Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe veel uur per dag staat je paard buiten (paddock of weiland)?

Helemaal niet, alleen als ik rij komt ze uit haar box
32 (1%)
1 á 2 uur
104 (3%)
2 á 3 uur
132 (4%)
4 uur of meer
1678 (55%)
24 uur per dag
1069 (35%)

Totaal aantal stemmen: 3015

V_eraa

Re: Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:06

Die van mij staat overdag in een zand paddock en s nachts in stal met een uitloop naar die paddock :) dus als ze wil 24 uur

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:07

bij ons heeft de staleigenaar ze vanochtend binnen laten staan i.v.m. het slechte, natte weer. Imo hadden ze de hele middag buiten kunnen staan maar hij liet ze alleen maar buiten van 14 uur tot 15.30 uur. In die tijd heb ik mijn paardje gedaan (gelongeerd, gereden enz.). Mijn paard is vandaag verder dus niet buiten, in de wei, geweest. Best balen vind ik.
Ze hadden zeker van 14 uur tot 17 uur naar buiten gekund imo, was toch 1,5 uur langer geweest....

De staleigenaar zet ze tegenwoordig al binnen rond 16-17 uur, omdat het anders al te donker is. Dat snap ik op zich wel, maar wat mij betreft had ie ze vanochtend al buiten gezet, regen of niet!

Ik denk dat hij het doet om de wei te sparen, maar ben er niet blij mee. Ik weet dat ie zijn paarden in de winterdag maar heel even (bij toerbeurt) in de bak losgooit, maar ik ga wel vragen of ie mijn paard (samen met shet) de hele dag in de bak laat staan hoor!

nb: bij droog weer staan ze nog wel steeds van 10 tot 16/17 uur buiten hoor...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:16

Dikke waterdichte winterdeken met hals op, 's morgens om 8 uur de deuren opengooien en 's avonds om 19 uur gaan ze weer naar binnen. Dat blijft zo, totdat het écht gaat vriezen. Dan gaan ze nog steeds naar buiten, maar dan een uurtje of 6.
Ook met sneeuw en ijs gaan ze naar buiten.

Happysil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:28

Hier ook altijd buiten. Ze willen echt niet binnen staan.
Terpentijn, heel veel succes, zou ook superpissig zijn.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:42

die van mij staat van 9 tot 6 buiten, tenzij het heel erg regent, dan gaan ze rond 4uur naar binnen. Van mij zou hij buiten mogen blijven (heeft de voorbije 3jaar 24/7 gehad) maar dat kan niet op die stal. Hoe dan ook ben ik blij dat hij in een grote kudde staat (12paarden) vriendjes heeft in de stal waar hij echt aan kan.
En als ruiter is ook alles aanwezig, dus ben er erg blij mee. En je paard op stal zetten in de avond en hem gezellig brokjes en hooi eet en snuffelt aan de buur paarden vind ik wel rustgevend.

simsco1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:50

Paarden staan voor ik naar het werk ga buiten, das 1x per week 07.00, 2 x per week 06.00 en de rest van de week om 08.00 uur. Tegen een uurtje of 3 of 4 gaan ze weer naar binnen. Ben een erge voorstander voor buiten zijn. Is gezond, hebben ze wat te kijken en gaat verveling tegen.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:39

Mijn paard staat gemiddeld 5uur op de paddock.
1 van de weinige stallen in woerden

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:23

Bij mij gaan ze altijd elke ochtend om 8 uur naar buiten, en rond 17 naar binnen. Zomers pas om 21 uur.
Nu in de winter staan ze in de paddock's, waar ze ook hooi gevoerd krijgen.
We hebben ze net weer helemaal laten uitgraven, nieuwe drainage erin, en nieuw zand erop. Ze gaan heerlijk droog de winter in!

Ik vind het echt een must dat de paarden naar buiten gaan overdag.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:56

De mijnen staan nu van 9 uur 'smorgens tot minstens 17.30 uur buiten; Zomers is dat van +/- 8 uur tot +/- 21 uur.

De merries (4x) staan zonder dekkens buiten en de hengst staat met een lichte regendeken. Kunnen allemaal onder een afdak (waar ook de porties hooi liggen) maar net die afdakhoek waar de hengst kan staan staat meestal het ZW wind op ... vandaar dat hij een deken op heeft.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 05:01

Hier staan ze nog steeds overdag buiten! Al is de wei niet zo mooi meer :(:)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:08

Helaas geen 24/7 meer. Mijn paard is maandag gaan zwemmen dus hebben we besloten ze toch maar in de paddock te houden. De wei is erg glad nu dus de kans dat er straks weer een in glijdt is te groot.
De paddock is nu dus dicht en daar doen we ze echt geen plezier mee als ze daar dag en nacht in moeten. Nu staan ze van 9 tot 4 ongeveer nog buiten en dan 's nachts op stal.

