Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:05

NB Zonder zaagsel in de stal plassen ze gelukkig buiten, in het zand. Goed opgevoed.......

Yontheke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:13

Bij mij slapen ze zo lang het droog is buiten in het zand. Als ik bodembedekking in de stal doe wordt dat meer gebruikt als toilet dan als slaapplaats.
Als het nat is, kan ik natuurlijk niet anders dan wel iets in de stal gooien. Ik heb dikke, doorlaatbare rubber matten in de stal maar gooi daar dan toch nog een pak stro op. Houtkrullen durf ik hier niet goed op gebruiken omdat ze volgens mij aan de matten blijven plakken als ze nat worden etc.
Vroeger gebruikte ik houtkrul op de treinbilzen en daar gingen ze ook erg graag in liggen.

Omdat we op een appartement zitten en eigenlijk bijna nooit thuis zijn, is een hond helaas geen optie.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:16

Wij hebben rubberen matten in de schuilstal liggen.. de shet ligt daar wel vaker.. de andere gebruiken de stal voornamelijk als toilet.. overigens alleen om te poepen, plassen doen ze in het zand.. de andere 2 liggen gewoon in het zand.. water loopt hier gelukkig redelijk goed weg

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:26

Zoals ik al eens eerder geschreven heb, denk ik aan dikke rubber matten (niet doorlaatbaar) met een dun laagje strooisel er over voor in de inloopstal.
De paarden hebben dan ook een paddock waar ze in kunnen liggen.

Honden hebben wij ook niet, zijn we simpelweg te weinig voor thuis...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:27

Ik heb hier ondertussen 3 honden zitten. :+
Vanaf morgen 2 katten.
Binnenkort terug 2 paarden en een pony thuis en tegen het voorjaar toch ook maar terug kippen denk ik.

Afbeelding
Dit is mijn mechelaar en border collie. En ondertussen zit de Aussie van mijn vriend hier ook. Gelukkig zijn het al dikke vriendjes.
Of ik nu met 1 hond of met 3 honden moet wandelen, is net hetzelfde en ze hebben hier gelukkig ruimte genoeg.

Mijn paarden plassen meestal buiten (de pony's binnen, maar er ligt wel redelijk wat hooi dat ze nu als stalbedekking gebruiken). -O-
Heb binnen ook rubberen tegels, ze vinden het spetteren niet zo leuk denk ik.

Nu vooral binnen bezig. Badkamer opnieuw schilderen en nieuwe kasten.
Dan berging ingemaakte kasten maken. Wil ook nog schuifdeuren aan de berging en de woonkamer.
Gordijn tussen veranda en keuken (tegen koude/warmte) en dan nog wat aanpassingen aan de veranda zelf.
Ook aan het kijken of een ingemaakte kast in woonkamer beter/meer/slimmere ruimte geeft tegenover 2 kasten.

Vervelen doet niemand zich hier in het topic denk ik.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:30

Moet vaak aan jullie denken palousa, als 'k ons lijstje taken zie, bedenk ik mij dat die van jullie nog veel langer is :D :(:)

Als onze stenen stal gebouwd is, gaan we ook voor rubber matten gaan. Had hiervoor rubber tegels maar de paarden reorganiseerden die net iets te vaak. Strooisel kunnen we niet gebruiken, oudste paard heeft COPD.

Sinds ze aan huis staan zie ik ze vaker, betrap ze altijd 's ochtends buiten slapend, op een kluitje met z'n allen. Ziet er zo schattig uit :)

Leuke hondjes allemaal! Hier ook koningspoedels :)

Paddock ziet er weer netjes uit spatter.

We hebben ze hier nog steeds op het gras! Blij mee :D

Afbeelding

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:49

gras heb ik niet echt meer, maar ze kunnen wel lekker op het land, dus ik voer daar gewoon ruwvoer bij

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:00

Wij hebben zand in de schuilstal. Het zand dat ze zelf op het stoepje tussen paddock en schuilstal neerleggen, vegen we de schuilstal in. Ze kunnen dus binnen liggen, maar doen dat eigenlijk niet. Alleen de shet als ze het in de paddock te warm vindt. De rest ligt in de paddock. Moet er wel bij zeggen dat onze paddock eigenlijk altijd droog is, bijna nooit plassen.
Plassen doen ze af en toe binnen, maar omdat het zand is, droogt het ook weer.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:11

Rosie en Devita die slapen liggend op het zand. Marinka zie ik zelden ergens liggen. Die slaapt in de inloopstal.

Even een Selfie..... Er mist wel een oor haha.

