Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:20

Komt vanzelf goed, hoor Kvulden. Niet alles gaat in 1 x goed. Ze is nog jong en kort bij jou. Volgend jaar lach je er om.

Als ik nu terug denk aan alle akkefietjes met mijn jonkies.... <<)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:34

Ik ben de tel kwijtgeraakt hoevaak ik Fax achter het behang wilde plakken :P stuk eigenwijs...

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:43

haha fijn te horen. Ik denk ook echt dat het goed komt. Maar vind het wel apart ze is echt nergens bang voor en maakt zich nergens druk om. Laat die grote machines maar komen. Ze knippert nog niet met de ogen. En dan doet een ander paard gek Marinka of nu weet ik ook een ander en dan gaat ze in die gekte mee. Als of haar verteld word dat er iets heel ergs is. Maar blij met mijn buurman en zijn grote terrein dat afgesloten is. Dan kan dit veilig gebeuren. ;-)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:07

Yontheke, fijn dat ik heb kunnen helpen. Zie je zondag! Wel een heel leuke nieuwe aanwinst! <3

Blijkbaar zaten er bij een kennis nog een aantal poesjes. Heb er donderdag 2 gaan uitkiezen. Vandaag worden ze gecastreerd en dan kan ik ze donderdag ophalen. <3

Ik zag nog een leuke hond passeren!

Monmaster, welkom terug!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:27

Gisteravond kwamen we uit de bios en zagen we dit:Afbeelding

Lijkt bijna noorderlicht. Maar het was dit:Afbeelding

De lampen in de kas werden aan gezet. Dat begint blijkbaar rood/paars. Was wel heel bizar. We zijn er voor terug gereden om foto's te maken.

Ik ben trouwens snipverkouden. -O- . En woensdag zou ik nog wel een strandrit maken op ijslanders met kennissen en mijn dochter. Hoop dat het dan een beetje over is gewaaid...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:30

gauw een vitaminen boost Fabster dan red je het vast wel. Veel plezier dan.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:18

Zo loop ik te klooien met trailerladen, heb al een cursusje gehad... ging het een poosje goed en nu weer mis. Thuis krijg ik er wel opgeladen, maar terug ( uiteindelijk lukt t wel) drama!
Dus nu weer alles rustig opbouwen..... steeds eten geven op de trailer....

Moest wel lachen want die kleine loopt er zo op, zonder halster of enige aanwijzing dat ze erop moet, gewoon omdat ik er sta.

Vanavond dus weer geoefend... oefende ik nu steeds in de schuur, nu de trailer buiten gezet.... ze heeft er weer op gestaan. Mijn grondwerkjuf helpt hierbij.... ik neem er nu maar ff flink de tijd voor. Helaas ff geen strandritjes of naar het bos.

Ik heb besloten er niet langer een dingetje van te maken, want het vergalde mijn plezier in rijden.
Nu moet ze zelf maar kilometers maken.... hahaha.

Fabster beterschap
Tinky.... IJslander eigenwijs......
Dank voor het welkom terug....
Kvulden.... zo zie je, we hebben zo allemaal onze dingetjes met de paarden...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:58

Ja inderdaad monmaster. Het trailer laden is hier ook nog steeds wel een dingetje. Toen we naar het Bokt weekend gingen liet ze zich ook niet makkelijk laden. En de terug weg was ze ook weer lekker bezig. Dat maakt het wel lastig, want dan kun je niet echt met iemand een tijd afspreken. Want het kan zo een 1,5 uur duren. Maar we gaan door. Ik heb mijn doel bereikt dat ik naar het Bokt weekend ben geweest. Ben daar toch heel trots op. We kwamen van ver. En nu is de planning het met enige regel maat op de trailer te gaan en dan maar eerst zonder afspraak geen stress. En als het beter gaat kan ik met iemand afspreken.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:15

