[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 18:06

Ik heb bijna alles erin zitten. Ophalen kon meteen na werk en het was 1 straat verder dus een meevallertje.
2.5 uur gegraven en op de rozen en 10 hazelaars na zit het erin. Morgen nog een extra stroomdraadje bijplaatsen en 2 grondkabels ingraven want anders is het sneller eruit getrokken en opgegeten dan dat ik het geplant heb.

Bij mij was wel alles geleverd en sommige dingen zelfs groter dan ik dacht, ben er erg blij mee!

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:26

@mooney en @Samir, geweldig dank jullie wel voor de antwoorden! Dan hou ik gewoon lekker 3 meter aan.

@Lynn_Nikita, lekker bezig!

Ik heb het ook opgehaald. Zijn ook groter en langer dan ik had verwacht, helemaal leuk. Mis helaas de 25 boswilgen en een roos, maar verder heb ik alles. Ging vlot en verder goed georganiseerd vond ik. Zondag alles er in zetten *\o/*

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:55

MZorro schreef:
@mooney en @Samir, geweldig dank jullie wel voor de antwoorden! Dan hou ik gewoon lekker 3 meter aan.

@Lynn_Nikita, lekker bezig!

Ik heb het ook opgehaald. Zijn ook groter en langer dan ik had verwacht, helemaal leuk. Mis helaas de 25 boswilgen en een roos, maar verder heb ik alles. Ging vlot en verder goed georganiseerd vond ik. Zondag alles er in zetten *\o/*

Ik heb roos teveel. Maar he zal vast veel te ver weg wonen denk ik

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:58

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb roos teveel. Maar he zal vast veel te ver weg wonen denk ik

Ah, als je woonplaats in je profiel nog klopt, dan is het helaas wat ver! Wel lief meegedacht! :)

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 22:38

Hier ook opgehaald en erg groot/lang dit jaar.
Zondag gaan we planten.
Hier miste de winterlinde. Was helaas mee gegeven aan een ander. Zat in 1 pakketje en daar kwamen ze achter toen diegene ze al opgehaald had.
Verder was alles er.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 22:52

Hier een bepaalde rozensoort niet maar verder alles binnen. Ik ga morgen en/of zondag planten.

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 08:44

Hier helaas pas 12/13 januari ophalen..... hoop dat het dan niet vriest

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 15:27

Ze staan erin, pfff hoop werk
Ook de roos heeft uiteindelijk een plekje gevonden

Buiten het gegraaf voor de struiken ook een hoop extra werk gehad met oa op 3 plekken gronddraad ingraven, een hoop paaltjes verschoven en draden gespannen.
Het 2e weilandje is nu ook weg en is een extra pad, opslag voor de pionnen hindernissen etc en daaromheen heb ik hazelaar geplant zodat het uit het zicht is.
Er is nu ook een inham naast de bakrand voor een bankje en ik heb nu een betere plek voor hoge bomen.

jammer dat het op de foto zo slecht te zien is nu het nog kaal is

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 15:40

Wat een werk LN, in je eentje gedaan of had je hulp?

Hier begonnen met gemengde rozen langs de mesthoop te plaatsen. In mijn eentje dus ik ga niet zo snel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 17:29

in mijn eentje, wel al om 7.00 begonnen en tot 14.00 doorgegaan en ook gisteren al een deel planten erin gezet.
Vooral die paaltjes verplaatsen, grondkabel graven etc heeft lang opgehouden.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 23:20

Snoeien jullie de planten ook terug na het planten in een heg?
Of laat je ze zoals je ze gekregen hebt?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 23:34

Ik laat ze zo.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 00:56

Ik snoei altijd terug. Zou bevorderlijk zijn voor het aanmaken van wortels. Er hoeft dan geen energie naar boven maar zoveel mogelijk gaat naar de wortels.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 01:03

Dat klopt op zich. Maar deze hebben allemaal zo'n mooi wortel gestel dat het prima gaat. Bij het verplaatsen van oudere planten die ik het wel.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 01:15

Ik ga ze ook zo laten, misschien volgend jaar. Eerst eens kijken wat er op komt en hoe dat gaat groeien.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 22:15

De planten staan erin! Nog wel wat overgehouden waar ik nog een plekje voor moet vinden, maar zo'n 50 meter haag en nog wat losse kleinere plekken! Helemaal happy *\o/*

Deel van de haag, de lange kant, zo'n 30 meter.
Afbeelding

Wat rozen geplant bij een voerplek, hopelijk worden dat mooie planten waar ze lekker van kunnen snoepen
Afbeelding

En nog een mooie zonsondergang met rechts Fenna en Aaron. De zon kwam vandaag ook nog even kijken en dat was héérlijk. Op de voorgrond zie je een schietwilg. Die staat in een rijtje van 7 bomen waar 3 meter tussen zit. Voor de schaduw, ooit :D
Afbeelding

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 00:56

Mooie plaatjes.
Fijn dat ze er in staan.

