Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:29

Jeeeehhh regen!! :D :):) Heel de ochtend al :+:

Flink gemaaid allemaal zeg! :oo

Teken ja.. blegh.. ik ook al vaker zelf een teek gehad.. gaat altijd vreselijk jeuken en als je dan kijkt wat er nou eigenlijk zo jeukt, zie je ineens zo'n klein zwart beestje zitten... :r Echt té ranzig!!!

Dank ook iedereen voor de leuke reacties op m'n foto's... we zitten zelf ook nog steeds na te genieten <3 Gisteravond thuis nog weer een rondje gereden, en m'n vriend is toch wel zo blij dat ie uiteindelijk toch is gaan rijden :P Na een vreselijk drukke dag op z'n werk, even z'n hoofd leegmaken op m'n oudje en hij is weer helemaal opgeladen <3 Zo leuk om te merken :D :+:

Claudia: wat fijn dat Jay waarschijnlijk een mooi nieuw thuis heeft <3 En ook fijn dat je hem als goudhaantje af kunt leveren :+: +:)+

Fijne vakantie alvast Karin! :D Wel spannend om de paardjes achter te laten! Maar komt vast goed :)

Superpony: altijd leuk bij veulentje kijken :+:

JudithO

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:53

We zitten hier echt precies op de grens van de regenbui. Ik kan de regen gewoon zien, maar uiteraard valt het niet hier :')
Gelukkig hier aan gras geen gebrek, maar goed het is hier natuurlijk maar een snack en geen eerste levensbehoefte. Dat scheelt wel enorm.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:56

Het miezert nog een beetje hier dus zo snel even de honden uitlaten.
Flink wat gevallen want heb flinke plassen op de paddock staan.
Scheelt weer een paar dagen sproeien.

Lekker om zo samen te rijden Utopia.
Mijn man is 2 meter en te zwaar om überhaupt op een paard te kunnen en hij is ook nog eens vreselijk allergisch dus dat zal ook nooit gebeuren _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:57

Ik ben heel blij met de regen, Mo heeft astma en staat te hoesten dus van mij mag het behoorlijk los gaan.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:05

Melle hoorde ik afgelopen week ook al weer flink hoesten.
Puur door het droge stof/zand.
Zo sneu.
Rest van het jaar heeft hij nooit last alleen na lange droge periodes en ik baal er van dat ik er weinig aan kan doen :(

De paarden zien er uit als varkens nu :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:07

Mo ook bijna nooit verder inderdaad. 3 jaar geleden diagnose gehad, toen een kuurtje nodig gehad en nu dus 2e keer.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:08

Hier staat Miracle ook te hoesten met al dat stof. Ik maak nu het hooi nat, dat scheelt wel weer een stuk.
Daarom mag die regenbui van mij best nog een kilometer naar het noorden opschuiven (meer is het echt niet)...

Edit:
Dit dus, en zo is het echt al de hele ochtend.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JudithO op 28-05-19 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:09

Ik ben ook wel benieuwd hoe ik ze aantref strakjes :+

Toch blij dat ik nu voor een bruine ben gegaan :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:14

Wij zitten precies in die donkerblauwe streep onder jullie Judith :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:21

ClaudiaHS schreef:
Lekker om zo samen te rijden Utopia.
Mijn man is 2 meter en te zwaar om überhaupt op een paard te kunnen en hij is ook nog eens vreselijk allergisch dus dat zal ook nooit gebeuren _O-

Hihi dat wordt 'm niet dan idd.. :(:) Ik vind het idd wel echt heel leuk om te doen, terwijl ik vroeger altijd dacht: paardrijden is mijn ding, en dat ga ik niet delen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:22

Dat dacht ik na mijn vorige relatie ook, gezien ik ons gezamelijke paard toen heb achter gelaten.....

