Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:48

Nee, dan zou ik dat inderdaad nu niet doen. Het is wel iets waar je op kan trainen, maar dat doe je niet last minute :D

Ha ha, die kat met die peer. Lekker relaxed _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 14:00

Die kat lijkt wel een schaapje :) (Bleu Du Maine) en die bank ziet er heel bekend uit zo. Mijn kat was daar ook heel sterk in :)

Net wel uitgemest, want ik moest toch voeren. Dus de gele 'oliejas' aan. Dus is 200% waterdicht, het enige nadeel is dat al het water er nu afloop zo op mijn broekspijpen die dus nu vanaf de knie nat zijn ;(
Een langere jas gaat niet, want met uitmesten hangt ie anders op de grond en wordt helemaal smerig.

Maar ik heb mezelf een boterham met gebakken ei mét salami voorgeschoteld en die broek droogt wel weer op :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 14:36

Hier ook net gemest. In de regen, nu is het droog met storm. Vanavond clubles maar als de wind niet minder wordt sla ik een weekje over.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 14:48

Het is hier ook een natte bende. Buurmeisje heeft toch haar les door laten gaan net. Wel bij de buurman in de grote en bruikbare bak. Mijn paddock staat blank.
Bennie was helemaal van slag; door de wind, door de vreemde omgeving. BM had haar handen er vol aan en de buurt kon meegenieten van het gebrul van Bennie en Vera die netjes antwoordde aan de overkant. Maar na een tijdje werd Bennie steeds hanteerbaarder en hebben ze heel goed af kunnen sluiten. Dapper kind, ik was waarschijnlijk afgestapt :o . Het was wel een hele leerzame les in ieder geval.

Fantastische foto met die kat in de fruitmand. En vernielzuchtige poezenbeesten... Hopelijk geen schade aan de bank...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:43

Ondertussen droog, maar wel veel wind. Smit is net weg én hooi gehaald. Dus fijn dat het droog was. De paarden staan weer netjes op de voetjes.

@greendragon: knap van buurmeisje!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:59

Ik heb de dierenkliniek maar even gebeld, want het klokje tikt door.

Volgens hen duurt de middag tot 19.00 en komt de dierenarts echt :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:39

Die hanteren eigen tijden, handig dat je dat vooraf weet :')

Greendragon, knap van het buurmeisje! Dat is een echt paardenmeisje denk ik zomaar! :D

Dubbelfun, hier is werken op zondag gelukkig geen probleem, de boeren werken op zondag ook door dus wij ook. De buren weten dat we verbouwen en als we om 11 uur savonds geen herrie meer maken vinden ze alles best :').

Vandaag hebben we een klusrustdag om de spieren ff bij te laten komen, maar ik had nog een berg was liggen en wou nog wat kerstspul opruimen etc. Dus dat is nu allemaal aan kant. Nu echt ff niks :D

De paarden staan maar zielig in hun schuilstal, maar de hele dag op stal gaat ook tegen mijn principes in.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:47

Die kat met de bank :') dan dacht ik dat onze honden erg waren.

Dapper buurmeisje!

En wachten op de veearts, ik verlies mijn hele dag dan. Raak daar altijd zenuwachtig van als ik zit te wachten tot ze bellen.

Vandaag weer voor het eerst sinds november opgestapt. Was te druk met huizenjacht en werk de laatste tijd, pony is normaal goed te rijden na een tijdje vakantie maar nu stond ze maf te doen toen ik kwam _O-
Onderweg (we hebben geen bak dus in de winter verplicht buiten rijden) wel erg scherp maar gelukkig geen gekke dingen. Het paard van mijn stalgenootje was wel lekker op dreef dus maar even een kort rondje gedaan.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:56

Toch minder rustdag als gepland Dais. Kan me ook wel weer voorstellen dat het rust geeft als dat ook weer op orde is.

