Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:49

Ik had het al gezien Laurie, super hoor!

Hier kan het uiteindelijk ook zomaar zijn als we oud worden dat we de boel verhuren aan wat dames als we zelf dan af en toe mee mogen genieten van de dieren.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:56

Oh je was net te snel :D Ik dacht laat ik het maar weghalen, we hebben het hier haast nooit over wedstrijden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:01

Ik wel dus lekker vertellen hoor!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:57

Laurie als ik zou kunnen rijden (gaat nu niet vanwege mijn blessure) start ik ook met een van de paarden op wedstrijd. Posten mag altijd wat mij betreft…

Voor de rest ben ik nu niet zo bij op dit moment met het topic.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:02

Ik heb geen ambitie meer om te starten, ben veel te nerveus en daardoor maak ik het niet leuk voor mijzelf

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:24

Ik vind starten leuk maar dan moeten we wel verder zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:44

Helaas lukt het mij lichamelijk niet meer. Maar zou anders enorm graag mijn merrie nog naar het Z rijden. Zij kan dat zeker.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:04

Nou, dan bij deze :o Ik heb Jannie vorige week zondag voor het eerst in bijna twee jaar weer een keertje meegenomen op wedstrijd. Vond het zelf echt enorm spannend en had eigenlijk niet zo fijn gereden, maar het resulteerde toch in een mooie eerste plaats. Vervolgens begon het halverwege de week ineens te kriebelen om de selecties mee te rijden... Klein probleempje alleen: de eerste selectie was al op vrijdag, werd nog buiten verreden (dat doe ik normaal gesproken niet met Jannie) en de inschrijving was natuurlijk al laaaang gesloten. Toch een mailtje aan gewaagd en uiteindelijk mochten we van start.

Tot m'n grote verrassing liep ze vervolgens ook nog naar de winst in de selectie *\o/* Heel trots dat ze het toch allemaal maar doet!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:16

Gefeliciteerd!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 22:02

Gefeliciteerd, knap gedaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 22:05

Knap zeg zo kort dag!
Gefeliciteerd.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 22:22

Welkom Joyce.

Greendragon, wat vervelend van de pony.

Kristelhans, Als je eenmaal paarden aan huis hebt, betekend het niet dat je verplicht ben ze ook aan huis te houden.
Als jij en je gezin relaxter zijn met de paardjes elders, dan is dat toch prima? :)
Ze kosten nu eenmaal een hoop werk en energie. Als je dat uit handen kan geven en er vrede mee hebt, gewoon doen.

Dais, wat leuk en informatief samen aardappels rooien!

Laurie, Wat leuk dat je het wedstrijd rijden weer hebt opgepakt. En ook nog winst, wat goed! Ik doe het je niet na, gefeliciteerd! :D

Heb intussen eindelijk het koord voor de weide binnen. Heb agradi maar een mail gestuurd dat ze de order moesten annuleren. Heb alles opnieuw besteld en vandaag kwam het al binnen.
We zijn er alleen nog niet aan toe gekomen, veel te druk in het kantoor. Wat al vorm begint te krijgen! Ben zo benieuwd hoe het uiteindelijk wordt.
Hopelijk komen we vrijdag een heel eind met de afrastering, kunnen de paarden eindelijk lekker rond de vijver scharrelen.

En nog een plaatje van vanmiddag.
Marloes had eerst een paar sprongetjes gemaakt in de binnenbak en daarna buiten uitgestapt.
Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 06:54

Wat leuk Laurie, proficiat!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:47

Kristelhans ik kan mij best wel voorstellen dat het lekker is om gewoon te kunnen gaan rijden zonder dat je nog moet nadenken over het voeren, mesten etc. Paarden aan huis is niet iets waar je eens van kan zeggen zo nu even een paar weken wat minder of helemaal niet. Als het te doen is om ze ergens te stallen en dan vooral waar het gaat zoals je zelf zou willen dan is het helemaal fijn.

Dais_ lijkt mij idd wel eens leuk om te zien hoe het allemaal gaat bij de boeren op een dag. Ook leuk dat ze jou mee laten kijken.

Laurie knappe prestatie, daar mag je zeker trots op zijn.