Maar voorlopig blijft het ook mijn hobby en van de paarden ligt vast dat die met mij mee gaan mocht het mislopen. Als het dat doet eet ik wel serieus mijn schoen op _O-

Al doende leert men ofzo zullen we maar zeggen :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:26

Da's idd wel een goeie om vast te leggen ja :+

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:39

Hier is vanochtend wat regen gevallen. Niet erg veel maar blij met alle beetjes.
Volgende week geven ze weer wat regen aan, laten we het hopen!

Druk bezig met regelen dat de schuilstal op zijn plekje komt, maar blijkt nog een lastige te worden, lastiger dan ik hoopte. Er is een simpele oplossing, maar dan is heel mijn wei naar de kl*te. Dus we gaan voor de moeilijke oplossing :Y)

Wij hebben ook vastgelegd dat de paarden van mij zijn. Niemand die die van mij af gaat nemen. Mochten wij ooit uit elkaar gaan zal er alleen wel strijd komen om de hond haha, maar daar gaan we maar niet van uit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:43

Leuke foto's hoor Utopia!! Wij rijden veel buiten samen en heel soms in de bak, maar vergeten ook vaak foto's te maken. En mijn man denkt er helemaal niet aan, dus ik heb meestal alleen de paarden erop of mijn man en paard.

Mijn man is wel echt verliefd op de nieuwe. Is zo braaf in het bos ondanks geen ervaring daarmee voor ons. Hij vond de eerste keer de boomstronken eng, maar inmiddels zijn die prima. Nu was zondag een hoopje mest echt eng en daarna een hoger plukje gras op een kruising........Tja.

En een stel irritante meiden die volop in draf in ons rug reden en daarna hupsend en met grote bek passeerden, maar hij liet zich niet gek maken en blijft ook echt bij alles heel cool.

Vanmorgen is er wat regen gevallen. Net met de hondjes gelopen en alleen maar droog. Regen zakt ook zo weg de grond in

Ik heb ooit 1 teek gehad in mn knieholte. Als ik nu alleen al een teek zie, dan heb ik overal jeuk en hang ik thuis onderste boven met spiegeltje etc.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:08

Karin Gefeliciteerd met je dochter!

Hier gelukkig nog geen teken gehad := brrrrrr ik vind het al erg genoeg als ik ze van een hond of kat zou moeten verwijderen, wel standaard zo'n tang liggen voor het geval dat....

Had ik hier al gezegd dat mijn merrie op 18 mei ook een veulen heeft gekregen? We hebben een prachtig merrietje O Solo Mio ;)

Hier een paar uurtjes oud
Afbeelding

Hier een weekje oud:
Afbeelding

Ben er heel blij mee, zeker nu ik net te horen heb gekregen dat haar vader net is overleden := er zullen dus verder geen nakomelingen meer van komen.

Verder noge en vraagje hier: Ik zoek een waterpomp. :D een op benzine en ik kom er gewoon niet uit. De sloot is groot en breed en kan de pomp ernaast zetten dus met een oppomp slang van minder dan 2 meter kom ik prima uit, echter mijn manco is dat ik eerst nog 30 meter moet afleggen met een slang om uberhaubt bij mijn weide te komen := en dan is die nog eens 120 meter diep.... En dat wil ik sproeien. Welke pomp moet ik hebben. Er zijn zoveel opties en ik wil ook weer niet teveel geld kwijt zijn. Denk ik een goeie te vinden staat erbij dat ie niet aangesloten kan worden op een sproei installatie. Help! Tips voor een 2e handsje graag!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:00

Ahhh wat een schatje!! <3 Wie is de vader?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:11

xXutopiaXx schreef:
Ahhh wat een schatje!! <3 Wie is de vader?

Gladiator (Glamourdale X UB40) NRPS hengst....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:29

Prachtig veulen Mer <3
Kom maar met de spam ;)

Karin gefeliciteerd!

Iemand een idee waar je sproeiers kunt krijgen die een sproei diameter van tenminste 40m hebben? (liefs 50 of meer)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:54

Gaaf veulen mer!

