het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 08:56

@Audesta: hij zag het kroos voor gras aan ?? :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 08:58

Welkom terug Audesta!
Klinkt als een pittige tijd die je achter de rug hebt!

@Dais, je veulen is echt zo poepig <3
Heb inderdaad nog kunnen rijden en longeren :D

@LN, balen! Hopelijk herkeuring wel goed!

@Belker, wat een gedoe elke keer. Maar kan mij wel voorstellen dat je het doet, zonder rijbewijs zou ik ook nergens zijn.

@boemel, dat ziet er fijn en ontspannen uit!

Wij hebben vanavond laatste avondje Avondvierdaagse.
Altijd reuze gezellig maar toch heel vermoeiend zo'n week.

Denk dat ik zo een lekker bosritje ga maken met de ruin.
Moet eigenlijk hardlopen maar mn benen zijn best moe :=

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 12:03

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wie weet hoe ik van deze dingen af kom? En is het een teken misschien dat de grond iets mist?

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 12:10

joyce83 schreef:
[ [url=m/04Fzkw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JJJuBl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QlKGiW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wie weet hoe ik van deze dingen af kom? En is het een teken misschien dat de grond iets mist?

Uitsteken en snel ook want ze staan in bloei en dan heb je snel zaad en dan gaat het heel snel verder......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 13:27

Idd uitsteken en zoveel mogelijk wortelstok er uithalen. Er helemaal vanaf komen is érg moeilijk, want stukjes achtergebleven wortel lopen weer opnieuw uit. En als ze eenmaal in het zaad staan is het helemaal 'dweilen met de kraan open'...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 14:20

Oke ik was al goed bezig.... dan maar weer verder gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 14:54

Hier was eergisteren de schilder ook 'goed' bezig. De achtergevel moest geverfd, want die bladderde. Dus bladders er af en straatje geveegd...
Zo hoort het rond om te zijn ...

Afbeelding

En zo is één kant nu... ;(

Afbeelding

Ik denk dat er minstens 15 plantjes finaal weggeveegd zijn.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 16:45

joyce83 schreef:

Zuring... hier staat het ook vol... al veel uitgestoken. Komende weken maar weer een rondje om nieuwe scheuten uit te steken -O-

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 17:21

joyce83 schreef:

Als ik geen tijd heb om te steken knip ik ze af. Dan heb je wat extra tijd om ze later uit te steken. Zeker als ze al zo in rood zaad staan. Dat duurt niet lang en dan valt dat. Maar enige wat werkt is steken. Stug elk jaar volhouden dan wordt het beter.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 17:38

Dat idd. Ik moet wel zeggen dat ik de 2 putters die het zaad aten wel erg leuk waren. Gelukkig bij de buren in de tuin op de zuring.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:22

Als je de ridderzuring stelselmatig weghaalt heb je er straks steeds minder Joyce. Het is oliehoudend zaad dat wel 50 jaar kan overleven. Stukje dat blijft zitten wordt weer een plant maar duurt wel een tijd ;-)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:20

Ik durf zuring niet meer weg te halen in de weides. Ik heb tijgerspinnen in mijn weides met lang gras dus ik zet daar geen pas meer in! := :r

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:28

Ik wacht met het weghalen tot de paarden er rondom het gras hebben kort gegeten. Maar ik ga niet opzoeken wat tijgerspinnen zijn maar als ik die zou hebben zou ik ook mooi niet meer het hoge gras in gaan... De zuring heb ik hier trouwens best redelijk onder controle door regelmatig maaien, en ik heb er in een het verleden een paar keer voor laten spuiten. Waar ik dit jaar meer last van heb is jkk. Vandaag twee grote vuilniszakken vol uitgehaald en er staat nog meer zodat die nog mee kunnen met het legen van de container morgen.

Hier wilden we gisteren de accu vervangen van de tractor maar het bleek helemaal niet de juiste accu te zijn en de oude accu is nog goed blijkbaar dus ik ben met de tractor het dorp door gecrosst naar de dealer zodat ze kunnen kijken waarom de accu steeds leeg is, uiteraard vlak voor sluitingstijd. We hadden een startaccu meegekregen van de dealer en hij was nog nooit zo snel gestart, anders koop ik wel een startaccu als het niet opgelost wordt :P

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:08

Hier had ik heel veel JKK maar na 3 alles eruit halen met wortel en al is dat redelijk onder comtrole. Dit jaar wel meer zuring, wat ik met de zuringsteker eruit haal en door het natte voorjaar boterbloemen. Die haal ik weg als het gras korter is, het is nu onbegonnen werk.