Die kan mooi steigeren Moony!
Lijkt me best spannend met een fris paard de weg op. Hopelijk was het wel weer genieten om even te kunnen rijden.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:10

Dit is mijn oudste, daar durf ik dat wel mee. Die heb ik destijds zelf beleerd en ze is nu bijna 18 jaar, dus weet wel wat ik aan haar heb.
Maar als ik de keuze zou hebben zou ik liever in de bak rondrijden in zo'n situatie. Ik ben eigenlijk niet zo'n buitenritten mens, helemaal alleen op de weg niet. Maar je moet wat.
Op ons eigen plekje hoop ik wel een roundpen en bak(je) te kunnen realiseren op ten duur. Lijkt me heerlijk om weer gewoon lekker te kunnen trainen op die manier.

Nog een leuke: de twee dochters van deze merrie zijn nu even groot. Verschil is alleen dat de palomino 9 maanden oud is en het vosje bijna 6 jaar _O-
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:21

Die was idd stuiterfris.
Leuk beide dochters, gaan die mee naar je nieuwe huis?

Lekker bezig geweest Dais, rustig aan binnen bezig.

Ik heb net de les afgezegd, het waait soms behoorlijk en manlief heeft nachtdienst en 2 dagen door afspraken weinig kunnen slapen. Dus dan maar even niet.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:26

Ja, het hele clubje (exclusief die grote van mijn stalgenootje natuurlijk) gaat mee. Dus Kirsten (mijn 'oude' merrie), dochters Vu en Nim en jaarling Relpda.
Mijn huidige plek is verkocht, deel van de reden om wat vaart te zetten achter een huis kopen was juist ook omdat ik alles wilde aanhouden en dat met de pensionprijzen op andere stallen hier in de regio pittig zou worden. Dus ik ben heel opgelucht dat we wat hebben kunnen vinden, we mogen op deze plek tot de verhuizing blijven dus mijn kudde kan nu lekker compleet blijven.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:39

Dat is wel fijn moony! En gelukkig braaf met rijden :+

Gd stoer bm gelukkig hebben die kids vaak geen angst!
Heerlijk zo boemel!
Horsii weer goed opgeschoten!
Dais, lees je bericht en denk oh ja kerstboom _O- wel lekker zo’n opruim dag
DF klinkt als lekkere lunch.

Ik heb net maar een jas bijgekocht want werd gek van het elke keer natregenen en vervolgens een langzaam drogende jas. Gelukkig hadden ze mooie korting bij de welkoop. Zo de paarden nog ff voeren en dan weer chillen. Morgen weer werken. Heb eigenlijk nog geen zin maar het moet maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:40

Ik probeer me door een cursus heen te worstelen maar de opzet is niet echt mijn stijl dus het kost wat moeite.

Heerlijk weer wel om lekker binnen te blijven.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:15

Robijntjah, hopelijk gelukt door de cursus heen te komen.

Marjan, lekker lui dagje me time, heerlijk.

Stoute en luie katten, leuk

Mooney, oh je palomino is erg leuk.
Fijn dat je ze allemaal kan houden.

Natte paddocks, hier ook nat..
Elke x aks de paddock weer droog is, valt er weer veel regen..

Gd , buurmeisje goed haar best gedaan.

Hier te weinig met de paarden gedaan.
Iets met in donker weg in donker terug..
Van het weekend zoiezo een ritje maken.
Morgen dagje vrij.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:21

Wat een knapperds Mooney! Hoe groot zijn ze?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:28

Robijntjah schreef:
Ik probeer me door een cursus heen te worstelen maar de opzet is niet echt mijn stijl dus het kost wat moeite.

Heerlijk weer wel om lekker binnen te blijven.

Dat geloof ik. Hopelijk is het nog gelukt.
Ik was begonnen aan een zakelijke training "je houden aan goede voornemens".
Toen ik mn laptop uitpofte omdat de dierenarts kwam, heb ik volgens mij de training niet gesaved. Ga ook niet meer overnieuw beginnen. Dag goede voornemens _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:29

:')

Ik ben een eind gekomen maar heb nog even te gaan, nog maar eens een dagje voor plannen.

Hoe was het met de dierenarts?

