Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:07

Zo, dat is een stevig muurtje! Zo zijn ze hier niet hoor :o.

Er zat hier zo'n ingebouwd zeepbakje in een tegel. Dat eruit gesloopt, zit ik ineens in de spouwmuur, en de buitenmuur is toevallig gescheurd op die plek dus je kunt nu zo naar buiten kijken :').
Laatst bijgewerkt door Dais_ op 02-01-23 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesHJ

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:35

Iedereen is hier flink bezig. Ik had vandaag les aan de hand en dat kan ik alleen op een buitenlocatie doen en het ging precies weer regenen toen ik begon.
Ik moet via een smalle straat naar daar met de trailer en er stond iemand fout geparkeerd en serieus moeten aanbellen omdat ik er niet langs kon. Gelukkig waren het vriendelijke mensen.

Paardlief deed het wel heel goed ondanks zijn gruwelijke hekel aan regen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:52

Dais_ schreef:
Zo, dat is een stevig muurtje! Zo zijn ze hier niet hoor :o.

Er zat hier zo'n ingebouwd zeepbakje in een tegel. Dat eruit gesloopt, zit ik ineens in de spouwmuur, en de buitenmuur is toevallig gescheurd op die plek dus je kunt nu zo naar buiten kijken :').

Oeps..

Dit is een nieuwe muur.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:29

Oeps dais
Horsii klinkt goed en mooie muur!
Verder regen en etende paarden las ik en les :D

Ik heb t overleefd en net thuis snel paarden gevoerd en op de bank. Was gelukkig grotendeels droog en heb me vermaakt met de kids. Vroeger durfde ik in het schommel schip, twee van de kids (5&7) wilden er in verder niemand. Dus ik maar over m’n hart gestreken en gezegd ik ga wel mee _O- resultaat, ik moest twee kids vast houden en aan de praat houden want was toch eng en ik daarna dus goed misselijk _O-

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:43

Zo Dais, dat is een beste klus.
Fijn dat je goede hulp hebt. Succes de komende week.

Ik ben nog niet helemaal eruit wat voor camera het wordt.
Voor de fotoshoots heb ik 2 full frame camera's. Ik heb eigenlijk nog wel behoefte aan een gemakkelijke camera, die je in je jaszak stopt en zonder lenzenwissels.
Ik denk aan de Canon Powershot GX5 mark ii.
Ik wil m eerst graag live zien :o

Vervelend dat je motorpak niet waterdicht is Horsii. Het is geen fijne periode om motor te rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 10:07

@marjan: je bent dus weer even 'genezen' wat dat betreft... :(:)
@horsii: mooi muurtje!
@dais: schrikken van het zeepbakje.
Kennissen van me hebben iets dergelijks meegemaakt toen ze wegens een aanstaande verbouwing een gat in een binnenmuur gingen maken om een ijzeren bint te plaatsen. Die zaten ineens bij de buren binnen. Bleek een halfsteens muur te zijn tussen de huizen (jaren 1900 woning). Daar kon de hele planning dus niet doorgaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 10:24

Motorrijden is fijn met lekker weer, niet met regen, succes met je nieuwe baan

Van zeepbakje naar doorgeefluikje bij Dais

Ik heb gisteren mijn paddock veranderd in Alcatraz, ik zal zo foto`s plaatsen als ik ga uitmesten en opruimen
was nu 500 euro kwijt aan de panelen en palen, de draad en afstandhouders had ik nog.
De voorkant vn de paddock is onze tuin en is direct bij het huis.
Aan de zijkanten kan ik zoiets niet maken maar is eigenlijk ook geen kans op doorkomen. Beide kanten tuin/ buren.
1 kant is volledig bestraat en daar staat de stal dus geen mogelijkheid tot graven of overheen komen, de andere kant is een betonnen afscheiding in de grond, ik weet alleen niet hoe diep precies en staat al draad op 1.50 hoog.
Is nog niet duidelijk of het nu een wolf of natuurlijke dood en aaseters waren, maar al zou het het 2e zijn, er zijn sporen gevonden, ik woon direct aan het bos en slaap zo toch een stuk beter

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:28

Paddock fort Alcatraz, met hulp van Joyce83 gemaakt

buitenkant 3 stroomdraden, bovenste schuin naar buiten toe, onderste op 10 cm en stukje van het hek af

Afbeelding

mist nog 1 draad op de foto, de bovenste moest ik nog bevestigen

Afbeelding

hoop kosten, hoop zorgen en veel werk en dan is dit maar een klein stuk
de hele wei zo maken is onmogelijk qua ligging van de buren en de kosten
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 03-01-23 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:32

Mooi gedaan, maar toch vreselijk dat je van je eigen bezit zo'n 'gevangenis' moet maken ;(

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:46

Jeetje, hoop werk verzet en netjes gedaan, maar toch jammer....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:48

Poh ja ik zou dr ook verdrietig van worden… wel mooi opgelost maar je koopt er zo weinig voor

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:49

LN, Wat een klus, maar kan me voorstellen dat het je wel een stukje rust geeft. Het ziet er wel heel veilig uit. Is dit volgens de normen wolfproof?
Gisteren nog gewandeld in de buurt van Rhenen, dan loop je langs het berenbos, waarin ook wolven leven, van de dierentuin. Daar zitten de wolven aan de goede kant van het hek. Het is toch bizar dat we straks al onze weides en paddocks zo moeten voorzien van hekwerk om onze geliefde dieren te beschermen...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:51

