkeerde en laadklep opengooide om er de honden uit te halen.
Dus van vol gas galop in een keer halt en ik vloog er zo overheen ...
Mens zag het gebeuren en had mij zo laten liggen, mevrouw reageerde alleen maar geïrriteerd, dus of mensen het zien of niet , is ook al geen garantie op hulp...
Ik maak het trouwens best hoor , op gekrenkte trots en spierpijn over hele lijf na...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:56

Beesten kom ik hier ook veel tegen buiten. Vnl ree en konijn.

Za nog een buizerd in handen gehad. Was aangereden Door een motor. Kwamen we bij toeval net langs.

Mijn werkgever zijn vader is jager en stopt dieren op. Dus ik heb de buizerd mee genomen. (Mag officieel niet,moet je aangeven bij politie).

Ze lijken altijd zo groot maar weegt echt bijna niks. Zonde van zo'n mooie vogel maar unieke kans om hem van dichtbij te bekijken.

Kaatje gaat goef! Longeren ging ok. Wel eerste pas stijf maar gaandeweg beter.
Heb ze nu nachten op stal omdat de wei zo nat is. Dat is niet zo best voor dr helaas..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:34

Grappig dat jullie het hadden over vakantie, komend weekend zijn we een weekendje naar Berlijn met vrienden. Met 12 mensen in een appartement :')
Gelukkig kan mijn moeder dit keer weer oppassen. In het voorjaar hebben we uiteindelijk via dit topic een noodoplossing gevonden. Mijn moeder was namelijk van de fiets gevallen en had een tibia plateau breuk, ze is uiteindelijk de dag voordat wij vertrokken naar Sicilie geopereerd. Dan denk je dus alles geregeld te hebben.
Wij gaan dus wel graag op vakantie :j Eind van het jaar moet manlief naar Washington voor zijn werk en dan ga ik dus zeker mee, die kans laat ik niet schieten :n
Maar de lol van all-inclusive in Turkije zie ik ook niet hoor, is niet mijn type vakantie.

Hier ook allerlei dieren, vind de vogels in en om de wei ook altijd zo leuk. En we hebben hier een raaf op het erf, blijft een imposant dier.

In het bos was het verdacht druk zondagmorgen. Komend weekend is daar cross. Blijkbaar wilden veel mensen het parcours vast verkennen.
Normaal gesproken kom je daar weinig mensen tegen, maar gisteren was dat wel anders zeg.

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:49

ohjajoh6 schreef:
Naah, die van mij schrok zich zondag ochtend de tandjes van een of andere troela die haar auto doodleuk op het bospad parkeerde en laadklep opengooide om er de honden uit te halen.
Dus van vol gas galop in een keer halt en ik vloog er zo overheen ...
Mens zag het gebeuren en had mij zo laten liggen, mevrouw reageerde alleen maar geïrriteerd, dus of mensen het zien of niet , is ook al geen garantie op hulp...
Ik maak het trouwens best hoor , op gekrenkte trots en spierpijn over hele lijf na...

Sommige mensen zijn wat dat betreft, wel een beetje apart. Als ik iemand van zijn paard zie vallen, ga ik meteen helpen. En al helemaal als het mijn eigen fout is...

Blijkbaar zijn de meningen daarover verdeeld, wel fijn dat je erniks ernstigs aan over heb gehouden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:51

Daar had ik helemaal overheen gelezen, maar wat bizar joh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:26

Het is natuurlijk altijd mijn risico hoor wat ik zelf neem, maar idd haar manier van doen was ronduit asociaal te noemen en gevaarlijk, want als ik wel wat gebroken had, had zij dus mooi de toegangsweg afgesloten voor de ambulance, door haar auto daar te parkeren, nu ik er weer over nadenk, ga ik het denk ik toch melden als ik haar auto daar nog een keer zie...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:27

Zo jeetje !! :O

Ja ik ga morgen voor eerst na 5 jaar op vakantie,
Vind spannend de paarden 2 weken achter te laten heb echt wel ff nodig en me lichaam ook na Val van maand geleden :O

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 02:12

Ohjajoh, wat een asociaal mens zeg, helemaal van de zotte!

