Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:03

Aksay, mooie foto's. En wat heeft je Fjord al een teddy vacht.

Bliksem heeft vannacht voor het eerst in zijn eigen stal gestaan. Er passen wel 4 Bliksems in. :')

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:02

@aksay: wat een leuke outfit.
@chasey: als Peps op stal zijn brok staat te eten vind ik ook al dat ie zo lekker de ruimte heeft. :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:25

Maartje_M schreef:
Fijn Malenka!

Hier helemaal niet fijn vandaag, mijn merrie is kreupel -O-

Hoe is het vandaag met de patiënt?

@Chasey; ja dat fjordenbeest is al jaren overtuigd van dodelijke kou... :+
Moet vaak wel lachen als mensen het over "ontzettende wintervacht" hebben ;)

Bedankt voor de complimentjes om de foto's. Vriendje had voor de 2e keer de spiegelreflex camera in handen. Best heel trots op hem

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:49

Ik heb die van mij ook al gevraagd of ze een wedje aan het doen zijn wie de dikste wintervacht aan kan maken; Boon heeft momenteel langere haren maar is heel fluffy terwijl Peppy korter haar heeft maar veel dichter.

Overigens is de PP weer open. Ik ben heel de ochtend bezig geweest om de omheining tussen de PP en de wei Shetproef te maken (van 2 naar 4 draadjes) en toen ze er op mochten had ie heel snel door dat er stroom op staat }>
Nu nog een fatsoenlijk hek aan de ene kant maken ipv 2 ijzeren buizen door het gaas :)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:00

Voor degene hier met een vijver, hoe voorkom je dat familie mug zich er enorm gaat uitbreiden?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:05

Ik ben bang voor muggen en had die vraag ook al in mijn hoofd :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:08

Goudwindes :) die eten muggen én larven.
Géén goudvíssen, want die wroeten de bodem om en wordt de vijver niet helderder(der :) ) vban en krijg je meer kroos etc.

Net een rondje met Peppy gewandeld; veel honden (sommigen haast net zo groot als hem) en kinderen die wilden aaien. Hij is geslaagd, stoer klein ding :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:12

Wat heerlijk dat dat zo kan Malenka!

Dat heeft je vriend goed gedaan Akshay, mooie foto's!

Balen zeg Maartje_M, hopelijk gaat het snel iets beter met je merrie :(:)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:34

_Lorette_ schreef:
Ik ben bang voor muggen en had die vraag ook al in mijn hoofd :+

Zolang mn vriend in de buurt is vinden ze hem veel lekkerder... maar die beesten zijn wel een dingetje. Goudwindes dus om te voorkomen dat we opgegeten worden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:48

En DEET om je in te smeren :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:27

Ze lijkt vandaag wel beter te lopen, maar heb alleen in de weide beoordeeld. Ze kon in ieder geval galopperen dus extreem veel pijn zal het niet doen := morgen of overmorgen even aan de longe kijken, maar vandaag moet ze maar even zelf oplossen

Die muggen is hier ook een reden tot twijfel voor een poel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:47

Als je geen vissen in de poel hebt en er drinken geen dieren uit kun je ook een muggendodend middel er in gieten. (AQUATAIN AMF). Zit siliconen in waardoor larven zich niet kunnen hechten en verzuipen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:15

DubbelFun schreef:
Als je geen vissen in de poel hebt en er drinken geen dieren uit kun je ook een muggendodend middel er in gieten. (AQUATAIN AMF). Zit siliconen in waardoor larven zich niet kunnen hechten en verzuipen.

Dat liever niet (zwemvijver) en honden die er van ons in mogen plonsen en uit drinken...

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 08:08

Akshay schreef:
Maartje_M schreef:
Fijn Malenka!

Hier helemaal niet fijn vandaag, mijn merrie is kreupel -O-

Hoe is het vandaag met de patiënt?

@Chasey; ja dat fjordenbeest is al jaren overtuigd van dodelijke kou... :+
Moet vaak wel lachen als mensen het over "ontzettende wintervacht" hebben ;)

Bedankt voor de complimentjes om de foto's. Vriendje had voor de 2e keer de spiegelreflex camera in handen. Best heel trots op hem

Ga je altijd zo chique gekleed te paard? Hele mooie foto’s!

Nimmy schreef:
Voor degene hier met een vijver, hoe voorkom je dat familie mug zich er enorm gaat uitbreiden?

Ik zag ze ook toen ik de vijver leegpompte bij ons. Heb nog geen flauw benul. Ga me daar volgend jaar druk om maken denk ik :-)

Ik heb de Equibedding ook binnen. Super service :-). Ben alleen zo druk geweest dat het nog niet in de stallen ligt. Mijn man wil dat ik ook in de kraamstal (die eerst dient als schuilstal) strokorrels doe. Vindt ie ‘fijn voor het oog’ hahaha. Maar ik weet niet of ik dat niet wat zonde vind. Kost allemaal al genoeg immers.

Ik kan geen palen meer zien. We hebben dit weekend bijna 400 palen geramd. Ik voel spieren in mn lijf waarvan ik niet wist dat ik ze had :+
En dan die potjes (of hoe heten ze bij normale mensen?). Pfffffff. Staan, boren, door de knietjes, boren, volgend paaltje. En dat 370 keer (redde net niet alles, want accu leeg).
Het is een soort Mikado 2.0 op dit moment. }:0

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar djeez wat een lekker weer was het he? Het droogt zo lekker af bij ons op dit moment. Zal blij zijn als ze deze week met de kraan de paden die aangevuld zijn met zand nog recht kunnen poetsen. En oh ja het woudzand over de bult kunnen draaien.

