Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:17

Nou, als je die prijzen soms ziet dan is het niet leuk om paarden aan huis te houden haha.

Andere kant, mijn nieuwe paard gaat de wintermaanden in pension omdat we de nieuwe stallen thuis nog niet klaar hebben. Hij komt goed te staan bij mensen die zelf paarden hebben en ervaring met paarden hebben maar toch moet je het uit handen geven. Ik vind alles zelf doen en regelen toch wel heel erg fijn merk ik.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:19

Ik vind het nergens anders goed genoeg voor mijn paarden dus ik vind het prima zo _O-

Ik kom er net achter dat ik mijn Mo vandaag 10 jaar heb <3

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:20

Gefeliciteerd Robijntjah

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:21

Nou, ik heb betaalbaar zand gevonden… Nu is het vervoer alleen stukken duurder dan het zand.. Beetje jammer weer.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:31

O dat is dan weer jammer.
Hoeveel heb je nodig?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:31

ajesca123 schreef:
O dat is dan weer jammer.
Hoeveel heb je nodig?

420 kub

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:38

Mag ik vragen waar je het zand hebt gevonden? Wij zijn ook bezig met offertes voor een bak maar enorm geschrokken van de prijzen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:41

Nou verschillen de prijzen van pensionstallen nogal waar je zit, maar ik zou die van mij niet kunnen betalen als ze in pension zouden staan (€315 voor klein paard). Er ís een binnenbak, maar er zijn ook 100+ stallen, dus het kan wel eens druk zijn 's avonds ;)

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:44

Dat is inderdaad ook een behoorlijke hoeveelheid.
Geloof dat ze bij 1 van de grote zandleveranciers 150 euro transportkosten per vracht van max 22 kuub rekenen.
Wij gaan zon 200 kuub M3c zand laten komen via de loonwerker.
Heb geen idee van de transportkosten want die zit bij de kuubsprijs in volgens mij.
Maar omgerekend ben ik wel goedkoper uit.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:01

Leuk een pup!

Jammer dat transport zo gigantisch duur is.

Iemand ervaring met horsestables? Wil een schuur van 5x3 laten plaatsen en hun hebben een fijne prijs incl. Leveren en montage. Goedkoper dan zelfbouwpaketten tuinhuis... hebben nu 12 jaar stallen van selectstallenbouw staan waar we erg tevreden mee zijn maar van hun nog geen offerte gekregen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:04

wie bel je als je de paddock wil keren en roosters wil plaatsen? kan dat gewoon bij een hovenier, of bij een grote loonwerker? het voelt als een grote klus voor de ene en een veel te kleine klus voor de ander...

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:22

Grondverzet maar wij hebben hovenier gehad die (buiten seizoen) ook dit soort klussen deed.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:04

Kojack sterkte met de burnout :(:)

Chasey fijn dat bliksem zo goed ging voor de sulky! Ik geniet altijd zo van jouw foto's <3

Welkom Joyce! En wat leuk om op die manier een paard erbij te krijgen :)

Greendragon bah slokdarmverstopping is nooit fijn. Hier al 3 keer serieus gehad dat de DA moest komen en een paar keer dat ie het zelf oploste. Draver is er enorm gevoelig voor helaas.. Enorm uitkijken met wat ik hem geef en puzzelen qua voer

Kristelhans als het voor jou beter werkt met de paarden in pension is het belangrijkste toch? Het was een droom, maar als het je nu meer zorgen en werk bezorgd dan het gevoel dat je je droom leeft, zegt dat voldoende.

Ik zet echt nooit meer mijn paarden in pension. Sowieso al sinds we alles in eigen beheer hebben vind ik dat veel fijner en zeker nu we ze aan huis hebben. Wordt straks vast wat puzzelen als de kleine er is maar we hebben fijne hulp en alles goed aangepakt voor de winter :)

Laurie super leuk juist! En gefeliciteerd met de winst.

Kojack fijn dat je zand hebt! Wel balen van het transport.

Ajesca het zijn inderdaad investeringen, maar zo fijn als alles op orde is en droog ipv een blubberzooi!

SillyB wij hebben iemand in de buurt met een kraan laten komen voor te keren, maar anders zou ik de loonwerker bellen. De roosters hebben we zelf gelegd.

Zo, ben weer een beetje bij. Laatste lootjes hier, 39 weken nu. Maar nog heerlijk elke dag bij de paardjes aan het klooien en regelmatig nog wat aan het longeren of grondwerken. Het weer is ook zo fijn <3

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:05

Jinte schreef:
Kojack sterkte met de burnout :(:)

Chasey fijn dat bliksem zo goed ging voor de sulky! Ik geniet altijd zo van jouw foto's <3

Welkom Joyce! En wat leuk om op die manier een paard erbij te krijgen :)

Greendragon bah slokdarmverstopping is nooit fijn. Hier al 3 keer serieus gehad dat de DA moest komen en een paar keer dat ie het zelf oploste. Draver is er enorm gevoelig voor helaas.. Enorm uitkijken met wat ik hem geef en puzzelen qua voer

Kristelhans als het voor jou beter werkt met de paarden in pension is het belangrijkste toch? Het was een droom, maar als het je nu meer zorgen en werk bezorgd dan het gevoel dat je je droom leeft, zegt dat voldoende.

