Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:14

Zoek eens op paddockmatten of roosters, equitrack etc, zat merken te vinden

Mijn paarden staan binnen vandaag, ijzel, echt niks aan te doen, overal zit een laag ijs van 3 cm op. In mijn paardencarriere heb ik maar 1 of 2 x eerder gehad dat ze er niet uit konden

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:16

kvulden

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:20

Ik kwam alleen maar matten ed tegen. En dat is een heel ander systeem. Dit zijn hele grote netten als het ware. Ik zoek nog even verder.

Ik had nog niet naar de prijzen gekeken omdat ik eerst hier in Nederland wilde kijken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:42

We hebben hier van ellende 11 stelconplaten laten leggen bij elke slowfeeder en in de inloopstal. De rijbak is geen modderpoel, maar omdat er ijsselmeerzand in ligt o.a. blijft het water eróp staan. Nu staan ze op de stelconplaten hoog en droog :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:51

Ik kan ze tot nu toe alleen op alibaba vinden. Op inderdaad geocell.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:09

Mag dat trouwens bij julie zomaar verhard worden?Ik denk dat ik hier met roosters nog weg kan komen maar met stelconplaten ed krijg je moeilijkheden.De grond die we hebben is beschermd agrarische grond.De schuilstal mag er wel staan maar het verharden van gronden mag niet dus ik mag niet bestraten of zo.Ik ben al aan het denken het stuk voor de stal met steenpuin te doen en dan grond er over te gooien,zo dat het semi verhard is en niet zo zichtbaar.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:27

Ik had me nog niet echt zo bedacht dat het onder verharden zou vallen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:36

Ik woon in Belgie hoor ,dus hier zullen de richtlijnen wel anders zijn dan bij julie.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:48

Nou ze zijn hier ook niet makkelijk ;-)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:32

Wie van jullie rijden eigenlijk wedstrijden?
Hoe doen jullie dat 24/7 buiten en toch gericht wedstrijd trainen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:19

onley schreef:

Waarom is dat een probleem? (Oprechte vraag dus).

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:21

Endurance trainen gaat prima, paard bezweet? Gewoon de wei weer in, nooit problemen gehad. Alleen bij de eerste wedstrijden van het seizoen moet je wat rustiger aan doen omdat ze nog een wintervacht hebben.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:55

mijn bejaarde pony (mei wordt hij 25) heeft vandaag de hele dag in de inloopstal gestaan (3,60 bij 6,20?). Hij wilde er niet uit vanmorgen en geheel tegen mijn principes heb ik hem laten staan. Het zou weer gaan ijzelen en gister avond hield ik mijn hart vast toen hij over de beijzelde klinkers glibberde en bijna viel...

De week van kerst heeft hij koliekerig op de kliniek gestaan dag en nacht binnen en dat heeft hij overleefd, wil niet dat hij nu een been breekt of spier scheurt. Net einde van de middag het andere oude pony'tje er weer bij in gezet. Het was ondanks het strooien toch weer aardig een ijsbaan geworden vanmiddag.
Uitgemest en opnieuw zout gestrooid en nu hopen op een droge nacht. Voor morgen wordt nog veel meer ellende verwacht! Paddock is echt een hobbelige laag ijs. Hoop dat die vlot dooit en opdroogt want anders wordt het een ellendige winter!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:08

selyna schreef:
[ [url=m/9CHaiV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F2vCm7.jpg]Afbeelding[/url] ]
In de zomer is het echt genieten!

Ik vind die houten hekken met de latten laag bij de grond wel erg gevaarlijk. Daar kan gemakkelijk een been in vast komen te zitten.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:36

Fabster schreef:
onley schreef:

Waarom is dat een probleem? (Oprechte vraag dus).

De bak...
Verlichting..
Alles prut en modder.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:48

Nou ik heb geprobeerd vanmiddag foto's te maken, door de mist lastig.. maar hierbij wat foto's toch voor het idee :)

Mijn modderpoel...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het loopt helemaal door naar achter, heb nog 1 deel wei afgesloten, dat was voor als het goed vriest maar dat doet het niet bepaald..

Op de eerste foto links achter is de stal

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:50

@ onley: Maar misschien kun je ergens een binnenbak gebruiken voor de training? Of op de buitenrit trainen? Ik oefen de zijgangen en aanspringen linker/rechtergalop op gewoon op de buitenrit.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:16

Bianca wat is het nat bij jou. Hebben ze geen mok?

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:29

Nikass schreef:
selyna schreef:
[ [url=m/9CHaiV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F2vCm7.jpg]Afbeelding[/url] ]
In de zomer is het echt genieten!

Ik vind die houten hekken met de latten laag bij de grond wel erg gevaarlijk. Daar kan gemakkelijk een been in vast komen te zitten.

