Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kwii

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:53

Ik trok laatst pony uit de wei, gepaneerd met natte klei. Ik snap ook niet hoe ik mijn spullen schoon zou moeten houden :+

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:11

Ligt heel erg aan het paard denk ik, mijne heeft altijd een schoon hoofd maar heeft sowieso ook een heel kaal hoofd, dus dat ziet er al snel schoon uit. Zacht borsteltje erover heen en hij glanst :) wat ook kan helpen is een babydoekje over de kalere plekken, dat neemt echt kei veel stof op.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:18

snissje schreef:
Kijken jullie wel eens de vlogs van Jill huijbregts? Ik vraag me bij haar altijd af hoe zij die hoofden zo schoon en glimmend krijgt?! Die van mij heeft altijd een vies stoffig hoofd. Terwijl ik altijd het zweet wegpoets met een borstel of spons. Ik snap er niks van :+

Ik zou zeggen vraag het haar even, ze zit hier ook op bokt! :P

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:48

Zo'n schapenharen(?) zachte borstel vind ik mega fijn om te gebruiken, haal je echt veel stof mee weg en als het echt vies is dan gebruik ik ook een babydoekje

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 04:23

Dat werktniet bij mijn paarden, want die witte bles blijft eeuwig sneeuwen. Zelfs als ik hem bijna dagelijks even met een rosborstel bewerk :')

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:09

babyolie en doekjes zijn heilig bij blesjes ! eerst goed rossen , dan met babydoekjes huidvet weghalen en dan met een doekje en babyolie erover heen !

edit :
zaterdag op equiday een fles cowboy magic gekocht , shine in yellow out , hopen dat die fjordenstaartjes weer mooi licht worden

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:25

Mijn paard zn hoofd is eigenlijk ook altijd zonder stof, ik doe dat met een zachte borstel en een babydoekje werkt als een tierelier! :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:52

Mijn paard is bang voor baby doekjes :') Leuk joh als je zo'n beestje pas een paar maanden hebt, soms van die gekke dingen die je tegenkomt als je ze beter leert kennen. Doe het nu met een handdoekje en dat gaat goed.

Ga van de week proberen z'n kaak bij te werken met een tondeuse. Hij moet er gewoon aan wennen denk ik.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:24

Welke tondeuse gebruiken jullie? Hier moet ik dringend de benen opscheren, maar mijn stalgenoot met tondeuse is naar een andere stalling verhuist... Dus ga er zelf maar 1 kopen.

Hoofd stofvrij en glanzend doe ik met echt schapenwol.

Als ik mijn tondeuse heb laat ik wel eens voor en na foto's zien.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:14

Seltje schreef:
Welke tondeuse gebruiken jullie? Hier moet ik dringend de benen opscheren, maar mijn stalgenoot met tondeuse is naar een andere stalling verhuist... Dus ga er zelf maar 1 kopen.

Hoofd stofvrij en glanzend doe ik met echt schapenwol.

Als ik mijn tondeuse heb laat ik wel eens voor en na foto's zien.

Ik gebruik een moser heerlijk ding!!
Betaal je wel wat meer voor maar zo'n sectolin kan je ieder half jaar vervangen -O-

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:22

wat een leuk topic! ik vind het heel belangerijk dat mijn paarden mooi verzorgd op stal staan, worden ook bijna iedere dag gewassen etc, enkel het toiletteren schiet er laatste tijd erg bij in, zit er toevallig iemand hier in het topic die het super leuk vind om te doen? en het netjes kan haha (omgeving hilvarenbeek/beekse bergen)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:22

Ik scheer al 5 jaar elke week benen, oren en baardjes met de sectolin... ga nu pas nieuwe messen kopen

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:34

Ik wil je eventueel wel een keer helpen Rockey, je zit vlak bij mij thuis als het goed is :)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:04

faunty schreef:
babyolie en doekjes zijn heilig bij blesjes ! eerst goed rossen , dan met babydoekjes huidvet weghalen en dan met een doekje en babyolie erover heen !

