Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:55

Hebben jullie de weersverwachting gezien? Dat kan echt niet na al dat water...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:56

En erger, er komt nog flink wat water bij voordat het vriest...echt verschrikkelijk, zie er enorm tegenop

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:10

Morgenmiddag is al gereserveerd in de agenda om te pompen en te slepen... Hopelijk dat het dan een beetje wegtrekt het water en de bak (is hier altijd droog) een beetje mooi vlak aanvriest.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:12

Oh! Dat is een goeie inderdaad: ff op tijd nieuw hooi halen :=

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:13

Het is wat het is. Ik heb gelukkig nog een grote bult zand liggen. Dus ik kan hopelijk nog wat zand scheppen op de natte plekken als het begint te vriezen. Dan hebben we in ieder geval geen ijsbaan.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:51

Hier ook genieten van de zon.

Afbeelding

Hier ook wel hooiverspilling gewoon de mesthoop op.
Ik probeer het te beperken maar het is niet anders.

Gisteren emmer strooizout gehaald en morgen wordt nog een pallet vlas geleverd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:55

Waterpret :D

Net een wandeltje met Boon gedaan en na 500 mtr begon ze al fris te worden. Toen er een hond ergens blafte gingen alle benen tegelijk in de lucht en dat kwam haar vanwege het lik-op-stuk beleid meteen te staan op een lel met het halstertouw in de nek. Daarna bleef ze wel voorwaarts maar hanteerbaar. Nog een schrikje bij de geiten van de buren, maar gelukkig geen loslopende/blaffende honden daar. Eenmaal thuis smaakten de wortels weer uitstekend :)

Ik heb maar een voorraadje houtkrul (en verse wortels) gehaald. Wil niet zonder zitten en straks met dat rotweer over de weg moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:22

Wij hebben gisteren 8 grote pakken binnen gehad dus jeej!

Ons nieuwe paadje is nog perfect droog gelukkig.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:29

Brave Boon DF! Geiten zijn ook iets gekkigs blijkbaar hè. Tenminste, die van mij reageert daar ook snel op. of die geiten zijn te snel..

Dat thuiswerken hè.. Ik verbaas me steeds meer.. Ik zie nu teveel rare mensen..

Vorige week iemand die apporteerde met zijn hond op onze wei. En het raar vond dat ik hem aansprak dat het niet mocht.

Én nu.. iemand met een keeshondje/chihuahua achtig iets, wat al starend, dabbend en grommend mee loopt, loopt speciaal het parkeervak over naar het hek, om die hond mee te trekken naar dat hek. Waar die twee van mij intussen proberen het complete hek op te vreten...

Waarom vraag ik me dan af :')
Heb ze net toch maar gewaarschuwd dat ze ze ook vast kunnen pakken en dat ie dan door het hek mee binnen gaat..
Snap nu waarom ze op die hond altijd boos 2.0 zijn...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:33

Nouja... Gewoon omdat 't baasje denkt: vindt ie vast leuk?! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:36

Sommige mensen hebben gewoon het verstand van een pinda.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:36

Wat ben ik blij dat ik achter huizen en paralel aan de weg woon. De meeste mensen kunnen onze oprit niet eens vinden.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:37

Hoewel het huis van de buren nu te koop staat en ik net alweer kijkers op mijn erf had........ Ik ga er maar een schrikdraadje spannen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:39

xXutopiaXx schreef:
Nouja... Gewoon omdat 't baasje nietdenkt: vindt ie vast leuk?! :')

Zoiets denk ik eerder :')

Een boze Olaf ziet er niet leuk uit (waarom voel ik me nu gedwongen " sorry prairy" toe te voegen aan deze zin? :Y) )

Ja t verstand was duidelijk nog kleiner dan hun hond -O-
Vind het dan zo knullig voor die twee bozerds hier. Die hebben zo gelijk, maar t hek opendoen is ook zo flauw van me hè :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:43

En je wilt niet aansprakelijk zijn voor het gevolg........ Ik verbaas me ook vaak over die vele mensen met hond zonder kennis. Aan de andere kant, ze leren op de puppy cursus dat alles met een koekje goedkomt...........

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:46

Belker schreef:
En je wilt niet aansprakelijk zijn voor het gevolg........ Ik verbaas me ook vaak over die vele mensen met hond zonder kennis. Aan de andere kant, ze leren op de puppy cursus dat alles met een koekje goedkomt...........

