Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
neile schreef:Dat is me toch ook degelijk afgeraden door iemand die al jaren met paddock paradise aanleg professioneel bezig is om de reden die Hilary aangeeft, maar ook om zéker niet op het containerpark houtsnippers te gaan halen. Daar versnipperen ze al het hout dat ze binnen krijgen, maar waarvan jij als paardeneigenaar dus ook niet weet of het hout ooit bespoten is geweest of welke (giftige) houtsoorten er in zitten. Je weet dus niet wat je gooit op je veld en in welke staat het is. Hetzelfde geldt overigens ook voor compost. Ik weet niet of bovenstaande tip dus wel zo'n goeie tip is. Ik denk dat houtsnippers an sich wel goed voor de bodem kunnen zijn, maar dat het gewoon geen oplossing is voor plekken waar paarden echt bijna jaarrond op staan, zoals paden als paddocks.
neile schreef:Ah, maar ik had je link gelezen Maartje, en die persoon formuleerde het als een tip. Ik had het dus over de link die je deelde.
Citaat:Paarden veroorzaken hoge puntbelasting dus met een tegeltje van 5cm dik ben je meestal niet gesteld. De korte termijnoplossingen bestrijden vaker eerder de symptomen dan de oorzaak en verplaatsen meestal het modderprobleem.