Hier is vandaag ook hard gewerkt en 2 keer 30 meter haag geplant. Heb ook nog over en zal hier en daar nog wat hoekjes opvullen.

Heb ze er zo ingezet en niets gesnoeid.

Heb wel de rozebottels 2 weken geleden verplaatst die moet ik dan mss wel even wat korter snoeien van de week.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 13:49

In februari krijg ik Femke Dolle op bezoek. Heb een perceeltje achter het huis van grofweg 30x50 wat op dit moment een grote bomen woestenij is en een helft boomgaard. Ben heel benieuwd wat zij voor ideeën heeft met dit stuk

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 14:58

Oh, wat leuk! Dan begin je al heel anders dan vanuit een kaal stuk!

Wat leuk,zoveel aan het planten iedereen

Hier naar gratis ophaaldag geweest maar dat viel heel erg tegen.

Bijna al het interessante was al weg en wat er was was heel klein of onherkenbaar.

We hebben wel redelijk wat grove den meegenomen. Die was niet in trek en past juist wel in ons stuk bos.
Om te kopen is die vrij duur. Dus hopelijk slaan ze aan. Staan nu deels in water.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:19

Leuk hoe iedereen lekker bezig is met planten en andere plannen!

Hier vandaag even een deel van mijn wilgen gesnoeid zodat ik stekken heb voor mijn gemengde hagen (ter vervanging van de niet geleverde winterlinde). Die wilgen heb ik vorig winter terug gesnoeid tot ongeveer 1 meter hoog en daarna weer uit laten schieten om dit seizoen weer door te kunnen planten. Dat doorschieten hebben ze flink gedaan :+

Afbeelding

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 21:04

Ja mooi om te lezen hoe iedereen zo van alles aanplant!

Hier 2 jaar geleden 800 en afgelopen jaar ruim 400 gezet, allemaal zonder terug snoeien (principe van zo min mogelijk werk er aan) en vrijwel alles is aangeslagen op 2 plekken na maar dat lag echt aan de plek.
En ik plant alles met grondboor ipv geul.
Dit jaar bijna 400, nog wat bomen, kruiden.. inmiddels richting de 2000 aanplant in 2 jaar tijd.
En nog steeds ideëen wat er nog bij kan :D

Had een trailer vol gesnoeide krulwilg en een berg platanen takken, van de wilg de “stammetjes” uitgezocht, in een cirkel gezet en vervolgens met platanen er een bak van gevlochten. Gevuld met krulwilgen. Nu nog afgeschermd en in het voorjaar zien of ze braaf de aangroei eten..

Afbeelding

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 21:17

Ik vond die geul graven echt een uitkomst. Ging echt veel sneller nu. Vorig jaar per plant een gat gegraven :')

Wat leuk gedaan die cirkel.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 23:10

monsera schreef:
Ik vond die geul graven echt een uitkomst. Ging echt veel sneller nu. Vorig jaar per plant een gat gegraven :')

Wat leuk gedaan die cirkel.

Grondboor?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 03:59

Ethelate schreef:

Hier 2 jaar geleden 800 en afgelopen jaar ruim 400 gezet, allemaal zonder terug snoeien (principe van zo min mogelijk werk er aan) en vrijwel alles is aangeslagen op 2 plekken na maar dat lag echt aan de plek.
Dit jaar bijna 400, nog wat bomen, kruiden.. inmiddels richting de 2000 aanplant in 2 jaar tijd.

Had een trailer vol gesnoeide krulwilg en een berg platanen takken, van de wilg de “stammetjes” uitgezocht, in een cirkel gezet en vervolgens met platanen er een bak van gevlochten. Gevuld met krulwilgen. Nu nog afgeschermd en in het voorjaar zien of ze braaf de aangroei eten..

[ [url=m/WtFrO3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wordt dit dan een soort mesthoop of iets dergelijks?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:32

Zidore schreef:
Ethelate schreef:

[ [url=m/WtFrO3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wordt dit dan een soort mesthoop of iets dergelijks?

Nee, een (hopelijk) groeiende plantenbak met wilg. Dan kunnen de paarden er de scheuten vanaf knagen maar de stammen niet helemaal kaal maken