True, zou het ook nooit doen hoor ;) . Speciaal hiervoor zelfs een tweede automatische poort gezet. Zodat we een hondenveilige exit en entree kunnen maken.
De Schnauz kán sociaal zijn, maar Olaf is raar (gemaakt).

Om 6u hier een hoosbui. Ik sprint zo eerst naar buiten om Dids te laten werken..

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:02

Vraagje aan de moeders (of mensen met meer tact dan ik): mijn bonusdochter heeft een Halflinger die kunstjes kent. Geleerd bij vorige eigenaar (helaas).

Ik heb er een schurfthekel aan, want ik vind het bloedlink met die wapperende pootjes (Spaanse pas), kniebuigingen (slecht voor het gestel) en steigeren op commando. Hij is beloond met eten dus wat er in de dagelijkse omgang gebeurt laat zich raden. Maar we negeren het nu een hele tijd en hij is het eigenlijk wel kwijt inmiddels.

Ik heb aangegeven dat ik het niet wil hebben. We hebben vaker kleine kinderen bij de paarden en ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren. Daarnaast is C regelmatig alleen.

Nu zag ik dat ze vandaag toch Spaanse pas met hem doet en het steigeren aan het opfrissen is (hij snapt haar niet helemaal nog, maar is aardig op weg).

Blijkbaar is het niet voldoende dat ik zeg dat ik het gevaarlijk vind. Dus ik moet een gesprekje doen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Voordat ik filmpjes ga zoeken van steigerende paarden en ongelukken enzo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:15

Afbeelding
Hier ook genoten van de zon. De piste lag niet top maar kon wel wat rijden. Half uurtje aan de gang gegaan met Sammie :+:

Eerlijk gezegd, als het kind blij is er mee en het dier braaf is vind ik dat je haar moet laten doen. :o
Ik spookte vroeger ook van alles uit met mijn pony en dat zijn nog steeds mijn mooiste herinneringen.

IMO kan je beter haar informeren hoe ze hier veilig mee aan de slag gaat dan het haar verbieden.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:24

Helaas hier geen kinderen dus geen advies maar kan me voorstellen dat je dat niet wil.

Heerlijk weer het zonnetje (bij de meesten dan).

Hooi wordt hier ook verspild, heel eerlijk verspil liever wat hooi dan dat ik veel werk heb aan vullen van hooinetten. Hier is overigens ook qua paarden de situatie naar met een maagzweer patiënt en een jong paard dus die mogen beide echt onbeperkt eten. Hooi gaat gewoon op de mesthoop.

Honden komen hier zelden terrein op en anders worden ze wel weggejaagd. Vandmiddag hadden wij de kat van de buren op het terrein, super sneu want die werd door onze 2 honden echt lelijk opgejaagd, ging net goed. Uiteraard mogen de honden echt echt niet jagen maar het is wel op eigen terrein waar ze los lopen. Dus hoop dat de kat ervan geleerd heeft.

Overigens net iets heel vies uit de waterbak van de paarden gehaald :r

Afbeelding

Alle voer achter slot en grendel en verder nog geen ratten gezien maar blijkbaar komen ze ‘s nachts toch zwemmen ofzo. Horen ratten bij paarden aan huis? Of moeten we dat wel aanpakken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:33

Beide. Het hoort er bij maar je wil geen plaag. En ze breiden zich bizar snel uit.

Hier zitten vooral muizen en omdat het voerkot nog in de kelder is en hier nog volop verbouwingen zijn komen ze ook wel eens tot binnen helaas. Dus hier pakken we het wel aan. Ze kunnen niet helpen wat ze zijn maar ze zijn ontzettend onhygiënisch en ze geraken echt overal in. :x

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:37

@biancaaaa: hopelijk heeft kat zijn lesje geleerd en komt ie niet meer op het erf. Poes hier was er ook héél snel achter dat de wei van de buren een no-go area was omdat er (toentertijd) buiten de ponies ook wel eens hun honden los liepen ;)

Tja ratten horen vaak bij buitenleven. Kwestie van een val-emmer maken met bijv. pindakaad of duopenotti er op :)

@Olympia96: bonuskinderen is toch altijd weer moeilijker. Les duidelijk uit waarom het gevaarlijk kan zijn en sluit een compromis dat het alleen mag als jij zichtbaar in de buurt bent.

