het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:06

joyce83 schreef:
[ [url=m/04Fzkw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JJJuBl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QlKGiW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wie weet hoe ik van deze dingen af kom? En is het een teken misschien dat de grond iets mist?

Dat is zuring, en de naam zegt al het een en ander over je bodem ;-)

MarloesHJ

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:17

Ik heb ook die onkruidsteker van Fiskars maar nog niet veel gebruikt eigenlijk. Moet ik toch wat meer doen.

Qua besparingen vind ik het wel lastig. Ik laat tegenwoordig mijn boodschappen thuis bezorgen, dat is voor mij uiteindelijk goedkoper omdat er hier een relatief kleine supermarkt is waarbij bijv. altijd de bonus uitverkocht is waardoor ik alsnog het duurdere moest pakken, hetzelfde met brood en ik kan ook niets meer meenemen omdat ik er toevallig tegen aanloop, dat scheelt ook.

Ik heb ook nog een andere onkruidsteker bedenk ik mij nu, maar dan vind ik die van Fiskars toch fijner.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 15:16

Op zich zijn er wel dingen waar we natuurlijk op kunnen letten. Maar eigenlijk doen we niet eens zoveel geks. Ik denk dat we moeten beginnen met uitrekenen hoeveel verschil erin gaat zitten, dat is het belangrijkste.

We kunnen in elk geval al eens beginnen met het vlees wat de honden krijgen, dat kan goedkoper en desnoods weer terug op brok.
Ik kan meer met de fiets naar het werk, makkelijk te besparen en goed voor mijn conditie. Ook mijn man zou dan in het weekend naar de zwemtrainingen met de fiets kunnen gaan aangezien hij daarna niet meer naar het werk hoeft.
Ik ben al een tijdje aan het denken om te stoppen bij de manege, betaal nu 19,50 per les. Eigenlijk wil ik stoppen om langzaam weer wat met Guus te doen. Maar met haar reed ik om de week dus daar kan ik ook al wat besparen.

Ja het zal wat inleveren worden maar ik denk dat het uiteindelijk wel zijn doel behaalt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:00

joyce83 schreef:
Oke maar goed dat ik niks over spinnen gelezen heb voor ik ging uitsteken :D Maar de hoogte van het gras valt mee. Gaat dus een kwestie worden van bijhouden.

Jeetje mijn man zat vanmorgen al helemaal in de stress. Hij is nu sinds een jaar mee aan het draaien op een school als instructeur/docent voor consumptieve technieken. Hij werkt nu als chefkok in een groter hotel restaurant en is al langere tijd aan het nadenken om wat anders te gaan doen want hij ziet zichzelf dit niet volhouden tot aan pensioen. Hij heeft de kans gekregen om mee te kijken wat het eventueel in zou houden om docent te worden. En hij wil graag de opleiding voor docent gaan doen (is ook al ingeschreven hiervoor) en de school wil hem ook in dienst nemen.
Nadeel is dat hij dus nu best een goed salaris heeft door al jaren daar in dienst te zijn. Als hij nu geheel moet overstappen gaat hij behoorlijk inleveren. Daar komt nog bij dat ze niet fulltime waarschijnlijk kunnen aanbieden maar 0,8. Blijkt hij dus vanmorgen eens een keer gekeken te hebben wat hij per uur verdient in de horeca en nu op school en toen zat hij dus helemaal in de stress -O- .

Vervelende is dat hij dit dus niet eerder beter heeft uitgezocht (oke ik dus ook niet). Maar dat de school ook wat laks is om hem duidelijkheid te geven qua aantal uren. Ik ga vandaag maar eens de belasting meneer bellen of hij met mij uit kan rekenen wat het qua salaris gaat inhouden om zo toch wat meer zekerheid te hebben wat handig is.

Jammer is dat hij qua functie ook niet kan zeggen dat hij beide gaat doen. Hij werkt nu fulltime als chefkok en dan 1 dag op de school. Dat is eigenlijk gewoon teveel en laat staan als daar nog een opleiding bij komt. En een dag minder werken zal ook niet de rust geven. Hij heeft helaas niet echt een sterk team bij zich staan die goed kunnen opvangen.

