Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jinte schreef:Kojack sterkte met de burnout![]()
Chasey fijn dat bliksem zo goed ging voor de sulky! Ik geniet altijd zo van jouw foto's![]()
Welkom Joyce! En wat leuk om op die manier een paard erbij te krijgen![]()
Greendragon bah slokdarmverstopping is nooit fijn. Hier al 3 keer serieus gehad dat de DA moest komen en een paar keer dat ie het zelf oploste. Draver is er enorm gevoelig voor helaas.. Enorm uitkijken met wat ik hem geef en puzzelen qua voer
Kristelhans als het voor jou beter werkt met de paarden in pension is het belangrijkste toch? Het was een droom, maar als het je nu meer zorgen en werk bezorgd dan het gevoel dat je je droom leeft, zegt dat voldoende.
Ik zet echt nooit meer mijn paarden in pension. Sowieso al sinds we alles in eigen beheer hebben vind ik dat veel fijner en zeker nu we ze aan huis hebben. Wordt straks vast wat puzzelen als de kleine er is maar we hebben fijne hulp en alles goed aangepakt voor de winter![]()
Laurie super leuk juist! En gefeliciteerd met de winst.
Kojack fijn dat je zand hebt! Wel balen van het transport.
Ajesca het zijn inderdaad investeringen, maar zo fijn als alles op orde is en droog ipv een blubberzooi!
SillyB wij hebben iemand in de buurt met een kraan laten komen voor te keren, maar anders zou ik de loonwerker bellen. De roosters hebben we zelf gelegd.
Zo, ben weer een beetje bij. Laatste lootjes hier, 39 weken nu. Maar nog heerlijk elke dag bij de paardjes aan het klooien en regelmatig nog wat aan het longeren of grondwerken. Het weer is ook zo fijn
SillyB schreef:wie bel je als je de paddock wil keren en roosters wil plaatsen? kan dat gewoon bij een hovenier, of bij een grote loonwerker? het voelt als een grote klus voor de ene en een veel te kleine klus voor de ander...
kristelhans schreef:Thanks voor alles reacties! Ik heb het geluk dat het over een rustig landweggetje 800 meter verderop is en ‘pensionstal’ is een groot woord. 24/7 buiten.. nacht op een paddock met vriend, formaat grote rijbak, goed ruwvoer en overdag hele dag op het land met graasmasker. Boer doet alles.. mooie rijbak met verlichting en stromend water en afgesloten zadelkamer. En veel goedkoper dan aan huis. Er staat 1 haflinger, 4 ijslanders en een shetje en dan mijn 2 fjorden. Ze staan nog niet in de kudde omdat ik nog niet zo goed wist of het voor 1 maandje zou zijn maar ik ben er wel uit dat ik het over de winter til. Amper blubber daar, wat aanspraak en als de blaadjes straks van de bomen zijn zie ik ze staan vanuit m’n tuin. Het is de boer waar ik m’n hooi altijd haalde dus dat verandert ook niet. De paarden doen het geweldig! Enige ‘minpunt’ is geen schuilstal maar wel op de paddock wat bomen. Ik scheer ze dit jaar dan voor het eerst maar niet of alleen hals/borst en laat ze lekker fluffy zijn, mijn Noren houden van kou!