Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:20

Mooi geworden ClauH!! Wij hadden ook altijd heel veel moeite met de bak goed te krijgen.. vroeger was hij altijd nat.. maar dan ook echt altijd. nu onov 2 jaar geleden opgeknapt nieuwe drainage er in en ja je raad het al, was hij te droog, te zwaar etc etc. konden dagelijks nat gooien. aangezien wij er geen vlokken etc in mogen doen van de gemeente hebben we er kokosvezels in gedaan! dit werkt top en hij begint nu beetje bij beetje steeds beter te worden!

Momenteel ben ik bezig met muizenbestrijding :P ze maken onze balen vlas kapot, als we even een zak luzerne open hebben wat niet in een bak paste word die meteen kapot geknaagd.. word er een beetje moedeloos van.

Hebben jullie paarden de stallen ook gehad? die van mij zijn echt buitenpaarden :P staan het liefst altijd buiten. maar begin nu echt aan ze te merken dat ze weer dag en nacht buiten willen staan.

Libera

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:28

Niet echt, moest die van mij vanochtend naar buiten duwen want ze hadden er geen zin... :')

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:45

Libera schreef:
Niet echt, moest die van mij vanochtend naar buiten duwen want ze hadden er geen zin... :')

haha :P ik moest ze juist tegen houden anders rende ze door de stal en zouden ze daarna op de betonplaten liggen _O-

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 06:44

Engel vervelend als je pony zich misdraag op het strand... ergens kan ik me wel voorstellen dat je dan aan je kind denkt maar ik herken het gelukkig niet bij mezelf. Nou heb ik ook een best lief paard dat ik zelf heb ingereden en na 7 jaar door en door ken. Ambitie om weer paarden mak te maken heb ik echter niet meer. Maar dat is meer ratio, de wetenschap dat het onpraktisch zou zijn als ik een been in het gips heb.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:19

Morning!

Haha mizzmontana, hier net zo!

Man man hier bijzonder wakker geworden vanmorgen.. Net Beer van de straat/uit de berm geplukt.. ze stonden vannacht buiten met de stallen gewoon open maar dat was niet genoeg voor meneer.. hij heeft 2 poortgrepen open gemaakt.. ik was de stroom vergeten. hoorde Viola tekeer gaan om 7:25 en ik dacht; dit is de hinnik die ze altijd heeft als beer en ik gaan rijden en zij achterblijft.. snel aangekleed en naar buiten en ja hoor.. halster gepakt en zag m gelukkig direct staan vlakbij de oprit.. wat een banketstaaf, veel te slim en handig.. werd ie net ingehaald door een auto . Blij dat ie bomproof en ubermak is.. maar wat een rare manier om wakker te worden

Vandaag de poortgrepen even anders maken want dit is niet de eerste keer dat ieder geflikt heeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:25

Goedemorgen!

Dat is eventjes vreemd wakker worden kristel :D . Fijn dat er niets gebeurt is.

Ohh Brittjuh, welkom nog! Ben ik volgens mij helemaal vergeten. Je woont in de buurt zie ik. Ik zit een stukje hoger dan jij. Richting [***].

Wat is het toch heerlijk om paarden aan huis te hebben, als het voorjaar wordt :P . Afgelopen maanden heb ik mijzelf (zoals elke winter) een aantal maal afgevraagd wat er nu ook alweer zo leuk is aan het houden van paarden, maar vanmorgen was het zalig, het is nog niet warm bij ons, maar een stuk aangenamer, de vogeltjes zingen dat het een lieve lust is, mijn paardjes slapen weer buiten in het zand en gaan niet meer in de stal liggen, dit betekent meteen dat de stal een stuk schoner blijft ;) en het ziet er gewoon allemaal een stuk leuker uit.

Heb zin om lekker aan de slag te gaan buiten en dat ga ik zo ook lekker doen!

Fijn weekend allemaal *\o/*

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:39

Heeeeerlijk [***]!! Hier hetzelfde plan, ook nog even rijden maar vooral met man en dochter buiten keutelen. Onze meidoornheg loopt opeens uit als een malle dus die wordt de komende dagen al groen, je ziet het gras ook groeien! We zijn op zoek naar een zitmaaier, leuk! Alleen is mn trailer bij de maker want mn klep as rot dus kan geen zitmaaier vervoeren nu. :’)
Laatst bijgewerkt door kristelhans op 07-04-18 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:42

Dat is zeker mal wakker worden. Gelukkig is het goed gegaan.