Zou niet naar het uurloon kijken maar naar totaal netto. Kan maar zo zijn dat verschil dan een stuk minder groot is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:29

Al was het alleen maar voor de hoeveelheid vrije dagen die je als OP'er hebt :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:10

Het heeft nu de hele dag geregend en toch, toen ik ging mesten, was het eerste laagje zand inderdaad nat, maar daaronder zat direct droog zand. Raar. De track was vanmiddag echt triest maar net rond 19:00 uur best aardig weggetrokken weer. Kunnen ze nu toch nog even rondjes rennen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:17

Lastige keuze Joyce, goed uitzoeken wat het verschil is. Plezier en lichamelijk gemak is ook wat waard.

Hier ook veel regen en harde wind.
Paddock nog zo goed als droog.

Tess is vandaag 1 jaar geworden, naarlinger it is.

*\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:21

Zo die is hard aan het verkleuren!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:29

Veel te hard, helaas haha. Komen ook veel zwarte stippen nu op haar kont.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:55

Super leuk juist. Heerlijke toverpony.

Die fiskars ziet er wel goed uit.

Er is vandaag een osteopaat bij Roos geweest. Volgens haar is ze hypermobiel. Nu dus wat aandachtspunten om op te letten met het trainen waardoor ze hopelijk stabieler in haar lijf en koppie wordt. Ze blijkt dus ook niet zo ongecompliceerd qua management als dat ik had gehoopt. Gelukkig wordt alles aan huis steeds beter en heb ik natuurlijk veel zicht op haar. Ik ga me toch maar eens verdiepen in van die balanskussens e.d. Iemand daar ervaring mee?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 22:13

Gefeliciteerd met knappe Tess!

Hypermobiel is niet fijn, maar komt vaker voor.
Geen ervaring met de balanskussens, maar woensdag hebben we een masseuse voor de paarden en zij maakt er regelmatig gebruik van. Zij is er i.i.g. heel positief over.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:20

Gefeliciteerd met Tess
Mijn Spanjaard is ook hypermobiel, maakt het vaak erg lastig om recht te rijden want hij kan alle kanten op draaien.

Onkruidsteker geen ervaring mee, maar denk als je al op tijd veel maait of afkniot voor het in zaad springt dat dat ook al veel doet

Ik ben dagen weggeweest, lang weekend Eifel. Mooie omgeving maar spierpijn van het lopen en klimmen.
Buren hebben de paarden echt geweldig verzorgd. Zometeen weer eens aan het werk zetten, reuzin is er nog maar 2.5 weken en die wil ik wel weer iets meer oppakken dan afgelopen 2 weken.
Volgende week is herkeuring, erg lastig. ik heb nog verder gekeken maar er is nu echt weinig te koop in wat ik zoek en wat er is is binnen 2 a 3 uur al verkocht. Vraag mij af hoe dan, kopen mensen ongezien of zo?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:02

@horsi: Gefeliciteerd met Tess! Ze ziet er goed uit hoor, niks naarling :)

@lyn: Eifel is idd mooi, maar idd nogal een aanval op de spieren :)

Hier regent het... en de glazenwasser komt straks 8-)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:21

Mooi de Eiffel. Duimen op een goede keuring volgende week.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:40

Glazenwasser heeft afgebeld... nu schijnt de zon 8-)

Ik had het uitmesten beter geregeld dan de buurman; hij stond in de zeikregen te mesten en ik had een zonnetje net :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:47

Gefeliciteerd met Tess!