Ik denken dat het op de foto een beetje vertekend
Hij zou erg zijn best moeten doen wil dat hem lukken
Maar normaal komen ze er nooit
Mijn paardje wilde mee picknicken

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:25

Fabster schreef:
@ onley: Maar misschien kun je ergens een binnenbak gebruiken voor de training? Of op de buitenrit trainen? Ik oefen de zijgangen en aanspringen linker/rechtergalop op gewoon op de buitenrit.

Ja een hal is in de buurt en kan eventueel met trailer naar daar waar ik nu sta. Ben echt aan het overleggen de tinker ook de wei op te zetten. Ik vind nergens een pensionstal wat aan mijn eisen voldoet. Met name buiten en binnen zetten. Echt vreselijk. Vind gewoon dat mijn tinker veel te weinig buiten komt daar waar ze nu staat. En mijn veulen en shet zijn super gelukkig op de wei.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:35

voor een wedstrijd in de winter is een nachtje schoon op stal wel fijn.

24/7 buiten hoeft overigens niet te betekenen dat je geen goede voorzieningen hebt als een goede bak, of zelfs een binnenbak! Met een regendeken zodat je paard schoon en droog is als je wat wilt gaan doen scheelt dat ook.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:45

Ik scheer ze gewoon helemaal, leg er een deken op en klaar. Ik hoef zelf maar zelden de modder in.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 08:12

Ik heb de wei nog niet zo lang dus ja modder paradijs op dit moment al is dit oppervlakkig. Er zou dan eerst nog een box bij moeten komen waar ik gelijk ook voor betegel scheren en klaarmaken voor wedstrijd zou ik thuis kunnen doen net als het wassen.
Ik heb enkel geen bak daar.. mag eigenlijk ook geen zand storten.
En ik heb angst dat madam zich gaat klammeren aan haar vriendin die op de wei staat en doordraait als die gaan uitrijden. Ook al staan er nog 2 van mij

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:43

Wesco schreef:
Bianca wat is het nat bij jou. Hebben ze geen mok?

Nee ze hebben nergens last van ;)
Mijn merrie die op stal staat heeft er ook al die tijd gestaan, nooit mok gehad.. Ze staat nu ergens anders, overdag in de paddock met een groep en snachts op stal en ze heeft sinds kort mok..

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:37

Hallo allemaal,
Sinds vorige week ben ik met 2 vriendinnen trotse huurders van ons eigen stekkie. We hebben een landje van ongeveer 3500 m2 met hierop 2 schuilstallen. Helaas hebben er voor ons 2 grote paarden op gestaan, en het landje is aardig kapot gelopen muv een stukje wat ze voor de zomer hadden gespaard. Rond de schuilstallen is de modder zo diep als mn laarzen. Onze 3 shetlanders kunnen hier amper doorheen, maar dat moet wel om bij het gras te komen. Daar mogen ze nu, als we er zijn even op, want het is nu wel echt heel nat. Verder hebbe we het tot een klein stukje voor de schuilstal afgezet. Helaas kunnen ze dus alleen in 1 grote schuilstal staan en een heel klein stukje hiervoor. We hopen snel dat het droger wordt, zodat we wat kunnen ondernemen voor de verbeteringen en ik lees dus ook ademloos mee met jullie ervaringen. Onze shets hebben een slowfeeder waar ze 24/7 voorzien worden van hooi.

Dit is de grote schuilstal, de grote kast in de hoek is inmiddels weg, we hebben de slowfeeder tussen de 2 balken in gehangen, de boel schoongemaakt en wat rubber tegels voor de schuilstal neergelegd voor een klein beetje uitloop.
Afbeelding

Dit is de kleine schuilstal, die gebruiken we nu niet omdat het daar echt onbegaanbaar is. Plan is daar juist de zomerschuil te maken omdat deze goed schaduw geeft in de zomer en de grote meer wind en regen buitensluit.

Afbeelding

Dit is het deel van de wei wat de vorige 2 paarden als winterwei in gebruik hadden omdat het hoger ligt. Helaas is het stuk nu voor de kleine schuilstal die hier op aansluit echt onbegaanbaar geworden en kunnen we het nu niet gebruiken.
Afbeelding

Dit is het zicht vanuit de grote schuilstal. Elke dag mogen de ponys even op de wei, maar het is zooo nat dat het echt maar een uurtje kan omdat anders ook dat kapot is straks. Volgende winter hopen we dat we eea zodanig hebben ingericht dat we het hoger gelegen deel in de winter inderdaad kunnen laten belopen.
Afbeelding

En zo zag het eruit voordat er 2 grote paarden op hadden gestaan....

Afbeelding

Mocht iemand nog goede ideeen of tips voor ons hebben, we horen het graag!!!