Hier ondertussen allerlei offertes aan het opvragen. Om Guusje onze kant op te halen moeten we eerst een stal vrij maken. Dat houd in dat er een hok moet komen voor hooi en zadel. Nu willen we dit gelijk goed doen en daar gaat helaas denk ik best wat tijd overheen. Via marktplaats wel al wat rubber stalmatten kunnen vinden voor de helft van de prijs als nieuw. Alles wat we kunnen besparen is natuurlijk mee genomen. Denk alleen dat ik voor de bestrating niet op zoek ga naar gratis af te halen stoeptegels. Ik heb het al druk in een week en om dan overal heen te rijden om die dingen af te halen daar gaat ook veel tijd en geld voor benzine in zitten dus dat laat ik maar bezorgen. Ik dacht eerst om beton te storten (pap heeft een betonmolen) maar denk dat dat niet veel gekoper gaat worden en of het wel goed gaat?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:20

Dais_ schreef:
Ik sluit me er helemaal bij aan. Mensen veranderen, dromen veranderen , situaties veranderen.

Volg je gevoel zou ik zeggen. Als dit beter voelt dan is het goed zo. Niet moeilijker maken dan het is :j

Afgelopen avonden heb ik mogen meekijken bij de boermannen met het rooien van de aardappels. Ik heb een hele uitleg gehad, mee geweest naar de boerderij om daar het proces te zien, in de trekker mogen rijden en meerijden in de rooier. En de allerlaatste meters mocht ik rijden. Echt superleuk om zo mee te mogen kijken. Echt een wereld waar ik zo weinig van weet, maar nu het letterlijk in de achtertuin is vind ik het ook heel interessant om er meer over te leren :D.

Wat super gaaf! Ik mocht een keertje mee op een combine om de tarwe van het land te halen en daarna mee stropakken persen. Ik heb echt een geweldige dag gehad. Dit was een aantal jaren geleden voordat we hier kwamen wonen en voordat ik bij de RVO op het agro cluster ging werken. Door de jaren heen heb ik wat vaker meegekeken en ben nu we hier wonen en door mijn werk heb ik wat meer kennis gekregen. Ik vind het belachelijk hoe de boeren in het nieuws zijn en wat sommige mensen er van denken. En zo begrijp ik nog wel meer dingen niet maar daar hou ik maar wijselijk mijn mond over dicht :o . Mijn inziens kunnen we niet zonder boeren.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:21

kristelhans, ik kan me je gevoel wel voorstellen. Als je nu meer rust hebt bij jezelf en in het gezin zou ik ze zeker bij de buurman laten staan.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:23

Verder niet bij, ik ga even een half uur met het werk bezig, vanmiddag heb ik een overleg staan. Ik kan tussendoor mooi de paarden doen (dan is dan wel echt het voordeel van de paarden aan huis en thuiswerken :+ ).

Oh ja, we hebben misschien zand voor de rijbak *\o/* . We moeten nog even wachten op de prijs van het vervoer, vind het echt rete spannend :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:26

Oeh spannend Kojack!

Ik kan me goed voorstellen dat het voor andere mensen heel veel is. Zeker met een gezin erbij, dat zou ik ook niet kunnen denk ik. Heb nu heel veel baat bij mijn minder uren en minder paarden en wij hebben natuurlijk geen fulltime gezin.

We zijn overigens bezig met nog een hondje <3 En we krijgen ook een kitten erbij :D

Verder komt mijn instructie 3 km bij mij vandaan wonen vanaf dit weekend dus kan bij haar bak (gekeerd) afkijken hoe die de winter en zomer blijft voor wij een beslissing gaan nemen omtrent de bak :+
En ik kan bij haar thuis gaan lessen dus dat is ook echt fijn! Kan er helemaal onverhard heen rijden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:27

@kristelhans: ik denk dat iedereen met paarden aan huis wel herkent dat het vaak meer klusjes doen is dan je hobby (rijden bv). Geen probleem toch als dat niet meer bij je huidige situatie past :) Als jullie het huis nog steeds heel fijn vinden en daar blijven wonen, wie weet dat ze later dan wel weer terug aan huis komen.

