Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:57

ween valkje wat leuk! blijft deze?
Anke ook een valkje, mijn faco kleurtje

ik heb er 2,5 shet van kindjes, een geblesseerde gepensioneerde en 1 die ik rij, 2 / 3 keer per week afhankelijk van de tijd die ik heb, meestal 1 keer pw buiten 1 keer les en als ik geluk heb kan ik zelf nog een keer in de bak rijden

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:13

Jeannaa wat een plaatje.

Wij wachten gewoon nog even rustig verder op ons veulen al gaat het geen weken meer duren denken we.

Wij hebben momenteel 4 paarden. 1 pensionada, 1 rijpaard van palousa (waar al een jaar of 2 niet meer op gezeten is), 1 rijpaard van mij (die alweer een jaar stilstaat) en ons trekpaard die dus momenteel op knappen staat en die we nog in moeten rijden. Ooit hebben we tijd....
Al hoop ik wel dat ik mijn paard weer langzaam op kan gaan pakken. Mooi even tijd voor mezelf als de kinderen op bed liggen. Nu mezelf nog een schop onder m'n kont geven want heb nu nog teveel de neiging om op de bank te ploffen zodra de kinderen slapen.

Overigens is ons trekpaard met ongeveer een jaar ook gewoon in onze eigen kudde gezet zonder leeftijdsgenootjes. Uiteindelijk blijken onze ruinen meer te spelen dan zij :')

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:48

Gisteravond deze 2 opgehaald, paardenstapel is nu dus uitgebreid tot 4! :D
<3 <3 <3
Afbeelding
Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:04

Ah 2 ukkies :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:14

How cute! Maarre ....Drachtig of Gras buikje?

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:30

Wat een mooi veulen!

Ah wat een lieverds libera <3

Met het strand aan de overkant ben ik daar regelmatig te vinden. Mooiste uitzicht tussen twee oortje een strand voor je zelf.

Als ik ga rijden of met de mini (gebeurt sporadisch) op stap ben moet de ander alleen op de paddock achterblijven. Op de wei rennen ze beide alles kapot en de mini staat dan in een andere wei. Buiten omheining is 1.20m daarvoor staat er een van 1.40m, beide met schapengaas en dan aan de binnenzijde stroom 2 lagen. Knappe pony die hieruit ontsnapt. Paddock heeft 3 hoogtes stroom om de mini erop te houden. Wel blijven ze gillen en draaien en rennen soms onrustig heen en weer. Plakje hooi geven werkt helaas niet bij onbeperkt voeren.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:37

Lynn_Nikita schreef:
How cute! Maarre ....Drachtig of Gras buikje?

Veels te vet ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:19

Ah 3 kleine ukkies!

Heerlijk als je het strand naast de deur hebt liggen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:35

Gefeliciteerd met je nieuwe pony’s!

Een tijdje terug hadden we toch even over vrouwelijke problemen downunder?
Lang verhaal kort, het is maar goed dat ik naar de huisarts gegaan ben...

Vandaag is David jarig, ik had nog even van te voren een rondje willen maken. Maar bij het uitmesten van de paddock waaide ik bijna weg. Dus peerdjes staan lekker in de weide. Wel even op het blok bezig geweest :)

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:50

Chasey gefeliciteerd met David.

Hopelijk vallen de troubles down under mee. Fijn dat je toch geweest bent en het niet nog langer uitgesteld hebt. Sterkte!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:20

Goed dat je gegaan bent Chasey!!

Ik zie leuke kleintjes voorbij komen!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:33

Vervelend Chasey, beterschap! En gefeliciteerd met David. :)

Gefeliciteerd ook met de pony's en veulens!

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:19

leuk veulentjes! echt lente gevoel. Nu het weer nog...
Ik heb zojuist een aantal oude houten afrasteringspalen uit het weiland uitgegraven.. vieze miezerregen en koud, maar het is weer klaar. *\o/* Nu moet ik alleen nog een oude houten hek vervangen door een metalen exemplaar ( die natuurlijk een halve meter langer is -O- ) en dan is het weiland qua omheining er weer klaar voor...

Ik word in nieuwsbrieven om de oren geslagen met de melding dat het weideseizoen is begonnen, maar uh.... bij mij is het gras nog niet zo aan het groeien en het weiland is veel te nat voor alles wat zwaarder is dan een dwerggeit. én ik moet nog bemesten... Ik denk dat het nog wel een maand kan duren voor ze het land op gaan. Hoe zit dat bij jullie?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:27

greendragon schreef:
leuk veulentjes! echt lente gevoel. Nu het weer nog...
Ik heb zojuist een aantal oude houten afrasteringspalen uit het weiland uitgegraven.. vieze miezerregen en koud, maar het is weer klaar. *\o/* Nu moet ik alleen nog een oude houten hek vervangen door een metalen exemplaar ( die natuurlijk een halve meter langer is -O- ) en dan is het weiland qua omheining er weer klaar voor...

Ik word in nieuwsbrieven om de oren geslagen met de melding dat het weideseizoen is begonnen, maar uh.... bij mij is het gras nog niet zo aan het groeien en het weiland is veel te nat voor alles wat zwaarder is dan een dwerggeit. én ik moet nog bemesten... Ik denk dat het nog wel een maand kan duren voor ze het land op gaan. Hoe zit dat bij jullie?

