Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:44

Doe je ook bellen of alleen smsen.
Ik zou echt niet kunnen bellen, zou spontaan in de lach schieten maar ik ben dan ook een hele nuchtere en totaal geen swoele stem _O-
Smsen lijkt me ook nog moeilijk als het er meer zijn, zou echt niet meer weten bij wie ik wat heb lopen te vertellen, haha.
Ik wist niet eens dat dit beroep bestond. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:52

hahahaha! ik zou het bellen wel kunnen , heb namelijk nogal een whisky stem, maar moet er niet aan denken dat de boer en zijn vrouw mij zouden kunnen horen. <<) (hoewel die niet meer bij zouden komen waarschijnlijk, want zij weten hoe dat ik eruit zie, ben nogal van het lomp en onbehouwen in ma flodder stijl) *D .

Dus ik type alleen maar en is inderdaad nog niet eens zo gemakkelijk als dat het lijkt, dat heb je goed gezien hoor Spatter.

Maar hoe vinden jullie deze trouwens?
[PP] Handige buget tip voor cavaletti's

Ik vind hem Geniaal!!

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:57

Potjes van Ikea staan er om bekend dat ze heel handig zijn voor balkjes :D
Die bijbaan zou ook niks voor mij zijn maar ieder zijn ding :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:00

Zonder dat bijbaantje, geen paarden meer, dus dan is de keus, voor mij tenminste heel snel gemaakt... :o

buiten het feit dat ik het anoniem, vanuit huis en op mijn eigen tijden kan doen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:01

Oh balen dat er weinig berichten zijn Clau :(:)
Die potjes zijn wel heel handig. Heb net contact gelegd met iemand die echte verkoop. Eest dat maar even afwachten en anders ga ik zeker die potjes halen!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:03

Handig die kinderpotjes :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:04

echte wat Shirley? Want ik heb nog wel een paar verhoging-tjes voor balken liggen die ik niet gebruik?
Want hier zijn cavaletti's...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:08

ohjajoh6 schreef:
echte wat Shirley? Want ik heb nog wel een paar verhoging-tjes voor balken liggen die ik niet gebruik?
Want hier zijn cavaletti's...

deze...
Afbeelding

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:08

Ow ideaal die potjes! Zou de balk daar ook redelijk makkelijk uit vallen? Zodat je ze ook als hindernis kunt gebruiken zeg maar?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:10

horsies5 schreef:
Ow ideaal die potjes! Zou de balk daar ook redelijk makkelijk uit vallen? Zodat je ze ook als hindernis kunt gebruiken zeg maar?

Blijkbaar goed genoeg :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:11

ziet er ook netjes uit Shirley! Wat ik heb liggen is zelf verzonnen en HTK spul, dus dat staat niet zo mooi...
Maar je mag het ophalen, als je snel eens wilt oefenen met balkjes hoor..

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:14

ohjajoh6 schreef:
ziet er ook netjes uit Shirley! Wat ik heb liggen is zelf verzonnen en HTK spul, dus dat staat niet zo mooi...
Maar je mag het ophalen, als je snel eens wilt oefenen met balkjes hoor..

Ahw lief. Wacht ff dit af. Balkjes op de grond gaat ook goed. Maar meneer de ik ben lomp en lui en struikel over mijn eigen poten mag wel eens wat meer uitdaging krijgen }:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:17

Lachen diet potjes! Hou ik in gedachten.

Zo n baan zou ook niks voor mij zijn, maar ik geef je groot gelijk, Ojajoh! Als die keuze voor mij ook zo zou zijn, deed ik het meteen!

Net ritje gemaakt. Had vandaag even geen zin in gedoe, dus vertrouwd rondje, honden mee. Wel extra lusje eraan, anders is het rondje helemaal zo kort, dus hoppa. Kijk ik achteraf op mijn Endomondo, was het wel heel kort en langzaam -O- . Kan me bijna niet voorstellen dat dat klopt, want best regelmatig gedraafd. Maar ja, zal wel. De honden zijn er ook uit geweest en dat was de bedoeling. Die hadden de hele week ook alleen maar de tuin gezien.

Ben Caj ook Rescue druppels gegeven. Kijken of ze ieys relaxter wordt. Kan dat nu niet checken, want honden mee en vertrouwd rondje. Maar ik hou nog even vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:20

Ik heb daar ook weleens aan gedacht ohjajoh. Vind alleen dat het veel te weinig verdient.....
Hoop dat het voor jou snel drukker wordt!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:21

[***] schreef:
Ik heb daar ook weleens aan gedacht ohjajoh. Vind alleen dat het veel te weinig verdient.....
Hoop dat het voor jou snel drukker wordt!

