Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:50

auw brit, gevallen, overheen gelezen auwwwww

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 21:57

Mooi hoofdstel! Ik wil ook wel eens bitloos bij Elevada proberen maar voorlopig eerst maar even zorgen dat we normaal een rondje kunnen draven :=

Wat voor voerton hebben jullie? Ik heb er 1 van de boerenbond (wit met rode deksel) maar wil er een 2e bij nu. Die kan ik nog wel een bij halen maar ze zijn zo duur haha. Wil het wel goed afsluiten voor ongedierte maar geen hele stroeve sluiting

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 22:04

Oh wat schrikken Kristelhans, gelukkig stond ie gewoon dicht in de buurt.

[***], ja als het mooie weer eraan komt, ziet alles er ineens een stuk mooier uit en kun je echt genieten van de paardjes aan huis.

Mizzmontana, ja echt genieten!

Britaa, auw nee wij hebben geen last van weidekabouters.

Azmay, wat naar die onzekerheid. Hopelijk hoor je snel iets over de weide.
Strak hek!

lynn, wat goed dat je toch gereden hebt!

Vandaag ook een klein stap rondje gemaakt.
Gewoon borstel erover gehaald, hoofstel erop gegooid en gegaan.
En Daan is ook fijn met Nick bezig geweest vandaag.
[ITP] Daan en Nick, mijn eigen horse en hunk!

Verder niet bezig geweest in de weide, want we moesten met de kinderen naar een meet and greet van een youtuber. _O- Kinderen in de 7e hemel.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B2DF4D8

Ik heb een voerton van Agradi, gewoon zo'n standaard groen ding. Zit een fijne sluiting op, past genoeg in. Ik zal ff googelen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:00

Maartje_M schreef:
Wat voor voerton hebben jullie? Ik heb er 1 van de boerenbond (wit met rode deksel) maar wil er een 2e bij nu. Die kan ik nog wel een bij halen maar ze zijn zo duur haha. Wil het wel goed afsluiten voor ongedierte maar geen hele stroeve sluiting

Op marktplaats.
Van die blauwe met zwarte deksel

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:03

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:32

Wij gebruiken gewoon grote Afsluitbare tonnen, hier worden ze verkocht als afvalbak, simpel, ligt en goedkoop.
We hebben ook wel een paar echte voerbakken, idd van die groene en wit met rode deksel maar die afvalbakken werken net zo goed.

Voor de kippen kan er bijvoorbeeld 1 hele zak graan in (50 kilo) en voor de paarden een zak vitamine brok

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:42

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:38

Maartje_M schreef:
Mooi hoofdstel! Ik wil ook wel eens bitloos bij Elevada proberen maar voorlopig eerst maar even zorgen dat we normaal een rondje kunnen draven :=

wij hebben van die groene met zon draaideksel. maar we hebben ook gewoon afsluitbare bakken van de action :') :)*

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:49

@Britta,au vallen is nooit leuk :(:)
@kristalhans, dat is niet relaxed wakker worden zeg! Gelukkig niks gebeurd.

Gisteren heerlijk een rondje gewandeld met mn zusje en de paarden. De shet gaat zo snel door dr vacht heen dat scheren misschien niet eens nodig is :D

Gisteren de eerste BBQ van het jaar ook weer gehad, lekker hoor!

Hier zal voeren voor mn dochter wakker wordt wel een optie zijn. Meestal wordt ze 08.00/08.30 wakker :D
Mesten zou zelfs ook nog kunnen, en anders smiddags in haar slaapje.
Beerje afhankelijk van hoe het straks gaat met de baby erbij.
Maar ik zie wel voor me dat ik rijden e.d. pas doe als ze op bed liggen 's avonds en op de dagen dat mn man wel vrij is gewoon overdag.

