Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:40

Wauw Chasey, wat een droom een binnenbak(je) en vijver waar je doorheen kunt crossen! <3
Kan ik alleen maar van dromen :')

Mijn paarden zet ik 1 stal open met een mini afdakje ervoor anders hebben ze niks (buiten de bomen) om te schuilen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:58

Dat kunstgras ziet er prima uit hoor, beter dan sommige rode vloerbedekking wat ik af en toe langs zie komen (wat ook op zich snel genoeg grijs wordt :D )

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:51

Ik vond zo'n betonplaat juist altijd ideaal voor de hoeven. In het begin slijten ze snel, maar dat trekt over het algemeen vlot bij.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:16

Ik vrees dat ik na 10 jaar kan zeggen dat het bij hem niet vlot bijtrekt. -O- Hij redt zich ermee. Voeten hoeven alleen rondgevijld te worden. Maar als er iets is waarvoor ik liever meer reserve zou hebben in hoeflengte, dan heb ik een probleem. Hij staat en beweegt heel vreemd door zijn kramperigheid, ataxie en spasmes, waardoor hij zijn hele lichaam op alle manieren meer belast dan nodig is.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:31

Dan begrijp ik de beslissing voor het kunstgras helemaal. Lastig dat hij daar zo zwak op is.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:32

Jongens ik heb de stro korrels! Super blij. Hoe doen jullie het nat maken, heb al 3x de tuinslang erop gehad en nog steeds niet helemaal de brokjes opgelost. Hoort dat?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:37

Dat was bij mij nog langer het geval. Ik weet niet wat 'hoort'.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:44

Horseloverl schreef:
Jongens ik heb de stro korrels! Super blij. Hoe doen jullie het nat maken, heb al 3x de tuinslang erop gehad en nog steeds niet helemaal de brokjes opgelost. Hoort dat?

Komt vanzelf goed na een paar dagen erop staan. Als t maar een mooie laag is gewoon zo laten.

Hier inmiddels de omheining aangepast, een mini brak uit (en niet de shet), verder nog steeds aan t ontzanden van een pony maar lijkt nu wel meer uit te komen. Na ontwormen bij haar ook mest vol horzellarve, bij andere 2 minder/niet (zichtbaar). T zit haar ook niet mee (en ik vrees voor spoelworm, maar ze test schoon).

Gaaf een eigen binnenbakje, kan je wel lekker jaar rond bezig blijven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:18

@nimmy: best ontworm je over precies 3 weken weer voor het geval dan de nu evt nog aanwezige eitjes zijn uitgekomen.

Net een ritje gedaan. Madam bleek licht ontvlambaar vandaag en dan lijken er wel extra veel mountainbikers en Rottweilers te zijn...

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:25

Horseloverl schreef:

Keer omhusselen en dan nog een keer natmaken. Als het allemaal “redelijk” uit elkaar is gevallen kun je de paarden erop zetten. Je zult zien dat het met de dag nog losser wordt en ook meer een pak.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:06

Even mijn blijdschap delen! Voor de eerste keer sinds maanden ben ik op Nilay gestapt. We zijn tot het begin van de straat gereden en daarna gelijk terug. Dus hoogstens een kwartier in de hoop dat Roos niet te veel van streek zou raken. Ze geeft wel even gerend maar het ging gelukkig goed. En wat is Nilay toch een fijn paard. Nieuwe omgeving, onrustig maatje en al maanden niet gereden en het was gewoon opstappen en gaan. Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:24

Fijn gevoel Malenka!

Hier halen we het grootste deel van het blad van de wei af (bladveger achter grasmaaier) en de rest vermulchen we.
Hier best een dik bed aan bladeren en eerste jaar niet opgeruimd en toen was de grond flink verstikt daar.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:28

Het beste gevoel! :D Ik ben weer helemaal verliefd op mijn paard.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:36

Malenka schreef:
Het beste gevoel! :D Ik ben weer helemaal verliefd op mijn paard.

zo hoort paardrijden ook te voelen <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:37

@malenka: zo'n paard moet je zuinig op zijn :) Die zijn hun gewicht in goud waard.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:46

Fijn Malenka!

Hier helemaal niet fijn vandaag, mijn merrie is kreupel -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:28

Hé bah... enig idee waardoor ??

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:23

Wauw een binnenbak!! En vijver met pad!!! Zo gaaf! Kan me helemaal voorstellen dat het voelt als een droom :+: Hopelijk komt het allemaal uit :D

Heerlijk Malenka! Mooi uitzicht :+:

Wij laten de bladeren in de wei gewoon liggen. En ik zie duidelijk dat de grond daar voedzamer is, gras groeit daar veel mooier :P

Wat balen Maartje.. :(:)

Wij hebben vandaag ook weer eens een ritje samen gedaan en zelfs de hond meegenomen! Was echt leuk, Kevin op Splash, ik op Jay en Brego mee :D Splash vond Brego iets minder, steeds langs rennend door de bladeren :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:25

Nee geen idee... ik denk verstapt in de weide oid. Ik hoop vooral dat het snel over is :\

Lekker samen op pad Utopia!

Wij laten blad trouwens ook liggen in de weide. Toevallig dat we het er vandaag nog over hadden of we het zouden opruimen. Ik ben wel al twee weekeinden nu bezig met de oprijlaan leeg vegen :roll:

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:05

Lorette, dat is een slimme oplossing met het kunstgras.

Malenka, Wat fijn dat je een klein rondje hebt gemaakt buiten. En dat je zo kon opstappen.

MAartje, wat naar dat je paard kreupel is! :( Hopelijk is het snel weer over.

Klinkt als een leuk ritje Utopia.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:03

Ik heb twee bladblazers in de wei. Alle blaadjes verdwijnen spontaan bij mij in de wei...

Verder niets gedaan, ik heb nachtdienst en het was behoorlijk druk dus ik spaar mijn energie voor het werk :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:11

Klinkt heerlijk utopia! Leuk dat je vriend ook mee rijdt

Hopen dat het kunstgras werkt lorette. Pf is het al in "werking"? Anders ziet het er echt nog kei netjes uit!

Zag nog een mooie oortjes foto van Nilay (?) Jullie zijn op het bewust een huis bouwen plekje bezig toch?

Ons bladeren probleem beperkt zich tot buiten de wei. Maar vandaag wel even geharkt. Besloten dat we ze Onder de nieuwe zwarte grond stoppen in de nieuw aan te leggen tuin. Volgend jaar een korf om langzaam de tuin te mengen.

Vanmiddag even met al mijn heren op pad geweest. Vriendlief camera in de handen gedrukt <3
Afbeelding

Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:24

Heerlijk Malenka, welk deel van Nederland zit je nu?

Balen Maartje, als hij zich verstapt heeft is het meestal wel snel over. Maar even aankijken...

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:49

Maartje_M schreef:
Welke bestemming moet grond dan hebben? Hier in de omgeving is alles agrarisch en overal staan paarden :+

Onze kat had gister ook ruzie met iets, maar geen idee wat... ik was aan het rijden toen ik hem heel boos hoorde doen maar kon in het donker dus ook niks zien. Hij had wel zijn oortje een beetje beschadigd dus het is wel iets heftigs geweest

Hier ook 2takt in de grondboor :j

Heb me weleens laten vertellen dat er jurisprudentie is dat er wel particulier paarden gehouden mogen worden op een agrarisch perceel. Ook zijn er gemeenten die vinden dat het gebruik agrarisch is, als je het perceel jaarlijks een x hooit. Misschien heb je daar wat aan?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:52

Oh, dan zitten we goed ja, want hooien doen we :D