Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:33

Sneu hoor. Was een mooie hond. Maar het lijkt een forse en die worden nooit zo oud (helaas).

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:34

Wat een prachtige hond! Iets van Leonberger erin? En wat jammer dat ie is overleden. :(

En wij hebben een vriendin die in ons huis komt logeren, zij rijdt ook regelmatig met mij in het bos op een van mijn paarden en zij vindt het heerlijk om bij ons te zijn, soort minivakantie voor haar ook!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:41

Dank...was Leonberger xHerder...een verschrikkelijk lieve hond.Vooral zijn baas en degene die nu op stal zijn zullen hem enorm missen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:42

Wat jammer van de stalhond Tinky.

Bij mij past dan normaal mijn instructrice (de eigenaresse van de Arabier die nu bij mij gestald staat) op de paarden als wij met vakantie zijn zeker nu de 2 hengsten er staan. Ze zijn super lief en doen helemaal niets maar je moet wel weten waar je mee bezig bent. Als het alleen Andor en Buddy zijn en we gaan maar een kort weekendje durfde ik het wel aan de 2 lesklantjes bij mij in de straat vragen om ze eten te geven en even na te kijken.

We zijn overigens in Juni een week weg geweest en het jaar voordien helemaal niet. Het enige weekend dat we toen weg zouden gaan, viel in duigen door een ziek paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:46

oooow wat een mooie hond! Altijd erg naar als je dieren moet missen.....

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:56

Ben ook in geen jaren op vakantie geweest. Vind het heerlijk om thuis met de beestjes te rotzooien en wat extra bosritjes te maken. Heb niet de indruk dat ik wat mis

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:14

Én mijn eigen bed, de taal die ik begrijp, volle koelkast, geen stress en geld wat ik liever ergens anders voor gebruik :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:35

Mensen betalen dik geld om hier naartoe op vakantie te gaan...ik zit hier lekker 24/7 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:37

DubbelDun schreef:
Én mijn eigen bed, de taal die ik begrijp, volle koelkast, geen stress en geld wat ik liever ergens anders voor gebruik :D

:j :j :j

Jeps! Exact mijn gedachten.

Zondagochtend ben ik vroeg een rondje om gegaan met merriebeest. Heb 2 wezels gezien en een grote buizerd, die gewoon op zijn weidepaal bleef zitten en mij aankeek of hij zeggen wilde: "eeeeeuhm ik weet niet wat je hier denkt te doen op zondagochtend, maar ik ga niet voor je aan de kant". Toen ik mijn telefoon uit mijn zak wilde halen om een foto te maken (er zat echt hooguit 2 mtr tussen), schrok hij van mijn rits en vloog weg. Even verderop zat hij ons weer op te wachten en kreeg ik een stukje "mollenvangen voor gevorderden" te zien ;) . Later zat ik lekker aan een bakkie koffie, met een gevulde koek en kon ik heerlijk uitkijken over mijn "landgoed", Lompe Lolly lag naast merriebeest languit in het gras en het ontsnapmonster hield de wacht <3 <3 <3 . Daar kan toch geen vakantie tegenop???????

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:41

Zo is dat.

Wezels heb ik hier nog niet gezien, wel de buizerd en een das. Gister nog een hert op 10 meter, paard werd er helemaal vrolijk van toen die weg sprong :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:49

DubbelDun schreef:
Zo is dat.

Wezels heb ik hier nog niet gezien, wel de buizerd en een das. Gister nog een hert op 10 meter, paard werd er helemaal vrolijk van toen die weg sprong :D

Oh herten vind ik ook zo mooi.

Dassen hebben wij hier niet volgens mij (gaat googlen).

edit: nope, geen dassen bij mij -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:52

De boswachter wilde ook weten waar ik hem gezien had :) Ik dacht eerst dat het een kreupele hond was met dat rare loopje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:55

DubbelDun schreef:
De boswachter wilde ook weten waar ik hem gezien had :) Ik dacht eerst dat het een kreupele hond was met dat rare loopje :)

Ja ze lopen met zo'n vreemd hoog kontje.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:55

Hier regelmatig herten/reeën op de weide naast ons en die bij ons door het bos ineens de weg oversteken. Heb er zelfs al eens eentje geraakt met de auto... Gelukkig zowel bij hert als auto bijna geen schade dankzij mijn inklapbare bumper. Wel mistlicht afgebroken...
Buizerds en uilen zijn ook vaak te zien. Evenals honderden zwaluwen. Wij zitten echt onder een vogelautostrade en achteraan bij ons aan de weide zitten mensen die vogels vangen om ze te ringen en zo alles bij te kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:59

Zwaluwen hebben we wel gehad. Van de week zaten er nog steeds 2 of 3 jongen in de schuur, maar die zijn nu ook vertrokken. Zag bij 1 jong trouwens ook een ringetje om zijn pootje. Ik heb wel ergens gelezen dat de kans klein is dat deze jongen het gaan overleven, maar het zou natuurlijk geweldig zijn als ik volgend voorjaar de geringde zwaluw weer in de schuur heb!

Herten zijn bij ons wel te vinden in het nabij gelegen bos, op de weilanden zie je ze niet veel, denk dat het daarvoor net even te druk is met landbouwverkeer op de weilanden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:07

Hier vooral reeen en een incidentele vos of eekhoorn.
Vooral een ree die oversteekt als je in volle galop aan komt stuiven ^) noodrem van mijn paard werkt.......
Dat gebeurt echt vaak hier

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:25

Das <3 Hier veel reeën...buizerts,Sperwers en veel beschermde zangvogels zoals Groenling,Putter,Goudvink en ga zo maar door.
We hebben onze eigen Groene Specht die regelmatig in de tuin het gazon aan het omvrotten is.

Afbeelding

Verder een blik eekhoorns open getrokken denk ik,ze lopen te ruziën in de bomen :D
Hier een foto van een pindakaasdief :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:27

Die eekhoorn _O- , brutaal hoor!

Ook eekhoorns zijn er bij ons niet -O-

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:31

Ja ze zijn echt brutaal...wel eens zitten genieten toen de Vlaamse Gaai eikels aan het verstoppen was.Werd in de smiezen gehouden door een eekhoorn.Zodra nootje verstopt was en de Gaai wegvloog,kwam de eekhoorn het eikeltje pikken om het elders te verstoppen _O-

Ook wel eens het gerace over het hek aan de overkant...gaat niet altijd goed :') kan echt genieten van die kleine duveltjes :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:15

[***] schreef:
DubbelDun schreef:
Zo is dat.

Oh herten vind ik ook zo mooi.

Dassen hebben wij hier niet volgens mij (gaat googlen).

edit: nope, geen dassen bij mij -O-

Hier van de zomer 1 das dood langs de weg gevonden... En laatst bij een klasgenootje van mijn dochter voor de deur nog 1. zonde
Reeen lopen hier ook over het land. deze zomer 1 met 2 jongen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:21

Eekhoorns zijn idd leuk. Laatst had ik bezoek van een eenhoorn in het caviaschuurtje. Ik moest wel de plastic pot met brokjes vervangen door een metalen. Want óf hij maakte het deksel open óf hij vrat gewoon de sluitrand weg :D (en overal stront op de planken was ook niet alles).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:24

hihihi DD, een eenhoorn zou toch echt nog op mijn hoofd mogen schijten hoor... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:35

ohjajoh6 schreef:
hihihi DD, een eenhoorn zou toch echt nog op mijn hoofd mogen schijten hoor... :D

_O- _O- _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:37

Oeps, rijtje te laag aangeslagen :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:42

:= Heb ik gelukkig nooooit last van :o :D