Ik heb tot de minuut van vertrek ook geroepen dat ik niet naar Turkije wilde maar de vakantie werd vantevoren betaald en ik heb uiteindelijk wel genoten van eens een keer een week helemaal niets te moeten doen.
Al zou ik het niet meer doen als ik het zelf zou moeten betalen. Dat geld heb ik er dan weer niet voor over.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:09

Ben nou net terug van een weekend Stockholm, paar dagen thuis en dan weer een weekje naar Schaik. Ik had het wel zo gepland dat de paarden in het land zouden staan. Helaas, ze staan alweer een dag of 10 stal/ paddock omdat het land te nat is. Gelukkig staan er 3 pensionners die de verzorging op zich nemen. Buur zorgt voor onze drie katten, hondje, moeilijk typje, naar mijn moeder van 82. Maar omdat zij ziek is , een heel arsenaal aan uitlaters en een schema zodat het mijn ma niet belast.
Altijd wel een hoop voeten in aarde om op pad te gaan. Als het aan mij ligt, blijven we thuis , maar ik heb rekening te houden met een reislustige echtgenoot.
Moet wel zeggen dat ik ondanks het volle schema van de afgelopen dagen enorm veel heb geslapen.
Normaal rond half 6 wakker, als ik het haal, en nu de eerste nacht 12 uur aan 1 stuk doorgetukt en de nachten daarna gingen ook lekker.
Gaaf dat jullie zoveel "wild" in de omgeving hebben. Hier in de Randstad is het karig gesteld met het wild. Toevallig een paar weken geleden een dode wezel op het terrein gevonden. Wat een schitterend diertje zeg. Wel regelmatig roofvogels te spotten in de polder en hazen, maar daar houd het een beetje mee op. Gisteravond laat terug gekomen, nu eerst naar stal en op bezoek bij mijn ponyvriendjes.

Machopablo, fijne vakantie, geniet er van.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:15

The Edge, van U2 uit het hotel zien lopen, lazen we gisteren op internet dat het concert afgelast was omdat een of andere halve zool met een pistool had lopen zwaaien. Zaten gisteren in het het vliegtuig met een hoop Nederlanders die speciaal voor het concert naat Stockholm waren afgereisd . Super sneu.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:26

Hier maar weinig wild. Heb wel een keer een ree betrapt bij stal, en ik zie af en toe eekhoorns, maar die zitten hoog in de bomen. Het meest voorkomende gespuis zijn muizen en ratten en die kan ik dan weer missen als kiespijn :+ Helaas komt dat seizoen er weer aan. Klemmen en de hele bende maar weer klaarzetten -O-

Mijn landje ziet er nog goed uit, heb aardig droog land, dus ze kunnen mooi de hele winter op gras staan. Ik zag alleen gisteren een afdak langskomen op de facebookgroep in het dorp waar ze staat. Was helaas niet de eerste, want dat leek me wel erg mooi als schuilstal voor de winter. Ze gaan 's avonds wel op stal, maar ik heb het grootste watje wat er is geloof ik := Ze is al zo slim dat ze haar oren naar binnen vouwt in de halsdeken als het vies weer is :')

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:05

Hahaha, Wendy, hoe doet ze dat dan?? :')

Ik vind weekendjes weg wel leuk maar dat is ook omdat ik betrouwbare oppas heb, dat scheelt enorm. Ik werk in het onderwijs dus af en toe een weekje vrij en dan lekker om huis keutelen is mijn ultieme vakantie... dat had ik 10 jaar geleden ook niet gedacht toen ik nog die hard alle concerten, festivals en steden afging, veel gelift en op de bonnefooi naar plekken heen gegaan met een fanatieke vriendin. :P Superleuke tijd maar moet er nu echt niet meer aan denken. :')

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:40

Even schudden met je oren binnenboord denk ik :D Ik tref haar regelmatig zo aan, terwijl ze volgens mij met even schudden ook haar oren er weer uitkrijgt, maar blijkbaar zit het wel lekker :') Ik zal eens een foto maken. Ziet eruit als een paard zonder oren, heel knullig :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:50

Lijkt me wel een leuk gezicht :D

Hier is de paddock weer een sompige smurrie dankzij de buien van vanochtend.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:51

Zo, maar dan met twee oren. En wel blij kijken uiteraard. Snappen andere paarden alleen niet, die denken dat ze haar oren plat heeft :(:)
Afbeelding

Het is een bijzonder paard, zeg maar :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:53

Verstoorde paardentaal :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:54

Dialect ;)