Ik vrees dat ik vrij moet vragen. In ieder geval 1 dag, want de lijst met to do’s is nog lang. En zaterdag is het D-day :7

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 08:20

hoe dicht heb je ze op elkaar staan? Ik vond dat wij met 3,5 meter al een beste klus hadden, ik heb een paar weken terug ook op 200 palen 3 lintgeleiders gezet, heb een week spierpijn gehad

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 08:38

Ik voel me nu echt een loser met 20 palen op 3 dagen... :') Oke, ze zijn dan wel vierkant en het is een opschroefomheining, maar toch -O-

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 08:42

Nimmy schreef:
DubbelFun schreef:

Dat liever niet (zwemvijver) en honden die er van ons in mogen plonsen en uit drinken...

Is ook niet nodig. Buiten vissen zijn er heel veel beestjes die muggenlarven eten: libellenlarven, waterjufferlarven, waterkevers, de larven van die waterkevers, bootsmannetjes,... die koloniseren je vijver in no time.

En vleermuizen jagen graag boven een vijver en komen er uit drinken, die zullen de muggen ook wel aanpakken.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 08:45

fokfanaat schreef:
hoe dicht heb je ze op elkaar staan? Ik vond dat wij met 3,5 meter al een beste klus hadden, ik heb een paar weken terug ook op 200 palen 3 lintgeleiders gezet, heb een week spierpijn gehad

We hebben veel bochten. Daar staan ze om de twee meter. Ik hou niet van hoekige bochten ;-). De rest staat op 4 meter.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:43

Olympia96 schreef:
Ga je altijd zo chique gekleed te paard? Hele mooie foto’s!

Ik vrees dat ik vrij moet vragen. In ieder geval 1 dag, want de lijst met to do’s is nog lang. En zaterdag is het D-day :7

Altijd zo chique, haha, nee hoor. Meestal gewoon in wat ik toevallig aan heb 8-)

Maar ik vind die rok wel echt lekker, want die houdt lekker ook mijn bovenbenen warm, én mijn onderrug. Moet alleen nog handig worden in opstappen :')

Ben wel gek genoeg om gewoon omdat ik dat zelf leuk vind zo een rondje te gaan rijden ;)

Maar goed, ben vanochtend ook in een 44 jaar oude huge Dodge pickup naar het werk gereden, gekleed in vintage 50's rok etc. Dus de buurt heeft bij mij al een kruisje staan denk ik :j

Wat spannend, zaterdag Dday. Komt vast goed. Ziet er chique uit *\o/*

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:59

Solleke_Noah schreef:
Nimmy schreef:

Is ook niet nodig. Buiten vissen zijn er heel veel beestjes die muggenlarven eten: libellenlarven, waterjufferlarven, waterkevers, de larven van die waterkevers, bootsmannetjes,... die koloniseren je vijver in no time.

En vleermuizen jagen graag boven een vijver en komen er uit drinken, die zullen de muggen ook wel aanpakken.

Dat klinkt veelbelovend! Is project voor 2022 of later denk ik, maar als de muggen onder controle te houden zijn dan durf ik t wel aan om verder plannen te gaan maken.

Helaas is de zon weer verscholen achter wolken en is het druilerig. Afgelopen dagen bevielen me wel qua weer.

Succes met de laatste lootjes voor de verhuisdag, komt vast goed!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:05

@Akshay: niks mis met prettig gestoord hoor, dat geeft sjeu aan het leven :)

@Olympia: je mag eer hebben van je werk. Daar ga je veel plezier aan hebben al voelt het nu nog even anders :D

Ik ga straks eens kijken of de bladblazer het ergste blad van de PP kan krijgen en hopelijk een fatsoenlijk hek in elkaar zetten om die af te sluiten ipv de ijzeren buizen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:12

400 palen :wow: Ik heb alleen een handboor en onze omheining staat op een sloot die vroegâh is dichtgegooid met puin, dus ik ben het na een paar palen al helemaal zat.

Afbeelding

Ben aan het sparen voor een minitractor, zodat ik de bak goed kan houden, maar ik vrees dat ik hem voor de aankoop toch nog een keer moet laten opknappen door een loonwerker. := Niet meer te doen, zoveel gras.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:14

_Lorette_ schreef:
400 palen :wow: Ik heb alleen een handboor en onze omheining staat op een sloot die vroegâh is dichtgegooid met puin, dus ik ben het na een paar palen al helemaal zat.

Ken dat gevoel :')

Het moment waarop je al je moed bij elkaar hebt geraapt en er helemaal overtuigd aan begint... na 20 minuten puffen , zweten en blazen moet opgeven -O-

Vorig jaar zelfs een palenboor gehuurd.... Droge klei (tijdens hittegolf) is op dat moment ook mechanisch ondoordringbaar heb ik geleerd :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:19

De blaren op de handen. :)) Elk laagje een nieuwe steen die je er niet uit krijgt binnen de diameter van het gat. En de boor zuigt vast in de vatte klei. Ik kan mezelf er moeilijk toe zetten. En ik moet juist weer, want er zijn een paar palen af.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:23

Hahaha we zitten allemaal aardig op een lijn aangaande het palen plaatsen.

Wij hadden deze machine gehuurd (eerst aan de shovel geknoopt en gisteren aan de kraan):
Afbeelding
Afbeelding

Het was écht een eitje (wel zwaar, dat dan weer wel). Maar per paal was het een minuutje werk (gok ik). Op dag 1 hadden we 90% er al inzitten. De dikke hoekpalen hebben we geboord.