Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wat ook kan helpen is een babydoekje over de kalere plekken, dat neemt echt kei veel stof op. snissje schreef:Kijken jullie wel eens de vlogs van Jill huijbregts? Ik vraag me bij haar altijd af hoe zij die hoofden zo schoon en glimmend krijgt?! Die van mij heeft altijd een vies stoffig hoofd. Terwijl ik altijd het zweet wegpoets met een borstel of spons. Ik snap er niks van
Leuk joh als je zo'n beestje pas een paar maanden hebt, soms van die gekke dingen die je tegenkomt als je ze beter leert kennen. Doe het nu met een handdoekje en dat gaat goed. Seltje schreef:Welke tondeuse gebruiken jullie? Hier moet ik dringend de benen opscheren, maar mijn stalgenoot met tondeuse is naar een andere stalling verhuist... Dus ga er zelf maar 1 kopen.
Hoofd stofvrij en glanzend doe ik met echt schapenwol.
Als ik mijn tondeuse heb laat ik wel eens voor en na foto's zien.
faunty schreef:babyolie en doekjes zijn heilig bij blesjes ! eerst goed rossen , dan met babydoekjes huidvet weghalen en dan met een doekje en babyolie erover heen !
edit :
zaterdag op equiday een fles cowboy magic gekocht , shine in yellow out , hopen dat die fjordenstaartjes weer mooi licht worden

Ik woon helaas ook niet in de buurt.
ik heb ze eigenlijk altijd los, want een hengstenvlecht/merrievlecht oid heeft ze er zo uit. Gewone vlechten schuurt ze af, ook als ze losjes zitten. Maar nu is het zo lang gegroeid dat ze erop kauwt bij het grazen, super jammer! Alleen het eerste stukje invlechten werkt ook niet.
Ze waren al zo'n 3 handbreedtes lang.. Nu weer op 2-1,5 handbreedte geknipt. Wou ook de benen scheren maar helaas ging de tondeuse bij het eerste been stuk.. Gelijk een nieuwe van moser gekocht en straks weer heen om hem uit te proberen. Kan namelijk echt niet tegen het idee dat ze 1 geschoren been heeft