Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
arjaaaaa schreef:Dus, als we het even heel zwartwit stellen zoals ik in veel uitspraken ook zie. Kunnen in de randstad waar geen land is ook geen maneges of pension stallen zijn. want dat is dierenmishandeling. Dus moeten iedereen die wil paardrijden en inde randstad woont lang reizen. Of maar verhuizen naar een plek waar wel land is.
Is dat niet een beetje kortzichtig?

arjaaaaa schreef:Dus, als we het even heel zwartwit stellen zoals ik in veel uitspraken ook zie. Kunnen in de randstad waar geen land is ook geen maneges of pension stallen zijn. want dat is dierenmishandeling. Dus moeten iedereen die wil paardrijden en inde randstad woont lang reizen. Of maar verhuizen naar een plek waar wel land is.

Nadya schreef:Deze man erkent ook niet dat constante beweging erg belangrijk is voor een paard. En die heeft dan Deurne gedaan![]()
.
En ondanks dat ik helemaal niks met natuurlijk heb, vind ik beweging gruwelijk belangrijk,, en zie ik zeker wel het belang van landtijd arjaaaaa schreef:Dus, als we het even heel zwartwit stellen zoals ik in veel uitspraken ook zie. Kunnen in de randstad waar geen land is ook geen maneges of pension stallen zijn. want dat is dierenmishandeling. Dus moeten iedereen die wil paardrijden en inde randstad woont lang reizen. Of maar verhuizen naar een plek waar wel land is.
KiWiKo schreef:Nadya schreef:Deze man erkent ook niet dat constante beweging erg belangrijk is voor een paard. En die heeft dan Deurne gedaan![]()
.
kijk in zo een zinnetje kan ik lezen dat jij zegt dat ik dat niet erkenEn ondanks dat ik helemaal niks met natuurlijk heb, vind ik beweging gruwelijk belangrijk,, en zie ik zeker wel het belang van landtijd
). Ninx schreef:Bloemen voor Nadya!
Ben overigens sowieso erg blij dat veel mensen er hetzelfde over denken, hopelijk zet anderen dit weer a.h. denken en maken ze misschien "paard-vriendelijker" keuzes!
Dani62 schreef:Er word teveel naar ons eigen egoisme geluisterd en niet naar de behoeften van het paard.
Je houdt toch ook geen dolfijnen in de achtertuin als je geen zee hebt??![]()
Mensen nemen geen hond als ze 3 hoog wonen en bijna nooit huis zijn.
Maar we nemen wel een paard terwijl we hem niet kunnen bieden wat hij nodig heeft.
Dus om antwoord te geven op de TS... Nee, ik vind niet dat je een paard mag hebben als je die vervolgens voor je eigen gemakzucht op stal zet. We weten allemaal hoe slecht dat is, maar we doen het wel omdat we paardrijden zo leuk vinden.....
Pensionstallen met paarden 23/7 op stal vind ik dierenmishandeling, geldklopperij en zou verboden moeten worden!!
Paard bij ik blij.
heerlijk die frisse lucht. En ja op de zware zeeklei. Nou en op stal komen ze niet hoor
Ze zouden niet eens willen!! runningkawa schreef:Nee hoor is niet kortzichtig
Ze kunnen zeeën droog leggen, maar in de randstad blijkbaar geen droge paddocks...
Ik stem voor een nieuw Deltaplan voor droge paddocks!
. Begin dan geen manege/pensionstalling, als je niet aan het paard wil denken.

. Mensen, wat zijn dat eigenlijk voor afschuwelijke, zelfingenomen, enge wezens?
Nadya schreef:Ninx, helemaal met je eens en ik word er helemaal depressief van. Mensen, wat zijn dat eigenlijk voor afschuwelijke, zelfingenomen, enge wezens?
![]()
Het weer is opgeklaard, ik ga naar mijn liefste paard toe zo....