Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
diana1 schreef:@ Sharani
Welk soort strokorrel heb jij? en waar stond ze eerst op?
Hoelang heb jij die van jou op korrels staan?
Ik heb hier een smeerlappin die tevens alleseter is, dus ben benieuwd. Heb al eens een zak als proef erin gegooid en daar nam ze dus wel hapjes van
imker schreef:Nog 4 zakken vlas en de pallet is leeg. Dan ga ik zeker strokorrel bestellen ipv vlas.
Als ik nu al zie wat het me scheelt op de mesthoop en qua arbeid (al duurt het nu langer omdat ik foto's maak).
imker schreef:Ik zit nog heel erg te dubben en weet het nog niet zeker.
Beide producten hebben voordelen en nadelen en ik weet niet welke voor mij zwaarder wegen.
imker schreef:Heb jij Zeolite met toevoeging of zonder toevoeging (van ammoniak-neutraliser). Ik denk dat je dat ook even moet vermelden.
diana1 schreef:Ik zou denk ik kiezen voor de nieuwe Zeopellet (85% strokorrel (tarwe of koolzaad, ligt er maar net aan wat er op dat moment wordt geleverd?, + 15% zeofarm)
Volgens de leveranciers (Ecobodem en Zeolite products) zeer absorberend en geen ammoniakgeur, ideaal dus!
Helaas wordt het op de sites van beiden niet echt duidelijk wanneer welke korrels worden gebruikt en dat is jammer!
Nu is alleen nog de vraag waar zijn ze het goedkoopst??
diana1 schreef:http://www.zeolite-products.com/pages/a ... ygiene.php
als je dit leest moet het voor de hoeven wel goed zijn, zou je toch denken?
russel schreef:Hoezo kan zeoliet niet op een kleigrond?
Het merkloze van Ecobodem is dat alleen bij ecobodem te bestellen?
WilmaW schreef:@ imker
Ik zou graag jouw mening willen weten over de voor en nadelen van strovan en merkloos (als je jou daar over uit mag laten)
Ik heb hier in de buurt al gezocht maar kan tot nu toe maar een merk bestellen waar bestellen jullie het?
russel schreef:Oké bedankt. Ik heb een paar weken geleden een informatie mail gestuurd naar zeoliet over mijn wei. Ik heb hem verteld dat we op vette rivierklei zitten en hij zei dus dat het daar goed geschikt voor was, dat mijn klei er mooi los van zou worden, maar dan wel na regelmatig gebruik in een periode van ongeveer 4 a 5 jaar.
Ik zie er dus toch maar van af...