edit :
zaterdag op equiday een fles cowboy magic gekocht , shine in yellow out , hopen dat die fjordenstaartjes weer mooi licht worden

Mijn paard heeft een (behoorlijke) witte bles en vraag me af wat baby olie zou moeten doen om het witter te krijgen en ik durf het niet goed te proberen haha. Ik gebruik nu zo'n droogshampoo achtig iets. Dat spuit ik op een handdoek en dan wrijven. Mijn paard houdt helaas erg van rollen en z'n bles is vaker grijs dan wit.. :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:35

Die van jou heeft een prachtige bles <3

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:07

Talkpoeder maakt witter.

En in westernstores kun je verf zonden met een kussentje....dan verf je de bles witter

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:15

Afbeelding
Die van mij heeft dus ook zo'n enom wit hoofd. Ik was het gewoon wanneer nodig.

Talkpoer helpt zeker weten.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:45

Jammer dat je wat ver weg woont Rockey, ik doe niets liever dan toiletteren haha

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:47

Ohh ik vind het ook heerlijk!! <3 Ik woon helaas ook niet in de buurt.

Ik heb de eigenaresse van m'n bijrijdpaard kennis laten maken met mijn grote vriend Cowboy Magic, ze is nu ook verslaafd :P :P

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:43

Ik gebruik ook een Moser, de Askar! Heel fijn is die

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 23:05

Ja ik volg Jill ook, ik maak het voorhoofd altijd schoon met babydoekjes. Zij ook denk ik... Maar kan ook Danielle (Van Mierlo) zijn want die volg ik ook op YT. Kan ze in m'n geheugen niet altijd uit elkaar houden :D

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:04

Even een vraagje.

Hier een pony met dikke lange manen, wat ik natuurlijk graag zo houd :D ik heb ze eigenlijk altijd los, want een hengstenvlecht/merrievlecht oid heeft ze er zo uit. Gewone vlechten schuurt ze af, ook als ze losjes zitten. Maar nu is het zo lang gegroeid dat ze erop kauwt bij het grazen, super jammer! Alleen het eerste stukje invlechten werkt ook niet.

Iemand een idee hoe ik de manen uit de buurt van haar mond houd? Dit filmpje kwam ik net toevallig tegen. Zou dit iets zijn? https://www.youtube.com/watch?v=SsjdYRrsvFs

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:58

Ik denk dat dat ontzettend lelijk wordt als je dat eruit haalt. Je zou het altijd kunnen proberen natuurlijk!

Ik heb vandaag de manen weer kort geknipt :) Ze waren al zo'n 3 handbreedtes lang.. Nu weer op 2-1,5 handbreedte geknipt. Wou ook de benen scheren maar helaas ging de tondeuse bij het eerste been stuk.. Gelijk een nieuwe van moser gekocht en straks weer heen om hem uit te proberen. Kan namelijk echt niet tegen het idee dat ze 1 geschoren been heeft :+

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:00

Afbeelding
Afbeelding
Beentjes weer mooi geschoren :D
Mijn nieuwe moser is zo fijn! Ik weet eigenlijk niet of het nou een tondeuse is of echt een klein scheerapparaat. Je kunt er iig ook een heel paard mee scheren.
Ik heb haar nooit geschoren, maar wil haar dit jaar wel scheren. Is het handig om eerst alleen de borst te scheren, en als dat bevalt de rest?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:58

Zou gewoon lekker in een keer scheren, anders krijg je van die lelijke kleurverschillen.

Ik heb Mara ook helemaal geschoren gisteren. Eindelijk.

Ik gebruij zelf sinds kort manen zakken (die ik zelf gemaakt heb) Afbeelding
En ik moet zeggen dat de vlechten er erg netjes in blijven. Geen knopen meer en tot nu toe ook geen pieken meer, dus dan zou ik kunnen stellen dat het haar ook goed beschermd blijft en dus dikker gaat worden.

Die bandages zou ik zelf persoonlijk niet doen. Het haar wordt zo norm dubbelgevouwen.