Wij hebben een stiga zitmaaier. Prima ding en leuk geprijsd voor een nieuwe. Helaas geen voormaaier, dat is wel makkelijker maar het werkt.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:11

Engel maar op afstand is dan nog anders dan aan huis. Als het weer mee zit, kunnen de kinderen lekker in de tuin terwijl ik bezig ben
Voeren voor ze wakker zijn gaat hier niks worden, dan moet mijn wekker rond 5 uur gaan :')

Dat is naar wakker worden Kristel! Gelukkig alles goed gegaan

Wat een heerlijk weer vandaag!! Ik ga vandaag mijn omheining afmaken, kunnen ze er volgende week ook in :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:23

Ohoh weglopende paarden.
Hier ook een haflinger mevrouw die de stal uit was gegaan en buiten lekker gras stond te vreten.
Gelukkig kan ze nergens heen en os ze ook niet bang voor verkeer _O-
Maar dan sta je wel even raar te kijken.

Kids hier zijn 6, 8 en 11 dus die vermaken zich wel als ik buiten bezig ben.
Toen Melle nog op pension stond ging ik altijd savonds als man thuis was, of in de weekenden, dan ging er wel eens 1 mee naar stal.
Pensionhouder heeft kinderen in de zelfde leeftijd dus dan konden ze altijd wel spelen samen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:20

Hier hadden we ook af en toe een paard dat onder het schrikdraad door ging toen we nog 1 draadje hadden en de accu leeg was :+
Stond dan of in de wei van de buren of in de berm gras te eten.

Wij hebben de paarden 24/7 buiten staan sinds dat ik ze achter uit de wei moest gaan halen. Daarvoor stonden ze gewoon elke avond bij de poort te wachten.
Sinds dat we ze hebben laten staan hebben ze misschien nog 3 keer bij de poort gestaan bij slecht weer, hebben ze er toen ook uit gehaald maar daar waren ze ook al snel aan gewend.
Toen stonden ze nog met dekens op maar ook daar vrij snel mee gestopt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:23

Oei ik denk dat jij in eens klaar wakker was kristelhans! Gelukkig is hij zo super mak.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:26

Genieten van het uitzicht tijdens de lunch. Wat een rijkdom eindelijk de paarden aan huis!

Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:39

Hebben jullie ook last van weidekabouters in de wei.Handig rijden in de wei.Het was de eerste keer in 4 jaar dat ik van onze ruin af viel.Auw :(

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 14:09

Ouch. Die van mij gingen vandaag voor het eerst de huurwei op en waren wel wat jolig. Vooral Fernando moest even springen en rennen. Verder weinig spektakel.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:59

Oei...

Hier vandaag ook voor het eerst even op de wei.
Hij is eigenlijk nog veel te nat maar ik heb een stukje van 20x20 wat ik nooit gebruik omdat daar een wandelpad langs loopt.
Ideaal om wat gras mee te pikken want de rest van het jaar hoeven ze daar toch niet te staan.

Ze waren alsnog jolig natuurlijk dus ze hebben even circusje gespeeld (achter elkaar aan rondjes draven)

Wel echt heerlijk dit weer!!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:44

Oei auw
Hier wel een drukke merrie, die had ook het voorjaar in haar hoofd

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:59

Hier staan de paarden het warm te hebben en zich met ons te bemoeien. Ze mogen de wei niet op en ik weet ook niet of ik nog wel wei heb, hoop dat deze week te horen.

Vandaag was ik van plan buiten te gaan rijden maar in plaats daarvan lekker lopen tutten met Diva (was lang geleden) en mijn vriend zo gek gekregen het hek af te maken.
Zo zag het er in november uit
https://boktimg.nl/img/m/WoChkJ.jpg
En nu is het zo.
Afbeelding
Fijn hond en mini/baby paard proof :Y)

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:24

Zo dat is echt wel mooi geworden Azmay !
Ik duim voor je dat je nog wei hebt straks...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:26

Ziet er netjes uit!

