Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:14

ik zal me vast wel eens gemeld hebben maar geen idee :P

Ik heb samen met mijn zus 2 paarden aan huis, we hebben 2 binnen stallen en 2 buiten stallen ( vroeger de oude stallen maar nu de schuilstallen voor in de zomer en winter ) een paddock die het hele jaar door heerlijk droog is, groot stuk stenen bij de buitenstal en dan kunnen ze nog over het pad heen en weer lopen naar de paddock of naar de schuilstal. buitenbak en land :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:24

Lynn, Ik snap je frustratie. Maar verkopers hebben daar eigenlijk schijt aan geloof ik, als ze maar centen kunnen vangen. Ik kan er met de kop niet bij dat achterbakse gedoe.
De auto die wij gekocht hebben is ook een pakking van lek. Olie guts eruit tussen uit bij de kleppendekselpakking, mooie blauwe dampen krijg je daar van onder de kap... Ik hoop dat de schade beperkt is en dat hij nog te repareren is. Heb er niet mee gereden in de tussentijd, alleen de rit naar de garage.

Hallo Brittjuh. :wave:

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:27

Fabster schreef:
Wa hebben die km met een schroefin de band te maken? Ik dacht dat je ‘gewoon’ een lekke band had := . Maar dat dus niet....

niks, al is het beide pech hebben. Nu is die ton meer op de teller erger dan die schroef 60- nieuwe band erop en klaar. Door de nieuwe km stand is de auto 1000- in waarde gezakt en heb ik geen idee of de distributieriem vervangen is of niet terwijl dat bij de stand die ik dacht dat die had nog niet nodig was
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 03-04-18 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:27

Fabster schreef:
Schrikken van de trailer. Hier ook net onderhoud gehad.

Kristelhans, wat was nou ook alweer die dumpstore waar jij ook die laarzen vandaan had? Mijn laarzen zijn nu toch lek (heb e volgens mij al 2 jaar, dus ben eer tevreden), dus heb nieuwe nodig. Maar kan medie shop niet meer herinneren.

https://www.douwesdump.nl/

Alstu!

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:29

Had ik met mijn auto toen ook.
Gelijk de volgende dag 2200,- bij de garage. Verkoper gaf geen gehoor.
Kon wel door de grond zakken.

Is altijd met tegenslagen. Komen zelden alleen. En dan hopelijk goed te incasseren.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:31

Met ponyverkoop ben ik heel kritisch. Elk dier is anders. Het moet matchen. Anders verkoop ik niet. Wil zelf achter de koop kunnen staan. Geeft weleens beledigde kopers. Nou ja jammer dan.

Eindelijk gras groei weer!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:33

Jeetje wat een pech hebben jullie allemaal met trailers en auto's zeg. Hopelijk is het voor iedereen snel en voor niet te veel geld opgelost. Mijn auto mag vrijdag voor een beurt naar de garage. Hopelijk valt de rekening mee al is dat eigenlijk nooit het geval bij een Volvo :=

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:38

Ik reken sowieso op een dikke rekening van boven de 1000,- Maaaarrr... als die daarna ook goed is, dan heb ik wel een mooie auto waar ik - hopelijk - nog lang mee vooruit kan. We zien wel. Het is nu niet anders. Vorige eigenaar wist het in ieder geval niet, dus die valt niets te verwijten.

Anke, ik heb nog nooit een pony verkocht, maar ik zou ook een goed gevoel erbij willen hebben. Het is niet zomaar 'een ding' dat je weg doet.

Aankomend weekend mooi weer! Een kijken of we weer verder kunnen in de weide. :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:46

Jaaa 20 graden! Dat zal even wennen zijn.. was zaterdag al verbrand in mijn gezicht op wedstrijd! :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:48

Heb je ook gelijk in hoor Chasey. Soms is het gewoon zo. Zolang je er dan daarna maar veel/lang plezier van kunt hebben.
Net als met eigenlijk alle grote uitgaven.

Wij hebben hier ook nog geen paarden verkocht maar een goed gevoel lijkt me inderdaad wel heel belangrijk. Mochten we onze veulens verkopen zal dat dus ook zeker een factor zijn. Onze warmbloeden en onze fokmerrie blijven in principe sowieso bij ons tot hun dood waarbij die dood voor de een al dichter in de buurt komt dan de ander. (Oudste merrie is inmiddels 23 maar komt momenteel nog super goed mee met de kudde).