Ik herken het trouwens deels, hier ook een man die er echt niks mee heeft. Nu heb ik de paarden al vanaf het begin in eigen beheer gehad (eerst op een huurwei een eindje van huis af) dus hij weet heel goed hoeveel werk er bij komt kijken. Hij helpt echt maar heel af en toe, bv als ik ziek ben. Dus ik snap dat zoiets ook mee kan wegen in de beslissing, als je partner er eigenlijk niet zo blij mee is. Die van mij heeft zich er na 15 jaar wel bij neergelegd dat het niet meer gaat veranderen :')

edit: als je veel land hebt, kan je overwegen het te (laten) hooien, zo blijft het onderhouden en verdien je er nog iets aan. Ik zou het niet verhuren en al zeker niet pachten!

Welkom nieuwe mensen!

En verder nog heel leuke foto's gezien <3

en mensen die er paarden bij krijgen en goed verlopen wedstrijden!

Ooh leuk puppy en kitten erbij Robijn <3

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:36

Laurie schreef:
Nou, dan bij deze :o Ik heb Jannie vorige week zondag voor het eerst in bijna twee jaar weer een keertje meegenomen op wedstrijd. Vond het zelf echt enorm spannend en had eigenlijk niet zo fijn gereden, maar het resulteerde toch in een mooie eerste plaats. Vervolgens begon het halverwege de week ineens te kriebelen om de selecties mee te rijden... Klein probleempje alleen: de eerste selectie was al op vrijdag, werd nog buiten verreden (dat doe ik normaal gesproken niet met Jannie) en de inschrijving was natuurlijk al laaaang gesloten. Toch een mailtje aan gewaagd en uiteindelijk mochten we van start.

Tot m'n grote verrassing liep ze vervolgens ook nog naar de winst in de selectie *\o/* Heel trots dat ze het toch allemaal maar doet!

[ Video ]

wat gaaf, gefeliciteerd.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:41

Laurie schreef:

[ Video ]

*\o/*

Maar dan willen we eigenlijk wel meer zien dan alleen het halthouden. :D :D :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:30

@kristalhans, als het voor jou en je gezin goed voelt lekker doen zo! Ideaal dat het bij je buren is, voelt misschien toch alsof ze aan huis staan maar minus de lasten.
Ik herken het deels wel, hier ook druk met werk/jonge kids en de dingen die moeten. Rijden e.d. schiet er al gauw bij in of ik heb er geen zin in/puf voor.
Best zonde eigenlijk, zeker nu ik mn jaarlijkse berekening heb gemaakt wat ik afgelopen jaar gemiddeld per maand kwijt was aan hooi/vlas en brok :=
En dan heb ik de overige kosten niet eens meegerekend.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:51

Daarom maak ik ook allang geen kostenberekeningen meer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 12:18

Geen puppy maar een 6 jarig teefje. Gisteren in NL aangekomen.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 12:59

Karin_deB schreef:
@kristalhans, als het voor jou en je gezin goed voelt lekker doen zo! Ideaal dat het bij je buren is, voelt misschien toch alsof ze aan huis staan maar minus de lasten.
Ik herken het deels wel, hier ook druk met werk/jonge kids en de dingen die moeten. Rijden e.d. schiet er al gauw bij in of ik heb er geen zin in/puf voor.
Best zonde eigenlijk, zeker nu ik mn jaarlijkse berekening heb gemaakt wat ik afgelopen jaar gemiddeld per maand kwijt was aan hooi/vlas en brok :=
En dan heb ik de overige kosten niet eens meegerekend.

Hier vandaag ook weer de offerte binnen voor de werkzaamheden die gedaan moeten worden aan bak en longeerbak en paddock incl nieuwe toplaag en paddockroosters…
Als ik dat inderdaad allemaal ga meenemen kan ik ze beter in pension zetten :')
Is ook echt wel een afweging geweest om dat te doen voor de wintermaanden met de paarden die gereden worden.
Maar ik zie het maar als een lange termijn investering en ik kijk vanuit huis liever op net spul dan op een blubber bende.
Dus ook als er geen paarden zijn willen we het netjes hebben.