Vandaag 2 jaar getrouwd :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:53

Gefeliciteerd Karin

Ik heb vertonen van craenebroek. Zwart en deksel en 2 clips om deksel dicht te houden en witte bakken van de ikea die op elkaar kunnen maar dan weer niet te vol kunnen dan zakken ze in

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:14

Gefeliciteerd Karin!
Wanneer komt de baby?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:45

Lynn_Nikita schreef:
Gefeliciteerd Karin

Ik heb vertonen van craenebroek. Zwart en deksel en 2 clips om deksel dicht te houden en witte bakken van de ikea die op elkaar kunnen maar dan weer niet te vol kunnen dan zakken ze in

Wij hebben ook de witte bakken van Ikea. Tussen de onderste en de bak erboven hebben we een plankje gedaan, dan zakt de onderste niet in.
Ons droog te voeren voer (vitaminebrok, wiesen fasern, fasern light, lijnzaad) zit dus in die witte bakken van Ikea (Samla heten ze geloof ik). Alles wat je moet weken van te voren (Seniores priores en eentje van Marstall) zit in een witte ton met rood of oranje draaideksel, voor de veiligheid.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:45

Ik zwaai even :wave:

Poos niet hier geweest. Ik heb alleen de laatste berichten gelezen

Ik heb van die grote blauwe tonnen met zwart deksel. Kosten 10euro. Meestal staan ze wel op marktplaats. Hier in de buurt is een adresje die heeft ze altijd.

Ik heb eindelijk een stuk wei kunnen bemachtigen. Helaas door de storm in februari kon ik er nog niks mee. Er ligt nog veel hout. Maar nu ligt het opgestapeld en heb ik het afgezet zodat de paarden straks toch die kant op kunnen. Het was gisteren lekker weer dus konden we aan de slag. Er staat al een omheining omheen, maar ip veel plekken overgroeid met braam en vlier. Ik mag een afdak plaatsten bij de bewoner die er naast woont. Hij heeft daar een schuur staan met er achter nog 3 meter tot de erf grens. Op de wei zelf mag dat niet. Daar stonden ook bomen die omgewaaid zijn. Dus de grond moeten ze daar eerst nog egaliseren. Er komt een mini schuurtje naast wat ik als zadelkamer ga gebruiken. Hij zet ook stroom op het schrikdraad en ik mag bij hem ook de ibc tank vullen met water. Gisteren met een trekker 3 boomstammen bij de stapel hout weg gesleept. Ik ga een track maken en nu liggen de boomstammen er vast als hindernissen. Dacht die pak ik maar voor ze toch in eens het hout weg halen. Deze week komt er een maaier om de braam weg te maaien dan heft dat niet met de hand. Dus daar gaan we straks alles voor vrij maken.

Fijne zonnige dag iedereen.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:03

Die groene van agradi zijn fijn! En ik heb ook hele fijne via MP. Die ikeabakken bevielen mij niet ivm niet water- en niet muisdicht.

Dat klinkt goed zeg kvulden! Wat zullen je paarden blij zijn straks!

Hier zie ik het gras groeien.. :j {:}

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:16

Gefeliciteerd Karin!

Bedankt voor alle tips. Ik haal vanalles van marktplaats maat hier had ik dus niet aan gedacht :') anders haal ik er een bij agradi. Wil er wel een met een draaideksel eant ik ben bang dat mijn kinderen anders extra voerbeurten in gaan lassen :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:23

Die van mij krijg je met een klem. De deksels zitten er al goed op en ik gebruik de klem dus niet. Maar dat kan dus wel. En je hebt de tonnen in diverse maten. Ik heb de grote maar kleinere kan ook. Die zijn nog goedkoper. Ik dacht dat er 3 maten waren. En soms ook wel in het groen of ander kleurtje.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:50

kvulden, wat fijn van de wei! Wordt vast iets moois.

Die voorton van agradi met draaideksel die ik heb is wel fijn. Deksel draait er wel fijn op vind ik. Heb er gelijk 2 besteld, scheelde 5 euro per stuk :P En had er toch 2 nodig.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:36

Ik heb blauwe voertonnen met zo'n zwarte draaideksel.
Toen we dit huis kochten stonden er hier een stuk of 6 dus niks hoeven kopen :)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:02

Maartje_M schreef:
Gefeliciteerd Karin!

Bedankt voor alle tips. Ik haal vanalles van marktplaats maat hier had ik dus niet aan gedacht :') anders haal ik er een bij agradi. Wil er wel een met een draaideksel eant ik ben bang dat mijn kinderen anders extra voerbeurten in gaan lassen :+

Haha mijn paard last wel eens een eigen extra voerbeurt in als iemand vergeten is de stal goed dicht te doen :') zelfs de draaitonnen krijgt ze open.