Marinka heeft een hoofdstel met een hoge neusriem. Nu heeft ze de laatste tijd een beetje een plekje onder de neusriem. Ik weet niet goed waar het door komt. De huid eronder is heel Rose. Soms denk ik het is een schuurplekje. Maat als ik dan goed kijk zitten er wel haartjes. Maar heel licht. Het lijkt soms erger te zijn, maar weet niet of ik me dat verbeeld. Maar ja als het toch door het hoofdstel komt die niet heel strak zit en ook mooi zacht is, dan krijgt het niet de tijd om over te gaan. Daarvoor heeft ze te vaak het hoofdstel om. Ik heb geen hoofdstel met een lagere neusriem. Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 07:16

Wat een verhalen en foto's allemaal weer! Tinky ook weer eventjes "gespot" en de verhalen van jonge paarden met grote interesse gelezen. Zoooo herkenbaar :j . Mijn jonkie gaat op het moment weer super de trailer in. Ze vertoont wel hetzelfde gedrag als Rosie van kvulden..... Superbraaf, schrikt nergens van, maar als ik aan het rijden ben en er komt een ander paard de manege binnen dan is ze de hele wereld om haar heen (en vooral mij als ruiter) vergeten. Ze moet en zal dan naar dat paard kijken en ze begint vaak te stuiteren als ik van mening ben dat ze gewoon door moet lopen.

Ook heb ik van de week voor het eerst samen met 3 andere paarden in de bak gereden, dat vond ze allemaal erg spannend, vooral als ze in galop passeerden. Af en toe kan ik haar ook wel achter het behang plakken en ik mis mijn andere paard zo ontzettend, maar als ze dan 's morgens lief hinnikt als ze me ziet, dan smelt ik weer voor dat mooie bekkie <3 .

Lynn al een beetje opgeknapt? Puppemans al helemaal op zijn plek?
Fabster nog steeds verkouden?
Monmaster ook aan het puzzelen met trailerladen -O- .

kvulden ik zou toch even kijken voor een andere neusriem, zo krijgt het inderdaad niet de kans om te helen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 07:32

Afab; ze ging er al nooit van harte op, maar dat duurde dan 10 minuten.... de laatste x stond ik ruim een uur te laden.
Het vermoeden bestaat dat ze claustrofobisch is.... iets wat je vaker ziet bij paarden die veel buiten staan. Als het al eens moet, wordt ze ook helemaal gek op stal ( met deur dicht) Ik heb nl loopstal.

Ach ja, verder is ze braaf, kan overal langs.... laatst nog naar het egboetswater gereden..... Dat doet ze dan maar zo! Ik geniet daar dan maar van.....

Werkse vandaag.....

Snap best dat jij je oude paardje mist.... Mijne is straks in december 3 jr weg.... ook daar denk ik en heb ik t nog regelmatig over.....Juist omdat mijn nieuwste aanschaf veel op hem lijkt.....

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:16

Trailerladen heb ik gelukkig met geen van de paarden een probleem mee. Met Goodie wel als jong dier lang mee aan het oefenen geweest, maar die stapt er nu zo op. De 2 3-jarigen lopen hem nog wel het liefste in met de achterklep als deur open ipv als klep, maar kunnen beide.

kvulden, kan de de hoge neusriem niet even een gaatje of 2 laten zakken voor eventjes? tot de plek geheeld is?

Zag een leuke jonge hond voorbij komen en daarvoor nog iets gezien over de zoektocht naar een hond. Ik weet niet of er iemand nog op zoek is? Wij zitten erover te denken om onze hollandse herder teefje te herplaatsen, maar alleen naar een thuis waar ze wat met haar gaan doen, het is een echt werkhondje, maar ze is 2cm te klein gebleven voor de knpv...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:31

Met bepaalde programma's zijn er aantal foto's teruggevonden maar helaas niet de belangrijkste. Bal er nog steeds van.

