Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rover_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:43

Foto’s van Nordic net gemist. Wat gaat dat hard, weet nog goed dat hij net geboren was. Hij is knap!!!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:01

Oh wauw wat is Nordic knap geworden!! <3

Maartje_M schreef:
Zal morgen wel tegen vallen als de wekker weer om 6.15 gaat :=

Hier ben ik ook heel erg bang voor :') |(

Robijntjah schreef:
Hier met Natasja en mijn paarden naar buiten geweest, wat deden ze het goed <3

Verder een eind gekomen in de keuken, morgen weer verder!

Jaa was echt leuk!! En wat een fantastisch paard is het <3 Echt zo lief!!
Jullie hebben echt enórm veel werk verzet!! Petje af! :oo

SSDesign schreef:
De beste wensen allemaal!
Hier 3 paarden super rustig, de 4e helaas niet. Die stond zielig in de stal te schuilen. Toen bedacht ze opeens dat het toch wel beter was om naar de rest te gaan en rende zo door alle draden heen {:)-:( Daarna was het meteen weer rustig maar toch zonde dat ik nu al meer dan een uur nodig heb gehad om het te herstellen :+

Oei Utopia, jullie hadden een vervelendere jaarswisseling! Balen dat ze dan zo in paniek raken hé! Maar dat naambordje is wel te schattig en wat een heerlijke foto's van jullie oudejaarsrit!

Bij jullie ook niet helemaal rustig verlopen dus.. maar het is inderdaad echt heel naar om je beestje zo in paniek te zien.. al ben ik blij dat het een kleintje was := Wil niet weten wat Tamme had kunnen aanrichten als die zo in paniek was geweest.. :oo Vind het sowieso wel frappant om te zien dat die grote paarden zo'n respect hebben voor het draad en dat zo'n kleintje dan gewoon dwars door een vast hek probeert te lopen :')

Thanks iedereen voor de leuke reacties op het naambordje en het ministalletje <3 Het is ook enorm schattig :+: Lieve Kevin met z'n vriendinnetje <3

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:54

Wauw, knappe Nordic! Met recht een Black Beauty. Geen spijt dat je hem verkocht hebt?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:38

JudithO schreef:
Wauw, knappe Nordic! Met recht een Black Beauty. Geen spijt dat je hem verkocht hebt?

Jawel, maar ik had niet echt de keus. Beetje lang verhaal maar de merrie was niet geheel in mijn eigendom, dus op deze manier heb ik de mede eigenaar uit kunnen kopen. Was ook eigenlijk de reden dat ze gedekt was... maarja als er dan zo’n knap veulen uit rolt is het wel heel zuur! Ze word dit voorjaar opnieuw gedekt en dan word het een blijvertje ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:02

Maartje_M schreef:
Libera <3

Robijn en Natasja lekker samen gereden!

Ik lig nog in bed, heb over 1,5 uur les met Jonique dus zal zo maar eens in actie komen. Zal morgen wel tegen vallen als de wekker weer om 6.15 gaat :=

zo laat pas :+ mijne gaat wat eerder... zie er zo tegenop :(

Robijntjah schreef:
Wat een knapperd!

Hier met Natasja en mijn paarden naar buiten geweest, wat deden ze het goed <3

Verder een eind gekomen in de keuken, morgen weer verder!

wat gezellig :D
Libera schreef:
Nordic <3
[ [url=m/0CkaGQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/STAKzk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/R1FVRq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kreeg net een update vanuit NY met een video van Nordic! Zo leuk... niet te geloven dat hij alweer bijna 2 is! :o

Nu even bijlezen...

<3 <3 Gaaf!!!

Hier mijn auto te koop en een andere jongere opgehaald, wat een weekend. ik ben kapot hahaha..

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:12

Snap ik, Libera. Hopelijk komt er nu dan weer zo'n knap veulen uit!

Wat voor auto heb je nu, Irene?
Hier moet de auto morgen naar de garage. Hopelijk krijg ik hem gestart, hij is goed lam zeg maar.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:46

JudithO schreef:
Snap ik, Libera. Hopelijk komt er nu dan weer zo'n knap veulen uit!

Wat voor auto heb je nu, Irene?
Hier moet de auto morgen naar de garage. Hopelijk krijg ik hem gestart, hij is goed lam zeg maar.

We hebben nu n BMW 3 serie gekocht. Is een iets meer solide auto, wilde graag een 4WD maar voor nu zit de auto die we willen er even niet in.

Ik heb n VW Golf nog over... dus als iemand n goedkoop dieseltje zoekt haha

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 22:50

Ik heb een bmw 320 gehad. Prima auto, kon de trailer goed trekken en relatief zuinig voor zo’n grote auto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:52

Oh dat is wel zuur dan Libera! Autotroubles, wij zijn ook rustig aan rond aan het kijken naar een auto met trekhaak...

Ik heb ook een BMW gehad maar dan een van toen 20 jaar oud ofzo <3
Heerlijke bak!

Wat foto’s van gisteren:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 22:53

Afbeelding
Vandaag voor het eerst wezen wandelen met deze snotneus.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:56

belle_boef schreef:
Ik heb een bmw 320 gehad. Prima auto, kon de trailer goed trekken en relatief zuinig voor zo’n grote auto

Dit is n 318d, meer dan genoeg pks haha.

