Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:21

Dat snap ik wel. Gelukkig lijk je een fijn huisje te gevonden te hebben, Toch moeilijk als je hem zelf gefokt hebt denk ik.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:58

Ja dat wordt brullen. Maar nu voel ik me iedere dag schuldig. Ofwel tegen hem of zijn moeder :o
Dus het is goed zo.
Iemand krijgt het liefste paard op aarde <3

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:31

Lastig Claudia. Wel fijn als je weet dat hij een goed plekje krijgt.

Kirr, kun je meer vertellen over die stomer? Hoe heb je dat gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:49

Mo doet het gelukkig niet op hooi, echt alleen in droge periodes.

Nog 1 nachtje slapen!!!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:57

Spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:58

Claudia; ik vond een paard kopen toch ook echt zo spannend dat het wel wat jaren van mijn leven gekost heeft,
Sterkte, niet makkelijk om je paardje te zien gaan!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:16

Citaat:
Nog 1 nachtje slapen!!!

Voor jou ook spannend!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:55

Ik moest even bijlezen, was even minder actief hier sorry!

Jac loopt wonder boven wonder nog aardig goed zonder bute.
Hij rent minder dan voorheen maar speelt nog wel, heeft plezier en is happy.
Als hij flink gespeeld heeft is hij wel wat kort en onzuiver maar dat is logish.
Hij is niet continu kreupel dus ik ben ergens wel even blij.

Kenny heeft een super gaaf en heel fijn passend western zadel gevonden! Nouja wij voor hem haha! Was nog wel even spannend.
Ik heb hem 2e hands via eBay uit Duitsland gekocht en DHL is een week lang het pakket kwijt geweest...
Wel goed contact met de verkoper en na dat hij een aantal keer DHL had gebeld toch goed gekomen. Het is een silverado xkurz (boomloos).
Pad is nog wat lang, ik laat er een op maat maken door jv dekjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Spannend lijn!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:20

Dat staat hem goed mentjuh!

En spannend robijntjah. Heb je de overdracht 's ochtends of moet je nog een halve dag extra wachten?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:25

Mooi zadel!

We zitten eraan te denken toch eerst een quad te kopen om de bak te slepen ipv een trekker.
Iemand enig idee waar ik op moet letten? Hoeveel cylinder etc?

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:33

Wij gebruiken de zware zitmaaier om de wei te slepen met een kleine weidesleep (ooit aangepast voor shetlander)
Kruip weer onder mijn steen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:23

We hebben om half 11 de eindinspectie en rond 1 de overdracht!
Moeders heeft meteen aangeboden om zaterdag met haar caddy mee te rijden om iig alvast de belangrijkste spullen te verhuizen! Jeeej!

Staat hem heel goed Amanda!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:17

ClauH, wat moeilijk!! Ik moet inderdaad ook wel altijd kiezen op wie ik rij, maar wissel veel af en ze lopen 24/7 rond, dus vermaken zich samen wel.

Mentjuh, staat goed! Is dat een kifra pad?? Raar dat die zo groot is?? Is geen western pad misschien dat ie zo aan onderkant uitsteekt?

Wij hebben gister ook nog een rondje gemaakt. Leek 's ochtends wat minder, maar het weer knapte goed op. Met toeristen tijd ben ik altijd wat laat, zodat je een beetje rustig kan rijden, maar viel 100% mee. Alleen staan bij de camping alle auto's in het bermpad op langer stuk, dus dat is wel vervelend, maar goed.....dat hebben we vanaf nu alleen maar.

Vanwege de Eotrh had ik mn ruin met rijhalster mee, maar onderweg is de onderste knoop los gegaan en hing alles los. Mijn man zat op de merrie en ik had de shet mee ernaast, dus gaat allemaal wel goed verder, maar geen idee hoe ik zo een knoop er weer in krijg.
Hij liep gelukkig goed. Nu 4e keer mee gehad weer en lijkt toch steeds beter te gaan waar ik na de eerste keer zei; dit was de laatste keer.

Robijntjah, spannend!! En lekker dat je meteen aan de slag kan.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:35

Mooi zadel!

@Jes, zou een quad sterk genoeg zijn?
Anders zou dat hier ook nog een optie zijn haha.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:16

Klopt, is een kifra pad! Wel het western model.
Dit westernzadeltje is alleen 52 cm lang (en in verhouding) vandaar dat hij zo veel uit steekt haha!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:55

mentjuh schreef:
Klopt, is een kifra pad! Wel het western model.
Dit westernzadeltje is alleen 52 cm lang (en in verhouding) vandaar dat hij zo veel uit steekt haha!

Is het een freemax zadel?

Ik bedoelde meer de lengte van boven naar onder van de pad. Dat herken ik niet van western pads. Ik heb bijv een diamond wool die wel in ruglengte wat te lang is en showpads die een oversized bovenkant hebben tegenover de wollen onderzijde, maar ze komen niet zo veer onder het zadel vandaan.

