Er wordt veel gedacht aan de mogelijkheden die er nú zijn en die zijn er inderdaad weinig. Als je verandering wil, zal je eerst de mindset moeten veranderen en dan zullen er langzaam ook daadwerkelijk praktisch dingen gaan veranderen.
LadyMadonna schreef:Sanne.... Tuurlijk... even 30 shets aanschaffen als vriendjes... zie jij het gebeuren?
Dus je hebt een kneiterdure top dressuur/spring hengst, die meerdere tonnen gekost heeft, maar je kan geen shetlander onderhouden om het beest een beetje een leven te gunnen?
Geldtechnisch snap ik je natuurlijk echt wel, maar als je kijkt naar welzijn en hopelijk eventuele welzijns gerelateerde regelgeving, dan vind ik het wel een leuke creatieve oplossing
Iets realistischer ook, dan denken dat we 30 peperdure hengsten met z'n allen in een pp zetten 
danzzz schreef:Bijkomend is ook dat als paarden gewend zijn hele dagen op het land te staan, en je gaat dan een weekje in Frankrijk of Spanje op CC, dan zijn dat te grote veranderingen, dag (of twee) op de wagen dan 4 a 5 dagen op stal, weer een dag (of twee) op de wagen ondertussen grote inspanningen moeten verrichten en het verschil is gewoon te groot en ik vind dat je een paard dat niet aan kan doen. Het zijn gewoontedieren.
Ook hier weer: als er een wetgeving komt, dan zal er dus ook op wedstrijden land of paddocks beschikbaar moeten zijn.
Ik ken bijvoorbeeld ook sportstallen waar wel alles buiten staat, maar om de redenen die je noemt worden de paarden in training s'ochtends allemaal binnen gehaald. Ze staan dan een paar uur op stal, krijgen individuele porties eten, worden getraind en worden aan het einde van de dag weer buiten gezet.
Ik heb echt nog nooit gehoord trouwens van paarden die (niet medische) rust krijgen door stalrust. Dat is echt volledig nieuw. Op de meeste topstallen gooien ze paarden na een concours juist de wei in om even tot rust te komen. Niet alleen mentaal, maar ook fysiek.