Wij zijn vanochtend in onze eigen wei aan de slag geweest. Takken verwijderd, struikjes uitgegraven, dat soort dingen. Over een maandje kunnen ze hopelijk thuis op de wei, dat is toch iets makkelijker dan ze wegbrengen naar de andere wei (ook al is dat niet ver lopen).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:26

En hoop mensen in de weer met de wei, was ook erg lekker weer daarvoor, een heerlijk zonnetje.
Ik heb mij net bij elkaar geraapt om te rijden. had een nieuw hoofdstel binnen gekregen en wilde deze graag testen maar de 5 werkdagen die ik gehad heb wareb erg vermoeiend, Gemiddeld loop ik tussen de 15 en 20 km per dag dus dat is wel even wennen na die kantoorbaan. spierpijn en als ik thuis kom daardoor niet veel zin om nog iets te ondernemen

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:14

kristelhans Oh zeker vervelend wakker worden zo. Ik heb ook zon draak die dat als veulen zijnde al door had ( Vind haar ook regelmatig in het land terwijl alles nog heel en vast zit.. ) en 10 jaar later nog niet verleerd was.. wij hebben ze altijd extra strak Staan dan lukt het haar niet.. wel staan haar tanden er in :P

[***] Haha geeft niet! Ja dat is zeker dichtbij!

Azmay. dat hek ziet er super uit! wij hebben hier gewoon 3 laags schrikdraad. Duim voor je mee dat je nog land hebt binnenkort!

Vandaag was ik zelf met de honden naar het strand, ouders van vrienden vroegen steeds wanneer ik langs kwam met ze :P dus vandaag maar gedaan.

Mijn bijrijdster heeft lekker een buitenrit van 1,5 uur gedaan met Fayah en de bijrijdster van mn zus met Calice! lekker bezig !

zelf mag ik eindelijk ook weer rijden! na 2 jaar bezig zijn met een blessure die op en af kwam ben ik blij dat ik nu echt pijn vrij ben!! zit stiekem te denken om me toch voor outdoor beukers in te schrijven :') maar dan zou ik al niet voor de punten gaan aangezien ik dan maar n maand de tijd heb om te trainen :P gelukkig is mijn paard wel op niveau gehouden :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:22

Auw Britta! Heb je je bezeerd of was het alleen schrikken? Hopelijk heb je geen spierpijn morgen...

Jij wel spierpijn zo te lezen Lynn_Nikita. Het werk went vast snel maar ik kan me voorstellen dat je nu zo vermoeid bent dat je niet zo’n zin hebt om fanatiek te rijden.
Wat voor een hoofdstel heb je gekocht?

Mooi hek Azmay!

Wat heerlijk Brittjuh dat je weer mag rijden :)

Zelf heb ik vanochtend voor het eerst sinds twee jaar weer met mijn merrie gereden. Ze was heel fanatiek op de terug weg maar heeft geen pas verkeerd gezet. Morgen ochtend weer een rondje, nu al zin in :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:49

Ik heb nu een pijnlijke kont :(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:50

MizzMontana schreef:
Jij wel spierpijn zo te lezen Lynn_Nikita. Het werk went vast snel maar ik kan me voorstellen dat je nu zo vermoeid bent dat je niet zo’n zin hebt om fanatiek te rijden.
Wat voor een hoofdstel heb je gekocht?

Zelf heb ik vanochtend voor het eerst sinds twee jaar weer met mijn merrie gereden. Ze was heel fanatiek op de terug weg maar heeft geen pas verkeerd gezet. Morgen ochtend weer een rondje, nu al zin in :D

Ik rij bitloos nu, niet omdat ik zo pro ben maar omdat mijn paard met bit heel onrustig loopt. Ik had een micklem maar die schuift heel erg bij zijn neus en nu een anatomisch kaakgekruiste gekocht met een iets bredere neusriem, liep hij erg fijn mee

Wat fijn dat je weer erop gereden hebt, is er een reden dat je zo lang niet ( of alleen op haar?) gereden hebt?

foto van na het rijden, hij had er geen puf meer voor
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 07-04-18 20:58, in het totaal 3 keer bewerkt