Robijn de golf heeft n trekhaak :+

Heerlijke foto's!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:47

Mooi paard Libera, weet je al welke hengst van het voorjaar?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 10:21

Robijntjah schreef:
Wat foto’s van gisteren:

[ [url=m/bxlwrX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z9ni3t.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Hnnalu.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:04

Hier heeft het oudje nog geluk gehad. Ze werd weggejaagd door de ruin bij een hooinet wilde wegdraaien en gleed uit tegen ons hekwerk en kwam met een achterbeen in de draad die ze nog enkele meters meetrok voor het loskwam. Hek krom, 10 isolatoren stuk maar het paard heeft gelukkig niks. Toevallig dat mijn man net naar buiten keek en het zag gebeuren

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:41

Prachtige Nordic <3 Ben beneiuwd naar het volgende veulentje.

Heerlijk zo buiten, moet zelf mijn te grote reflectiedeken nog verkopen en passende terugkopen :Y)

Jeetje dat is schrikken, gelukkig alleen materiële schade :=

Diva heeft even aansluiting bij de buurtjes.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Azmay op 06-01-20 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:53

Oei dat is schrikken idd Lynn! Gelukkig ongedeerd... gebeurd hier ook af en toe, schrik me altijd dood!

Dit voorjaar word ze gedekt door Gaudi (Totilas x DeNiro)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:41

Gelukkig ongedeerd, dat is wel schrikken geweest!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:08

Libera schreef:
Oei dat is schrikken idd Lynn! Gelukkig ongedeerd... gebeurd hier ook af en toe, schrik me altijd dood!

Opgezocht :D , eerder die ik tegenkwam was een springer, maar jij bedoeld Gaudi SSF? Mooi, ook een zwarte, wie is jouw merrie ?
De springhengst Gaudi kwam ik ook tegen, ( die trouwens ook een gaaf papier heeft)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 20:28

Grrr. Hier hadden ze de boel ook gesloopt. Met aanleggen van de track de stroom niet meer gecontroleerd. Ging een hele tijd goed maar blijkbaar zijn ze er achter gekomen dat achter weinig prik staat. Beide de hele dag op de weide gebanjerd terwijl ze al ruime tijd niet meer op het gras staan. Gevolg 2 volgenunkerde paarden en een puinhoop.
Net zoveel mogelijk losgekoppeld en komende tijd staan ze voor straf in de bak met een joekel van een klapper erop.

Ons apparaat was stuk dus er hing een oudje aan. Doordat we vaak prijsplannen hebben is ons nieuwe apparaat al 3 keer stuk gegaan dus die wilde ik niet ophangen tot dat verholpen was. Nu toch maar weer eraan. Zal ze weer even leren

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:56

Lynn_Nikita schreef:
Libera schreef:

Opgezocht :D , eerder die ik tegenkwam was een springer, maar jij bedoeld Gaudi SSF? Mooi, ook een zwarte, wie is jouw merrie ?
De springhengst Gaudi kwam ik ook tegen, ( die trouwens ook een gaaf papier heeft)

Het is idd de AES gekeurde dressuur hengst :j
Mijn merrie is Idaza DG, een UB40 x Caridor. De vader van Nordic was Gaspard v. Ravel x Sir Donnerhall, ben heel benieuwd wat ‘t word met Gaudi!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:14

Libera schreef:

Oef wat een gave hengst, even opgezocht.. veel lossigheid in de beweging en heel erg lenig.
Wil je fokken voor de verkoop of voor jezelf?

Jeetje Lynn, dat klinkt heftig...

Belle Boef, echt rot dat ze gesloopt hebben. Volgens de man in de winkel moesten we ook erg om denken dat de aardpen lang genoeg is, omdat ie anders met droogte geen contact maakt....

Wel een flinke straf, alleen gaat dat niet ten koste van je bak?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 22:18

Ik heb een simpele bak die zich op zich redelijk houd. Geen drainage oid. Van het voorjaar frees ik hem om en dan is die weer los.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 23:08

@Irene, tja straf, bak arrest geef het een naam. In ieder geval de enige optie nu ze een deel gesloopt hebben en op deze manier de stroom binnen een half uur gefixt is voor het stuk waar ze staan. Ik kom liever niet thuis om erachter te komen dat ze verder Van huis zijn dan hun eigen weide.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:16

belle_boef schreef:
@Irene, tja straf, bak arrest geef het een naam. In ieder geval de enige optie nu ze een deel gesloopt hebben en op deze manier de stroom binnen een half uur gefixt is voor het stuk waar ze staan. Ik kom liever niet thuis om erachter te komen dat ze verder Van huis zijn dan hun eigen weide.

Begrijp ik hoor. Wij hebben ook n flinke klok gekocht, 1 die het goed aankan. Miss zet ik er voor t achterste deel nog n mobiele aan. De grote blijft wel achter t draad denk ik maar de pony... dat is straks n puber en het is en blijft n pony... haha!
Ik begin met de dag meer te trappelen.. nog even nog even en dan kunnen ze bij ons wonen..

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:35

Ir1ne schreef:
Libera schreef:

Oef wat een gave hengst, even opgezocht.. veel lossigheid in de beweging en heel erg lenig.
Wil je fokken voor de verkoop of voor jezelf?

Jeetje Lynn, dat klinkt heftig...

Belle Boef, echt rot dat ze gesloopt hebben. Volgens de man in de winkel moesten we ook erg om denken dat de aardpen lang genoeg is, omdat ie anders met droogte geen contact maakt....

Wel een flinke straf, alleen gaat dat niet ten koste van je bak?

Wil dr eigenlijk wel een aanhouden voor mezelf, dus in principe fok ik die voor mezelf. Maargoed, je weet nooit hoe het loopt natuurlijk :)

ik gooi in de zomer voor de zekerheid altijd wekelijks een emmer water bij de aarde pen, zodat het niet te droog word. Wil er eigenlijk nog een pen bij, dan heb ik er 3.

Hier ook een flinke klok, omdat ik overal 3 a 4 draden heb tikt dat wel aan.