het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:25

Dit is de eerste keer dat ik daar heb besteld, maar twijfel idd aan een volgende keer. En nu met jou bericht helemaal

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:25

Oh ik heb juist goede ervaringen met ze :+ bestel daar altijd voor de omheining _O-

Zo zie je maar weer..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:38

Oh, volgens mij hebben wij nooit problemen gehad met de agrishop. Hopelijk komt ie nog.
Met tweedehands aankopen ook nooit problemen gehad. Via Vinted kopen vind ik t fijnst, dat is met kopersbedcherming. Laatst nog een mooie FRA kaptoom gekocht op Vinted. Maar ook een nieuw Ariat jasje voor eur 25,00.

De vakantie ziet er heerlijk uit Marjan. Lekker om nú nog een week thuis te zijn ook. Fijn weer bij de paarden. Lekker weer rijden enzo.

Trouwens over tweedehands gesproken. Ik heb een dilemma. Dus hellup :D
Mijn vriend heeft Diekke nu als zijn eigen paard en daarmee dus ook het bij Diekke horend 17,5” zadel in gebruik genomen.

Zadel ligt top op het paard en dit is in ieder geval een zadel waar mijn vriend geen rugpijn van krijgt, dus we houden het graag bij dit type en merk.
Alleen past hij met zijn lengte van 187cm net niet helemaal lekker in de 17,5”.

Ik heb op een facebook groep een oproepje gedaan voor een 18”. En een reactie op gekregen.
Het zadel is cognac, 5 jaar oud, geen schade, wel een paar vlekken op het zitvlak :=
Zadel ligt op een Waddeneiland en zal dus ongezien gekocht moeten worden ivm verzenden. En dat vind ik eigenlijk niet zo prettig, maar op een neer om het zadel op te halen, is me echt te gortig.

Boom kan in de koudpers aangepast worden. Breedte staat nu i.i.g. niet goed.
Nieuwprijs destijds was eur 2300.
Zadel kost nu nieuw eur 2700

Wat zouden jullie hier voor uitgeven?

Foto waarop vlekken te zien zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:42

Sella staat goed aangeschreven en is vrij waardevast. Ik verwacht een vp van minimaal 1000 euro en dat zou denk ik ook wel mijn max zijn.
Maar ik zou zelf nooit ongezien kopen en ik weet ook niet hoe lang je paard is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:46

Tweedehands zadels is vaak kwestie van kijken waarvoor de rest op mp staat (17,5 bijv) en dan er wat onder gaan zitten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:47

Vind je cognac mooi? Anders zou ik het überhaupt niet doen en even geduld hebben en zoekmelding op MP aanzetten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:48

Mooi zadel en geen idee van de waarde ivm Engels zadel :)
Wat mij opvalt zijn de 'striae' op de lepel. Kan door de foto vertekenen, maar kan ook duiden op té ver uitgerekt (en dus verzwakt) leer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:49

Ik vind ongezien ook een ding.
Paard heeft voldoende lengte. Sella valt klein, 18” gaat wel passen. Dit type past goed op ons paard.
Risico zit m erin: niet gemelde schade, te vervangen vulling, boom kapot. Allemaal niet aannemelijk, maar het kan wel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:50

Altijd moeilijk, is ook de rest, de singelstoten enz ook nog oke?
En idd wat doet de rest op MP.

Ik heb wel eens 2e hands zadels gekocht voor mijn zoektocht wat op mijn brede ruin paste.
Maar ik kocht alleen maar zadels die onderaan de prijs zaten maar wel netjes waren.
Dan zijn ze bij niet passen voor dezelfde prijs ook zo weer weg.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:53

Ik heb laatst ongezien een zadel van MP gekocht. Vulling zou net vervangen zijn.
Nou ik hoefde niet eens te voelen om te zien dat er gewoon een mega gat in de kussens zat qua vulling. Niet iets wat niet op te lossen is, maar het is zeker een risico. Een gebroken boom zie je ook niet op de foto.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:59

Nee dat risico heb je idd....
Je kunt alleen maar zien of het leer er netjes uitziet

Ik heb 1 keer echt een bagger zadel opgestuurd gekregen, zelf had ik het kunnen zien, achteraf...
Afbeelding was gespiegeld. Dus ze liet 2 keer de rechterkant zien. De linker was de wrong zwaar beschadigd geweest. Best netjes gemaakt, maar zou het nooit gekocht hebben.

Daar had ik zeker ook niet teveel voor betaald, en heb het met eerlijke foto's nog best fijn kunnen verkopen.
Maar wat een naaistreek was dat.
Ze had een eigen bedrijf...heb er echt aan zitten denken die flink door het slijk te halen...maar heb het niet gedaan, de energie niet waard.
Hoop dat zoeen een keertje tegen flink wat Karma aanloopt
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 13-06-24 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:00

Ja precies, ik wist precies wat voor zadel sowieso ging passen maar heb uiteindelijk een ander zadel gekocht omdat die op een kwartier van mijn huis te koop kwam en overeen kon komen dat ik hem een dag mocht proberen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:07

Qua kleur. Ik vind cognac op een zwart paard geen probleem en ook niet lelijk. Maar zou er nieuw niet voor kiezen.
Wel moet er dan natuurlijk een nieuw hoofdstel, teugel en eventueel singel gekocht worden, anders vind ik t geen gezicht. Die kosten heeft de verkoper natuurlijk geen boodschap aan, maar komen er voor mij wel bij.

Kwaliteit leer ben ik niet zo bang voor. We hebben 2 Sella’s liggen. Ik vind de leerkwaliteit echt super.
Singelstoten zijn prima.

Tweedehands worden ze amper aangeboden van dit type en dan ook vaak niet in de juiste inchmaat.
Zag er recent 1 te koop van een paar maanden oud voor eur 1800.
Oudere Sella’s tussen de eur 750 en eur 1350

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:41

Welk model Sella is het? Ik zie ze wel regelmatig voorbij komen online, maar hou het niet bewust in de gaten omdat Sella te lang is voor mijn paard.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:52

De Sella Star.
In alle andere types kan de boom verschillend zijn (V boom, U boom, flexibel of vast).
Bij de Star is de boom altijd gelijk, vandaar dat we dit type zoeken :)

Sella te lang? Volgens mij zit mijn 17,5” op 44cm.
Is je paard zo kort?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:07

Ik heb net contact gehad met Sella zelf.
Ze hebben er 1 liggen van 1 jaar oud voor eur 1450,00.

Die is wel gecontroleerd op vulling en boom.
Dus geen risico.

Vraagprijs cognac is eur 1100 incl beugelriemen en verzendkosten. Daar kan vast wel iets vanaf.
Maar goed kosten hoofdstel, teugel en singel komen daar nog wel bij.
Plus het risico dat er toch iets niet helemaal goed is.

Ik heb voor onze eigen Sella een bod binnen van een andere zadelmaker van eur 1000.
Die van ons is perfect. Vind dat aan de lage kant.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:08

Yep helaas. Heb zadelpasser met Sella er bij gehad.

Zou voor dat kleine verschil mooi die van Sella zelf nemen dan. Stuk nieuwer ook nog. Misschien kunnen ze bij de prijs in meteen de boom op de goede maat zetten voor je. Dat kost je bij die cognac ook nog geld. Denk dat die cognac qua kleur en met die vlekken ook niet zomaar snel weer te verkopen is voor goede prijs.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:34

Da vIa Sella kopen Boemel. Veel meer zekerheid.

Wij waren gisteren in Belgie, even naar ons jonkie gekeken. Die gaat eind augustus naar de feldtest en komt dan naar huis. Leuk diertje, fijn sympathiek dier en heel nuchter. Precies wat we zochten.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:41

Met appeltjes :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:53

Leuk dier Belker. Lieve uitstraling. Ik vind je Feestje persoonlijk wel aansprekender. Waarschijnlijk door haar maat en kleur.

Ik denk ook dat ik het zadel van Ali overneem.
Huidige zadel moest binnenkort toch voor controle, dus wat het pas maken niet echt meerkosten.

Andere zadelmaker heeft nú aangegeven eur 1100 voor de huidige Sella Star te willen geven.
Dan hebben we voor eur 350,00 een goed zadel dat ook goed passend is voor mijn vriend zonder enig risico.

Mijn vriend aan t sporten met dikke Mirtje.
https://www.instagram.com/reel/C8IXazqA ... JnYnhmaHRl

Ze vindt t spannend als hij iets voorop loopt. Dan blokkeert ze wat, maar toen ze ‘m inhaalde werd ze vrijer in haar beweging. Het overkruiste wisselde ze nog net even netjes :D
Laatst bijgewerkt door boemel op 13-06-24 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:59

@boemel: klinkt als een goede deal :)

Waar Boon gisteren op het voordroog 'aanviel' liet ze het nu links liggen en begon eerst van het droge hooi te eten. Jasmijn nam er wel een hap van, maar omdat het erg fijnstengelig is en de mazen van mijn hooibak redelijk groot zijn trok ze er zo'n grote pluk doorheen dat ze vervolgens zowat de moord stak in die hap ;(
Dus ik ga het niet verder voeren en hou het maar bij droog en iets grover hooi.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 14:07

Zaterdag wordt t zadel al passend gemaakt op Diekke :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 15:35

Zo weer de les van mijn dochter overnemen, 6 kindjes in totaal dus wel de ruimte om leuke dingen met ze te doen. jaren niet gedaan en nu al een aantal keren op de manege waar ze rijdt. Voordeel is dat mijn kind dan WEL naar mij luistert, als ik thuis les geef hebben wij altijd ruzie, ik ben te streng.

Vorige keer heb ik balletjes in een ton laten gooien en slalommen, meeste zijn echt beginners dus hele moeilijke dingen lukt nog niet met ze maar zo leren ze wel goed sturen en inschatten. Vonden ze erg leuk en dat vind ik dan weer leuk

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 15:55

Ze leren iig goed te sturen :)

Wie van jullie voeren die grote langwerpige pakken hooi (onverpakt) Hoe zwaar zijn die pakken en wat kosten zee gemiddeld ??

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 16:02

DubbelFun schreef:
Ze leren iig goed te sturen :)

Wie van jullie voeren die grote langwerpige pakken hooi (onverpakt) Hoe zwaar zijn die pakken en wat kosten zee gemiddeld ??

Ik heb laatst balen van zo’n 400 kilo, die waren €100 bij een boer uit de buurt. Kwam uit Duitsland weg. Mooi spul.

Ook wel bij Souman besteld. Die waren vermoed ik 300 kilo en kostte 130€ per stuk aan huis geleverd