Ik zet echt nooit meer mijn paarden in pension. Sowieso al sinds we alles in eigen beheer hebben vind ik dat veel fijner en zeker nu we ze aan huis hebben. Wordt straks vast wat puzzelen als de kleine er is maar we hebben fijne hulp en alles goed aangepakt voor de winter :)

Laurie super leuk juist! En gefeliciteerd met de winst.

Kojack fijn dat je zand hebt! Wel balen van het transport.

Ajesca het zijn inderdaad investeringen, maar zo fijn als alles op orde is en droog ipv een blubberzooi!

SillyB wij hebben iemand in de buurt met een kraan laten komen voor te keren, maar anders zou ik de loonwerker bellen. De roosters hebben we zelf gelegd.

Zo, ben weer een beetje bij. Laatste lootjes hier, 39 weken nu. Maar nog heerlijk elke dag bij de paardjes aan het klooien en regelmatig nog wat aan het longeren of grondwerken. Het weer is ook zo fijn <3

Ahhh super spannend! De laatste loodjes

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:00

Wat fijn dat je nog zo actief kunt zijn met 39 weken Jinte. Spannende tijd nu ;-)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 10:35

SillyB schreef:
wie bel je als je de paddock wil keren en roosters wil plaatsen? kan dat gewoon bij een hovenier, of bij een grote loonwerker? het voelt als een grote klus voor de ene en een veel te kleine klus voor de ander...

Daar zou ik een loonwerker voor benaderen.
Wij hebben de grond niet laten keren (mag niet van de gemeente).

Hebben de zwarte grond wel even door laten frezen en vlak laten maken.
Daarna 1 volle kiepwagen m3c zand erop.
Vlak gemaakt, aangetrild.(zelf gedaan)
Paddockplaten hebben we zelf gedaan. Ging mooi snel.

En toen weer een volle vrachtwagen M3C zand laten komen en dat zelf verdeeld.

Onze paddock is deel bestraat en het zanddeel is niet heel groot met 150m2.
We betaalden eur 170,00 per wagen.

Loonwerker hier vind ik niet duur.
Moest laatste voor 8 uur grondwerk eur 405 betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 10:55

Nette prijs denk ik zeg.

Hier het paard van klant geblesseerd en best ernstig dus sowieso minimaal 6 weken op een postzegel. Wel fijn om te zien dat het in de kudde zetten dan echt werkt. De rest blijft er mooi bij hangen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 11:01

Paard in pension of thuis?

Tja ik merk dat ik meer quality time had met mijn paarden toen ze nog in pension stonden. Nu was het daar ook echt goed geregeld. Volpension, binnenbak, buitenbak, grote weides, veel ruwvoer, lange dagen buiten. Ik was echt ontzorgd. Wel had ik veel reistijd.

In 1e instantie zijn we buitenaf gaan wonen,omdat mijn vriend graag meer met de paarden wilde gaan doen en het hem niet lukte in combinatie met de reistijd, zijn werk en zijn kids.

Vlak nadat we dit gekocht hadden, werd de pensionstal opgeheven en was ik erg opgelucht dat ze aan huis stonden.

Ik vind het vooral heel fijn dat ik nu volledig zelf kan bepalen wat ze aan voer krijgen en hoeveel ze buiten komen.

Maar de reistijd die ik eerst had, heeft nu mijn vriend ivm co ouderschap kids en hun school en sport. Tijd is een voortdurend probleem,vooral omdat we al lang in verbouwing zitten en de dagen korter worden.

Daarbij de pech dat onze rijbakbodem verkeerd aangelegd is en we thuis echt niks kunnen, dus even snel rijden is er niet bij.
Met mn jonge paard red ik me niet alleen op andere locatie en het is dus allemaal best een gedoe.

Gelukkig is veel van tijdelijke duur.
Rijbakbodem gaat opnieuw gelegd worden, zodra de bodem echt droog is (vrees voorjaar 2022).

Aanhangers mest wegbrengen, gaan vervangen worden voor een mestcontainer met loonwerker, vandaag krijgen we voor het eerst hooi thuis geleverd ipv ophalen en over 1.5 jaar zitten beide kids op de middelbare school en zullen ze zelfstandig reizen.