Afbeelding

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:15

Ik heb jaren 6 honden gehad.
Bouvier, Spaanse Mastin, 2 windhonden, waarvan eentje heel groot, whippet en een poedeltje.
Inmiddels zijn ze allemaal overleden van ouderdom en ook al vind ik 2 honden maar weinig, deze 2 zijn zulke hechte vriendjes dat ik er geen 3de bij wil nemen.

Katten heb ik zat, vind dat ook heerlijke dieren.
Mieke leeft hier niet meer, zusje van Bieke en dochter van Poca maar zit hier vlakbij en komt om de aantal dagen even langs om gedag te zeggen.
Miauwt de boel dan bij elkaar tot ik haar knuffel en dan gaat ze weer <3

Blue gisteravond na het rijden :D
Afbeelding

en alle drie aan het hek, stelletje halloween monsters _O-
Afbeelding

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:22

Ik zal maar niet zeggen hoeveel honden ik heb :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:23

Vertel? :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:48

Had jij er niet 20 ofzo _O- . Ik vind 1 hond te weinig. Dan hangt de hond zo aan jou. 2 honden zijn onderling ook gezellg met spelen. Maar 3 vind ik wel te veel. Ook ivm vakanties. De honden gaan dan mee en vaak migen er maar 2 huisdieren mee in huisje of hotel.

Straks een strandrit op ijslanders maken. Ik ben heel benieuwd. Mijn dochter gaat ook mee. Die maakt zich al zorgen. Die is bang dat ze een 1 of andere wilde hengst krijgt _O- . Maar dat zal wel loslopen. Ik ga met wat kennissen en dochters van hen. Heb er wel zin in, maar moet me nu alweer haasten om alles voor elkaar te hebben voor ik de deur uit kan.... :=

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:50

fabster veel plezier, ijslander rijden is echt heel leuk :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:53

Ik rij een paar x per jaar op een ijslander. Vind t ook altijd leuk.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:06

Veel plezier! Lijkt me gaaf! :D
Volgens mij heb ik nog nooit op een ijslander gereden.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:17

Veel plezier ik heb 1x op een ijslander gereden erg bijzonder met zijn gangen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:23

Ijslanders zijn best fijn. Vaak lekker pittig (ijslands vuur :D ) maar toch koel genoeg in de kop.
Ik rij er zo af en toe nog wel eens 1. Vroeger wat fanatieker en zelfs de jonge ijslanders mee intölten.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:30

Nee!! geen 20 >;)
het zijn er maar 17....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:45

Hier rubber tegels onder het afdak (met tapijt erover) en in de stal. De stal gaat alleen stro in als het echt gaat vriezen, dan willen ze nog wel eens in de stal gaan slapen. Ligt een beetje aan de wind/temp.

Hier nog steeds blij met de betegelde paddock, vooral als het geregend heeft is het erg fijn om zonder moeite te kunnen lopen en met de krui te rijden.

Mijn gras is bijna op, dus (hopelijk) deze week de winterweide afzetten :)

IJslanders zijn gewoon leuk maar ik ben natuurlijk wel een tikje bevooroordeeld :o :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:03

Bij mij gaat er maar 1 hond mee op vakantie. De mechelaar gaat naar mijn ouders en de aussie naar schoonouders. 3 honden mee op vakantie, daar moet ik niet aan denken. :+

Ik hou de grasweide al dicht. Jong gras, dus is nog veel te gevoelig.
Dan kan ik misschien volgende zomer eerst hooien, of toch een stuk.

Fabster, geniet van het strand!

Donja, bijna 20 dus :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:08

Hier staan ze sinds deze week ook niet meer op de wei helaas. Kort gegeten groeit nu niet meer en wordt alleen maar kapot getrapt dan.

Fijne rijdag fabster

17 honden jeeeejjj

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:09

Haha 17 honden, 'k vond drie al veel _O-

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:29

Nog nooit op een ijslander gereden.. daar ben ik ook wat te zwaar voor.. maar ik heb een draver die vierganger is :D toch wel een leuk extraatje die 4e gang.. al blijf ik rendraf toch wel het allergaafste vinden :o
Vind ijslanders qua karakter ook leuke ponys

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:33

Ik heb ook nog nooit op een ijslander gezeten, lijkt me wel heel leuk om eens te proberen :j
Afgelopen vrijdag wel de quarter van een vriendin gereden, dat was ook een grappige ervaring. Moest de knopjes dus echt even leren kennen, ze hebben het dier namelijk aangeleerd om te remmen op kuitdruk, de zogenaamde spur-stop. Voelde heel onnatuurlijk, want als je echt gaat zitten beweeg je je benen eigenlijk automatisch wat naar voren, naar ik moest dus juist extra druk zetten.
Eerst lukte dat ook totaal niet (te korte benen :+), maar met een spoortje ging dat al beter. Uiteindelijk begrepen we elkaar meer dan prima :)

Blijft leuk, paarden van anderen :j