Ik heb het ooit gedaan maar ik was toen als ziek en kon het mentaal niet aan.
Op zich wel een ontspannen manier van geld verdienen moet ik zeggen :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:21

Ik denk dat die potjes snel scheuren/breken.
Idee wel heel leuk! Verzorgster stuurde het me door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:41

Geef je al magnesium toevallig fabster? Aan je druktemaker bedoel ik? Dat werkt bij mijn grote echt heel fijn. Haalt echt het veel te heftige en grootste angst/stres ervan af.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:47

Geniaal die potjes! Heb wel springmatriaal thuis maar cavalettis niet. Kan ik de kleine meid mooi leren. Van de week heeft ze trouwens haar eerste hindernis (40cm) gesprongen!!!! Met veel aanmoediging van mijn kant. Daarna staat ze gelijk stil en kijkt ze me aan van; echt? Was dit wat je wilt? Maar waarom dan? Dan kan je mij dus opvegen.

Interessante bijverdiensten hier. Ben daar echt te blond voor. Had een paar jaar terug op mijn werk zo'n gast aan de lijn. Pas na een half uur toen hij bijna klaar was viel bij mij het kwartje. Collega's hebben zich blauw gelachen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:51

Nou het is ook niet echt handig voor een vrijgezel zoals ikzelf hoor, je gaat echt denken dat ze allemaal zo zijn op gegeven moment, dat gaat echt tegen je werken , als je weer aan de kerel wilt .

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:46

ohjajoh6 schreef:
Geef je al magnesium toevallig fabster? Aan je druktemaker bedoel ik? Dat werkt bij mijn grote echt heel fijn. Haalt echt het veel te heftige en grootste angst/stres ervan af.

Dat zit toegevoegd aan de glucobalance. Dus daar zou ze genoeg van moeten hebben.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:35

Die potjes. Ik hoor graag jullie ervaring voor diegene die het gaan gebruiken. Ik had ook het idee dat ze makkelijk gaan breken.

Ik las nog iemand met een zere rug. Ben even kwijt wie het was. Sterkte daarmee.

Ik heb Marinka net op de trailer gehad. De eerste poging half erin en er weer uit. De tweede er helemaal in. Stang er achter en klep dicht. Maar zowel zij als ik vonden dat wel heel spannend. Ze was erg onrustig. Ik had bedacht direct een rondje te gaan rijden, maar durfde het niet aan. Ze heeft er 20 minuten in GE staan. Als ik het voor deurtje dicht deed werd ze nog onrustiger. Dat het ik 5 minuten gedaan. Toen haar weer rustig gesteld. Ze stond echt te trillen. Dat klep open gedaan weer gewacht. Toen de stang. Ze bleef mooi staan. Toen gezegd dat ze naar achteren mocht. Ik stond zelf net als de andere keren bij de klep. Maar ze was even in de war en wilde zich eerst keren. Gelukkig bedacht ze zich. Maar het eruit gaan was nog geen schoonheids prijs. Wat zouden jullie nu doen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:39

kvulden ik word zenuwachtig van je posts, ik moet die van mij over een paar weken inladen en heb ze geen van beide ooit op de trailer zien gaan :')

Heb je al eens gevoerd in de trailer of een massageborstel erover gehaald? Hoe meer positieve ervaring hoe beter natuurlijk.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:49

kvulden ik vind het veel ineens.
Ik persoonlijk begin met op en neer de klep aflopen omdat ik het belangrijk vind dat ze netjes achterwaarts de klep af kunnen lopen.
Dan het erin lopen en er weer uit zonder gelijk vast te zetten.
Als dat goed gaat (met emmer eten) vast zetten tot de emmer op is en dan weer er uit.

Volgende sessie is op de trailer met emmer voer en vast zetten en buis er achter.
Eten op , paard er weer uit en pas bij een volgende sessie gaat de klep dicht.

Voor hun gevoel staan ze dan gevangen.Dan nog zou ik niet gaan rijden maar nadat de emmer leeg is , weer klep open en paard er weer uit.

Pas als dat allemaal makkelijk gaat zonder stress, ga ik rijden.

Je verwacht van je paard ook niet dat hij in 1 keer gewend is aan zadel, hoofdstel, bit en er gelijk op.
Daar trek ik ook 3 maanden voor uit om eerst het grondwerk, inclusief dubbele lijnen met bit er in te trainen , voordat ik er op ga.
Maar dan is er op gaan ook een peulenschil , zitten de stemcommando's er op en kent het paard het bit.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 18:20

Het eraf gaan van de trailer wordt vanzelf beter naarmate ze dat vaker doen. Net als spatter vond ik het ook erg veel in eens. Maar een ieder moet het zo doen waar die zich goed bij voelt.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 18:38

Huh dames ik ben al weken aan het trainen.....
Ze ging er nu heel makkelijk op en ook geen enkele stress met de stang. Dus de stap leek mij niet zo groot. Het eraf ging niet wat minder netjes als wat ze al eens heeft gedaan, maar dat kan natuurlijk een keer gebeuren.