Hier ook hetzelfde hoor.
Wilde vandaag mest gaan uitrijden maar het is hier rotweer dus ben bang dat ik mn wei aan gort rij met die nattigheid.
Ook graszaad besteld wat er zsm in moet.
Morgen komt hooiboer nog hooi brengen en ik moet nog 2 bestellingen maken dus ook morgen geen tijd.
Zaterdag bestellingen afleveren, mn dochter moet nieuwe kleren en savonds een feestje, dus hopelijk zondag tijd om vanalles te doen.
Oh ja en ik moet ook nog nieuwe palen halen voor mn rijbak :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:31

3/4 van de wei staat al maanden onder water hier en dat is komende week nog niet anders gezien het weerbericht -O-
Maar ik kan er weinig aan doen dus afwachten maar.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:39

Bij mij staan ze altijd op de wei, heb ook geen paddock of bak. Groei zit behoorlijk in het gras hier. Het stuk van een hectare is voor merrie en veulen. Hoop ze morgen naar buiten te kunnen doen en mijn ouwe staat vooralsnog op het winterstuk van dik 3 hectare. Nattigheid valt ook mee. Vanmorgen wel een stukje aan de voorkant afgezet want dat stukje ligt lager.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:44

Goed dat je bent gegaan, Chasey! Beterschap!

Net een rondje wezen rijden. Het weer doet niet wat er voorspeld wordt! :n . Gisteren zou t beroerd worden met veel regen en was t prima. Beetje jammer voor Sjaak die nog in de dekens stond (en ik was er niet). Vandaag zou het koel, maar zonnig zijn. Nou eh.... >;) . Ik kijk net voor het zadelen op de buienradar: komende 2 uur droog. Mss een spatje. Ik stap nasr buiten en krijg een vette bui op mijn kop >;) . Snel masr een regenjas aangetrokken en dat was geen overbodige luxe: koud, buien en vette wind :brr: . Maaaarrrrrrr.... wel een leuke traktatie. Meestal kom ik de meisjes tegen, maar dit was een jongetje:
Afbeelding
Afbeelding

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:46

Hier is de wei helaas ook dicht ivm te nat. Gras groeit een beetje.

Sterkte chasey, hoop niks ernstigs. Goed dat je gegaan bent!

Paarden staan al maanden in de modder (alleen de stal + ervoor is het droog) en ik ben er zo zat van. Wil zsm grond gaan keren ( stuk van 20x40 zand naar boven en dan evt aanvullen met extra zand). Vroeg me nog af hoe dik je de zandlaag dan maakt. We wilden ook drainage leggen maar het water in de naastgelegen sloot staat daar volgens mij te hoog voor. Binnenkort maar wat offertes op gaan vragen.

Gefeliciteerd met de leuke veulentjes!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:53

Dat is leuk Fabster!

Hier staan ze ook nog niet op de wei. We hebben twee weken terug bemest en het begint nu wat te groeien. Zapje, wij hebben de bak/paddock in het najaar laten keren. Volgens mij hebben ze 50 cm afgegraven, bij ons heeft het fantastisch gewerkt. Er staan nu nooit meer plassen in de bak.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:55

Ik moet nog bemesten ;( . Geen tijd. Meestal doe ik t voor 1 april, maar wordt nu mei, ben ik bang. Maar t gras groeit wel al ende kalk krijgt zo ook even rustig de kans.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:58

Chasey gelukkig ben je toch gegaan, sterkte!

Balen van je buitenrit Fabster... wel een mooi uitzicht onderweg. Hier is het ook boezeweer! Het waait super hard en is nog geen minuut echt droog geweest.

Wij hebben de paarden alle dagen in de wei maar het gras groeit me nog niet hard genoeg. Ik heb een paar vakjes afgezet zodat ze niet te lang op hetzelfde stuk staan en de wei hopelijk mooi blijft. Maar ik moet nodig een extra stuk afzetten want ze hebben hier niet genoeg aan. Dat stond voor vandaag op de planning maar ik heb het maar even doorgeschoven naar morgen :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:59

Ik moet ook nog bemestten maar dat is hier ook geen doen. Kan hooguit kunstmest strooien met de hand.
Heb ze vandaag zelfs pas om 12 uur buiten gezet, schijtweer.
Hoe lang zetten jullie er een paarden op als je bemest hebt?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:32

Hier is begin maart bemest en staan de paarden er sinds eind maart iedere dag van half 9 tot half 8 op. Na het mesten heeft het al wel een aantal keer flink geregend en is de wei ook nog gesleept.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:55

Ik had eigenlijk het idee om het gras eerst flink te laten groeien voordat ik ze er op gooi want het is nu vrij kort. Is dit handig om het gras te laten herstellen of gaat het sowieso wel goed groeien nu en kan ik ze er gewoon op gooien?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:07

Ik wacht elk jaar tot bet gras uitbloeit. Was vooral grappig toen ik de shet nog had. Die zag je bijna niet meer := . Ik heb sobere paarden en op vers gras krijgen ze allerlei kwalen. Dus eerst 3 kontjes hoog en dan de paardjes erop. Mijn volgorde is vóór 1 april bemesten en dan eind juni erop. Maar het bemesten moet dus nog.... :*