Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce B schreef:Hier naar gratis ophaaldag geweest maar dat viel heel erg tegen.
Bijna al het interessante was al weg en wat er was was heel klein of onherkenbaar.
We hebben wel redelijk wat grove den meegenomen. Die was niet in trek en past juist wel in ons stuk bos.
Om te kopen is die vrij duur. Dus hopelijk slaan ze aan. Staan nu deels in water.
Jade schreef:joyce B schreef:Hier naar gratis ophaaldag geweest maar dat viel heel erg tegen.
Bijna al het interessante was al weg en wat er was was heel klein of onherkenbaar.
We hebben wel redelijk wat grove den meegenomen. Die was niet in trek en past juist wel in ons stuk bos.
Om te kopen is die vrij duur. Dus hopelijk slaan ze aan. Staan nu deels in water.
Ophaaldag van..? Ik ben ook op zoek naar grove den
Ethelate schreef:inmiddels richting de 2000 aanplant in 2 jaar tijd.
En nog steeds ideëen wat er nog bij kan![]()
Had een trailer vol gesnoeide krulwilg en een berg platanen takken, van de wilg de “stammetjes” uitgezocht, in een cirkel gezet en vervolgens met platanen er een bak van gevlochten. Gevuld met krulwilgen. Nu nog afgeschermd en in het voorjaar zien of ze braaf de aangroei eten..
[ [url=m/WtFrO3.jpg]Afbeelding[/url] ]
MZorro schreef:Haha wauw! 2000 planten in 2 jaar, wat een werk?! Op hoeveel grond?
Ik heb ook gedacht om met de grondboor te planten, maar sommige wortels hadden echt wel wat ruimte nodig. Een keer de grondboor was dan niet genoeg geweest.
Leuk die krulwilgen!
RianneH schreef:Ik ben voornamelijk meelezer, en meergenieter, inspiratieoppikker etc, maar heb ook een vraagje.
Ik loop tegen redelijk wat kapotte isolatoren aan, of die de paarden stuk hebben getrokken (liever het materiaal dan zijzelf) of van die budget versies waarin het draad niet door het gehele plastic loopt en je de kop eraf kan draaien. Maar het is een verschrikking om ze te verwijderen, hoe is jullie ervaring daarmee? Ik heb wel zo’n kop voor op de boormachine, zou dat nog werken als ze al niet meer gaaf zijn?
RianneH schreef:Haha nee helemaal goed, dat zijn de beschrijvingen die ik nodig heb, want ik ken het ook allemaal niet. Zal wat groter werk meenemen, heb het nu geprobeerd met een klein tangetje maar dat draaide niet goed door.
Daihyo schreef:Wat doen jullie met oud en nieuw?
Ik had geïnformeerd bij een stal hier in de buurt om ze een nachtje op stal te zetten. Dat kon. Voor 100 euro per nacht per stal![]()
Ik laat ze dus thuis. Net als vorig jaar met kalmerende supplementen en heel veel eten en hopen dat het meevalt.
Daihyo schreef:Lampen aan helpt ook wel om de lichtflitsen wat te dimmen, of niet?
Vorig jaar hebben ze een paar keer een rondje gerend. Maar nu met die nattigheid en gladheid vind ik dat toch wel wat spannender.
Daihyo schreef:Wat doen jullie met oud en nieuw?
Ik had geïnformeerd bij een stal hier in de buurt om ze een nachtje op stal te zetten. Dat kon. Voor 100 euro per nacht per stal![]()
Ik laat ze dus thuis. Net als vorig jaar met kalmerende supplementen en heel veel eten en hopen dat het meevalt.