Ik zou dan ook niet terug willen naar een pensionstal, maar ik verlang wel naar een tijd dat het hier thuis allemaal wat makkelijker wordt. :o

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 13:09

Oei dat is pittig Boemel, pech ook dat je nu je bak niet kunt gebruiken. Je merkt het helaas goed dat de dagen korter worden en in het donker is het toch minder fijn om alles te doen (mesten met lampje enzo).
Kan me voorstellen dat je opgelucht was dat je ze thuis had toen pensionstal sloot.
Ik vind het ook heerlijk dat je alles zelf kan bepalen qua management.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 13:32

Thanks voor alles reacties! Ik heb het geluk dat het over een rustig landweggetje 800 meter verderop is en ‘pensionstal’ is een groot woord. 24/7 buiten.. nacht op een paddock met vriend, formaat grote rijbak, goed ruwvoer en overdag hele dag op het land met graasmasker. Boer doet alles.. mooie rijbak met verlichting en stromend water en afgesloten zadelkamer. En veel goedkoper dan aan huis. Er staat 1 haflinger, 4 ijslanders en een shetje en dan mijn 2 fjorden. Ze staan nog niet in de kudde omdat ik nog niet zo goed wist of het voor 1 maandje zou zijn maar ik ben er wel uit dat ik het over de winter til. Amper blubber daar, wat aanspraak en als de blaadjes straks van de bomen zijn zie ik ze staan vanuit m’n tuin. Het is de boer waar ik m’n hooi altijd haalde dus dat verandert ook niet. De paarden doen het geweldig! Enige ‘minpunt’ is geen schuilstal maar wel op de paddock wat bomen. Ik scheer ze dit jaar dan voor het eerst maar niet of alleen hals/borst en laat ze lekker fluffy zijn, mijn Noren houden van kou!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 14:32

kristelhans schreef:
Thanks voor alles reacties! Ik heb het geluk dat het over een rustig landweggetje 800 meter verderop is en ‘pensionstal’ is een groot woord. 24/7 buiten.. nacht op een paddock met vriend, formaat grote rijbak, goed ruwvoer en overdag hele dag op het land met graasmasker. Boer doet alles.. mooie rijbak met verlichting en stromend water en afgesloten zadelkamer. En veel goedkoper dan aan huis. Er staat 1 haflinger, 4 ijslanders en een shetje en dan mijn 2 fjorden. Ze staan nog niet in de kudde omdat ik nog niet zo goed wist of het voor 1 maandje zou zijn maar ik ben er wel uit dat ik het over de winter til. Amper blubber daar, wat aanspraak en als de blaadjes straks van de bomen zijn zie ik ze staan vanuit m’n tuin. Het is de boer waar ik m’n hooi altijd haalde dus dat verandert ook niet. De paarden doen het geweldig! Enige ‘minpunt’ is geen schuilstal maar wel op de paddock wat bomen. Ik scheer ze dit jaar dan voor het eerst maar niet of alleen hals/borst en laat ze lekker fluffy zijn, mijn Noren houden van kou!

Dat zijn ook wel ideale omstandigheden. Kan me voorstellen dat je daarvoor gekozen hebt.

Hier zijn fijne pensionstallen schaars.

Ik verwacht dat ik de 2 paarden voor zo'n 300 a 350 eur per maand thuis heb. Dat zou ik anders per paard kwijt zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:50

Ik heb het vaker gehad over mijn nerveuse paard thuis in de rijbak. Wegschieten ed. Buiten is er amper wat aan de hand, klein verkeer, groot verkeer, wapperend plastic, maakt niks uit maar in de rijbak bleef hij vanaf E/B naar achteren toe wegschieten en heel gespannen
Ik heb al vanalles geprobeerd, andere mensen erop maar ook supplementen zoals magnesium, vitamine e etc. Niks te merken

Nu een beetje Valeriaan en hij was relaxt! Liep in het spoor ipv linksom en rechtsom te buigen, goed de bochten door, hij reageerde fijn op mij maar het fijnste, ik kwam de hele rijbak door met ontspanning! Ik hoop zo dat dit niet toeval en eenmalig was! Zo fijn om eens normaal te rijden

Ik kom ook minder aan rijden toe dan als ze op pension zouden staan maar vind juist de controle fijn, de mogelijkheid om ze elke dag veel te zien en er meerdere te kunnen houden voor hetzelfde geld dan 1 op pension.
Hier zijn goede stallen schaars. In de winter of als ik eens weg wil en vanalles moet bedenken vraag ik mij wel eens af hoe heerlijk het zou zijn om gewoon weg te kunnen gaan of niet door de modder te moeten ploeteren, lijkt mij heerlijk
Maar plannen en ideeen kunnen wijzigen en iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:11

Ik ben thuis echt veel goedkoper uit dan in pension tot nu toe. En bevalt me heel goed. Rijden lukt door allerlei omstandigheden helaas niet tot op heden.

Wat heerlijk LN!
Welke valeriaan heb je gegeven? Ik heb hier een stresskip waar ik onderhand een beetje hor en dol van wordt, dus wil alles proberen haha

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:13

Fijn die Valeriaan, ik heb t mijn stresskip ook wel eens gegeven, maar t deed helaas weinig. Bij de katten helpt t wel goed.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:16

Wat fijn dat het zo goed is gegaan met de valeriaan.
Hopelijk een oplossing voor haar en als ze gewend is dat er achter in je bak echt geen sabeltandtijgers wonen dat ze weer zonder kan.