Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:42

Wat een heeeeeerlijk weer!

Whassupp

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:46

Geniet ervan allemaal! Hier een heerlijk paarden-hond-tuin-ennogmeerbuiten-weekend voor de boeg {:} !!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:10

Wij gaan vandaag de nieuwe poes van Schiphol afhalen. Ook leuk. Vanavond een feestje, dus morgen een kater :+ . Maar gelukkig is het de hele week mooi weer.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:17

Lente *\o/*

Lekker van het mooie weer genieten!!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:22

Met een poes en een kater wordt het vast een gezellig weekend fabster 8-)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:27

wordt vast een leuk weekend Fabster! Is het eigenlijk een bijzondere kat dat ie met het vliegtuig komt?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:09

Natalie36 schreef:
Met een poes en een kater wordt het vast een gezellig weekend fabster 8-)

_O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:11

MarloesHJ schreef:
wordt vast een leuk weekend Fabster! Is het eigenlijk een bijzondere kat dat ie met het vliegtuig komt?

Nee, maar we waren nogal specifiek in onze wensen, omdat we al een kat en honden hebben en het is een kat voor mijn dochter. Hier konden we niks vinden. Dus deze komt uit een buitenlands asiel. Maar is gewoon een huis- , tuin- en keukenkat.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:30

Fabster schreef:
MarloesHJ schreef:

Nee, maar we waren nogal specifiek in onze wensen, omdat we al een kat en honden hebben en het is een kat voor mijn dochter. Hier konden we niks vinden. Dus deze komt uit een buitenlands asiel. Maar is gewoon een huis- , tuin- en keukenkat.

Dan is hij in elk geval bijzonder voor jullie! Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst! :D
Ik heb wbt katten ook bijzondere eisen want ik kan maar een soort ras verdragen, gelukkig zijn die in Nederland wel te vinden :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:37

wat leuk fabster, gefeliciteerd met jullie aanwinst

Helaas ,het duimen heeft gedeeltelijk gewerkt. De woning van ons is zo goed als verkocht ( alleen moeten wij nog tekenen maar doen wij niet tot wij wat anders hebben) maar de woning waar wij al geruime tijd mee bezig waren gaat niet door. De verkopers hebben besloten om toch te proberen om de woning voor de vp te verkopen ipv onderhands.
Erg zuur voor ons zeker omdat dit al erg lang speelt en nu alles klopt met verkoop van onze woning en de aankoop van die van hun andere woning, maar kan het niet kwalijk nemen dat ze voor meer geld willen gaan als dat haalbaar is. Wij hebben niet meer te besteden en zeker gezien wat er nog aan moet gebeuren is extra lenen geen optie, moeten ons niet in de problemen werken en dan van droom in nachtmerrie eindigen.
Tenzij wij op korte termijn iets anders vinden komen er geen paarden achterom. Het risico om tijdelijk te huren tot er misschien iets op ons pad komt is te groot, met kinderen en huisdieren is voor tijdelijk huren niks te vinden helaas. tenzij wij op zeer korte termijn iets geschikts vinden trekken wij ons huis uit de verkoop terug en zaten wij erg dichtbij maar toch net te ver weg. Einde droom, maar tevreden met wat ik heb

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:04

Klote meis. :(:)
Ik duim dat je iets heel moois gaat vinden.

Hier vanmorgen poepjes gecontroleerd en tot nu toe alleen horzellarven gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:06

kvulden schreef:
SVRL ik ben ook aan het kijken wat handig is. Ik krijg over de stolp qua knoeien wisselende berichten. Het hooi blijft wel droog, maar de meeste paarden trekken het hooi naar buiten om het daar te eten of nieuwe te pakken. Een hooiruif voir een grote baal kan ook. Volgens mij kun je die ook zelf verplaatsen. Meestal zitten er wieltjes onder. Wanneer ga jij hem halen?

Ik zou mijn hooinet nog om het hooi doen, geeft ook minder knoeien (hoop ik). Wanneer gaan halen moet nog met vriendlief uitgevochten worden. Hij wil er een weekendje weg van maken, maar de komende maanden heb ik nogal veel werkweekendjes over genomen van mijn collega's in ruil voor weekends verderop dit jaar (zelfs al voor volgend jaar) ivm een studie die ik ga afmaken. Eind april laat ik mijn veulen castreren en wil dan geen weekend weg (een dag is voor mij geen probleem), in mei ben ik maar 1 weekend thuis en dan wordt de verjaardag van mijn schoonmoeder gevierd en ook in juni ga ik maar 1 weekend thuis zijn. Dus ofwel kan ik mijn vriend overhalen tot een dagtrip, ofwel moet ik wachten tot in het najaar (wat ik dan weer te lang vind).