Ik zag inderdaad al berichten langskomen van 20 graden in Nederland voor het weekend. Ik voorspel dat jullie veel buiten gaan zijn met de paardjes en eventuele kinderen.

Oh en welkom britt...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:01

Schroef in de band kan je er toch zo uit laten halen en een prop in laten schieten.
Kost je een tientje ofzo.

Ik moet ook nodig met de wei aan de gang. Als de temperaturen zo blijven gaat de boel lekker groeien.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:07

Al jullie gepraat over auto's herinnert mij er ineens aan dat die van mij in januari al voor een grote beurt had gemoeten :=
Op de korte termijn plannen dus maar.

Mn dochter ligt al ruim 2 uur te slapen. Zit soort van te wachten tot ze wakker is om lekker naar buiten te gaan haha.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:11

Respect voor iedereen met de paarden aan huis _/-\o_
Wij hebben ze sinds donderdag thuis staan en ik heb echt geen tijd meer voor bokt :') en we hebben er maar twee! Moet echt helemaal wennen aan een nieuw ritme met de paarden. Verder ben ik elk vrij uurtje op stal aan het rommelen omdat het zo leuk is :D

Azmay wat een verschrikking dat je wei er ineens zo uit ziet!

Maartje wat prachtige stallen ben je aan het maken.

Mooie trekkers en shovels komen er voorbij. Wij laten alles doen maar op een dag wil ik het allemaal zelf kunnen doen. Een oldtimer lijkt me wel leuk dan :)

Anke heb je de pony’s nu actief te koop staan of wacht je af tot er iemand voor komt?
Ik heb er een stuk of vijf verkocht, bijna allemaal zelf gefokte veulens die de sport in zijn gegaan. Vind het erg leuk om te zien hoe ze het doen in de sport, twee lopen al internationaal.

Balen van de kapotte auto’s en trailers... dat is nooit leuk :(

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:10

Voordeel van paarden aan huis is dat ze mooi (een deel van) je tuin kunnen maaien :Y)

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:26

ClaudiaHS schreef:
Schroef in de band kan je er toch zo uit laten halen en een prop in laten schieten.
Kost je een tientje ofzo.

Ik moet ook nodig met de wei aan de gang. Als de temperaturen zo blijven gaat de boel lekker groeien.

Mijn banden zijn ook kaal maar dat is gewoon onderhoud. Nog net genoeg profiel voor de apk. Nu eens de tijd vinden om die om te laten leggen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:53

Een oldtimer leek mij ook wel leuk, maar die zijn er niet met 4wd :(

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:05

Haha ja 4x4 was hier ook wel een van de zaken die de trekker moest hebben, nu met al die modder ben ik er erg blij mee, maar het gebeurt wel vaker dat ik het even aan zet omdat het makkelijker is (bij achteruit de helling op terwijl er wat op de voorlader ligt bijvoorbeeld).

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:07

MizzMontana schreef:
Respect voor iedereen met de paarden aan huis _/-\o_
Wij hebben ze sinds donderdag thuis staan en ik heb echt geen tijd meer voor bokt :') en we hebben er maar twee! Moet echt helemaal wennen aan een nieuw ritme met de paarden. Verder ben ik elk vrij uurtje op stal aan het rommelen omdat het zo leuk is :D

Azmay wat een verschrikking dat je wei er ineens zo uit ziet!

Maartje wat prachtige stallen ben je aan het maken.

Mooie trekkers en shovels komen er voorbij. Wij laten alles doen maar op een dag wil ik het allemaal zelf kunnen doen. Een oldtimer lijkt me wel leuk dan :)

Anke heb je de pony’s nu actief te koop staan of wacht je af tot er iemand voor komt?
Ik heb er een stuk of vijf verkocht, bijna allemaal zelf gefokte veulens die de sport in zijn gegaan. Vind het erg leuk om te zien hoe ze het doen in de sport, twee lopen al internationaal.

Balen van de kapotte auto’s en trailers... dat is nooit leuk :(

Haha ik vind het ideaal de paarden aan huis, ze hebben even een tijd op een stal gestaan maar vond dat gepraat en gedoe niet fijn. ik zit gelukkig met mn zus op een lijn en 2 leuke bijrijders die veel willen doen als wij niet kunnen. maar ik ben ook altijd uren op stal!