Wij hadden vandaag een obstakel/schriktraining, lol met je knol dagje. Was leuk georganiseerd, maar 30 minuten van trailer naar terrein stappen was wat minder. Daarna 30 minuten naar de waterbak en toen weer terug naar de trailer. Helaas kon mijn vriendin niet dus Fiesta mocht het zelf doen.
Ze lag net languit te slapen, die is moe van de indrukken.

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:58

Tijgerspinnen ken ik niet, maar ga ik nu ook niet op Google opzoeken :o Misschien in de ochtend haha.

Zuring gelukkig geen last van. Wel belachelijk veel Jacobs kruid. Normaal altijd maar een stuk of 5 en nu blijft ik ze tegenkomen. Allemaal kleintjes maar heel vervelend.

Leuk Belker zo'n lol met je knol dagje. 30 minuten stappen vanaf de trailer is ook wel erg ver. Was het wel een beetje een mooie omgeving om door te wandelen?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:15

Prachtige spinnen zijn dat. Ik heb ze hier ook elk jaar en ben ze dan volop aan het bewonderen.

Zuring zaden kun je goed eten trouwens. Prima door andere zaden of pitten heen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 07:44

Oke maar goed dat ik niks over spinnen gelezen heb voor ik ging uitsteken :D Maar de hoogte van het gras valt mee. Gaat dus een kwestie worden van bijhouden.

Jeetje mijn man zat vanmorgen al helemaal in de stress. Hij is nu sinds een jaar mee aan het draaien op een school als instructeur/docent voor consumptieve technieken. Hij werkt nu als chefkok in een groter hotel restaurant en is al langere tijd aan het nadenken om wat anders te gaan doen want hij ziet zichzelf dit niet volhouden tot aan pensioen. Hij heeft de kans gekregen om mee te kijken wat het eventueel in zou houden om docent te worden. En hij wil graag de opleiding voor docent gaan doen (is ook al ingeschreven hiervoor) en de school wil hem ook in dienst nemen.
Nadeel is dat hij dus nu best een goed salaris heeft door al jaren daar in dienst te zijn. Als hij nu geheel moet overstappen gaat hij behoorlijk inleveren. Daar komt nog bij dat ze niet fulltime waarschijnlijk kunnen aanbieden maar 0,8. Blijkt hij dus vanmorgen eens een keer gekeken te hebben wat hij per uur verdient in de horeca en nu op school en toen zat hij dus helemaal in de stress -O- .

Vervelende is dat hij dit dus niet eerder beter heeft uitgezocht (oke ik dus ook niet). Maar dat de school ook wat laks is om hem duidelijkheid te geven qua aantal uren. Ik ga vandaag maar eens de belasting meneer bellen of hij met mij uit kan rekenen wat het qua salaris gaat inhouden om zo toch wat meer zekerheid te hebben wat handig is.

Jammer is dat hij qua functie ook niet kan zeggen dat hij beide gaat doen. Hij werkt nu fulltime als chefkok en dan 1 dag op de school. Dat is eigenlijk gewoon teveel en laat staan als daar nog een opleiding bij komt. En een dag minder werken zal ook niet de rust geven. Hij heeft helaas niet echt een sterk team bij zich staan die goed kunnen opvangen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:19

@joyce: meer geld is leuk maar als je gezondheid het dan aflegt zou mijn keus makkelijk gemaakt zijn.
Dan beter minder uren maken op school en één dag als kok.

@belker: dagje training is leuk, maar trailer en water op zulke afstanden is bijzonder onhandig.

Ik ben ook niet van de spinnen, maar door de grote zie je ze makkelijk én ze zijn niet giftig :) Overigens heb ik ze hier nog nooit gezien. mijn grootste nachtmerries zijn die dikke kruisspinnen :x

Die zuursteker lijkt me een handig ding, ik doe eigenlijk alles met de JKK-steker.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 09:31

Dubbelfun helemaal mee eens hoor. Als hij straks klaar is met de opleiding en het normale salaris voor docent krijgt dan krijgt hij rondom wat hij nu verdient. Maar dan nog als hij gaat uitvallen omdat het werk te zwaar is dan krijg je uiteindelijk ook minder en hoe zit je dan nog in je vel. Maar dan nog docent zijn zal ook niet makkelijk zijn.