@Akshay: je verhaal van die honden doet me denken aan een filmpje op YT van een kat die een leeuwin aan het uitdagen was (schuin lopen met alle haren overeind en een heule dikke staart) met schijnaanvallen naar het hek. De leeuwin ging ook helemaal door het lint.

De geit van de buren is een nieuwe, iets met lange hangende flaporen :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:42

Akshay schreef:
xXutopiaXx schreef:
Nouja... Gewoon omdat 't baasje nietdenkt: vindt ie vast leuk?! :')

Zoiets denk ik eerder :')

Een boze Olaf ziet er niet leuk uit (waarom voel ik me nu gedwongen " sorry prairy" toe te voegen aan deze zin? :Y) )

Ja t verstand was duidelijk nog kleiner dan hun hond -O-
Vind het dan zo knullig voor die twee bozerds hier. Die hebben zo gelijk, maar t hek opendoen is ook zo flauw van me hè :')

Geeft niet hoor :') mijn Olaf wil je ook niet boos zien haha.

Ik heb bijna nooit onze poort open, ik heb vaak de kippen los en schijnbaar is het heel normaal dat mensen die hun hond los laten lopen, ook op ons erf komen. Ik heb al een keer een hond weggejaagd en die man wat zeer laconiek toen ik zei dat hij zijn hond aan moest lijnen als die niet luisterde.

Als die hond één van mijn kippen, of erger nog, mijn katten, dan komt die hond niet meer levend mijn erf af.

Olympia, ik ben meer van het wie niet horen wil moet maar voelen, weet niet of dat is wat je horen wilde :+
Laatst bijgewerkt door Prairy op 04-02-21 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:42

Hey DF... :(
Ik hou niet van ratten en wil ze ook niet helpen vangen.... :x

:')

Ooh lekker ayasha.

Ja mensen in hun ander hun weide, alsof ze het wel normaal zouden vinden als je hun tuin inwandeld. :n
Ook zo blij hier met alles omheind met gaas, want hier komen er ook zoveel voorbij.
En onze hond is ook nogal waaks op zijn terrein, wat hij mag.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:46

DuoPenotti schreef:
Hey DF... :(
Ik hou niet van ratten en wil ze ook niet helpen vangen.... :x

:')

Ooh lekker ayasha.

Ja mensen in hun ander hun weide, alsof ze het wel normaal zouden vinden als je hun tuin inwandeld. :n
Ook zo blij hier met alles omheind met gaas, want hier komen er ook zoveel voorbij.
En onze hond is ook nogal waaks op zijn terrein, wat hij mag.

Hahahahaha ik moest het 3 x lezen maar fair enough :') _/-\o_

Dan gaan we toch maar vallen zetten. Vriend wilde ze al gaan vangen om weer uit te zetten in het bos. Toen ik opmerkte dat ze al waarschijnlijk hier om de hoek uit het bos kwamen opperde hij om in de auto te stappen (met een emmertje ratten) en naar ander bos te rijden. Dus we zijn er nog niet over uit....

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:55

Olympia96 schreef:
Vraagje aan de moeders (of mensen met meer tact dan ik): mijn bonusdochter heeft een Halflinger die kunstjes kent. Geleerd bij vorige eigenaar (helaas).

Ik heb er een schurfthekel aan, want ik vind het bloedlink met die wapperende pootjes (Spaanse pas), kniebuigingen (slecht voor het gestel) en steigeren op commando. Hij is beloond met eten dus wat er in de dagelijkse omgang gebeurt laat zich raden. Maar we negeren het nu een hele tijd en hij is het eigenlijk wel kwijt inmiddels.

Ik heb aangegeven dat ik het niet wil hebben. We hebben vaker kleine kinderen bij de paarden en ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren. Daarnaast is C regelmatig alleen.

Nu zag ik dat ze vandaag toch Spaanse pas met hem doet en het steigeren aan het opfrissen is (hij snapt haar niet helemaal nog, maar is aardig op weg).

Blijkbaar is het niet voldoende dat ik zeg dat ik het gevaarlijk vind. Dus ik moet een gesprekje doen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Voordat ik filmpjes ga zoeken van steigerende paarden en ongelukken enzo.

Ik snap wat je bedoelt maar lastig is het wel. Hoe oud is je bonusdochter?
Als moeder zijnde van 2 kinderen van 2.5 en 4.5 doe ik mn best maar sommige dingen leren ze alleen door eerst te vallen, en dat gaat soms gepaard met wel pijn.
Maar potentieel gevaarlijke situaties zijn tricky natuurlijk.