Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fokfanaat schreef:ik heb het palen laten zetten uitbesteed, betaal ik graag voor, linkt en enzo hebben we wel zelf gedaan. alles staat nu prachtig recht en op hoogte
Olympia96 schreef:fokfanaat schreef:ik heb het palen laten zetten uitbesteed, betaal ik graag voor, linkt en enzo hebben we wel zelf gedaan. alles staat nu prachtig recht en op hoogte
Ik snap je! Alleen vond ik een bedrag van minimaal €1500 echt te gortig op dit moment. We hebben het wel opgevraagd hoor, en wat had ik het anders graag uitbesteed. Met alle liefde.
Ons terrein is golvend en we hebben de palen mee laten bewegen met de ondergrond zeg maar. Alles zit er dus even diep in. Geen idee of dat de juiste keuze is geweest, maar kunnen er nu niks meer aan veranderen
Chasey schreef:Lorette, kan je de bak niet even laten vrezen? Is volgens mij zo gebeurd door een loonwerker. Kan ie er weer even tegenaan.
_Lorette_ schreef:400 palenIk heb alleen een handboor en onze omheining staat op een sloot die vroegâh is dichtgegooid met puin, dus ik ben het na een paar palen al helemaal zat.
[ Afbeelding ]
Ben aan het sparen voor een minitractor, zodat ik de bak goed kan houden, maar ik vrees dat ik hem voor de aankoop toch nog een keer moet laten opknappen door een loonwerker.Niet meer te doen, zoveel gras.
_Lorette_ schreef:Chasey schreef:Lorette, kan je de bak niet even laten vrezen? Is volgens mij zo gebeurd door een loonwerker. Kan ie er weer even tegenaan.
Dat moet inderdaad weer gebeuren. Helaas heb ik binnen de kortste keren weer hetzelfde probleem als ik niet echt goed kan slepen. Ik rijd er nu wel doorheen met de auto, maar daarmee krijg ik de graszoden niet kapot.
Karin_deB schreef:Welk bit zouden jullie proberen bij een paard die moeite heeft met ontspannen/het bit aannemen? (door in het verleden pijn te hebben gehad ivm een gebroken boom van het zadel?)
Er hangt nu een dubbelgebroken watertrens in maar heb het gevoel dat dat niet het juiste bit is voor hem.
Ben verder absoluut niet thuis in de bittenwereld want mijn merrie liep altijd prima met bovenstaande bitje of die reed ik bitloos.
Karin_deB schreef:Welk bit zouden jullie proberen bij een paard die moeite heeft met ontspannen/het bit aannemen? (door in het verleden pijn te hebben gehad ivm een gebroken boom van het zadel?)
Er hangt nu een dubbelgebroken watertrens in maar heb het gevoel dat dat niet het juiste bit is voor hem.
Ben verder absoluut niet thuis in de bittenwereld want mijn merrie liep altijd prima met bovenstaande bitje of die reed ik bitloos.
MarliesR schreef:Mee laten golven met de ondergrond heb ik hier ook gedaan. Helpt mee voor het 'natuurlijke vormen' effect ook![]()
Ziet er goed uit zo! Wel heel fijn dat je met die aantallen niet alles met de hand hebt hoeven doen![]()
Hier tot dusver alles met de hand gedaan, maar kon dan wel gefaseerd. Minst leuke was vorig jaar 70 palen plaatsen met de droogte. Ook op zandgrond is het dan allemaal knetterhard. En zand blijft niet in de boor hangen, dus je moet na elke zoveel paar rondjes draaien door de knieën om met de hand het losse zand er uit te scheppen
Jade schreef:@lorette; wij hebben tractorbandjes onder de minitrekker die toch behoorlijke sporen achterliet in de bak; ik heb mijn sleepje daarom aangepast om achter de auto te hangen. Was even werk met afstellen, maar lijkt ook beter te werken dan achter de trekker. achter de trekker zat ie aan de hef vast, en is/was de combinatie vrij kort, waardoor kuilen en heuvels erger leken te worden ipv minder. mijn sleepje is van deze meneer: https://www.meijermetaal.nl/
fokfanaat schreef:Dat is elastisch koord
_Lorette_ schreef:Ik kan helaas net op de cm de draai maken tussen stallen door naar de bak met de auto, omdat die zo breed is. Voorheen deed ik dat met het autootje van oma, dat ging een stuk beter, maar die auto heeft het begeven. Daarom heb ik iets kleiners/wendbaarders nodig dan mijn auto.
Waarom worden de kuilen en heuvels erger met de minitractor? Ik vind dat niet heel bemoedigend.
_Lorette_ schreef:Ziet er keurig uit, FF!Jade schreef:@lorette; wij hebben tractorbandjes onder de minitrekker die toch behoorlijke sporen achterliet in de bak; ik heb mijn sleepje daarom aangepast om achter de auto te hangen. Was even werk met afstellen, maar lijkt ook beter te werken dan achter de trekker. achter de trekker zat ie aan de hef vast, en is/was de combinatie vrij kort, waardoor kuilen en heuvels erger leken te worden ipv minder. mijn sleepje is van deze meneer: https://www.meijermetaal.nl/
Ik kan helaas net op de cm de draai maken tussen stallen door naar de bak met de auto, omdat die zo breed is. Voorheen deed ik dat met het autootje van oma, dat ging een stuk beter, maar die auto heeft het begeven. Daarom heb ik iets kleiners/wendbaarders nodig dan mijn auto.
Waarom worden de kuilen en heuvels erger met de minitractor? Ik vind dat niet heel bemoedigend.
Nimmy schreef:Hier let ik altijd op en met de hef spelen tijdens t slepen, omlaag bij hoge stukken en omhoog bij kuilen.