Hier ook regen :\
Moet nog mesten en wilde eigenlijk ook nog rijden, gisteren ook al niet van gekomen door het weer.
Wanneer begint die lente nou eindelijk eens?!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:46

Die zijn ze vergeten... we gaan nu hopelijk nog wat zomer krijgen en anders op voor een 'Indian Summer'... of we schieten meteen de herfst in.
Hier nog wel steeds zon, dus Jasmijn mag weer bloot en Boon haar halsdeel afgedaan. Die gaat straks vast nog rollen en dan heb ik weer een varken ipv een paard |o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:05

Hier hadden ze regen voorspeld en nu is het nog steeds droog
net dakplaten gehaald, die waar ik op reageerde waren kapot maar er lag nog een andere maat. man heeft zich verrekend met de prijs , heeft maar de helft van de platen geteld. niet erg voor mij, heb ik ook eens een meevaller. Ik heb 3 keer gevraagd of het klopte, tja, als hij dan maar de helft van de platen telt. Hij was blij dat hij ervanaf was, verhuurde een stukje en diegene die er moest zijn om het te regelen was er niet en deze man was blij dat er wer een pallet minder stond/

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:11

Mooi meevaller dus :)

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 18:43

Gefeliciteerd met Tess. Ik ga duimen voor de herkeuring LN!

Nog 2 dagen werken en dan ben ik klaar bij deze baan. Onwijs druk.
Tussendoor wel lekker aan het rijden geweest, met de zwarte vandaag een hele fijne les gereden, overgang stap galop voor het eerst meegepakt, vond ze helemaal mooi hahaha.
Zaterdag heb ik een les WE van Ton Duivenoorden. Heel veel zin in. En dan krijg ik het eindelijk iets rustiger, ga van 36 u weer terug naar 32 en iets fijner verdeeld. Dus dan hopelijk hier ook weer wat meer aanpakken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:46

Succes met nieuwe baan. Paarden nog aan huis of verhuisd ?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:54

Nog wel aan huis, gelukkig :) Nu het mooie weer nog, kunnen we er ook van genieten :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 07:25

Ik heb de JKK steker van wel koop, was een Moederdag cadeau, haha. Blij mee!

Mijn pony’s staan in de nachten met dekens, nu zelfs gevoerde want ruim onder de 10 graden. Van het weekend konden ze niet op de weide ivm hoge fructaan.

Met Joep en Dizzie ben ik volop aan de hand aan hrt werken, ik zag gisteren bij Joep echt al een mooie boven lijn ontstaan.
Ik volg de BBB bij Noor Tanger, 2 weken en al enorm verschil :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 07:40

Hoe werkt dat BBB? Krijg je online uitleg en opdrachten?
En wat kost dit?

Ik ben zelf helaas wat ziekjes. Verkouden, blaasontsteking, antibiotica. Gisteren mijn vriend gevraagd of hij Mir wilde longeren. Hij keek me nogal geschrokken aan.

Eerlijk gezegd had ik zelf ook niet verwacht dat ze dat zomaar zou pikken, maar ik vond dat ze t maar mooi even met elkaar uit moesten zoeken.

Mir heeft blijkbaar toch veel geleerd de laatste tijd.
Ze vond het direct prima dat hij aan het roer stond.
En dat terwijl mijn vriend geen longeerervaring heeft en daardoor niet altijd even handig is.

Hij was daardoor hele stukken mee aan het rennen. Mir vond het prachtig. Mooi, mag ie vaker doen :D

Afbeelding

Ik heb ze al in de wei staan. Wei is mooi opgedroogd en vanmiddag komt de masseur voor beide paarden.
Ik ben nieuwsgierig of Mir een vreemde überhaupt accepteert aan haar lijf. Maar wie niet waagt, wie niet wint :D

Nu ff werken onder toeziend oog van de arbeidsinspectie :D
Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 07:48

Boemel je bent echt een super baasje voor Mir. Wat heeft ze geluk dat ze bij jou mag staan.

BBB had ik wel eens voorbij zien komen, leek mij ook wel iets. Weet alleen niet of dat een goede in combi met Guus zou zijn.

Ze heeft behoorlijk last van de weerswisselingen. Ze is wat hard op de bespiering, wat onrustig en niet in haar hum sommige momenten. Ik vind haar de laatste tijd echter wel een stuk beter eraan eigenlijk, meer rust. Morgen wordt denk ik een pittige voor haar. De hoefsmid komt en gelijk daarna voor het eerst weer eens les (grondwerk of longe afhankelijk hoe haar pet staat).

Audesta succes met de laatste dagen werken.

LN een fijne meevaller.

Tess was jarig, proficiat!