Wij laten ook alles doen hoor! eens in de zoveel tijd komt er een shovel langs :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:11

Voordeel is dat je alles zo kunt doen als je zelf wilt.
Nadeel is dat je er 7/7 aan vast zit.
Elke dag moet je ze zelf doen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:12

Nee nog niet actief te koop.
Momenteel geen tijd voor bezichtigingen.
Straks als ze de wei op kunnen. Kan ik weer even op adem komen.
En zal dan ook adverteren.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:14

Oh ik zie ook vooral de voordelen hoor! :) maar het moet nog wat meer routine worden. Wat staat handig op welke plek, hoe snel hebben ze het hooi op, welke tijden ga ik ze voeren, wat kan ik wel en niet doen met de kindjes er bij, etc.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:32

@mizzmontana: dat komt heel snel, die routine :j En dan ga je vervolgens weer dingen veranderen, zodat het handiger werkt.... :D
@britt: welkom!
@lizzy: mooie grasmaaier heb je :D
@libera: wat een stoere tractor! Zo'n voorlader is ook erg praktisch lijkt me, maar enige nadeel is dat het lastig stallen is, zo'n enorm ding. Heb jij er wel een plekje voor?
@kristel: goed bezig, lekker verbrand :P
@lynn: wat enorm balen dat jouw baan zo enorm tegenviel. Dat blijft toch de gok he? Ik ben tegelijk met jou aan een nieuwe baan begonnen, was ook even wennen, maar nu toch wel heel leuk. Ik wil niet meer terug :n Hopelijk gaat je baan in de paarden beter bevallen, dan was dat gedoe tenminste nog ergens goed voor.
@chasey: jullie ook goed bezig, ben benieuwd naar de foto's!
Sorry als ik nog mensen vergeet...

Wij zijn ook lekker bezig. Mijn autootje is trouwens ook weer net door de keuring, het bakkie is 18 jaar nu, maar hij rijdt nog zo lekker :D Als het goed is kan ie nog een jaar of 2 mee, daarna maar eens kijken wat het wordt.
Manlief heeft een zware auto, ik een klein scheurbakkie :)
Tractor is ook een fijn ding om te hebben, hier dus wel een oldtimer, een Mc Cormick 353 uit 1977 ofzo. Heerlijk simpele techniek, manlief kan er ook makkelijk zelf aan sleutelen, wel zo handig :j
Alleen is mijn kunstmeststrooier voor achter de zitmaaier nu kaduuk. Draagbalkje doorgerot, beetje jammer :(

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:41

Inderdaad MM went gauw paarden aan huis. Uiteraard heeft alles ook zijn nadeel. Het scheelt voor mij natuurlijk dat ik niet rijd...

Onze auto is dik 10 jaar, maar bevalt nog steeds goed. We hebben er nog maar eentje. Die andere stond anders gewoon een maand stil. Onderhoud valt me ook erg mee.
En wat betreft trekkers... We hebben 5 grote trekkers, maar ik mag niet mee doen :P Trouwens ik vind de shovel eigenlijk nog het handigste apparaat.

Gauw weer aan het werk...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:49

Ik sta nu voor het eerst met een paard op een manege en heb voor het eerst een binnenbak :') hoe fijn dat ook is, laat ze maar lekker zo snel mogelijk hier komen! Nu kont ze nauwelijks buiten en krijgt naar mijn zin te weinig ruwvoer. En omdat mijn pony ergens anders staat zie ik die nu nauwelijks. Hopelijk nog maar een paar weken en dan alles op mijn manier! Nog wel even snel in voer oriënteren :+

Auto's... Ben blij dat die van ons het gewoon doen haha! Manlief heeft na 2 maanden zeuren van mijn kant eindelijk gister mijn koplamp vervangen (hele lamp moet er dan vanaf en ik kan er gewoon niet goed bij) dus ik ben weer happy voorlopig

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:20

Welkom britjuhh!

Jullie ook zo genoten van die extra vrije/bonus dagen?

Afbeelding

Hier een prima auto maar die is ook pas 3 jaar oud. Mijn vorig jaar gekochte trailertje heeft daarentegen nieuwe banden nodig. Hoewel hij meer als hooiopslag dient, dan dat ik er mee op stap ga. Staat echt op de planning dat ik binnenkort meer ga oefenen en van de zomer er echt mee op stap ga.

Ik ben wel benieuwd hoeveel (rij)pony's/paarden iedereen heeft en hoe vaak jullie per week rijden.

Ik zelf heb een mini en een kleine tinker die ik 4 a 5x per week rijd.