[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:59

James gooide ook telkens weer de halster naar beneden. :') Nou ja, alles wat binnen zijn bereik was. :=

marion82

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 08:13

Ik ga het wel meemaken. Al is het maar voor overdag om de halsters op te hangen

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:28

Maar dat is hetzelfde met de voerbakken. Ben benieuwd of alle paarden die laten hangen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:40

Hé wat leuk dat je Bjordy hebt gekocht. Ik ken hem ook, hij was ook van de eigenaresse van mijn oude verzorgpony :). Heel lief dier en echt voor kinderen.

Je stal ziet er echt al goed uit! Ben heel benieuwd hoe het is als alles helemaal af is :j.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 09:27

Ik probeer ze strak op te hangen, anders vis ik ze elke dag weer uit stal haha

Dank je wel pernilla

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:54

Je kan de voerbakken ook gewoon vast schroeven in het hout op de metalen haken :) Zo deden wij dat met van die verhangbare halsterhaken op stal. Anders werden die steeds gestolen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:58

Dat is zo lastig schoonmaken...

Gewoon tijdens het voeren andersom hangen (dus aan de buitenkant ), en daarna weghalen :)

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:15

marije1109 schreef:
Wij bewaren voer in een kapotte diepvries. Gratis af te halen en stof- en ongediertevrij!

Dat hadden wij inderdaad ook op stal. die vriezers legden ze dan met de achterkant op de grond.
Werkte prima!!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:45

Wij hebben ook zo'n vriezer op stal, zelfs met slot erop :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:09

Voerbakken gewoonn opruimen na gebruik. Kun je meteen schoonmaken

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 16:50

Ja ik ga ze idd gelijk opruimen na gebruik. Ik ga ze erin hangen als ik er voer in heb gedaan en daarna haal ik ze weer weg. Zat ik toevallig zelf ook al aan te denken.

Morgen is de grote dag, dan gaan we mijn meisje verplaatsen. Aangezien de paardentaxi niet kan, moet ik het wel weer zelf doen. Trailer is geregeld, dus morgen middag is het zover. Ik ga daarna ook gelijk bjordy ophalen, staan ze in de nacht ook samen.

Het was dus wel even doorwerken vandaag en hebben de halve dag op stal doorgebracht. Mijn schoonvader is begonnen met de goten voor de ingang, dan kan het water via dat naar het riool. De kasten zijn geverft, de bak is gereed, de deur zit in bjordy zijn stal en hun stallen zijn opgestrooid. Ook de Voerbakken opgehangen aan haken.

De bak
Afbeelding

Bjordy zijn stal en de nieuwe deur
Afbeelding
Afbeelding

Lucy haar stal ook klaar
Afbeelding
Afbeelding

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:55

de zwarte bak is denk voor het water???
Zoja is het niet mogelijk om het daar wat op te hogen zodat er niet steeds stro in het water komt??

Zou voor mij iedergeval vervelend zijn... maar misschien vinden jullie het wel prima zo

AlexaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:02

Wauw, met het overplaatsen van je meisje en Bjordy gaat het nu wel echt beginnen!

Ik lees al een tijdje mee en vind het er echt geweldig uitzien! Heel erg goed gedaan, mag je super trots op zijn!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:07

Wauw ziet er echt super leuk uit! Ben benieuwd hoe je paardjes het vinden morgen! :)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:11

Wat ziet het er goed uit! Jullie hebben mega hard gewerkt. Daar kan je trots op zijn! Spannende dag morgen veel succes!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:22

kimberlyve schreef:
de zwarte bak is denk voor het water???
Zoja is het niet mogelijk om het daar wat op te hogen zodat er niet steeds stro in het water komt??