Oh en gefeliciteerd Karin!

Vandaag een kleinstukje land afgezet zodat ze toch lekker kunnen grazen.
We hebben 2 soorten hooi thuis ( voor elk paard een eigen ) maar Calice vind haar hooi niet lekker en Fayah mag dat hooi niet omdat ze al erg snel aankomt en dat van te vet land komt. dus nu Calice toch maar over gezet op het hooi van Fayah. gelukkig hadden we nog maar 1,5 baal dus die maar in de buiten stal neer gelegd. waarschijnlijk gaan ze dat gebruiken als bodembedekking :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:06

Ik had van de week per ongeluk de deur van de stal naar het voerhok open gelaten 's avonds. Stond in de ochtend echt verbaasd dat ze niet eens de (openstaande) grasmix bak leeg hadden gegeten. Waren heel braaf in de stal gebleven _O-
Heb voor de rest tonnen met draaideksels tegenwoordig, die zwarte van Cranenbroek werkte ook wel maar daar wilde de ratten nog wel eens in komen als ik die (vervelende) klemmen niet gebruikte.

Zit er vandaag helemaal doorheen, ben doodmoe en mijn lijf is pijnlijk. Toch veel te veel gedaan gisteren dus -O-
Blij dat ik geen kinderen heb :+

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:19

Hoi, hoi...ik lees nog steeds mee en heb al een paar goede tips ter harte genomen. Wij hebben trouwens twee kleine kliko’s waar het voer in zit en dat wil prima. Heb er nog geen rat ingehad.
Nu heb ik een vraagje, ik wil de rijbak aan de onderkant afzetten zodat de hond er niet onderdoor kan. Bak ligt nl aan een weg waar geregeld mensen langskomen al dan niet met hond en onze hond is zo waaks dat ze ze bijna in de broekspijpen grijpt. Doet ze niet echt hoor, eigenlijk is het een scheiterd maar ik vind het erg vervelend. Zou dat gewoon met dik gaas kunnen of kan dat niet voor de paarden..stel dat ze er tegenaan gaan ofzo met rijden? Zit ook te kijken naar zo’n schokband maar ik denk dat dat bij haar het verkeerde effect zal hebben en wordt ze erg bang. Ze komt nl uit Roemenië en heeft een verleden van angst.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:24

Mandy73_unes schreef:
Hoi, hoi...ik lees nog steeds mee en heb al een paar goede tips ter harte genomen. Wij hebben trouwens twee kleine kliko’s waar het voer in zit en dat wil prima. Heb er nog geen rat ingehad.
Nu heb ik een vraagje, ik wil de rijbak aan de onderkant afzetten zodat de hond er niet onderdoor kan. Bak ligt nl aan een weg waar geregeld mensen langskomen al dan niet met hond en onze hond is zo waaks dat ze ze bijna in de broekspijpen grijpt. Doet ze niet echt hoor, eigenlijk is het een scheiterd maar ik vind het erg vervelend. Zou dat gewoon met dik gaas kunnen of kan dat niet voor de paarden..stel dat ze er tegenaan gaan ofzo met rijden? Zit ook te kijken naar zo’n schokband maar ik denk dat dat bij haar het verkeerde effect zal hebben en wordt ze erg bang. Ze komt nl uit Roemenië en heeft een verleden van angst.

Wij hebben een hoge berg zand/klei/grond zeg maar om de bak en daar staan de palen in en dan gewoon 2 laags schrikdraad ( blijft je zand ook mooi in de bak :P )

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:27

Mandy73_unes schreef:

Heb op de vorige pagina een foto gezet van mijn net afgemaakte hek :j

Zou het zo ook doen in een rijbak denk ik, kost wat meter gaas maar bij de van Cranenbroek kost dat ook geen drol :Y)

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:31

@azmay, ja precies denk dat ik dat ook maar zo ga doen. Ziet er netjes uit hoor. Cranenbroek ken ik niet...zal eens kijken of ik een goedkoop adresje kan vinden... kan ook wel langs een rijbak toch? Als t aan de buitenkant zit kunnen de paarden er niet in blijven hangen denk ik..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:38

Azmay schreef:
Blij dat ik geen kinderen heb :+

Ja met kids moet je altijd door 24/7.