Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:03

Libera schreef:
Judith het beeldmateriaal is wel bruikbaar, maar als je niet weet wie het is schiet je daar weinig mee op, bedoelde ik meer....

PB, ja dit was al een 2e hands truck, masr die kosten nog $25k, plus nog alle spullen die erin lagen is de schade rond de $35k.... zijn wel verzekerd, hopen maar dat we alles kunnen verhalen en dat ze niet heel moeilijk gaan doen bij de verzekering :(

[ [url=m/Fi9Rfa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xloBW3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gave truck.. zoiets zoeken wij nu ook..
Als jullie hek gewoon netjes op slot zat kunnen ze daar toch niet moeilijk over doen.... maarja.. met verzekeringen weet je het nooit....

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:16

Afbeelding

Goedemorgen vanuit ons vakantie verblijf :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:39

Haha morning!! Lekker plekkie om te slapen hoor :D :+:

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:10

ClaudiaHS schreef:
Als ik m aanklik dan doet ie het nog wel hoor Lynn.
Ik zoek altijd op pferdeweide saatgut of grassamen pferd

Waarom jij wel, ik krijg dit:
Dieses Angebot wurde vom Verkäufer beendet, da der Artikel nicht mehr verfügbar ist.

en ik wil net een zak bestelllen

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:20

Lynn_Nikita schreef:
ClaudiaHS schreef:
Als ik m aanklik dan doet ie het nog wel hoor Lynn.
Ik zoek altijd op pferdeweide saatgut of grassamen pferd

Waarom jij wel, ik krijg dit:
Dieses Angebot wurde vom Verkäufer beendet, da der Artikel nicht mehr verfügbar ist.

en ik wil net een zak bestelllen

Cookies even verwijderen en opnieuw proberen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:06

Voor degene die nog bescherming tegen de zon zoeken. Peperoni heeft een oplossing. Afbeelding

Toen we hier kwamen wonen vond ik dat ik namelijk zo’n hoef moest hebben. Dat hoorde wel een beetje bij de ruimte die we buiten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:41

Ik voel me erg jarig!

Afbeelding
Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:11

Robijntjah schreef:
[ [url=m/ZNP9qu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goedemorgen vanuit ons vakantie verblijf :+

Lijkt wel ponykamp :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:56

Robijntjah, lekker geslapen?

Belle-boef, staat hem goed!!

Robijntjah, leuk speelgoed!! Volgens mij zijn paardenvrouwen de enige vrouwen die blij worden van gereedschap :)

Mijn kaak zit weer op slot, ggrrr. Ik ben dus bang voor onweer en heb gister enorm zitten spannen en bijten. Nu veel pijn en uitstraling naar oogkas.

Paarden staan altijd buiten of binnen, wat ze willen.......Maar ik was er niet gerust op wat die nieuwe zou doen die voorheen niet 24/7 buiten gewend was nog. ML is dus om half 12 gaan kijken. Leek toen rustig, maar hij was net weg dat het echt helemaal licht was en nog wat flinke knallen kwamen, ggrrr
Maar goed, ze stond middenop te eten rondom 1 bak samen en keken hem alleen stom aan.

Het valt me op dat hier weinig bomen zijn gesneuveld, waar dat normaal na een storm wel flink is. Of de echt oude bomen zijn al de laatste stormen gesneuveld.

Bak was precies goed zo, dus even gereden en daarna de 3 oudjes cavalleti's laten lopen.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:47

Hebben jullie de ervaring met de wei door zaaien met 1 gras soort i.p.v. een mengel?
In de winter eten ze onbeperkt timothee hooi (heel arm) en doen het hier echt super op, niks te dik. Nu weideseizoen moet ik het met beweging echt goed bijbenen. Ik dacht als ik nou de weilanden voortaan alleen maar door zaai met timothee graszaad zijn de weilanden ook een stuk armer. Zou het werken?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:40

Pfff jeetje ik heb jullie echt even niet kunnen volgen afgelopen dagen, maar ik haak weer aan hoor!

Hopelijk vanavond weer rijden en weer een beetje in mijn ritme komen. Gister was ik te druk met de omheining checken na de storm van dinsdag :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:30

Wel alles nog in orde met de omheining?!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:52

Ja gelukkig wel. Was 1 boom omgewaaid en de top daarvan lag tussen de draden, of de draden tussen de boom... Daar heb ik een stuk weggeknipt en dat was alles. Gelukkig.

Alleen al het gras ligt plat. Er moet eigenlijk gemaaid worden maar dat schiet voorlopig nog niet echt op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:36

Zijn er hier mensen die een mestcontainer huren?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:48

Robijntjah schreef:

Wij hebben een gewone container, zo een halve bak en dan zeil. Hij wordt geleegd door een bedrijf, maar ik zou het niet meer doen.

De eigenaar heeft de bak gekocht. Had eerst op andere plek een kleinere, maar hogere bak staan, maar was lek en moest daar weg.
Deze bak lekt toch ook, maar komt door de deuren voor. Dus je zou echt een opstaande rand moeten nemen. Ik vind dit op zich fijner en rij de kruiwagen er makkelijk in met een oprij plaat. Dat werd met die hogere echt te zwaar voor mij.
Het zakt niet in, dus de mest moet best vaak gehaald worden.
Het geeft echt wel geur af, zeker met de warmte.