Leuk, welshjes! ooit, als ik niet meer kan rijden wil ik ook een span!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:59

Marjan meerdere jassen is ook mijn tactiek, met honden uitlaten en paarden doen krijg ik het op zulke dagen anders niet voor elkaar.

horsii donker weg en donker terug is altijd vervelend, gelukkig gaat het nu langzaam weer de goede kant op met aantal uren licht.

Charaz
Klein haha, gelukkig ben ik zelf ook klein van formaat dus op Vu na (die is echt te klein gebleven) is het wel de bedoeling dat ze allemaal rijpony's zijn.
Nim en Vu zijn nu 1.20, van Nim verwacht ik dat ze ongeveer 1.30-1.35 wordt en van Vu is dit de eindmaat. Kirsten is 1.23 en dat kan net, met haar heb ik vroeger ook tussen de paarden gestart. Vu is van In de ban van Pjotr die 1.19 is en Nim is van Leuns Veld's Winston jr die 1.46 is, vandaar het grote verschil in eindmaat. Mijn Duitse rijpony jaarling wordt een grote D/kleine E waarschijnlijk.

boemel :') dat is lekker snel van de goede voornemens af. Alles goed bij de dierenarts?

Robijntjah: succes met de cursus! En dankje, ik heb ook even gemend maar ik mis het gevoel dat je hebt bij het rijden en ik word daar wat angstig van. Dus de menwagen staat werkeloos te zijn, rijden en grondwerken vind ik wel heerlijk om met ze te doen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:12

O wat klein
Daar ben ik echt te zwaar voor haha.
Wel leuk welshjes

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:48

Ik vind welshjes ook zo leuk. Later, als ik groot (oud) ben, wil ik er ook 1 :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:12

Ja hoor met de dierenarts ging het prima.
Een vrouwelijke dierenarts belde dat ze er met een half uur was en een kwartier later stond er een mannelijke dierenarts voor mn neus, ha ha.

Ik schaamde me een beetje voor de paarden die nat en vies waren. Enting zat er bij beide snel en probleemloos in en aangezien ik 2 weken te laat was met de enting werden de paspoorten met een tikkie fraude ingevuld, zodat het toch nog klopte :D

Mooney, ik snap je wel met het mennen. Ik vind dat ook veel enger dan onder het zadel. Ik heb bij mennen het gevoel dat ik het paard minder goed aanvoel en minder controle heb.

Welshjes vind ik wel heel leuk. Vooral die mooie koppies <3

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:20

Grappig, ik vind mennen minder eng. Het kost me minder energie en daardoor blijf ik scherper. Rijden kost me gewoon veel energie, helaas.

Leuke dieren Mooney. Fijn als je straks een paddock/bak hebt waar je wat kunt doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:23

Dat heb ik ook maar als je niet meer kan rijden moet je toch wat :')

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:39

Dais_ schreef:
Later, als ik groot (oud) ben, wil ik er ook 1 :D

hahaha. Ik ben inmiddels groot en heb dat welshje. Totaal niet gepland, maar oh zo leuk.

En ik ben nu juist ook begonnen met mennen, omdat ik niet meer kan/wil rijden.

Ik ervaar die spanning dus ook; ik 'voel' het paard niet. Na 35 jaar paardrijden is dat echt een totaal andere beleving. Alsof ik veel meer ben overgeleverd en minder controle heb.
Daarom durf ik nu alleen nog te stappen, met een shetje, op een sulky, in een bak. Maar ik wil het zo graag leren, en het lijkt me oh zo leuk!
Ik heb alleen nu geen hulp, geen les, en geen men-ervaring dus ik moet het doen met mijn ervaring met paarden, boeken, youtube en gewoon hele kleine stapjes maken.

En ooit is mijn droom met dit shetje en wellicht ook dit welshje lekker rondritjes te kunnen maken door het bos. ooit.

Boemel, vieze paarden, niets om voor te schamen. Die DA's behandelen ook vaak varkens en koeien en die worden echt niet van te voren gepoetst of onder een deken gezet...