Met de pup gaat het erg goed. Het voelt alsof hij er al zolang is. Ook geweldig met de kinderen. Enige is dat hij bezoek/ vreemden nog spannend vind. Mijn dicteert kreeg en schone luier en hij ging ernaast liggen.
Afbeelding

Neusriem probleem is iets lager haven of een bontje geen optie om te zien of

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:00

@ Donja, dat ben ik, op zoek naar een hond. Maar dan moet eerst 1 van de honden omvallen. Nou is de oudste bijna 13, dus dat duurt niet al te lang meer. Maar kan zo nog een jaar of 2 duren. Dus als je haast hebt, heb je niks aan mij. Hollandse herder zou hier wel in het plaatje passen, ja.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:05

kvulden kun je nog nagaan hoelang je bezig was met je jonkie, volgende keer de tijd iets kortewr pakken, kan het probleem best al opgelost zijn.
Neusriem er gewoon af, rij nooit met een neusriem.
Heb het een tijdje gedaan op advies van een trainer maar ik vind het niks dus al weer jaren zonder.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:07

Wat een leukerd Lynn.
Maar wat lees ik? HDD gecrasht ofzoiets?

Daan heeft tussen zijn drukke werkschema en tussen de verbouwingen van ons huis door het schuilstalletje voor de paardjes groter gemaakt. Het was een heel klein oud hokje, nu een slag groter en kunnen ze er samen in staan. Het is alleen om te schuilen en dat ze droog kunnen staan als ze dat willen. Maar ik ben wel trots op Daan dat hij dat 'even' tussendoor ook nog neerzet.
Afbeelding

Afbeelding

En eindelijk een droge plek voor de liksteen. Want in de gewone stal komen ze bijna nooit. Staan eigenlijk 24/7 buiten.
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:08

Wat een lieve foto hierboven!
Zo vertrouwd, heerlijk om te zien <3

Hier in feite dezelfde situatie als bij Fabster, eerst de oude hond "opmaken" :(:) dan pas gaan kijken naar een nieuwe erfbewaker!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:08

Ziet er goed uit, Lien!
Handige vent heb je toch ook :+:

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:32

Nee geen haast, moeten tegen het juiste huisje aanlopen ;)
Ze is nu 2 jaar. Mijn man heeft haar gekocht als pup (zit stamboom en alles bij) toen zijn andere HH wegens een blessure op rust moest (was tegen een muurtje op gelopen en daarbij een stukje van zijn schouderblad af gespat.. dus moest geopereerd). Ze komt uit werk- en showlijnen en wil heel graag wat doen, maar het schiet er hier bij-in en dat is jammer van zo'n leuk hondje. Ze is dus te klein gebleven voor de knpv, maar kent daar al wel oefeningen uit. Ze is verder heel sociaal (wel een dominante teef, ze is de reuen met gemak de baas :') ) naar mens en dier (ook katten en ze is gek op kinderen), maar ik heb haar nooit los als de paarden in de bak staan, ze loopt wel bij me in de stal. Ze is gewend aan een kennel, maar ze is liever in huis.

Hier als pup:
Afbeelding

met onze andere HH
Afbeelding

frisbee :D
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:34

Mooi dier <3

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:38

Mooi dier, wel heel anders als onze HH
Afbeelding
Moet eens foto's maken of filmen als hij agility doet, rette fanatiek.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:50

Wat een leukerds! :D
Oscar wil ook altijd wat doen! En dat doe ik ook altijd. Maar ik heb net een longontsteking achter de rug, dus kon niet veel. Ohhh wat werd hij strond vervelend van het niks doen :') Gelukkig kan ik nu weer wat met hem doen. Oscar is een mafkees eerste klas.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:53

Haha allemaal knappe honden kom ik aan met mijn plumeau/ kale rat (zelfde hond) :')
Afbeelding
Afbeelding

Maar het is wel de liefste hond ooit O:)
Er zijn weinig rassen die ik in huis zou kunnen hebben maar ik vind er veel mooi :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:20

azmay mijn favoriete ras, prachtige hond <3

Max is een kruizing poedeltje en ooit komt er een koningspoedel :j
Afbeelding

Manlief wilde een stoere waakhond, vandaar de HH

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:22

Willen jullie mijn troeteltje ook zien dan?
Hij is altijd en overal bij Afbeelding