Ik heb op stallen gewerkt en mijn voorkeur heeft toch wel een mestplek die hoger is afgezet met beton. Sowieso gelijkvloers of iets aflopend om makkelijk te kunnen legen. En persoonlijk zou ik het dan in 2 of 3 vakken verdelen. Je ziet dan de mest mooi inzakken en dan kan je gewoon langer en meer mest kwijt. En zelfs hergebruiken als je er compost van maakt.

Ik zat laatst te denken rond onze container schutting te plaatsen, maar het valt er dan tussen en wordt ook een zooitje. Daarbij wil i niet meer investeren.
Maar de buren hebben wel iets gezegd van de geur. Ook al vinden ze het nu nog niet erg. Wij houden in tegenstelling tot vorige huurders alles netjes, houden een vriendelijk praatje en ze weten dat wij er niks over te zeggen hebben.
Maar willen ze kwaad, dan moet ie weg, want hij voldoet niet aan de regels zo. De eigenaren waren alleen eigenwijs en beweerde dat het in buitengebied niet uitmaakt. Maar zeker met nat weer, loopt er veel de grond in.
Ook al hebben wij ruim getegeld waar hij staat.

Legen kost nu ongeveer 150-190 euro. Maar dat is vol met kop erop. Doen we geen kop erop, kunnen we elke maand wel laten legen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:52

En hoeveel paarden heb jij lopen?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:57

Balen van jullie truck Libera -:(-

@Lynn nikita, balen van de tegenvaller in huis :(:)

@Robijntjuh, lekker basic :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 00:40

Robijntjah schreef:
En hoeveel paarden heb jij lopen?

5, voorheen dus 4. Wel onbeperkt hooi en nu met nr 5 erbij wel echt een groot verschil. Gebruik ongeveer dubbel zoveel hooi en heb echt dubbel zoveel mest. Je zou denken dat het dubbele van 4, 8 is, maar hij is grootverbruiker.

Voor hem werd de kleine bak zo eens per 5 weken geleegd.
De grote bak hebben we ruim 3 maanden mee gedaan voor hij kwam. Nu is hij na 6 weken echt wel bijna vol, met kop erop dus.

Maar ondanks dus de tegels eronder, loopt er veel vocht uit. En de mest zakt niet in, wat je op een grotere plek wel hebt, zeker als je het in 2 of 3 vakken kan delen. Bak stinkt ook echt meer en anders dan een "gewone" mesthoop.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:05

Robijntjah schreef:

Dat was het plan, maar geen enkel bedrijf wou hier iets neerzetten, op 1 na maar van die prijs sloeg ik stijl achterover. Nu heb ik maar een haflinger en mini dus de hoeveelheid mest valt ook erg mee natuurlijk. Plus ik woon in een uithoek, dat is voor veel bedrijven niet interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:34

Ik heb net de offerte binnen, valt me eigenlijk alles mee maar heb ook wat andere tips gehad. Volgende week alles even op een rijtje zetten!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:13

Robijntjah schreef:
Ik heb net de offerte binnen, valt me eigenlijk alles mee maar heb ook wat andere tips gehad. Volgende week alles even op een rijtje zetten!

Ik zou ook even kijken naar hoelang zo een huurcontract loopt en wat als je het wil stoppen. Want als het toch tegenvalt, kan je er dan vanaf.
Is je offerte incl legen? Bij ons moet hij best vaak geleegd.
En zoals gezegd, kijk naar het model. Bij deurtjes loopt het met regen wel naar de grond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:15

Staat allemaal in de offerte!

We hadden er niet op gerekend maar zoals het nu lijkt kunnen de paarden echt wel per 1 juli over :oo

Kunnen jullie je de paddock nog herinneren?

Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:41

Lekker bezig!!

Ik kom net thuis van een week vakantie. Alle diertjes toppie verzorgd :D
Paardjes lijken zelfs wat minder dik, pluspunt :D

Wel goed dat de smid dinsdag komt. Ik was wat laat met regelen en tegen die tijd staat Jewel dan 14 weken op dr ijzers. :oo
Ben wel echt te laat, arm ding :(:)
Ik schaam me echt een beetje :oo

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:21

Dat is super fijn dat je weet dat je goed weg kan gaan.

14 weken, oei.......Is echt wel heel lang ja. Ik bekap om de 2-4 weken. Misschien gewoon nu meteen de afspraak weer maken, doen veel hoefsmeden en bekappers.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:27

Robijn lekker bezig zeg!! (stiekem een beetje jaloers op alle hulp die jullie krijgen, geniet daar lekker van!)

Karin hier waren de ijzers er vanzelf al onderuit gevallen, bij de bonte in elk geval die moet echt om de 6 a 8 weken anders trapt ze ze er zelf af.

Bak moet hier nog flink wat water hebben, maar met de regen die we gehad hebben vrijdag is het al veel beter.