Zonde, zijn volgens mij best fijne pads.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:34

Wat een leuk zadeltje, en wat staat het stoer bij hem.. ik vind het zo'n prachtige pony <3 Echt... als je 'm ooit kwijt moet: denk aan mij!! :') <3 Wel spannend als zo'n pakket zoekraakt inderdaad! :oo
Toevallig heb ik voor Jay gisteren ook een nieuw westernzadel gekocht haha

Afbeelding

ClauH: zal inderdaad wel moeilijk zijn om 'm los te laten, maar het is zo fijn als je weet dat ze goed terecht komen! :+: Kan je nog contact houden met de nieuwe eigenaren?

Ziet er lekker uit het gras, Kirrr :D Spullen in de zadelkamer is wel fijner ja! :j

Moet hier ook altijd wel kiezen wie er mee op (buiten)rit mag. Al kan ik er nu vaak 2 tegelijk meenemen, aangezien vriendlief toch ook wel graag meegaat haha. En geloof dat de paarden er hier allemaal wel vrede mee hebben, ze staan inderdaad ook 24/7 buiten. Alleen Jay vindt het niet zo leuk om alleen achter te blijven :(:)

Jolijn... al druk bezig?! :D :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:41

Oh die silverado staat gaaf Amanda! Ik vind Kenny zo leuk <3

Ik heb toen ook zo zitten twijfelen tussen een silverado en een Freemax, maar voor een Freemax gegaan en inmiddels heb ik mijn beide Freemax zadels te koop staan. De ene omdat mijn paard verkocht is en de ander omdat ik wegens verschillende redenen terug ga naar een dressuurzadel. Wel met pijn in mijn hart want die zadels zijn zo mooi ;(

Ik ben zo blij dat ik nog “maar” 1 paard heb. Niet meer kiezen welke je gaat rijden en je schuldig voelen naar de ander. En het scheelt veel tijd waardoor ik nu meer tijd heb om wat met mijn paard te doen. Het is nu echt weer genieten i.p.v. alleen maar druk zijn met de verzorging

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:30

Oe dat is ook een mooi zadel!!

Ik heb voor kayne een freemax en voor Kenny de silverado, puur omdat ze veel beter bij de paarden paste.
Balen dat je weer naar een dressuur zadel moet, ik vind kwa rijden de silverado wel heel anders dan de freemax, de freemax geeft meer steun maar wel meer last van Mn knieën/enkel, de silverado voel je je paard veel meer veel ongedwongener (dus zelf meer balans nodig) maar nergens knellend of dwingend of last van.
Verassend genoeg vond ik de ghost ook niet verkeerd zitten als je toch weer naar dressuur moet. De dijwrongen zijn echt een fijn ding! Zit net zo smal als dressuur en voelt ook echt als dressuur maar wel fijn boomloos.

Ik laat voor hem een pad maken, moeten zoiezo inlagen in natuurlijk.
Ik denk dat hij bij een normaal paard/zadel wel normaal valt.

Hij is leuk he!!! Voorlopig mag hij blijven maar mocht ik het ooooooit overwegen zal ik het laten weten haha!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:39

Thanks! :D
En thanks haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:42

Druk druk druk maar wil deze even delen: ons uitzicht vanuit de overkapping...

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:43

:+:

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:45

Jay heeft er dus weinig tot geen vrede mee als hij overgeslagen wordt :Y)
Mijn merrie wel. Of laat het eigenlijk niet zo merken. Maar dat betekende dat Jay heel veel aandacht kreeg. En mijn merrie erg weinig. Als ik dan in het weekend tijd voor haar heb, merk ik wel dat ze er zó ontzettend van geniet. Voor ons allemaal is dit gewoon de beste oplossing.

Alles goed gegaan Robijntjah ?

Ik ben stiekem ook verliefd op Kenny <3

Kirr, volgens mij nog steeds droog weer ? {:}
Spullen in de schuur is altijd spannend :j
Ik heb wat meer hoop voor dit hooi seizoen dan vorig jaar. Wel hopen dat de prijzen dan ook wat omlaag gaan.

Andere Jay ook verwend met een nieuw zadel zie ik, mooi !

Voor een vriendin van mij gaan we rustig op zoek naar een leuke D-pony. Die mag onze kudde komen versterken. Mocht iemand wat weten houden we ons aanbevolen. Het wordt een familie pony, dus voor vriendin + dochtertje en misschien ook nog vriendin haar moeder. Gewoon een leuk gezellig braaf ding.

Edit: Robijntjah, wow <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:56

Dan is het wel fijner als jij weer gewoon tijd voor je merrie krijgt en Jay lekker aan de slag kan :)

Zal m'n oren en ogen open houden voor een pony. Zag net toevallig een hele leuke Welsh op Facebook voorbij komen.. ruintje, maar wel nog maar net onder het zadel geloof ik.. wel al langer voor de kar gestaan, dus helemaal verkeersmak, stond erbij :P

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:01

Citaat:
ruintje, maar wel nog maar net onder het zadel geloof ik.

Dat vind ik voor een kind van 6 dan weer wat spannend :=

Maar goed, ik vind het ook doodeng als ze wel eens op mijn merrie zit, terwijl die geen stap verkeerd durft te zetten met haar. Ze slaakt ook altijd een diepe zucht als het meisje af stapt, volgens mij vindt ze het zelf ook spannend of voelt ze mijn spanning >;)