Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:34

Je kan hem wel schuin hangen, maar dan moet je wel zien dat het stevig genoeg blijft (aangezien je het dan niet aan de zijkant vast kan maken), dan is het wat smaller en je dekjes kunnen er nog aan.

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:06

Zou je voor het ophangen van dekjes geen handdoeken rekje kunnen gebruiken? Je hebt ze ook die je aan de muur kan hangen, en over die stangen past precies een dekje. Heel gemakkelijk te bevestigen, en ideaal in gebruik. Volgens mij kun je die gewoon bij de ikea ed. krijgen :)
Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:07

Das ook wel een goeie inderdaad, dankje!

Anne.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:08

Als je genoeg ruimte hebt.. waarom niet gewoon een droogrek? :)

Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:14

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:23

ik heb mijn dekjes zo hangen
Afbeelding

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:47

Dat is wel een erg handig systeem indd, heb je een foto zonder dekjes?
Pff jeetje hoeveel dekjes hangen er wel nog niet op? Telde er een een stuk of 25/26?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:01

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:14

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:08

Zoiets heb ik ook maar dan zelf gemaakt :j Kosten me een euro of 4? Kon er 2 rekken uit maken zijn echt super handig die hangen dan ook in me kast :)

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:10

Nicole, die van de Ikea lijkt me idd top !
Heb nu een kleerhanger met knijpers, is het net niet

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:38

De eigenaresse van mijn verzorgpaarden is binnenkort jarig en wat heb ik lang na moeten denken over wat ik zou kunnen geven..Nou kwam ik gister in het weiland en toen wist ik het. Een 'zadelkast' de paarden staan altijd buiten (niet aan huis) dus het is wel mooi meegenomen om de spullen droog (dat is nu niet het geval, heel zonde) en veilig op te kunnen bergen bij de paarden..

Ik heb marktplaats al doorgespit, misschien had iemand wel een (tuin)kast o.i.d. gratis te koop staan die ik zelf leuk op kon knappen maar helaas..Mijn vader heeft in de tuin echt super veel steigerhout liggen waar hij zelf altijd meubels van maakt..dat hout kan goed tegen weer en wind en je kan het zo leuk uit laten zien..dus deze week ga ik een projectje beginnen en knutselen!

Nu twijfel ik alleen over de afmetingen..het is namelijk niet handig als het heel "opzichtig" is het staat namelijk in het voorste gedeelte van het weiland (welke overigens wel afgesloten is, maar als men wilt kom je overal binnen natuurlijk) dus ik zat te denken om wat meer in de breedte te werken dan in de hoogte. Het zal voornamelijk gebruikt worden voor hoofdstellen, poetskoffer, halsters e.d. en een boomlooszadeltje. Nu staat er een rek van ik schat ongeveer een meter hoog wat niet heel breed is. Denk dat als ik de hoogte rond de 1 meter aan houd het wel een mooie hoogte is, maar hoe breed zou ik het dan maken en diep? Denk dat het dan echt een soort dressoir idee word, met meerdere deurtjes zodat ook elke deur een goed slot kan krijgen?

Iemand misschien tips/ideeen? Er spoken genoeg leuke beelden door mijn hoofd..vraag me dan alleen af is het wel haalbaar/reeel.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:44

Die van de Ikea heb ik laatst ook gekocht, met 4 armen. Ik moet hem alleen nog ophangen! Als hij in gebruik ik plaats ik een foto.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:06

ik wil ook nog steeds iets voor dekjes! maar als ik zo'n deken rek dan heb, weet ik niet waar ik het kan laten haha. dus zit te twijfelen of ik het dan niet gewoon zo moet laten (2 over het zadel en derest in een andere kast)

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:20

ik heb het hele topic doorgespit alles gelezen.
ik heb alleen 1 vraag. wij hebben op stal van die standaart kasten maar we mogen er niets op plakken schroeven enz. nu hebben we aan de linker kant 2 spijkers rechts 3 spijkers (van die mega) voor halsters/hoofdstellen/touwtjes/singels enz. en 1 zadelsteun.
hoe kan ik nou het beste indelen. dekjes op de bodum of juist over het zadel?
zijn er misschien bakjes die je aan de muur kan plakken oid?

Noemienoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:58

Wauw ! Echt mooie kasten allemaal, ik heb net gewoon het hele topic doorgelezen ! :')
Ik verzorg zelf een shetlander en daar is een opbergkastje, en daar zit alleen een zadel, hoofdstel en staartriem in. Verder hangt aan de muur alle halsters enzo :) en eerdaags komt als het goed is ook nog mentuig in zn kastje :)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:08

quibje schreef:
ik zit zo rond de 30 dekjes, maar ik verkoop vaak om nieuwe te kopen
het is een speciaal kledingrek wat 100 kilo kan dragen (want die andere kletterde meteen in elkaar toen ik de dekjes eraan hing -O- )
en de rekjes zijn de gweone dekenrekjes zoals
http://www.miroliruitersport.nl/nl/1436 ... ekje-profi
http://www.ej.nl/products/10000120/8320 ... KEN+HANGER

Misschien moet ik dat ook maar als dekjes hanger gebruiken, hij wordt nu als echt dekenhanger gebruikt maar dat is zo onpraktisch, beetje deken past er haast niet tussen (even snel pakken/ophangen zit er niet in...)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:16

Yael_my schreef:
ik heb het hele topic doorgespit alles gelezen.
ik heb alleen 1 vraag. wij hebben op stal van die standaart kasten maar we mogen er niets op plakken schroeven enz. nu hebben we aan de linker kant 2 spijkers rechts 3 spijkers (van die mega) voor halsters/hoofdstellen/touwtjes/singels enz. en 1 zadelsteun.
hoe kan ik nou het beste indelen. dekjes op de bodum of juist over het zadel?
zijn er misschien bakjes die je aan de muur kan plakken oid?

Ik weet niet hoe hoog je zadelsteun zit? maar anders kun je ook bij de Formido o.i.d. zo'n verfrekje halen
Afbeelding
Die zijn ongeveer 6 tot 8 euro bij de Formido en daar kun je je dekjes overheen doen zonder je kast te vertimmeren?
Anders zou ik misschien aan 1 van de spijkers een kleerhanger hangen met daaraan een soort rekje voor dekjes...

@Teunelentje:
Hoe doen jullie dat nu met het zadel dan? Als het niet droog en achter slot en grendel zit?
Wij hebben in de tuin een plasticken tuinhuis voor de visspullen van mijn broer. Dat ding is ook echt ideaal! Die is misschien 2 bij 1 diep ofzo, en daar kan de hele voorkant open dus je kunt er prima bij... En die kan op slot!
Afbeelding zoiets!

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:35

@My_Chimanga Er staat nu zeg maar een rekje met een stoel ervoor waar het zadel opligt en daar ligt dan een zeil overheen, maar dat is natuurlijk vochtig dus niet al te best voor de spullen.
Ik had inderdaad naar allerlei soorten (tuin)kasten gekeken, ook die wat jij gepost hebt..maar gezien ik financieel niet erg veel kan missen op het moment ga ik met mijn vader aan de slag. We hebben steigerhout en alle benodigdheden op voorraad (dus voor mij is het inprincipe 'gratis' te maken :P) Zat alleen een beetje te rommelen met het ontwerp afmetingen e.d. ik moet alleen nog even het zadel opmeten voor de diepte van de kast. Maar waarschijnlijk zal die 90 CM hoog worden en 1,20 breed

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:00

bij mij zitten eindelijk de posters op mijn kast <3
Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:01

Zo, dat is gaaf! Hoe heb je dat gedaan?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:04

het zijn grote vinyl posters geloof ik, en dan met houtlijm erop plakken en aftimmeren met latjes :)

YaraJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:34

amai heb hier al heel wat ideeë kunnen opdoen! ikzelf heb met samengedrukt hout zelf een kast samengesteld! :)

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:52

@ yarajones: hoe dik heb je het hout gekocht en is dat wel sterk genoeg om een zadel te dragen? Ik zit ook te denken om iets van multiplex of zo te gebruiken...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:09