Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:46

Haha Bernette, zou had ik ook eens mijn broek over mijn pyjamabroek aangetrokken (want, koud!) maar was me vergeten netjes om te kleden, eenmaal op de unief merkte ik dat 'k m'n pyjama er nog onderaan aan had :P

Voor binnenbak vraag: dat was ook ongeveer de afstand die ik moest rijden tot een buitenbak + lesgever, we deden dit op een drafje, dan waren we er op een kwartier en was mijn paard goed opgewarmd.

PPPeet

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:51

Ik zou dat te lang vinden om te paard naar de binnenbak af te leggen. Dit aangezien je, althans dat neem ik aan, met name in de binnenbak rijdt bij slecht weer of als het 's avonds donker is en je nog geen verlichting thuis in de bak hebt.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:53

Hahaha goede actie Bernette! Hopelijk ruiken ze niet al teveel naar paard :D Dat heb ik een keer gehad met mijn Dubarry's, daar gaat de paardengeur namelijk helemaal inzitten. Het was een dag heel slecht weer en ik had ze aangedaan naar mijn werk. Ik rook zelf de paardengeur die me thuis nooit is opgevallen. Regelmatig maar even het raam open gezet, zodat mijn collega's er (hopelijk) geen last van hebben gehad :o

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:06

Ik denk dat de dichtstbijzijnde binnenbak voor mij ook op zo'n 3 a 4 km is.. Ik ga daarheen met de trailer, want anders is het wel een half uur rijden denk ik, half uur terug en heeft het paard haar beweging al gehad (nog een jong dier, 4 jaar, dus rijden hooguit 1 uur :D )

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:07

Kittens <3
En alle grote katten ook. Mijn katten lopen ook los buiten. Iemand moet de muizen vangen en niet ik! Wel een 80 km weg voor maar achter weilanden. Hoop dus dat ze een beetje slim zijn en anders hebben ze een prachtig kattenleven gehad. En loop ik een week te brullen.

Ik moet een kwartier stappen naar de binnenbak en dat vind ik goed te doen ook met slecht weer.

Ben te lui om me 3x per dag om te kleden. Werk gelukkig bij een informeel bedrijf alleen als ik bij klanten werk let ik extra op. Loop het hele weekend in rij en jogging broeken. Lekker charmant.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:08

Nog geen tijd gehad om bij te lezen maar ik ga ook 2x per week naar de binnenbak omdat mijn bodem in de buitenpiste gewoon prut is op deze moment.
Is eigenlijk in de straat achter ons maar toch ook al gauw 3km enkel en dit doen we met de trailer. Zijn er binnen de 5 minuten en als het slecht weer is ben je tenminste niet verzopen als je aankomt :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:15

PPPeet schreef:
Hahaha goede actie Bernette! Hopelijk ruiken ze niet al teveel naar paard :D Dat heb ik een keer gehad met mijn Dubarry's, daar gaat de paardengeur namelijk helemaal inzitten. Het was een dag heel slecht weer en ik had ze aangedaan naar mijn werk. Ik rook zelf de paardengeur die me thuis nooit is opgevallen. Regelmatig maar even het raam open gezet, zodat mijn collega's er (hopelijk) geen last van hebben gehad :o

Haha, ik ruik ze zelf (nog) niet, en heb er ook nog niemand over horen klagen... Nou ja, degene die naast mij zit ruikt sowieso niks (echt niet) dus dat is wel heel makkelijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:39

Ik ben erg verwend met een binnenbak op 300 meter loopafstand..... Dat betekent dat ik bijna altijd in de binnenbak train of op het gras bij de binnenbak in de zomer.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:40

Ik heb een jaartopicje van Tika gemaakt :P
[EJL-ITP] Tika, een tita (muildier) toverbal !

Ik heb meerdere binnenbakken in de buurt, eentje zelfs op een halve km maar daar is een engelse dressuurtrutmuts ingekomen die niemand op het erf toelaat.
Vroeger kon ik daar wel terecht.

Nu zit de best bruikbare ook op een paar km en met redelijk weer ga ik daar te paard wel heen, in stap en draf ben ik daar in een goed kwartier.
Anders met de trailer inderdaad.
Ik geef er trouwens niks om, om in het donker te paard te rijden, manlief heeft daar meer moeite mee als ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:55

@spatter: dat roan wat er ineens door komt en dan weer weg is dat is wel apart :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:07

Ik heb een binnen bak op 1 meter afstand. Maar daar mag ik niet in rijden. Was laatst een keertje kijken bij een verreniging, maar vond die les niks. Ze reden maar zo even, daar zet ik haar niet voor op de trailer. Las vandaag een stukje over een andere rijvereniging in de buurt. Ze gaan met een andere fuseren en ze waren hun lessen aan het promoten. Daar gaan we dan ook maar eens kijken. Op mijn oude stal hadden ze van een veestal een binnen bak gemaakt. Wel klein, maar erg fijn bij slecht weer. Mis dat wel.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:18

DD klopt!
en je zou het niet zeggen maar onder het donkere dekhaar van de winter zit nu ook een witte vacht :j
Als ik haar zou scheren had ik een wit muildier.