Wat een werk LN….. Triest dat alles zo afgezet moet worden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:41

Wat fijn dat je nu weer rustig kunt slapen. Goed werk.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:51

Mooi opgelost LN maar verdrietig dat het zo moet inderdaad :(:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:52

greendragon schreef:
LN, Wat een klus, maar kan me voorstellen dat het je wel een stukje rust geeft. Het ziet er wel heel veilig uit. Is dit volgens de normen wolfproof?
Gisteren nog gewandeld in de buurt van Rhenen, dan loop je langs het berenbos, waarin ook wolven leven, van de dierentuin. Daar zitten de wolven aan de goede kant van het hek. Het is toch bizar dat we straks al onze weides en paddocks zo moeten voorzien van hekwerk om onze geliefde dieren te beschermen...

Ze adviseren 120 hoog, en laag stroom om graven te vorkomen, ik denk dat ik meer heb gedaan dan wat ze adviseren
Liefste had ik nog metalen pinnen rondom in de grond om de 20 cm om het graven echt onmogelijk te maken maar dat laat ik nog maar even achterwege

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:50

Hey, wij hebben hetzelfde hekwerk :D

Bij ons was het noodzaak ivm snelweg en veel inbraken in de omgeving. Het went sneller dan je denkt, al ziet het er misschien niet gelijk zo mooi uit. Wel heel netjes gezet!

Hier is zojuist de zadelmaker vertrokken met een zadel minder in zijn bus. Ik ben een Wintec Pro rijker en weer een goede ervaring met het rijden en opstappen *\o/*

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:55

Fijn dat je een zadel hebt. Lekker rijden dus.

Er is hier tenminste iemand blij dat er weer gewerkt moet worden voor de baas. :D Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:58

Hahahah hoe die ook zit _/-\o_

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:00

Wat doet die poot links nou ?? :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:06

Heerlijke foto <3

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:08

DubbelFun schreef:
Wat doet die poot links nou ?? :)

Dat is zn achterpoot, zo zit ie wel vaker :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:26

Boemel, wat een kat.

Denisesilver, veel fijne ritjes toegewenst.
Ik rijd ook met Wintec De Isabelle Werth of de Endurance, afhankelijk van wat we doen.

Zo ik heb Fiesta weer gereden. Aafje wordt gereden want die ga ik verkopen. Mijn bijrijdster stopt en ik red er in mijn eentje 2 volledig zelf doen niet qua energie. Dus mocht iemand een leuke, knappe 8 jarige ijslander merrie met zomereczeem zoeken, ik heb er 1 te koop. 5-ganger, nu met stap, draf, galop en tölt knop erop.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:46

Drukke kinderen na de feestdagen kan ik me goed voorstellen... M'n ouders waren 'vroegah' ook altijd blij als alles weer terug naar normaal ging :o

Dat doe je goed Boemel :D En een nieuwe camera is altijd een leuk vooruitzicht, ben benieuwd welke je uiteindelijk aanschaft.

Wel heel fijn dat ze zo lekker bijslapen greendragon!

Je hebt weer genoeg te doen zo te lezen DubbelFun!

Haha wel een beetje ongemakkelijk zo dat toilet Dais :D En iets te fanatiek geklust met het zeepbakje.

De kop is eraf Horsii! Hopelijk hou je het de komende dagen iets droger op de motor.

Wat vervelend dat je niet weg kon met de trailer MarlousHJ, gelukkig was de eigenaar van de auto in de buurt.

Oh ik word al bijna misselijk als ik het woord 'schommelschip' alleen al lees Marjan, kan daar ook echt niet tegen :')

Goed en snel opgelost zo denk ik Lynn_Nikita, maar echt onwijs balen dat het nodig is...

Fijn dat je een nieuw zadel hebt Denise_Silver! Dat wordt lekker rijden!

boemel schreef:
Er is hier tenminste iemand blij dat er weer gewerkt moet worden voor de baas. :D [ [url=m/pKshb6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och dat pootje :D Wat een leuke foto haha.

Wat jammer dat je haar om die reden moet verkopen Belker, lijkt me heel dubbel... Ik hoop dat alles verder soepel verloopt en je een super plekje kunt vinden.

Hier helaas ook iets minder leuk nieuws. Maddog heeft al een aantal jaar EOTRH, tot nu toe hebben we steeds het geluk gehad dat er nog een aantal snijtanden konden blijven zitten. Afgelopen weekend viel op dat hij ineens echt last had met het eten van hooi. Gisteren de tandarts laten kijken en die zei ook direct dat nu toch alles eruit moet. We brengen hem vrijdagochtend naar de kliniek en dan mogen we hem in de middag weer ophalen. Het zal voor Madje vooral een enorme opluchting zijn omdat het zo'n pijnlijke aandoening is, maar vind het zelf wel heel spannend. Hoop dat hij daarna ook snel weer lekker kan grazen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:06

@laurie: dat is echt een rot-aandoening. Heeft ie nog wel wat staan om te kunnen grazen ??