Zou voor mij iedergeval vervelend zijn... maar misschien vinden jullie het wel prima zo

Ik ken ook paarden die in hun voerbak konden poepen, die hoog hingen. Ik ben bang dat er nog wel eens wat poep in deze waterbakken zal eindigen maar als je daar elke dag even naar kijkt hoeft dat niet zo erg te zijn.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 17:37

De waterbakken loop ik sowieso elke dag na, moet ze natuurlijk ook weer vullen.

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze het gaan vinden, vind het ook heel spannend

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:44

Vraagje, hoeveel dagen denk jij met 1 baal kuil te gaan doen / hoeveel pony's ga je houden?

Op het moment dat je deze open maakt, moet je echt minimaal een paardje of 10 - 15 hebben staan om het op tijd op te krijgen en dan nog kun je met een beetje pech een groot gedeelte weggooien. Deze balen zijn echt voor grootvebruikers óf je moet de mogelijkheid hebben om de gehele baal volledig uit te kunnen pluizen en droog op te kunnen slaan? Je hebt voor kleine stallen ook kleine baaltjes, denk dat jij daar veel beter mee uit de voeten kunt. Deze kun je ook prima zelf verplaatsen d.m.v. omrollen o.i.d. :)

Deze zijn wel wat prijziger maar uiteindelijk dient gemak ook de mens, je zult er niks van weg hoeven gooien en het kost veel minder werk dan steeds z'n grote baal 'los te moeten halen'..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:44

Ziet er prachtig uit! Alleen ben je niet bang dat er teveel ruimte is onder de deur van Bjrdy voor een hoefje?
Ik ben soms een doemdenker en zie het voor me als ze rollen dat er geen voetje tussen gaat.

Heel veel succes met de verhuis!

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:51

Humphry schreef:
Vraagje, hoeveel dagen denk jij met 1 baal kuil te gaan doen / hoeveel pony's ga je houden?

Op het moment dat je deze open maakt, moet je echt minimaal een paardje of 10 - 15 hebben staan om het op tijd op te krijgen en dan nog kun je met een beetje pech een groot gedeelte weggooien. Deze balen zijn echt voor grootvebruikers óf je moet de mogelijkheid hebben om de gehele baal volledig uit te kunnen pluizen en droog op te kunnen slaan? Je hebt voor kleine stallen ook kleine baaltjes, denk dat jij daar veel beter mee uit de voeten kunt. Deze kun je ook prima zelf verplaatsen d.m.v. omrollen o.i.d. :)

Deze zijn wel wat prijziger maar uiteindelijk dient gemak ook de mens, je zult er niks van weg hoeven gooien en het kost veel minder werk dan steeds z'n grote baal 'los te moeten halen'..

Ik heb afgelopen winter hier 3 paarden gevoerd met grote ronde balen. Heb niks weg hoeven gooien, omdat het ging schimmelen.
Dus ik zou het eerst gewoon even aankijken hoe het uitpakt.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:04

Mocht je paarden krijgen die misschien wel de drinkbak om gaan gooien ;-) dan zou je een oude autoband neer kunnen zetten met zo een ronde zwarte bak erin. Past precies en de stal blijft droog.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:23

Wij voerden altijd vier paarden met grote balen, ging prima!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:35

nee hoor Humphry, met 5-paarden gaat dat al prima hoor, zonder enkel spoortje schimmel en dan staat het zelfs buiten

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:37

Suusje1986 schreef:
Wij voerden altijd vier paarden met grote balen, ging prima!

Oke wat top zeg, kwaliteit van het gras zal vast ook een grote rol spelen maar hier in de omgeving is het echt géén succes! Sterker nog, er staan hier een pony/paard of 13 en nog wat klein spul, stuk of 5 en dat is soms al erg lastig op te krijgen alvorens het gaat broeien/schimmelen :(

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 19:04

Het is vrij droog en uitgerekend zou ik (bij 6 paarden) er 2 weken mee doen. Met 1 baal dan.
Ik kan het ook nog wel uitrollen en laten liggen, dus ik kijk wel even hoe het uitpakt