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:21

Afbeelding

Krijg deze foto net van me vader...
Ik vroeg alleen maar of er nog zand was :+

Ik heb zometeen wat te doen.

Verder:
Ik maak me regelmatig schuldig om met nette kleren bij de paarden te lopen. Probeer toch meestal iets er over heen aan te trekken, maar tijd he... O:)
Ik moet bekennen dat het voor mij al jaren geleden is dat ik in een binnebak ben geweest. Zowel zonder als met paard... Ik rij buiten of in een buitenbak. Ook met slecht weer...

Spatter: Tika is echt een leuk beestje.!! Wat is die al veel veranderd. Had je al een idee wat je met haar gaat doen uiteindelijk of heb ik daar over heen gelezen.??

Hoe zit het eigenlijk met jullie Sinterklaasverlang lijstjes.?
Ik heb er werkelijk niks op staan wat niet voor de paarden bedoeld is :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:22

Ik had trouwens dinsdag wat bestelt, verkeerde postcode doorgegeven dus dinsdagavond gelijk herstelt maar dat zagen ze natuurlijk woensdag pas.
Vandaag hele dag gewacht en toen toch maar gebeld, was het pakket wel afgegeven maar stond gewoon nog klaar voor verzenden.
Hopelijk komt het morgen -O-

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:48

Spatter, Tika is zo knap! En wat een lief dier ook!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:52

Balen dat gedoe met pakketten...hopelijk morgen binnen...

Ik had al een tijd een storing in mijn draad zitten,hij klapte bij een poortgreep zo erg dat de vonken om je oren vlogen af en toe.Was er klaar mee en dus verholpen,tuurlijk gaat het dan 4 meter verderop te keer...verholpen....4 meter verderop te keer.Eindelijk (voorlopig) opgelost...even getest.Stond normaal 6000 volt op maar nu slaat hij volop uit naar 10.000 :D Zo...dat houd ze wel binnen het draad en ik kan niet adviseren om het draad vast te pakken }>

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:58

Tinky dat is pittig := (ohjee)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:01

Is de max...hij kan 13km draad aan en dat heb ik momenteel bij lange na niet.Ik heb deze ergens begin dit jaar gekocht omdat mijn andere niet meer voldeed.Die was maar voor 5 km...dat is nu mijn portable geworden :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:26

@tinky: dat is een flinke klap stroom.
Ik heb er vaak niet eens stroom op staan, of ze moeten weer aanstalten maken om de kont tegen het gaas te gaan schuren of over het draadje gras uit de wei te plukken.
Als het er dan een dag op staat zijn ze weer voor maanden 'genezen' :D

@amiette: met een beetje fantasie zie je daar nog net het kontje en staartje van een hond, de rest is verdwenen in die bult zand :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:30

Hier staat er ook al 1,5 week geen stroom op het draad want moest nog wat takjes weghalen ;) die stonden er tegenaan.
Het stroom is hier niet zo zeer om onze paarden binnen te houden maar meer om de koeien van de buren buiten te houden :P

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:43

Hier heerlijk gereden, maar een foutje gemaakt met opstappen waardoor ik lelijk ben gevallen. Scheren wordt hem vanavond niet, ga zo maar in bad denk ik na het eten.

@Amiette succes met scheppen :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:01

Ik heb wel regelmatig nette kleren bij de paarden aan. Ik rij ook rustig in een jurkje, op een bbp.

Vandaag zag ik verre collega's en we hadden t over wonen. Ze zeiden meteen dat ik er dan vast niet iedere dag zo bijliep ( gewoon een spijkerbroek, maar wel een jasje en mooie laarzen (sendra's :) )

Binnen bak, wow, daar kan ik alleen van dromen. Ik kan gelukkig vrijwel altijd terecht in mijn eigen buitenbak. Maar soms zijn de paarden zelf doorweekt. Ik heb ze niet onder een deken. Dan werk ik op de grond met ze.

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:10

DubbelDun schreef:
@amiette: met een beetje fantasie zie je daar nog net het kontje en staartje van een hond, de rest is verdwenen in die bult zand :D

Hahaha,, Ik zie hem ook.!! Was gelukkig maar een stuk wortel ^^
Eerste gedeelte is bijna klaar... Ff uitpuffen :+
Heb het iniedergeval niet meer koud

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:12

Ik wil nog even terug komen op het zelf leren een mestonderzoek te doen. Voor diegene die dat doen. Hoe hebben jullie dat geleerd? Met een cursus? Ik zou het graag dmv zelf studie doen. Maar kan er op het internet weinig over vinden. Hoe hebben jullie het gedaan, en hoe zijn jullie aan het materiaal gekomen. Ik las al een microscoop bij de aldi. Maar de rest? Ik lees alleen dat je het kunt kopen bij wormtest.nl, maar zijn er ook nog andere plekken. Of kan ik er op internet meer over vinden?

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:03

Sorry kvulden geen ervaring met zelf mestonderzoek...

Afbeelding
Bergje is weg ^^
Afbeelding
Afbeelding

Eerste resultaat is er. Ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet