Wat een prutweer weer. En dan moet het nog winter worden. Ze hebben even buiten gestaan maar staan treurig in de schuilstal samen. Dan liever droog op stal. Scheelt mij weer poep vissen in de bak vanavond. Maar baal wel want je ziet een veulen het liefst lekker buiten en bewegen.
Boon had het ondanks de regen en de natte paddock toch nodig gevonden om te gaan rollen, dus de deken is nu gepaneerd
Die flappies zijn vaak niet zo'n succes; ze zijn te licht om bij hevige wind goed te blijven hangen en bij het doorlopen vaak als 'pijnlijk' ervaren. Én ze hangen er natuurlijk ook als ze níet nodig zijn.
Hier helaas geen buitenspeel weer voor de paarden, wij hebben een flinke bestraatte oprit dus ik was al aan het bedenken om dat goed af te zetten zodat ze daar met de slechte dagen kunnen lopen.
Hier (Almere) gaat het qua wind al aardig tekeer. Regen hebben we ook wel genoeg gehad. De paarden staan dus mooi op stal. Al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust.
De wind zit hier nu op 6, maar rond het IJsselmeer heb ik al 9 voorbij zien komen. De plastic hooiopslag van de buren maakt aardig lawaai, ik hoop dat die blijft staan.
Het waaide hier zo hard dat mijn bril een paar meter weg vloog toen ik water voor de paarden ging pakken. Het was al donker en hij lag in het hoge gras... Gelukkig vond mijn man hem terug want ik was zo'n beetje aan het rondkruipen. Inmiddels is de wind wel wat afgenomen. Het is nu weer windkracht 6 volgens de app. Eerder zaten we op 8.
Het is een lelijk ding, maar zonder schuilstal waren we nergens meer vandaag. Wat een ellende.
heel fijn juist , en zo lelijk vind ik het niet hoor.
Hier windkracht 7 , zag al dat een zeil van een oude schuur was losgekomen en hoorde al takken kraken die volgens mij afgebroken zijn nu. en las online al dat de snelweg hier vlakbij was afgesloten vanwege een omgevallen boom. Morgen de schade verder maar opmaken. Zou blij zijn als mn nieuwe schuur staat, dan slaap ik lekkerder met dit soort weer. De oude stalletjes nu staan onder oude eiken en beukenbomen.
In limburg niet veel te merken. De kliko van de buren was omgewaaid
Maar ik kwam vanuit gelderland en reed in de storm naar huis. Dus wel meegekregen maar moet zeggen dat mijn auto (mazda CX5) prima op de weg ligt met flinke windstoten. Merkte er weinig van terwijl mn seatje alle kanten op vloog altijd.