Hier ook op het hoofd hoor, net als onder de manen en verspreid over de rest van het lijf. Hoofd schuurde ze altijd helemaal kaal door de jeuk. Vandaar dat ik ook van voor tot achter alles eraf scheer (afgezien van de manen en staart natuurlijk ). Die dermapet die ik had was voor allerlei soorten huidproblemen, de da noemde het bij mijn pony alleen rainrot.
Ik zal maandag eens kijken wat ze hier bij de dierenarts of bij de agrarische handel verkopen voor iets. Neem aan dat ze imaverol ook kennen, maar het kan dus ook wat anders worden.
kvulden
Geplaatst: 19-09-15 22:36
palousa_boy schreef:
Ik zal maandag eens kijken wat ze hier bij de dierenarts of bij de agrarische handel verkopen voor iets. Neem aan dat ze imaverol ook kennen, maar het kan dus ook wat anders worden.
Op de kleine flesjes wel, maar je hebt het ook gewoon in literfles voor als je iets meer en grotere dieren hebt.
Santos_05
Geplaatst: 19-09-15 23:14
MachoPablo schreef:
Mag ik mijn ook melden??
Welkom! Als je je paarden aan huis hebt, mag je je altijd melden Hoeveel / wat voor paarden heb je? Ben benieuwd naar foto's!
Eerst even verder terug lezen. @lida vera, Wat gaaf om horse event als deelnemer mee te maken! Mooi stekje!!
MachoPablo
Geplaatst: 19-09-15 23:37
Ga ze over 2 maanden wel na stal doen, vanag November Om overnieuw in te zaaien, wat te betegelen of Zand iedergeval een droog stukje te houden, en alles even maken. en dan ken ik herstellen van ongeluk en dan volgendjaar halen wij ze weer terug en blijven ze voorgoed staan
Tinky12
Geplaatst: 20-09-15 06:43
Lisa...geweldig Ik zou alleen wel de ramen met iets van een binnenraam van tralies/betongaas maken.Als ze dan tegen de ramen aankomt,gaat ze niet door het glas heen. Voor het schuifraam kun je een maken die je ook weg kunt halen zodat ze uit raam kan kijken als de boel in de zomer open staan
Die losse rubbermatten kunnen voor problemen gaan zorgen als de onderkant sompig gaat worden,zou in de toekomst tegels neerleggen.Via MP vaak wel ergens gratis weg te halen
Ziet er goed uit!!
Rainrot is echt een heel vervelende aandoening...vond hier nog wat info...en er zijn altijd uitzonderingen op "de regel" balen hoor.
Is er geen mogelijkheid om in de herfst de weerstand wat te verhogen?Naar dat het iedere keer terugkomt.
Imaverol is voor schimmel...niet voor een bacteriële infectie,goed opletten dus of schimmel inderdaad schimmel is.Soms is niet eenvoudig vast te stellen,is voor DA's soms ook erg lastig.Schimmel en rainrot ziet er in bepaalde stadia hetzelfde uit.
Kvulden...oeps...vit B ipv E...kun je niet ruilen?
Kruiden , heeft je nieuwe aanwinst aan de andere zijde , in de flank ook een "vlek"? dan heb je een medicine head horse ( in de indiaanse cultuur staat het voor een paard met bijzondere betekenis ) Foogul gefeliciteerd met je boerderie Welkom machoPablo Rainrot had mijn Arabier als veulen ,toendestijds van VSM mokcure gegeven , soberder gevoerd ging toen over is nooit meer terug gekomen .het is wel een witte Arabier die graag een regendeken op heeft...... Lisa geweldig die woondoos duidelijke röntgenfoto s Zalfje wat vliegenwerend is en antischimmel ....... Bij de trekpleister een pot uierzalf waar tea trea olie al toegevoegd is ( voor €1,95 ) Tinky filmpje van de rankinghorses gekeken , heb deze in Nederland nog nooit gezien ( wel toltende dravers) lijkt me een goed alternatief voor de kleide ijslanders met te zware baasjes
Dankjewel voor de tip! De boer waarvan ik het huur had liever nog geen tegels. Hoop te kunnen laten zien dat dit niet gaat werken en ik uiteindelijk mag betegelen, Maarja dat is afwachten.
Het is dubbelglas. Wij hebben die balk geplaatst voorbhet indrukken... Kwa hoofd ben ik niet zo bang eigenlijk. Dan moet ze wel echt knetterhard er tegen aanbonken. Maar ik kan zeker eens kijken naar trailie werkje. We gaan het allemaal zien en maken. Bedankt voor het meedenken!
Nou breekt mij klomp. Hebben de Ph bepaald van ons land. Is heel hoog voor zandgrond. Maar we hebben op 1 stuk wel ineens meer boterbloemen........ Bekalken kunnen we dus voor het 2e jaar op rij achterwege laten. Best raar voor zandgrond in nat gebied. (maar in verhouding een droog perceel)
Dan maar met doorzaaien en bemesten er van af proberen te komen.
Wij zouden eigenlijk ook eens moeten laten testen. Nog nooit gedaan. Ik doe altijd maar braafjes wat de boer zegt en dat is altijd goed gekomen.
Weet je wat ik wel ontzettend lastig vind. Ik ben de enige die het onkruid wat onder controle probeert te houden maar de bermen en het naburige weiland worden helemaal niet onderhouden. Je ziet het onkruid telkens zo weer onder de draad doorkomen. Knettergek word ik er van.
@yontheke: dat was idd ook altijd een crime bij mijn ex-weiland. De uren die ik daar niet ingestoken heb Een dubbele omheining zetten met een 1,5 m er tussen en daar een geit op zetten
Herkenbaar yontheke. Naast ons zit een boer met natuurlijke stieren. Dus mag niet gespoten worden. En dit jaar aan de andere kant aardappelen. Daarvoor hadden ze dus al het gras plat gespoten en de berm staat nu vol met onkruid..
Ik heb de paardjes van de wei gehaald zaterdagmiddag en gisterenochten kwijlden ze niet meer. Net contact met de DA gehad en volgens hem kan het geen kwaad. Dus ga ze weer een paar uurjes per dag erop zetten. Kijken of dat lukt zonder dat het kwijlen weer begint.
Ik heb hele lieve schoonouders die dan de zorg voor onze dierentuin opzich nemen ☺
Tinky12
Geplaatst: 21-09-15 13:26
Ik ga niet op vakantie
Net te horen gekregen dat de stalhond van mijn vorige stal net is overleden,zat er wel aan te komen maar toch.Had al beetje afscheid genomen laatste keer dat ik er was.Hij zal gemist worden...