In de 0,8 wat ze hem nu hebben ingepland op school zit ook nog de de dag in dat hij zelf naar de opleiding moet. Dat vind ik wel positief. En zelf denk ik ga dit gewoon doen, we kunnen echt wel kijken waar we eventueel op kunnen besparen. En mocht het echt krap zijn kan hij echt wel ergens in de horeca iets vinden waar hij 1 dag kan uithelpen. En dan eventueel ook in de vakantie wat meer.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:30

@joyce, ik snap de stress van je man. Je leeft toch naar wat je hebt en als dat ineens een minder wordt is dat wel aanpassen. Zeker in deze huidige tijden waarin alles alleen maar duurder wordt (heb net boodschappen gedaan, janken weer. En dat is maar een voorbeeldje).
Tegelijkertijd ben ik het er ook wel mee eens dat je het niet volhoud om te blijven doen wat je minder leuk vindt etc, maarja de rekeningen gaan wel door dus daar moet je dan wel over nadenken.
Hopelijk komen jullie eruit!

Ik heb gegoogled naar tijgerspinnen :=

Ik keek vanmorgen in de Boerenbond naar zo'n onkruidsteker. 49,- :oo
Dat moet goedkoper kunnen.

Hier ook bizar veel JKK weer, moet echt gaan beginnen met uitsteken.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:33

Op de site “bereken het” kan je je netto salaris uitrekenen.
Het kan meevallen. Soms is het verschil bruto best groot, maar valt het netto mee.
Door verbouwing hebben we ook best een tijd krap gezeten. Mijn ervaring is dat als je kritisch kijkt je best heel veel kunt besparen thuis door kritisch te kijken naar je boodschappen (waar haal je het, wat haal je?), je energie verbruik en verzekeringen, abonnementen. Dat kan ervoor zorgen dat je met minder toe kan.
Wel goed zo’n carrière switch.

30 minuten klinkt als een best eind Belker. Verder klinkt het leuk! Knap dat je de energie hebt zoveel dingen met je paard te ondernemen.

Mijn vriend is zo fanatiek aan het rijden als dat het trainingsschema toelaat. Diekke loopt erg fijn.
Over 2 weken mag de galop er weer bij gepakt worden en als dat goed gaat over 4 weken weer een verenigingsles en daarna weer starten.

Ik heb beide paarden op een zandkuur. Merk dat de darmen van Mir dat niet echt fijn vinden en haar humeur ook niet.
Morgen laatste dag gelukkig.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:44

Karin_deB schreef:
@joyce, ik snap de stress van je man. Je leeft toch naar wat je hebt en als dat ineens een minder wordt is dat wel aanpassen. Zeker in deze huidige tijden waarin alles alleen maar duurder wordt (heb net boodschappen gedaan, janken weer. En dat is maar een voorbeeldje).
Tegelijkertijd ben ik het er ook wel mee eens dat je het niet volhoud om te blijven doen wat je minder leuk vindt etc, maarja de rekeningen gaan wel door dus daar moet je dan wel over nadenken.
Hopelijk komen jullie eruit!

Ik heb gegoogled naar tijgerspinnen :=

Ik keek vanmorgen in de Boerenbond naar zo'n onkruidsteker. 49,- :oo
Dat moet goedkoper kunnen.

Hier ook bizar veel JKK weer, moet echt gaan beginnen met uitsteken.

Ik lees al een tijdje mee.
Ik gebruik zo'n onkruidsteker.

Afbeelding
Ik vind hem wel zijn geld waard.
Oké mijn polsen vinden hem na 4 kruiwagens vullen niet zo leuk meer.
Maar hij werkt goed en het gaat vrij snel zonder dat ik mijn rug teveel belast

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:48

Bij Welkoop is hij 42,-
Die hebben regelmatig ook nog 20% korting, maar dan moet je wel even wachten.

Ik lees niet echt meer mee, veel te druk voor helaas. Val dus af en toe maar even binnen :=

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:52

Boemel ik maak er energie voor. Het betekent ook dat ik bij spanning gisteren afstapte, dat kost het minste energie. En vandaag is een ik hang op de bank met koppijn dag en tank bij.

Ik heb een hele dure zuringsteker maar ben er heel blij mee. JKK doe ik met tuinschepje en daarna meststof in de grond. Bij grote stukken wat graszaad erbij. Is op de knieen maar ook max een half uurtje.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:44

Die Fiskars is wel een mooie. ik heb veel last van Ganzenvoet en Biggenkruid en dat lukt ook aardig met de JKK-steker.

@belker: even de accu weer opladen. Balen van de hoofdpijn, maar voor bankhangen is het wel goed weer.