Pff, gisteren nacht af gekomen met een zware migraine en vanmorgen opgestaan met een dikke kaak. Ik helemaal in de war, want aan die kant kon ik absoluut geen abces hebben. Eens ik op het werk was, leek mijn kaak niet meer dik. Daarnet kreeg ik echter pijn aan mijn oog, dus even de wachtarts gebeld. Blijk ik een ontstoken oog te hebben. Soms is het toch wel handig om met artsen samen te werken, had anders ten vroegste maandag naar de huisarts kunnen gaan.

Bah Lynn, dat is echt geen leuk nieuws zeg.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:15

Wat ontzettend jammer!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:23

Zonde Lynn! :(:)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:26

Balen lynn, maar misschien komt er nog wel weer wat anders op jullie pad, of bedenken ze zich op tijd ;)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:48

Balen lyn. Evt staat ons huis in Nederland te huur maar dan moeten jullie wel een stukje noordelijker (randje Brabant-Gelderland) dus waarschijnlijk niet handig met de kinderen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:06

Oh gatverdamme Stef heeft luizen :x :x :x :r

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:07

Ojee! Dat wordt wassen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:08

Ben ik nu de enige die spontaan overal jeuk krijgt van het woord luizen alleen al? %)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:12

Wat balen Lynn!

Ik krijg er idd spontaan jeuk van het woord luizen... Sterkte Abby met het wassen. Heel wat jaartjes geleden ook moeten doen voor een toenmalig verzorgpaard en koud dat het toen was. Het water is toen speciaal daarvoor aangesloten. Succes!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:16

Tis gelukkig lekker temperatuurtje momenteel, maar op zaterdag is natuurlijk de veearts dicht. Ff kijken of ik snel de grens over kan naar Bels. De rest van de week moet ik werken tot 5 en savonds wassen wil ik ook niet. Wil hem niet nat de nacht in laten gaan.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:16

oliebol wat balen Lynn :(

Owjee paard met luizen. Brr kriebels.

Ff wbt ontwormen.
Ik heb ze begin december allemaal met Pramox behandeld.
Nu vind ik heeel sporadisch nog een horzellarve (afkomstig van de minis) hooguit 1 per week ofzo.
Zou ik ze aankomende maand dan nogmaals met Pramox doen of met de normale Equest?

:') :') vanmorgen Amel en Melle even de deken af gedaan.
Nou die 2 vonden mekaar toch raar.
Snuffelen, rondjes draaien, gillen en achter elkaar aanrennen.
Vooral Melle zat Amel aan te kijken van 'WTF, wie ben jij' :D echt te grappig

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:26

Snap goed dat tijdelijk huren tegenstaat.
Echter is het ook fijn als jullie huis verkocht is en je "vrij" bent. Lastige keuze.
Als jullie huis altijd makkelijk te verkopen is, dus veel vraag erna en mensen die makkelijk het bedrag neerleggen. Zou ik ook lekker blijven zitten. Anders denk ik dat ik toch voor verkoop zou gaan. Zodat ik dan vrij ben om een ander huis te kopen.
Blijft moeilijk. Een dilemma.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:27

Poes via de lucht.. bijzonder!
Snap het wel. Wij hadden eerst ook een hond uit het asiel willen halen. Was ook niks dat matchte.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:25

Luis heeft ons trekpaard ook 1 keer gehad, ook tijdens de overgang van winter naar zomervacht. Dat schijnt een veel voorkomend fenomeen te zijn (aldus onze da).

Wij hebben er eigenlijk niets mee/aan gedaan en hier is het vanzelf verdwenen na de vachtwissel en ook niet terug gekomen.

Het zal vast per geval verschillen dus misschien is het bij Stef wel nodig (hier waren het een paar kleine kale plekken door het schuren tegen de jeuk maar verder niets schokkends).

Net m'n projectje willen longeren maar op een of andere manier trekken wij lastige paarden aan schijnbaar.
De vorige hadden we geen passend zadel meer voor en had dat "in slaap vallen" waarvan ik nog niet weet wat het is.
En deze heeft problemen in z'n achterhand. Het gaat dan een paar maanden goed en dan ineens hij weer ataxie/hanentred/een blokkade waardoor hij dus nouwelijks kan lopen.
Vandaag heeft hij het dus weer en kan ik er dus niets meer mee. De vraag is dan hoe lang het gaat duren (soms dagen, soms weken of maanden).

Enige dat hun dan linkt is dat ze halfbroers zijn dus misschien komen de problemen in de rug daar vandaan.

Maar balen is het wel, en gaat weer een gesprek met de eigenaar worden hoe nu verder..