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:38

wij hebben bij ons op stal 6 paddocks 2 zijn er echt niet meer te doen maar de rest hebben nog droge stukken dus ze gaat van 9/10 tot half 6 naar buiten nog (iv.m het donker worden) ook dalijk met sneeuw enzo. dan krijgt ze hooi en eten en dan kom ik om te rijden waar ik we ook min. 3 uur over doen. En snachts kan ze lekker slapen :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 02:06

Paarden slapen 's nachts niet. Paarden slapen hooguit drie of vier uur per etmaal. Paarden hebben ook geen dag- / nachtritme zoals mensen dat hebben.

SitaBeucken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 03:09

Hallo allemaal,

Sita is van de zomer verhuisd naar een stal waar ze de hele zomer om 7 uur naar buiten gaan en naar binnen wanneer jij het wilt, je mag ze ook de nacht laten staan. Ik haalde haar na het eten naar binnen. Vanaf 1 november gaan later naar buiten, rond 10:00 uur en gaan naar binnen tussen 16:00 en 17:00 uur, langer dan 4 uur dus. Voor mijn paardje is het ideaal, want is een drukke tante en vind het heerlijk buiten.

Jacqueline

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 09:29

Isegrim schreef:
Paarden slapen 's nachts niet. Paarden slapen hooguit drie of vier uur per etmaal. Paarden hebben ook geen dag- / nachtritme zoals mensen dat hebben.

Paarden slapen wanneer ze zich veilig voelen en het rustig is, dat is vaak 's nachts, zeker bij paarden die 's nachts op stal staan.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:15

Waratje schreef:
Paarden slapen wanneer ze zich veilig voelen en het rustig is, dat is vaak 's nachts, zeker bij paarden die 's nachts op stal staan.

Je leest niet goed. Ik zeg niet dat paarden nooit 's nachts slapen, ik zeg dat paarden maar drie of vier uur per etmaal slapen. In reactie op iemand die kennelijk denkt dat haar paard de hele nacht slaapt. Geen enkel paard doet dat.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:50

Mijn paard en shet die thuis staan nog 24/7 buiten dit vooral omdat mijn paard erg stijf wordt als ze op stal staat.
Mijn andere paardje die ik rij (maar niet van mij is) staat ongeveer 12uur buiten sinds een week. Hiervoor stond hij ook 24/7 buiten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:53

Hier nog steeds 24/7 buiten uitgezonderd de shet op stal die gaat rond 5 uur op stal met z'n prakkie hooi.
Ik hoop dat het tot eind november/begin december gerekt kan worden maar dat is afhankelijk van het weer.

Carolinesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:00

Onze paarden staan nu van 8:00 tot 17:00 buiten, ook als het regent. Deken met hals zorgt dat de vacht niet te dik wordt.
In de zomer is het vaak van 7:00 tot 22:00, dan staat er ook meer gras om te eten.
Gelukkig hebben we heel droog weiland.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:28

Waratje schreef:
Isegrim schreef:

Paarden die snachts buiten staan net zo goed.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:03

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:32

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:17

Haha wat leuk!
En die kleine raced echt haha

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:16

op onze voormalige pensionstal zijn we weg gegaan omdat de paarden in de winter ( nov tot.april)
dagelijks om tourbeurt een uurtje in de paddock mochten staan, losgooien in de binnen of buiten bak, longeerkraal etc was een no-go!
Daarna op een stal gekomen waar ze winterdag ( Nov tot .april) 24/7 op de paddocks staan met onbeperkt hooi, met een schuilstal.
ondergrond zand en verhard, eigenlijk perfect..!!
Ze hebben het daar prima gehad.
Sinds 6 mnd de paarden aan huis, en dat is het summum...ik realiseer me dagelijks wat een geluksvogel ik ben...

Okay meer tijd kwijt aan secondaire werkzaamheden, maar ik bepaal hoelang, hoeveel, wanneer etc..
Is het land te nat, hup op de track, s nachts liever op de paddock .... geen punt.... hooi ipv kuil....geen punt..!!
Het laatste avond rondje vind ik zalig, die neusjes dicht bij me, knuffel hier knuffel daar, onze band is nog intenser geworden... er komt atijd een hinnik mijn kant op als ik de achterdeur open..!
Ze weten precies de routine, dat geeft zo veel rust in de groep.... geen voernijd.... er is genoeg!!
Tja en binnen staan heeft niet de voorkeur, er is een loopstal met rubbermatten waar ze alleen met extreme regen en zomerdag ( vliegjes) in staan.... ze slapen liever op t zand...! Gelukkig altijd droog wsl doordat het gekeerde grond is..
s'morgens zie ik ze al druk met elkaar aan het donderjagen, knieen happen, steigeren en rennen....
Persoonlijk zou ik ze graag binnen zien staan met slecht weer, maar zij denken daar heel anders over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:20

Mijn verzorg-oudje staat samen met haar vriendjes van 9 's ochtends tot 5 's middags op het land (in de randstad) :)