Kan ik je niet mee helpen Jes, die van ons gaat tot 15 meter, meer hebben wij ook niet nodig.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:23

Jes schreef:
Prachtig veulen Mer <3
Kom maar met de spam ;)

Karin gefeliciteerd!

Iemand een idee waar je sproeiers kunt krijgen die een sproei diameter van tenminste 40m hebben? (liefs 50 of meer)

Leidingshop.nl ?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:25

Mer1980 schreef:

Hier gelukkig nog geen teken gehad := brrrrrr ik vind het al erg genoeg als ik ze van een hond of kat zou moeten verwijderen, wel standaard zo'n tang liggen voor het geval dat....

Had ik hier al gezegd dat mijn merrie op 18 mei ook een veulen heeft gekregen? We hebben een prachtig merrietje O Solo Mio ;)

[ [url=m/K5K1OZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier een weekje oud:
[ [url=m/dAvGJe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben er heel blij mee, zeker nu ik net te horen heb gekregen dat haar vader net is overleden := er zullen dus verder geen nakomelingen meer van komen.

Verder noge en vraagje hier: Ik zoek een waterpomp. :D een op benzine en ik kom er gewoon niet uit. De sloot is groot en breed en kan de pomp ernaast zetten dus met een oppomp slang van minder dan 2 meter kom ik prima uit, echter mijn manco is dat ik eerst nog 30 meter moet afleggen met een slang om uberhaubt bij mijn weide te komen := en dan is die nog eens 120 meter diep.... En dat wil ik sproeien. Welke pomp moet ik hebben. Er zijn zoveel opties en ik wil ook weer niet teveel geld kwijt zijn. Denk ik een goeie te vinden staat erbij dat ie niet aangesloten kan worden op een sproei installatie. Help! Tips voor een 2e handsje graag!

Wat een mooi ding.

Wij hebben een pomp die 6 kuub in het uur doet. Komt uit een melkstal. Ding werkt als een tierelier

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:01

Mer1980 schreef:

[ [url=m/K5K1OZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier een weekje oud:
[ [url=m/dAvGJe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteer,d ik heb een pomp op benzine van valkenpower, soort legerdump die ook zelf pompen maken en verkopen
heb hem nu 10 jaar in gebruik en begint nu wel te verslijten

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:08

Even een ego post...
Jay is verkocht, verdrietig en blij tegelijk :')
Een paard aankopen is een stuk minder stressvol :=

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:03

Jullie gaan snel, ik kom amper toe aan bijlezen, laat staan posten.

Claudia, waarom heb je hem verkocht? Heb even gaan teruglezen maar kon het niet vinden.

Jes, ik ben op opzoek naar sproeier, hoeven niet persé zo ver te sproeien.. ik volg mee.

Met, wat een super leuk veulen!!

Claudia Robijn; hier ook een hoestende merrie. Gebruik nu al maanden een zelfgemaakte stomer, werkt super. Nu staan ze overdag op het gras en krijgen enkel in de avond wat hooi, dan durf ik al wel eens een dag overslagen met stomen. Kan ik iedereen aanraden.

Utopia, super leuke foto's!!

Hier net gras afgereden voor te hooien. Ik duim dus dat het droog blijft. :Y)
Vertrekken binnen 2 weken op vakantie, ben blij dat alles ervoor nog binnen zal zitten.
Nu in sneltempo onze zadelkamer afmaken, want nu stond al het materiaal in de lege stallen en onder de hooischuur. Altijd spannend. 8-)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:17

Citaat:
Claudia, waarom heb je hem verkocht? Heb even gaan teruglezen maar kon het niet vinden.

Ik heb hem destijds gefokt om mijn merrie te helpen met haar hormoon balans. Hij zou als veulen al weg gaan maar hij was too cute.

Dus we dachten we zien wel hoe het loopt. Hij is nu 3,en staat te springen om aan het werk te gaan. 2 rijpaarden is voor mij teveel. Ik had constant het idee dat 1 van de 2 aandacht tekort kwam en het werd teveel een verplichting.